Stulen TT På Södermalm

trailboss

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Ort
STHLM
Hoj
fz1-n 07
Stulen TT På Södermalm !!upphittad!!

Jävla as...här hör man en hoj varva och ljudet känns lite bekant vad händer? Jo när man tittar ut ser man någon dra iväg på ens leksak. Min tokmörkgröna Trumph tt 600 försvinner i fjärran. USCH!!!
det här hände alltså idag klockan 18,20
 

Bifogat

  • bågen.jpg
    bågen.jpg
    27.8 KB · Visningar: 655
Last edited:

Booya

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Den som lever får se.
jag lider med dig.

Fick min stulen i tisdags. Var ngn stans var det?
Man blir så satans lack på alla klåfingriga människor. :mad:
 

Rupert

Medlem
Gick med
3 Sep 2004
Ort
tyresö
Hoj
xr 600
trailboss skrev:
Jävla as...här hör man en hoj varva och ljudet känns lite bekant vad händer? Jo när man tittar ut ser man någon dra iväg på ens leksak. Min tokmörkgröna Trumph tt 600 med reg nr RHC 409 försvinner i fjärran. USCH!!!
det här hände alltså idag klockan 18,20


Det är ju fan otroligt hur fräcka "människor" det finns.
 

hernie

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2005
Ort
Härryda
Hoj
GPZ 900 -84
trailboss skrev:
Jävla as...här hör man en hoj varva och ljudet känns lite bekant vad händer? Jo när man tittar ut ser man någon dra iväg på ens leksak. Min tokmörkgröna Trumph tt 600 med reg nr RHC 409 försvinner i fjärran. USCH!!!
det här hände alltså idag klockan 18,20

Usch vad trist! Aldrig får man ha något fint för sig själv!

Jag är lite intresserad av att veta om du hade låst din hoj, och vad du isåfall använde för lås.

Själv är jag nybliven hojägare, och enligt försäkringsbolagets krav köpte jag skivbromslås fram och bak. Hur bra är dessa? Finns det anledning att komplettera med en kätting el. dyl.?

Hoppas att du hittar moppen innan sommaren är slut, och att den fortfarande går att köra!
 

CoolLikeIce

flumm
Gick med
13 Sep 2004
Ort
Umeå
Hoj
Fz6 -04
Trist! lider med er alla som blir av med cyckeln...

Det sjuka är ju att dom snor hojjen medans du sitter på den, inte nå bryta upp garaget nattid längre!, dom snor den dagtid med massor av folk på stan och mcn parkerad utanför i typ 5 minuter, Att dom törs?
När ska det bli en ändring, verkar bara försvinna fler och fler! vad billig försäkringarna kommer att bli JIPPIE! :banana
 

Pyton

British Steel
Gick med
23 Jun 2004
Ort
Människobyn
Hoj
Yamaha SR500, Triumph TT600, R6
Såg den nyss i Tyresö (12.05), vid Öringeboden, 100m in på Öringevägen. Två grabbar på varsin hoj, såg ej vad den andra var för modell. De hade en liten soppadunk med sig så möjligheten finns ju att de hör hemma i området.
Är nästan 100% säker då jag såg hojen då den stod på Freewheel.

Hann tyvärr inte ingripa i tid. Hörde att de gasade iväg, förmodligen ut mot motorvägen.
 

Funker Vogt

Blackbird wannabe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 650 + Yamaha XJ550 *host*
Pyton skrev:
Såg den nyss i Tyresö (12.05), vid Öringeboden, 100m in på Öringevägen. Två grabbar på varsin hoj, såg ej vad den andra var för modell. De hade en liten soppadunk med sig så möjligheten finns ju att de hör hemma i området.
Är nästan 100% säker då jag såg hojen då den stod på Freewheel.

Hann tyvärr inte ingripa i tid. Hörde att de gasade iväg, förmodligen ut mot motorvägen.

Hann du se om de åkte in mot Stockholm?
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Bara att patrullera i tyresö med andra ord... Du såg inget signalement, typ regplåten på den andra hojan eller hur förarna såg ut? Hjälmar å kläder osv...
 

Pyton

British Steel
Gick med
23 Jun 2004
Ort
Människobyn
Hoj
Yamaha SR500, Triumph TT600, R6
Såg samma hoj nyss igen på lite håll, i samma område. Åkte runt i och spanade men hittade tyvärr ingenting.

Nu såg dock hojen väldigt svart ut, om jag har fel får jag be så mycket om ursäkt till ägaren.

Edit: Vit hjälm och mörka kläder är det jag hann uppfatta.
 

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
En röd
Bovar :huvet

Fräckt... kl 18 på kvällen? Inte illa. Surt att se sin egen hoj åka iväg och veta att du inte är den som kör :3freak
 

trailboss

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Ort
STHLM
Hoj
fz1-n 07
Pyton skrev:
Såg den nyss i Tyresö (12.05), vid Öringeboden, 100m in på Öringevägen. Två grabbar på varsin hoj, såg ej vad den andra var för modell. De hade en liten soppadunk med sig så möjligheten finns ju att de hör hemma i området.
Är nästan 100% säker då jag såg hojen då den stod på Freewheel.

Hann tyvärr inte ingripa i tid. Hörde att de gasade iväg, förmodligen ut mot motorvägen.

tack för tipsen då vet man vart man ska börja leta då.
ja hojjen sar svart ut på kvällen så det är inte omöjligt att det var den.
jaha mot tyresö då.
 

PiEn

I grow
Gick med
7 Jan 2005
Ort
Norrköping
Hoj
en Orange <3
Såg en likadan i haninge nyss, kan inte svära på att det var den. Men som sagt likadan var den. Lät som samma hoj åkte förbi precis nu, korsningen vendelsö skolv/gudöbroleden
 

loser

Född förlorare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
fjollträsk c/o Vidja
Hoj
KTM 950 SM
trailboss skrev:
Jävla as...här hör man en hoj varva och ljudet känns lite bekant vad händer? Jo när man tittar ut ser man någon dra iväg på ens leksak. Min tokmörkgröna Trumph tt 600 med reg nr RHC 409 försvinner i fjärran. USCH!!!
det här hände alltså idag klockan 18,20

Surt som f-n, bor vid Ringen och kom hem vid den tiden. Kan ha varit den jag såg pipa över emot globenhållet då. Kanske det är läge att åka ut till Tyresö och titta lite.
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Men shit, tyresö, haninge... shit... Det är ju för fan den, snubben är fan inte klok, bränner runt på het båge...

Hitta honom och "disabla" honom är mitt råd... Screw the cops...

Behövs hjälp, finns hjälp.
 

TrueBlue

Snäll
Gick med
31 May 2003
Ort
Sundbyberg
Hoj
Ducati 900 SSie
Jag åkte till Tyresö idag runt två tiden för att kolla lite efter hojen. Efter tips från Pyton. Hade inte något särskilt för mig.

Jag snurrade omkring en del i kvarteren men hittade inget.
Var på hemväg längs Tyresövägen när jag möter en hoj. "Tänk om det är den"! tänkte jag. Förarn hälsar, jag hälsar tillbaka, men ser att det är en mörkgrön Triumph TT. Shit! :3freak

Vänder utom synhåll och kör tillbaka. I rondellen Tyresövägen/Öringevägen står han och snackar med någon. Jag kollar nummerplåten och ser att det är den! pulsen blir typ en siljon direkct! :)
Kör vidare utom synhåll och parkerar vid en tjej som säljer jordgubbar. Efter en stund som känns som en timme får jag upp mobben och ringer snuten. De ska skicka en patrul på stört.

Jag kör tillbaka till rondellen och ser att nu står hojen på parkeringen utanför affären. Tre personer står där och "dealar".

Jag parkerar hojen och tänker att jag kan gå fram och snacka lite skit för att uppehålla dom tills snuten kommer. Problemet är att ena killen sätter sig på hojen för att köra iväg. Då ställer jag mig bredvid hojen och får se att tändningslåset är borrat. De sista tvivlen försvinner ur kroppen och jag tänker, den här snubben ska ingenstans! :fakta

Killen försöker trots tillsägelse köra iväg med hojen men jag hoppar på honom och gör ett envars gripande.
Hojen dråsar tyvärr i backen (sorry trailboss :)

Men han är fast och tar av sig hjälmen. Han kommer med massa bortförklaringar men är fetskraj och står och skakar. Inget spår av polisen. Efter några minuter, i ett obevakat ögonblick, kubbar killen! jag sätter efter. Vi kutar en bit runt affären men jag fastnar i nån j***a taggtråd på baksidan och killen kommer undan. Ett vittne som såg händelsen kände dock igen killen på hojen så det är nog bara en tidsfråga innan han är fast.

Hojen är säkrad dock. Efter ca 15 minuter kommer en MC-polis. Tydligen har de tre hojar som de är efter i Tyresö denna dag (senare får jag reda på att iaf en annan hoj är säkrad och en gripen (dock ej samma kille))

Pyton kommer förbi också och berättar för snuten vad han sett under dagen. Ca 45 minuter senare kommer en bil och de tar med sig killens hjälm för ev teknisk undersökning. Bärgare kommer också och hämtar hojen.

Det var en spännande dag. Får se vad som händer sen. Återkommer!


Bifogar två bilder på hojen. Pyton i bakgrunden och min Ducce.
 

Bifogat

  • hoj1.jpg
    hoj1.jpg
    14 KB · Visningar: 794
  • hoj2.jpg
    hoj2.jpg
    23.4 KB · Visningar: 869

MrTL

To old for this shit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hemma
Hoj
Harley & Husqvarna TC450
TrueBlue skrev:
Jag åkte till Tyresö idag runt två tiden för att kolla lite efter hojen. Efter tips från Pyton. Hade inte något särskilt för mig.

Jag snurrade omkring en del i kvarteren men hittade inget.
Var på hemväg längs Tyresövägen när jag möter en hoj. "Tänk om det är den"! tänkte jag. Förarn hälsar, jag hälsar tillbaka, men ser att det är en mörkgrön Triumph TT. Shit! :3freak

Vänder utom synhåll och kör tillbaka. I rondellen Tyresövägen/Öringevägen står han och snackar med någon. Jag kollar nummerplåten och ser att det är den! pulsen blir typ en siljon direkct! :)
Kör vidare utom synhåll och parkerar vid en tjej som säljer jordgubbar. Efter en stund som känns som en timme får jag upp mobben och ringer snuten. De ska skicka en patrul på stört.

Jag kör tillbaka till rondellen och ser att nu står hojen på parkeringen utanför affären. Tre personer står där och "dealar".

Jag parkerar hojen och tänker att jag kan gå fram och snacka lite skit för att uppehålla dom tills snuten kommer. Problemet är att ena killen sätter sig på hojen för att köra iväg. Då ställer jag mig bredvid hojen och får se att tändningslåset är borrat. De sista tvivlen försvinner ur kroppen och jag tänker, den här snubben ska ingenstans! :fakta

Killen försöker trots tillsägelse köra iväg med hojen men jag hoppar på honom och gör ett envars gripande.
Hojen dråsar tyvärr i backen (sorry trailboss :)

Men han är fast och tar av sig hjälmen. Han kommer med massa bortförklaringar men är fetskraj och står och skakar. Inget spår av polisen. Efter några minuter, i ett obevakat ögonblick, kubbar killen! jag sätter efter. Vi kutar en bit runt affären men jag fastnar i nån j***a taggtråd på baksidan och killen kommer undan. Ett vittne som såg händelsen kände dock igen killen på hojen så det är nog bara en tidsfråga innan han är fast.

Hojen är säkrad dock. Efter ca 15 minuter kommer en MC-polis. Tydligen har de tre hojar som de är efter i Tyresö denna dag (senare får jag reda på att iaf en annan hoj är säkrad och en gripen (dock ej samma kille))

Pyton kommer förbi också och berättar för snuten vad han sett under dagen. Ca 45 minuter senare kommer en bil och de tar med sig killens hjälm för ev teknisk undersökning. Bärgare kommer också och hämtar hojen.

Det var en spännande dag. Får se vad som händer sen. Återkommer!


Bifogar två bilder på hojen. Pyton i bakgrunden och min Ducce.

:klappar

en eloge till dig :)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top