Stunt- och lekträff i Västerort?

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
Janne S skrev:
2420708 Tack för igår det var trevligt.:tummenupp

Mycke folk och full fart hela tiden.

Roligaste stunten blev när solen gick ner och bensindunken kom fram.:yoparty

Då blev det fireburnouts både med bågar och mopeder.

Såg jäkligt roligt ut när Ingel drog iväg med eld i baken.:D

He he, jag blev lite orolig när noll koll tänkte skoja till det lite och hällde bensin på bensintanksventilations-slangen. hade lite problem att släcka branden innan det sa poff. synd att det gick bra, annars hade filmen blivit bättre.

Seerdon

Dårarnas antal är oändligt
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
929 clean edition
Ingel skrev:
2420849 He he, jag blev lite orolig när noll koll tänkte skoja till det lite och hällde bensin på bensintanksventilations-slangen. hade lite problem att släcka branden innan det sa poff. synd att det gick bra, annars hade filmen blivit bättre.

:) Hehe, det ser bra ut ändå, det brinner ända upp i nacken, satan!:yoparty Ska försöka knåpa ihop något och lägga ut till imorgon.

Last edited:

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Hoj
2014 KTM Duke 690
Seerdon skrev:
2420859 :) Hehe, det ser bra ut ändå, det brinner ända upp på hjälmen, satan!:yoparty Ska försöka knåpa ihop något och lägga ut till imorgon.

Kommer en snutt av mig också ("svarttröja killen" som filma) imorgon, eventuellt idag om jag får tid över !

Varsa

Medlem
Gick med
3 Jul 2006
Hoj
sv650s -04, rdgv350 -84 & bus 85:a
Ingel skrev:
2420849 He he, jag blev lite orolig när noll koll tänkte skoja till det lite och hällde bensin på bensintanksventilations-slangen. hade lite problem att släcka branden innan det sa poff. synd att det gick bra, annars hade filmen blivit bättre.

Snyggt var det iaf :corn Varför inte fixa en pump som trycker ut lite bensin ur något rör då jäklar blire flames :cdevil

En stor applåd till alla som var där, både på sidan och på vägen. Även kul att få kommentarerna på min åkning vilken jag slipar mer och mer på. Nästa gång vill jag ha ännu mer kritik, helst dålig så jag blir bättre :hoppa

sTf_paPs skrev:
2419860 Jag var med för första gången. Har precis börjat mig på att stunta lite och måste säga att det var en lyckad kväll :tummenupp . Till skillnad från andra ställen jag varit på lös Harry Haffa med sin frånvaro :yoparty så länge jag var där. Var tvungen att avvika i
förtid, lång väg hem :( .

Ja riktigt snyggt det gjorde du bra :)
Men däremot syntes en blåvit bil i lunda igår, dock vågade sig de inte uppför baken utan nöjde sig med att dra förbi nedanför. Hoppas att du kommer fler gånger. Jag måste definitivt också våga komma över balanspunkten så man kan ta och bromsa in så man slipper axxa för mycket register finns det ju som ni kanske märkt inte direkt i min hoj :6surkart

Noll Koll skrev:
2421083det är ingen fara, jag kan det här, jag har varit på bomber-häll på mer bensin!

Hahaha ja såklart om man har varit på bomber då måste man ju vara förnuftig :mattias

Last edited:

Skager

Keep it burning
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
660-04
Som jag sa igår så tyckte jag att du fick till en schysst växling 1-2 :tummenupp. Jag har också lite problem med balanspunkten ibland men det går bättre nu än förr, men det är bara att öva, öva, öva.:)

Varsa

Medlem
Gick med
3 Jul 2006
Hoj
Skager skrev:
2421618 Som jag sa igår så tyckte jag att du fick till en schysst växling 1-2 :tummenupp. Jag har också lite problem med balanspunkten ibland men det går bättre nu än förr, men det är bara att öva, öva, öva.:)

Japp och som tur är är det ju inte så fruktansvärt långt för mig dit heller, ser höghusen om jag kollar ut genom fönstret. Bor på Avestagatan. Funderar på att dra dit ikväll eller någonting och köra en sväng. Har märkt att jag blir bättre bara jag får ta en paus från det ett tag. Vilket egentligen betyder att jag inte borde dra ut redan ikväll men kan inte hålla mig :Rockbanan

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Hoj
2014 KTM Duke 690
Sådär, då har man i alla fall försökt klippa lite granna, får skylla på att det är första gången.
Tack för en höjdar tisdags-kväll ! :tummenupp Och ett litet special tack till alla som låg på bakhjulet, framhjulet och allt vad det nu är..

Filen ligger på cirka 70 mb..

Ses nästa tisdag hoppas jag, några tisdagar kvar måste de ju vara innan det blir alltför mörkt och kallt !
Kom med kommentarer är ni snälla :tomten

http://sporthoj.years2.com/Lunda%20Industri,%202006-08-29.wmv

"Spara som -> Spela upp med VLC"

Last edited:

Skager

Keep it burning
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
660-04
Varsa skrev:
2421664 Japp och som tur är är det ju inte så fruktansvärt långt för mig dit heller, ser höghusen om jag kollar ut genom fönstret. Bor på Avestagatan. Funderar på att dra dit ikväll eller någonting och köra en sväng. Har märkt att jag blir bättre bara jag får ta en paus från det ett tag. Vilket egentligen betyder att jag inte borde dra ut redan ikväll men kan inte hålla mig :Rockbanan

Haha, det är som en drog:D , då ser vi fram emot nästa tisdag när du växlar 2-3 'an.

Seerdon

Dårarnas antal är oändligt
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
929 clean edition
RyXze skrev:
2421668 Sådär, då har man i alla fall försökt klippa lite granna, får skylla på att det är första gången.
Tack för en höjdar tisdags-kväll ! :tummenupp Och ett litet special tack till alla som låg på bakhjulet, framhjulet och allt vad det nu är..

Ses nästa tisdag hoppas jag, några tisdagar kvar måste de ju vara innan det blir alltför mörkt och kallt !

Tyckte den var helt ok!:tummenupp
Låtvalet passade jättebra till filmen. :yoparty

Noll-Koll

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
450 exc
Tisdagarna har blivit veckans höjdpungt! Hur ska vi klara oss i vinter...? Någon måste fixa en innomhushall :va
Tack för i tisdags iallafall, riktigt kul!!!
Hmm kan inte tanka filmen nu, men ska snart...kul med folk som klipper filmer, kan vara räddningen i vinter :tummenupp

Juha-p

Medlem
Gick med
6 Apr 2006
Hoj
Lowrider Bobber
RyXze skrev:
2421668 Sådär, då har man i alla fall försökt klippa lite granna, får skylla på att det är första gången.

Kan inte komma åt filen? blir bara sidan kan ej visas.

Varsa

Medlem
Gick med
3 Jul 2006
Hoj
Vad hette du nu igen som var i lunda nyss?
Var snabbt tvungen att dra hem eftersom att den första puffen ur högra avgasröret betyder att jag precis kan komma hem till mig på den lilla soppa som finns kvar i tanken. Orkade inte springa hem moppen som jag fick göra igår när jag övade.

Sedan vill jag framföra en mycket stor nackdel med våra träffar. Har inte någon gång sett att vi har varnat trafikanter kommande vid gångvägen att vi åker där. Vi måste såklart ta det lugnt förbi där men så även andra.
Även skulle en stor skylt längst ner i baken vara bra för att varna övningskörare som lätt kan bli förvirrade.

Antingen så skulle några av de motorcyklar som har ägare vilka inte kör något själva kunna ställa sin cykel på båda sidor av övergångsstället och även vid hoppet om det ska hoppas, eller så sätter vi helt enkelt varsin tydlig skylt på varsin sida. Om motorcyklar ställs där är min tanke att de står uppställda på så sätt att de bildar en passage där man måste sakta ner. Hörde ett rykte om att en moppekille utan förnuft dog för något år sedan då han träffades av en stuntkille när han korsade vägen utan att se sig om.
Någon med resurser för tydliga tavlor/skyltar?

Bananhjärna

Child at heart
Gick med
16 May 2006
Hoj
Ducati Streetfighter S
Varsa skrev:
2424732 Vad hette du nu igen som var i lunda nyss?
Var snabbt tvungen att dra hem eftersom att den första puffen ur högra avgasröret betyder att jag precis kan komma hem till mig på den lilla soppa som finns kvar i tanken. Orkade inte springa hem moppen som jag fick göra igår när jag övade.

Sedan vill jag framföra en mycket stor nackdel med våra träffar. Har inte någon gång sett att vi har varnat trafikanter kommande vid gångvägen att vi åker där. Vi måste såklart ta det lugnt förbi där men så även andra.
Även skulle en stor skylt längst ner i baken vara bra för att varna övningskörare som lätt kan bli förvirrade.

Antingen så skulle några av de motorcyklar som har ägare vilka inte kör något själva kunna ställa sin cykel på båda sidor av övergångsstället och även vid hoppet om det ska hoppas, eller så sätter vi helt enkelt varsin tydlig skylt på varsin sida. Om motorcyklar ställs där är min tanke att de står uppställda på så sätt att de bildar en passage där man måste sakta ner. Hörde ett rykte om att en moppekille utan förnuft dog för något år sedan då han träffades av en stuntkille när han korsade vägen utan att se sig om.
Någon med resurser för tydliga tavlor/skyltar?

Jag var i lunda för typ 1,5 timme sen...

Och visst märkte det oxå idag att det kommer mopeder och korsar övergångstället precis efter backkrönet...

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Jag har varit där och tittat nästan varje gång, då blir jag så inspirerad,och åker hem och försöker att träna på slangen på hemvägen. Men let´s face it. DET GÅR INTE SÅ BRA.En liten tanke har slagit mig: eftersom det är så många proffs där, skulle vi inte kunna ha en liten slangskola för oss som vill men inte kan så bra, köra på bakhjulet. Som det är nu känns det som om man bara skulle vara i vägen för proffsen, och att det skulle vara lite pinsamt att försöka slanga inför hela publiken. Man skulle kunna ha första halvtimmen för oss nybörjare, eller mitt i när proffsen vill vila en stund (eller längre ner i backen). Då kunde någon av er proffs, titta på oss när vi kör och komma med goda råd( typ du ligger för högt, eller du måste gå upp högre, sitt längre bak osv. osv.) Som det är nu, vet jag inte hur högt jag kommer med framhjulet,men om någon skulle stå bredvid och titta, tror jag det skulle gå bättre. Samtidigt kunde det vara roligt och se hur alla skulle utvecklas under säsongen. Jag skulle garanterat ställa upp som lärjunge till någon av er "MÄSTARE"

Är det en bra idé, eller låter det skitdumt?
Skriv gärna kommentarer

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
tikki skrev:
2424906 Jag har varit där och tittat nästan varje gång, då blir jag så inspirerad,och åker hem och försöker att träna på slangen på hemvägen. Men let´s face it. DET GÅR INTE SÅ BRA.En liten tanke har slagit mig: eftersom det är så många proffs där, skulle vi inte kunna ha en liten slangskola för oss som vill men inte kan så bra, köra på bakhjulet. Som det är nu känns det som om man bara skulle vara i vägen för proffsen, och att det skulle vara lite pinsamt att försöka slanga inför hela publiken. Man skulle kunna ha första halvtimmen för oss nybörjare, eller mitt i när proffsen vill vila en stund (eller längre ner i backen). Då kunde någon av er proffs, titta på oss när vi kör och komma med goda råd( typ du ligger för högt, eller du måste gå upp högre, sitt längre bak osv. osv.) Som det är nu, vet jag inte hur högt jag kommer med framhjulet,men om någon skulle stå bredvid och titta, tror jag det skulle gå bättre. Samtidigt kunde det vara roligt och se hur alla skulle utvecklas under säsongen. Jag skulle garanterat ställa upp som lärjunge till någon av er "MÄSTARE"

Är det en bra idé, eller låter det skitdumt?
Skriv gärna kommentarer

Det är bara att fråga nästa gång så ska jag försöka hjälpa till så gott jag kan. (du får vara beredd på att låna ut hojjen en runda så att jag känner vart det bästa registret ligger. he he...) Sen är det bara att köra på, blire för mycket trafik så är det bara för oss som åker sakta att köra på den mindre vägen vi sidan om - det är inga problem...

RyXze skrev:

jag får ljud men ingen bild i vlc, vad gör jag för fel?
jag kan spela typ 15 sekunder i windows mediaplayer innan den säger att det är fel på filen...

Last edited:
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...