Stunt & Street kväll, 9 maj på Barkaby flygfält

ZX9R-98

Passande nick?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10R
Måste bara säga till ALLA inblandade att det var riktigt bra fixat:tummenupp

Förutom möjligtvis Janne som mest gick omkring och drog benen efter sig:p

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Tack BB för en trevlig kväll där även jag som funktionär fick tillfälle att rejsa av mig lite på strippen:tummenupp

Dock är jag FÖR JÄVLA DÅLIG på starter så det är nåt jag verkligen måste öva på nästa gång!

Är väldigt glad över att jag som sjukvårdare slapp att ta hand om nån mer än Ingel som låg och skrek, ajaj, det bränns när han lyckades köra över sig själv på strippen:) Jag behövde bara lyfta bort hojen från honom så var han på fötter igen:tummenupp

Tack för mig! Ställer gärna upp som sjukvårdare/funktionär på resten av kvällarna!

Janne S

Ny medlem
Gick med
2 May 2003
Hoj
KTM 640
Måste bara säga till ALLA inblandade att det var riktigt bra fixat:tummenupp

Förutom möjligtvis Janne som mest gick omkring och drog benen efter sig:p

Vadå !!! Inte nog med att jag gick runt och såg snygg ut i min färgade väst,:)
Så stod jag och var starter åt alla race sugna bikers tills armarna domna.:yoparty

Tack allihopa för en mycket lyckad kväll.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
TACK för en jättebra kväll! Stort tack till funktionärerna, ni är guld som ställer upp, utan er går det inte att genomföra en sån här grej!
Och så tack till alla som kom dit för att både köra och titta på!

955i

[Reklamplats uthyres]
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En röd
Bra väder, kul kväll. Kunde varit lite fler som kommit i mitt tycke även om det var många som hittat dit.

Ser fram emot nästa gång :tummenupp

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Det låter hur bra som helst....

By the way, film är på väg. Postar länken senare ikväll

KJECOP

Guest
Det låter kanon! :tummenupp

Jag skall titta ut någon gång jag också när jag är ledig... Då behöver ingen känna något obehag för att det finns lite blå/vitt där.

// Kjelle

Andersj

ytterst omogen
Gick med
20 Jul 2004
Hoj
660 smc
Det var riktigt trevligt, bra jobbat alla funktionärer och anordnare! Och denna gång blev det inga böter heller.

Men som jag sa till Janne så vore en konbana riktigt kul!

Helios

Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Näe, men om jag får säga vad jag tycker, så spelar det ingen roll om polisen är där. I RÄTT SYFTE
Inte för att utnyttja situationen.

Efter att ha läst förra årets inlägg när polisen stog och stoppade "alla", och även fått berättat för mig vad som hände, så förstår jag att många inte alls håller med mig. Men om polisen är där, i rätt syfte, utan att ta "tillfället i akt", så varför inte?!

MC poliser vill väl också gasa (utan blåljus), så det är väl ett bra tillfälle om ni också vill komma dit.

Jag skulle personligen tycka det vore as-ballt om ni kunde visa lite hur er träning går till och kanske hjälpa oss andra att bli lite bättre. Lite tips och trix eller vad man skall säga.

Och det leder mig osökt in på mitt förslag till nästa gång:
Förutom stunt-avdelning och höghastighets-stripp så kanske man även skulle kunna sätta upp lite andra grejer.

Undanmanöverbanor, och lite såntdär. Det finns (vad jag vet) inte så många ställen där man kan hålla till själv och öva sådana grejer heller.

Och för mig som är väldigt grön på det här, skulle det vara värdefullt. Jag är personligen mer intresserad att lära mig väja än att blåsa på (även fast det var jäääkligt roligt att testa). Och jag tror ännu fler skulle ha kört i onsdags om sådana möjligheter fanns, eller också inte. Värt att testa en gång och se om det funkar och används.

Men det kanske inte riktigt det dom här sammankonsterna är ämnade för, och issåfall drar jag tillbaka mitt förslag :)

/H

Andersj

ytterst omogen
Gick med
20 Jul 2004
Hoj
660 smc
Näe, men om jag får säga vad jag tycker, så spelar det ingen roll om polisen är där. I RÄTT SYFTE
Inte för att utnyttja situationen.

Efter att ha läst förra årets inlägg när polisen stog och stoppade "alla", och även fått berättat för mig vad som hände, så förstår jag att många inte alls håller med mig. Men om polisen är där, i rätt syfte, utan att ta "tillfället i akt", så varför inte?!

MC poliser vill väl också gasa (utan blåljus), så det är väl ett bra tillfälle om ni också vill komma dit.

Jag skulle personligen tycka det vore as-ballt om ni kunde visa lite hur er träning går till och kanske hjälpa oss andra att bli lite bättre. Lite tips och trix eller vad man skall säga.

Och det leder mig osökt in på mitt förslag till nästa gång:
Förutom stunt-avdelning och höghastighets-stripp så kanske man även skulle kunna sätta upp lite andra grejer.

Undanmanöverbanor, och lite såntdär. Det finns (vad jag vet) inte så många ställen där man kan hålla till själv och öva sådana grejer heller.

Och för mig som är väldigt grön på det här, skulle det vara värdefullt. Jag är personligen mer intresserad att lära mig väja än att blåsa på (även fast det var jäääkligt roligt att testa). Och jag tror ännu fler skulle ha kört i onsdags om sådana möjligheter fanns, eller också inte. Värt att testa en gång och se om det funkar och används.

Men det kanske inte riktigt det dom här sammankonsterna är ämnade för, och issåfall drar jag tillbaka mitt förslag :)

/H

Dom bevisade ju ganska hårt i bromma att dom inte är intreserade av att vara trevliga och ge tips.

Stå och mäta avstånd mellan blinkers istället för att plocka rattfyllon utanför dagis, Inte undra på att vi svenskar tycker det är så kul att betala skatt!

Jag kanske är väldigt partisk iochmed att jag fick betala en del efter bromma, men jag undrar seriöst hur polisen prioriterar.

Helios

Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Dom bevisade ju ganska hårt i bromma att dom inte är intreserade av att vara trevliga och ge tips.

Stå och mäta avstånd mellan blinkers istället för att plocka rattfyllon utanför dagis, Inte undra på att vi svenskar tycker det är så kul att betala skatt!

Jag kanske är väldigt partisk iochmed att jag fick betala en del efter bromma, men jag undrar seriöst hur polisen prioriterar.

Kan enbart hålla med dig. Det var riktigt fult gjort, och man borde verkligen ha prioriterat andra viktigare saker. Jag ogillar skarpt när man utnyttjar en situation på det viset, och när skattemedel missanpassas.

Och då kanske polisen kunde ta tillfället i akt och bevisa för oss att dom också är vanliga människor. Vara med och leka lite och visa oss vad dom kan och hur vi kan göra för att bli bättre.

Lära oss avgörande manövrar som kan vara skillnad mellan olycka och lycka.

Men jag förstår att förtroendet är i botten, för det var inte snyggt gjort. Men vi kanske skall ge dom en chans att bevisa motsatsen?

/H

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...