Stulna hojar Stockholm

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
kolla om ägare namnet kan stämma med personerna som var vid hojen.

Okay jag är ingen polis och jag skulle inte rekommendera att fråga 2 st snubbar som står vid sidan av en 110km/h väg om hans leg! Har du otur slår dom ner dig vid sidan av vägen och dem har INGA skyldigheter att visa upp leg åt en civilperson.

Hojen hittad i ett cykelrum i det aktuella området i Väsby..

SERIÖST!? Förstår ni vad ni har gjort nu? Med samarbete och detta forum har hojen hittat hem till rätt ägare! FY FAN VA BRA!!!!!:Bugar
Nästan samma glädje som studenten... :yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty

Last edited:

himself

Tjuvjagare
Gick med
29 Sep 2008
Hoj
KTM 1290 SuperDuke R
Golanhöjden.. Varför är man inte förvånad... :mad:
Eldas det fortfarande bilar där? Verkar som vissa saknar lite "hemkänsla". :brinnerup

Golanhöjden? vart ligger det? Det eldhärjas inte så mycket bilar i vilda väsby mer än någon annan stans i sthlm.

Men därimot finns det vissa adresser i väsby som är mer intressanta och återkommande med hojstölder....

Sparvöga

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2008
Hoj
KTM 640 SM
En kul grej hände rätt nyligen...
Jag åker på E18 mot Bålsta och i höjd med Barkarby ser jag en GSXR1000 typ -03 och en BMW 330 stå i vägrenen UTAN varningsblinkers så jag kollar mig runt snabbt och tvärnitar och ställer mig BAKOM MED varningsblinkers.

Helt rätt! Verkar något inte stämma, är det aldrig fel att skicka ett sms till transportstyrelsen för att kolla. Synd på det oberättigade, dåliga bemötande du fick.

F.ö. verkar vägrenen vara ett populärt ställe att hänga på...

Bifogat

• shs 24-8.jpg
    shs 24-8.jpg
    32.8 KB · Visningar: 285
Last edited:

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
09 Kawasaki Z1000
Golanhöjden? vart ligger det? Det eldhärjas inte så mycket bilar i vilda väsby mer än någon annan stans i sthlm.

Men därimot finns det vissa adresser i väsby som är mer intressanta och återkommande med hojstölder....

Golanhöjden = Hasselgatan
Gazaremsan = Dragonvägen

Kanske bara kallades så när jag var ung.. :va

ryman

HONUNG!
Gick med
10 Apr 2008
Hoj
KTM 640 SM Prestige
Fick ett samtal från polisen att de hittat min hoj i hässelby... verkade vara "okey" enligt polisen som testkört den, får hoppas att den inte är totalt raserad i motorn/växellådan bara så att den kollapsar efter ngra mil

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc

Modin.M

Medlem
Gick med
15 Jun 2010
Hoj
ER6-n -06
skönt att den är hittad, hur hel är den?

dom hade varit på bromskivan när dom kapat bort låset samt tagit kofot för att kunna tanka den, annars ok
dom hade hunnit rulla 250 på 3 veckor samt hunnit med att göra ett personrån, rånat en förskola samt fastnat på en del kameror när dom dragit utan pröjsa när dom tankat.

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
Bekants hoj stulen natten till lördag i Bromma.

Hojen blev stulen framför huset på Bergviksvägen i förrgår natt, natten mot den 20/8, Mälarenruntdagen. Suzuki GSXR 1100 med 4-1 system Regnr SCC988 Årsmod 1993, 4-1 system "Identifieringsnummer"GU75C100331.

View attachment 343556

Not sent from an iProduct...

Hojen hittad i spånga/skälby, bromsskivan skadad efter låset såklart,
höger sidokåpa skrapad efter vurpa på grus..., bromshantaget böjt, tank- och tändningslås skadat och tjuvkopplat med Biltemaswitch på den kapade kabeln till tändningslåset. Akrapovicdämparen var borttagen
och ersatt med något hemmafix.

Körd ca 60 mil sen den stals.
Inga gärningsmän tagna dock, hojen hittades stående på en parkering.

YamahaMan

Ny medlem
Gick med
9 Apr 2008
Hoj
2009, KTM 690 SM... STULEN!!
Stöldförsök

Nu har de vart på hojen igen!

Dock fick de inte med sig den. Men de har stått på öppen gatan och sannolikt använt sig av batteridriven vinkelkap, samt slagit på låset utan att det gav med sig. Har en del vittnen till händelsen.

När ska de sluta. Tur att man fick ha hojen kvar, dock så är ju bromskivan bak förstörd så jag kan inte använda hojen.

Blir fan tokig snart. När ska folk lära sig skillnaden på mitt och ditt?

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Man kanske ska börja ta med sig bromspedal och bromsgrepp? Då kan de ju försöka köra!

Dem rullar nog upp den på ett släp eller en stulen paketbil...

Men det måste gå att "sabotera" för tjuvarna som försöker sno...
Inte 220v bla bla bla något realistiskt nu!
Tex någon slags plugg istället för locket till oljepåfyllnadshålet. Hojar har ju ofta 2 öppningar, en för att kolla oljenivån och en för att fylla på olja... Den man ser kuggarna synligt på borde man kunna konstruera någon form av lås med en pinne som låser kuggarna, då kan dom inte ens rulla skiten!

En mycket oseriös prototyp :p

Bifogat

• 666_500_csupload_292937028 copy.jpg
    666_500_csupload_292937028 copy.jpg
    177.5 KB · Visningar: 189

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Tyvärr lyfter man ju en hoj på 2-3 man så rulla behövs ju inte...
GSM-larm med rörelsesensor (och tracker)?
Du får ett SMS så fort nån pillar på hojen, ställbar känslighet för att undvika onödiga larm?
Har inte dom flesta hojar imobilizer idag, då ska det ju inte gå att starta den med mindre än att byta ECU...
Sätter man lås på alla bromskivor och kedjar fast skiten borde dom väl kunna tröttna innan dom börjat också? (alt att dom inte har några användbara bromsar om dom trots allt skulle få loss den)

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
Nu har de vart på hojen igen!

Dock fick de inte med sig den. Men de har stått på öppen gatan och sannolikt använt sig av batteridriven vinkelkap, samt slagit på låset utan att det gav med sig. Har en del vittnen till händelsen.

När ska de sluta. Tur att man fick ha hojen kvar, dock så är ju bromskivan bak förstörd så jag kan inte använda hojen.

Blir fan tokig snart. När ska folk lära sig skillnaden på mitt och ditt?

Vart var dom på den?
Har vittnen sett någon bil?

Not sent from an iProduct...

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Jag tror på Oljepluggs låset jag photoshoppa "Dynamite Awesome BlowYourMind Fantastic 3000 BullitProf Monster Hard-Lock"

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring