Stunt & Street kväll, 9 maj på Barkaby flygfält

Gubbrejsarn

Ju mer jag hör desto mindre begriper jag
Gick med
21 May 2004
Ort
Haninge
Hoj
Honda VFR 750F
Kanonkväll!
Det där med undanmanövrer osv låter intressant...det kan ju tjäna som "snabbkurs" för vanliga förare som vill öka sitt vetande och prova i verkligheten. Så lockas de som inte vill stunta eller gasa av något mer än att bara stå och titta. Det kan ju t o m tjäna som "teaser"(intresseväckare) för en "riktig" SMC-kurs!

Ang. polisnärvaro...har man sjyssta grejor händer inget, vet man att något inte är riktigt enligt reglerna på hojen, så får man bita i det sura äpplet.
Jag tror att LTG lärt av fjolåret och att man högre upp i leden insett det politiskt korrekta med samverkansgruppens arbete...även om vi säkert kommer att få uppleva någon nogrannare granskning under säsongen.
Det får ju inte heller bli så att kvällarna tjänar som fredad zon för olagliga hojar som körs dit och därifrån för egen maskin.
Om LTG kör en massiv insats på onsdagarna ute på de etablerade busåkarställena så kanske resultatet blir att busåkarna väljer att åka till Street o stuntkvällarna och lämna de allmänna vägarna iaf onsdagskvällar...
Om det blir så har vi ytterligare ett argument för att anordna en speciell plats i Sthlm för dessa aktiviteter...för då har man plötsligt ett mätbart resultat att framföra!
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top