Stunt- och lekträff i Västerort?

MikkE

Guest
Nursey skrev:
2404643 Jag har ett stoooort L-Serie objektiv som inte går att lägga i någon skakig kuts..och som kostade en 3del av vad jag pröjsade för min hoj (som jag köpte ny...:O)
Enda gången jag har tagit den utrustningen på hojen var då jag åkte till NW200 och då hade jag en GiviBox att lägga det i samt femton lager bubbelplast runt.
Alltså..det bilas om den kameran samt objektivet skall med :)
Äh, fegis. Tjöööp en kameraväska/ryggsäck.
LowePro Computrekker har jag, skön som fan.

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
I'll be there.. ska bara fixa nått o käka.. Fast jag är ju bara åskådare tyvärr :(

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Jag var med för första gången. Har precis börjat mig på att stunta lite och måste säga att det var en lyckad kväll :tummenupp . Till skillnad från andra ställen jag varit på lös Harry Haffa med sin frånvaro :yoparty så länge jag var där. Var tvungen att avvika i förtid, lång väg hem :( .

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
sTf_paPs skrev:
2419860 Jag var med för första gången. Har precis börjat mig på att stunta lite och måste säga att det var en lyckad kväll :tummenupp . Till skillnad från andra ställen jag varit på lös Harry Haffa med sin frånvaro :yoparty så länge jag var där. Var tvungen att avvika i förtid, lång väg hem :( .
Det såg jäkla lätt ut när du tog upp den. Men det är väl en del pulver i hojjen din?

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
scud skrev:
2419989 Det såg jäkla lätt ut när du tog upp den. Men det är väl en del pulver i hojjen din?

Ja det är pulver så det räcker 105 Nm vid 4500rpm. Jag måste bara träna mer så jag vågar hitta balanspunkten så jag inte måste axxa hela tiden.:Rockbanan

Noll-Koll

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
450 exc
Övning ger färdighet! Det var ju det tisdagarna var till för, men många verkar ha svårt inför publik.. men inte du, det ser bra ut!
sTf_paPs skrev:
2420056 Ja det är pulver så det räcker 105 Nm vid 4500rpm. Jag måste bara träna mer så jag vågar hitta balanspunkten så jag inte måste axxa hela tiden.:Rockbanan

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
sTf_paPs skrev:
2420056 Ja det är pulver så det räcker 105 Nm vid 4500rpm. Jag måste bara träna mer så jag vågar hitta balanspunkten så jag inte måste axxa hela tiden.:Rockbanan
Det såg bättre o bättre ut för varje gång.. Nerslagen var kanske lite hårda.. Men vem är jag att kritisera/lära ut.. Jag kan inte alls :näsblod

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
scud skrev:
2420551 Det såg bättre o bättre ut för varje gång.. Nerslagen var kanske lite hårda.. Men vem är jag att kritisera/lära ut.. Jag kan inte alls :näsblod

Är inte hårdare nedslag att föredra än lätta?

Jag har iaf märkt av wobbeltendenser vid mjuk nedgång...

Samt att vid snett nedslag så rätar det upp sig om det är hyffsat hårt.

Någon som kan kan kanske upplysa mig?:)

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
Anderzzon skrev:
2420569 Är inte hårdare nedslag att föredra än lätta?

Jag har iaf märkt av wobbeltendenser vid mjuk nedgång...

Samt att vid snett nedslag så rätar det upp sig om det är hyffsat hårt.

Någon som kan kan kanske upplysa mig?:)
Som sagt kan jag inte själv, men det är snyggare med mjuka nedslag och ser mer kontrollerat ut. Dessutom lär man ju sabba packboxarna rätt snart med hårdna nedslag?

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
scud skrev:
2420579 Som sagt kan jag inte själv, men det är snyggare med mjuka nedslag och ser mer kontrollerat ut. Dessutom lär man ju sabba packboxarna rätt snart med hårdna nedslag?

Ja det är snyggare med mjuka nedslag, men oftast ser man det när det inte går så fort vid nedslagen...

Det är väl dit man vill komma men vid långa wheelies som går i hyffsad fart så kommer oftast rökpuffen.

Nåja jag tycker det känns tryggare att sätta ner bestämt men jag är inte i närheten av killarna i den här tråden på wheelies osv. så jag har säkert fel...

Det kommer väl med tiden :tummenupp

Något som är kul är iaf att man utvecklas hela tiden och att det nästan varje dag går bättre och bättre :)

Janne S

Ny medlem
Gick med
2 May 2003
Hoj
KTM 640
Tack för igår det var trevligt.:tummenupp

Mycke folk och full fart hela tiden.

Roligaste stunten blev när solen gick ner och bensindunken kom fram.:yoparty

Då blev det fireburnouts både med bågar och mopeder.

Såg jäkligt roligt ut när Ingel drog iväg med eld i baken.:D

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...