Jag åkte till Tyresö idag runt två tiden för att kolla lite efter hojen. Efter tips från Pyton. Hade inte något särskilt för mig.
Jag snurrade omkring en del i kvarteren men hittade inget.
Var på hemväg längs Tyresövägen när jag möter en hoj. "Tänk om det är den"! tänkte jag. Förarn hälsar, jag hälsar tillbaka, men ser att det är en mörkgrön Triumph TT. Shit!
Vänder utom synhåll och kör tillbaka. I rondellen Tyresövägen/Öringevägen står han och snackar med någon. Jag kollar nummerplåten och ser att det är den! pulsen blir typ en siljon direkct!
Kör vidare utom synhåll och parkerar vid en tjej som säljer jordgubbar. Efter en stund som känns som en timme får jag upp mobben och ringer snuten. De ska skicka en patrul på stört.
Jag kör tillbaka till rondellen och ser att nu står hojen på parkeringen utanför affären. Tre personer står där och "dealar".
Jag parkerar hojen och tänker att jag kan gå fram och snacka lite skit för att uppehålla dom tills snuten kommer. Problemet är att ena killen sätter sig på hojen för att köra iväg. Då ställer jag mig bredvid hojen och får se att tändningslåset är borrat. De sista tvivlen försvinner ur kroppen och jag tänker, den här snubben ska ingenstans!
Killen försöker trots tillsägelse köra iväg med hojen men jag hoppar på honom och gör ett envars gripande.
Hojen dråsar tyvärr i backen (sorry trailboss
Men han är fast och tar av sig hjälmen. Han kommer med massa bortförklaringar men är fetskraj och står och skakar. Inget spår av polisen. Efter några minuter, i ett obevakat ögonblick, kubbar killen! jag sätter efter. Vi kutar en bit runt affären men jag fastnar i nån j***a taggtråd på baksidan och killen kommer undan. Ett vittne som såg händelsen kände dock igen killen på hojen så det är nog bara en tidsfråga innan han är fast.
Hojen är säkrad dock. Efter ca 15 minuter kommer en MC-polis. Tydligen har de tre hojar som de är efter i Tyresö denna dag (senare får jag reda på att iaf en annan hoj är säkrad och en gripen (dock ej samma kille))
Pyton kommer förbi också och berättar för snuten vad han sett under dagen. Ca 45 minuter senare kommer en bil och de tar med sig killens hjälm för ev teknisk undersökning. Bärgare kommer också och hämtar hojen.
Det var en spännande dag. Får se vad som händer sen. Återkommer!
Bifogar två bilder på hojen. Pyton i bakgrunden och min Ducce.