Stulna hojar Stockholm

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
En vacker dag kommer de sno "fel" persons hoj och denne råkar ta dem på bar gärning.
Ser fram emot det.

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
Vittnet tyckte att killarna verkade märkliga. Han återvände några minuter senare för att ta reg.nr. Då var dom "puts väck". Då stötte han på mig i skinnstäl och hjälm i handen som undrade var faan min hoj tagit vägen??? Jag har ringt och kollat centralbokningen för OKQ8, men man måste ha reg.nr på bilen, eller körkortsnummer på den som hyrde bilen. Jag hade varken det ena eller det andra :(

Och vittnet tänkte in på att minnas iallafall delar av regnumret första ggn då han tyckte dom verkade märkliga? Inget foto med telefonen tänkte vittnet på heller, bra med vittnen men om dom inte minns nåt blir det ju lite antiklimaxkänsla.

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Det måste finnas övervakningskameror runt området. Fråga runt ett regnr ska inte va så svårt att få, har du otur har dem stulit OKQ8 bilen också... Jag tror KNAPPAST att någon lagligt hyr en bil för att sedan göra sig skyldig till ett allvarligt brott som lätt kan spåras tillbaka till en själv. Folk som gör sånt här är antingen sjukt korkade eller sjukt "smarta"... Missförstå mig rätt men ger man sig på en hoj så är det nog inte första brottet man begått...

Häggis

Gubbe i övre tonåren 40+
Gick med
2 Oct 2010
Hoj
Monark med 1 gk (gubbkraft)
Vittnet tyckte att killarna verkade märkliga. Han återvände några minuter senare för att ta reg.nr. Då var dom "puts väck". Då stötte han på mig i skinnstäl och hjälm i handen som undrade var faan min hoj tagit vägen??? Jag har ringt och kollat centralbokningen för OKQ8, men man måste ha reg.nr på bilen, eller körkortsnummer på den som hyrde bilen. Jag hade varken det ena eller det andra :(

Detta måste vara busenkelt för farbror Haffa att få fram uppgifter på, förutsätter att de orkar lägga någon energi på detta förstås, kanske inget man ska räkna med när de istället kan ta alla livsfarliga fartåkare istället :huvet

Hoppas att det löser sig för dig

jake_brake

Jake Brake a.k.a Jake Snake
Gick med
20 Dec 2004
Hoj
Yamaha R1-03 (STULEN!!!)
Asså, tyvärr känns det som man famlar lite och hoppas på att människor runt omkring hjälper till.. Eftersom man själv inte kunde var på plats och döda snubbarna. Men ack ack så fel man har :( Ex. OKQ8 var inte särskilt intresserade av att hjälpa till. Han sa bara tyvärr, kan inte hjälpa dig.. Han gav inte ett enda tips på hur jag skulle gå till väga. Det är ju han som har koll på deras bokningsystem, etc. Transportstyrelsen har inte skrivit in på webben att den är stulen (om polisen ser hojjen, slår på den, ahhaaa den är ok, och rullar vidare..) När jag ringde sa polisen i telefonen att det skulle gå ut ett larm, men jag ser inget på polisrapport.se om det? Då ringde jag ändå in ca 15 min efter stölden. Snubbarna som snodde den borde ha snurrat runt där i trakterna då. Den stora lastbilen med baklift och OKQ8-loggan på kan ju inte vara allt för svår att identifiera.

Ang vittnet, så var han ett bra vittne (hojåkare själv). Men när han passerade trodde han först att någon av dom var ägaren och typ fått fel på hojen och skulle bara frakta iväg den till någon meck el likn. Men tyckte ändå inte att det såg rätt ut?? Det var därför han återvände. Han lämnade dock relativt bra signalement, tidpunkt osv.

Hoppas bara inte försäkringsbolaget sviker.. Dom försöker ju alltid hitta utvägar till lägsta ersättningen.

Så sjukt surt!

Last edited:

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
Asså, tyvärr känns det som man famlar lite och hoppas på att människor runt omkring hjälper till.. Eftersom man själv inte kunde var på plats och döda snubbarna. Men ack ack så fel man har :( Ex. OKQ8 var inte särskilt intresserade av att hjälpa till. Han sa bara tyvärr, kan inte hjälpa dig.. Han gav inte ett enda tips på hur jag skulle gå till väga. Det är ju han som har koll på deras bokningsystem, etc. Transportstyrelsen har inte skrivit in på webben att den är stulen (om polisen ser hojjen, slår på den, ahhaaa den är ok, och rullar vidare..) När jag ringde sa polisen i telefonen att det skulle gå ut ett larm, men jag ser inget på polisrapport.se om det? Då ringde jag ändå in ca 15 min efter stölden. Snubbarna som snodde den borde ha snurrat runt där i trakterna då. Den stora lastbilen med baklift och OKQ8-loggan på kan ju inte vara allt för svår att identifiera.

Ang vittnet, så var han ett bra vittne (hojåkare själv). Men när han passerade trodde han först att någon av dom var ägaren och typ fått fel på hojen och skulle bara frakta iväg den till någon meck el likn. Men tyckte ändå inte att det såg rätt ut?? Det var därför han återvände. Han lämnade dock relativt bra signalement, tidpunkt osv.

Hoppas bara inte försäkringsbolaget sviker.. Dom försöker ju alltid hitta utvägar till lägsta ersättningen.

Så sjukt surt!

men va fan jake...inget får man ha ifred...:mad:

jake_brake

Gick med
20 Dec 2004
Hoj
Yamaha R1-03 (STULEN!!!)
men va fan jake...inget får man ha ifred...:mad:

Tja Tokfan! Back again..?! Nice..
Japp, nu är Snoken hoj-lös..
Känns snopet! Jag tänkte ju bara åka hem efter att jag hade haft min sista patient för dagen :(

En drömscen ur James Bond:

http://www.youtube.com/watch?v=OmpBYcM06Sk

Det här önskar man sig varje gång en hoj/bil blir stulen.

Ha ha ha ha.. Skulle inte ha gjort något om en sån manick var monterad.

Dom skulle verkligen bli överraskade.. Så in i helvete oxå!!! Ha ha ha ha..

Last edited:

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj

Så sjukt surt!

Om inte OKQ8 NOLLAN vill hjälpa till så ber du att få prata med hans chef! PUNKT!

När det gäller polisen så gör dem "vad dom kan" vilket inte är speciellt mycket så nu är det bara att vänta o se...

Jag kan sätta pengar på att den hojen dyker upp inom en vecka, gammal hoj och en OKQ8 bil som tillflyktsfordon visar att du inte har med seriösa människor att göra, du kommer få tillbaka hojen lite varmkörd tyvärr...

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Tja Tokfan! Back again..?! Nice..
Japp, nu är Snoken hoj-lös..
Känns snopet! Jag tänkte ju bara åka hem efter att jag hade haft min sista patient för dagen :(

..

tja jag försvann aldrig :tummenupp

tog en kort konst paus ...hoppas allt e bra med familjen :tummenupp

jake_brake

Gick med
20 Dec 2004
Hoj
Yamaha R1-03 (STULEN!!!)
Om inte OKQ8 NOLLAN vill hjälpa till så ber du att få prata med hans chef! PUNKT!

När det gäller polisen så gör dem "vad dom kan" vilket inte är speciellt mycket så nu är det bara att vänta o se...

Jag kan sätta pengar på att den hojen dyker upp inom en vecka, gammal hoj och en OKQ8 bil som tillflyktsfordon visar att du inte har med seriösa människor att göra, du kommer få tillbaka hojen lite varmkörd tyvärr...

Tack för stödet. Jo, den där OK-snubben har jag inte mycket för. Jag ska gå vidare i deras organisation idag. Det ryktades om att min hoj hade setts i Lunda/Barkaby-området igår ca 18.15. Den hade körts av en snubbe i röd jacka, utan hjälm. Men men, det behöver ju inte vara min cykel. Jag ringde polisen som skulle spana runt i området, har dock inte hört något än :(

tja jag försvann aldrig :tummenupp

tog en kort konst paus ...hoppas allt e bra med familjen :tummenupp

Ok. Jo, allt e bra med familjen. Hoppas att allt går bra för er nu! Polisen hörde aldrig av sig igår efter att jag tipsat dom.. Men jag förstår dom. Hojen är SNABB SOM FAAN, svårt att hinna ifatt den ;)

Last edited:

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Hoj
Tack för stödet. Jo, den där OK-snubben har jag inte mycket för. Jag ska gå vidare i deras organisation idag. Det ryktades om att min hoj hade setts i Lunda/Barkaby-området igår ca 18.15. Den hade körts av en snubbe i röd jacka, utan hjälm. Men men, det behöver ju inte vara min cykel. Jag ringde polisen som skulle spana runt i området, har dock inte hört något än :(

Ok. Jo, allt e bra med familjen. Hoppas att allt går bra för er nu! Polisen hörde aldrig av sig igår efter att jag tipsat dom.. Men jag förstår dom. Hojen är SNABB SOM FAAN, svårt att hinna ifatt den ;)

en Skramlaha är aldrig snabb..den wobblar mest :rofl

synd att dom inte tog tag i det, nu håller vi tummarna att FB inte strular..och att du ta:tummenuppr ditt vett och sans till fånga och köper en riktig hoj..Suzuki :)

Här e det bra, lilla Liam föddes igår kl 8.29 och mår som en prins och det gör mamma också..nytt äventyr att bli pappa :)

cleaner

Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
Bekants hoj stulen natten till lördag i Bromma.

Hojen blev stulen framför huset på Bergviksvägen i förrgår natt, natten mot den 20/8, Mälarenruntdagen. Suzuki GSXR 1100 med 4-1 system Regnr SCC988 Årsmod 1993, 4-1 system "Identifieringsnummer"GU75C100331.

Stulen Suzuki SCC988.jpg

Not sent from an iProduct...

Last edited:

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
Moped
Farsta/ågestabrovägen

En polare ville att Jag skulle informera att han har stora problem med att få ha sina hojar ifred i Farsta/ågestabrovägen. Han vart av med en r1 -00 i våras, samt inatt ett försök att ta hans Fzr -96 inatt, tändningen paj mm.

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Hoj
-
Det måste finnas övervakningskameror runt området. Fråga runt ett regnr ska inte va så svårt att få, har du otur har dem stulit OKQ8 bilen också... Jag tror KNAPPAST att någon lagligt hyr en bil för att sedan göra sig skyldig till ett allvarligt brott som lätt kan spåras tillbaka till en själv. Folk som gör sånt här är antingen sjukt korkade eller sjukt "smarta"... Missförstå mig rätt men ger man sig på en hoj så är det nog inte första brottet man begått...

Helt sjukt men jo faktiskt så händer det.
De hyr en bil helt lagligt för att de inte skall bli stoppade med stöldgodset i bilen. Vem stoppar en hyrbil om det inte är något uppenbart ?
och är märket stora nog så väcker de inte så mkt uppmärksamhet.
Inte första gången jag ser/hör talas om just ok/q8 i denna typen av hantering.

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
En polare ville att Jag skulle informera att han har stora problem med att få ha sina hojar ifred i Farsta/ågestabrovägen. Han vart av med en r1 -00 i våras, samt inatt ett försök att ta hans Fzr -96 inatt, tändningen paj mm.

Bor 50m ifrån gatan, riktigt löst folk här i Farsta tyvärr :(

Jag håller utkik...

En kul grej hände rätt nyligen...
Jag åker på E18 mot Bålsta och i höjd med Barkarby ser jag en GSXR1000 typ -03 och en BMW 330 stå i vägrenen UTAN varningsblinkers så jag kollar mig runt snabbt och tvärnitar och ställer mig BAKOM MED varningsblinkers.

Udda, kollar mig runt vet ju inte om nån dammat av men lite konstigt då hojen står på sidostödet så jag ropar och letar runt i diket samtidigt som jag SMSar iväg Regnummret till trafikregistret... hojen visar sig inte va stulen, går för att kolla BMWn och då kommer två "nysvenskar" JA precis UTLÄNDSKA snubbar och frågar vad jag gör...

-Jag skulle kolla så allt är okay och att hojen inte är stulen
-ABOOOO driver du med mig? Skulle jag ställa min hoj såhär då
-Öh, JA!?
-"Alltså stick mannen *tittar på den andra och säger* kolla på den här azzzzåååå"
-Ställ er mindre lämpligt nästa gång
-VAD SA DOOOOOO
-Hej då, *sätter mig i bilen fort som fan o kör därifrån*

Jag försökte iallafall :p

cleaner

Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
Sparade du regnumret och kollade någon dag senare, dom kan ju precis ha stulit den?

Not sent from an iProduct...

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...