Asså, tyvärr känns det som man famlar lite och hoppas på att människor runt omkring hjälper till.. Eftersom man själv inte kunde var på plats och döda snubbarna. Men ack ack så fel man har
Ex. OKQ8 var inte särskilt intresserade av att hjälpa till. Han sa bara tyvärr, kan inte hjälpa dig.. Han gav inte ett enda tips på hur jag skulle gå till väga. Det är ju han som har koll på deras bokningsystem, etc. Transportstyrelsen har inte skrivit in på webben att den är stulen (om polisen ser hojjen, slår på den, ahhaaa den är ok, och rullar vidare..) När jag ringde sa polisen i telefonen att det skulle gå ut ett larm, men jag ser inget på polisrapport.se om det? Då ringde jag ändå in ca 15 min efter stölden. Snubbarna som snodde den borde ha snurrat runt där i trakterna då. Den stora lastbilen med baklift och OKQ8-loggan på kan ju inte vara allt för svår att identifiera.
Ang vittnet, så var han ett bra vittne (hojåkare själv). Men när han passerade trodde han först att någon av dom var ägaren och typ fått fel på hojen och skulle bara frakta iväg den till någon meck el likn. Men tyckte ändå inte att det såg rätt ut?? Det var därför han återvände. Han lämnade dock relativt bra signalement, tidpunkt osv.
Hoppas bara inte försäkringsbolaget sviker.. Dom försöker ju alltid hitta utvägar till lägsta ersättningen.
Så sjukt surt!