Stunt & Street kvällar 2007

Pizzabagarn

Guest
Tur att man inte stör någon i skogis för det är väl där man får hänga hädanefter. :rolleyes:

Renga

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2004
Hoj
Hojlös...
Nej, det var väl ingen som på allvar trodde att det skulle bli permanent...

Huvudsaken är att det kom (och fortsätter komma !) många deltagare på dessa tillställningar för att ge tyngd bakom argumentationen att en motorbana verkligen behövs i Stockholm.

När jag blir lika rik som Bill Gates ska jag skänka bullerplank...

SkämtOSido Fan va tråkigt, så jävla typiskt när man äntligen fått till det...:huvet

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ok, spela nåt av din okristliga musik då, vilket som helst. :mad:

Men vi borde sitta tre i framssoffan när vi rullar in i byn. Det ser så über ut att sitta tre i bredd på en jänkepickis: The good, the bad and the ugly typ. Jag kan vara The good. :)
haha Jag vill vara the bad men Jag kvalar bara till the ugly.

sam1

Medlem
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
gpz 750 turbo. dominator.
kommer det finnas db mätare och vilka ere som mäter då..polisen :fatta!

tror inte ja klara den gränsen fast org dämparen sitter där (tömd :D )

jaja va ska vi andra göra i stället då som inte får köra :näsblod

ska se om jag har ett pack svinto hemma.

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
Men vi borde sitta tre i framssoffan när vi rullar in i byn. Det ser så über ut att sitta tre i bredd på en jänkepickis: The good, the bad and the ugly typ. Jag kan vara The good. :)

Jag vill vara den stora dumma hunden som sitter på flaket och viftar på svansen. voff voff.

Tyresö och Skogskyrkorgården har inte försvunnit under sommaren, det finns kvar :tummenupp

Last edited:

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
Tyresö och Skogskyrkorgården har inte försvunnit under sommaren, det finns kvar :tummenupp

Nej det finns kvar men meningen med detta arrangemang var väl att visa
att vi vill ha någonstans att åka på? Dumt om vi samtidigt åker på
dom gamla vanliga ställena.

Att det skulle bli gnäll från nåt håll var väl inga höga odds på
men jag tycker det är fantastiskt att det gnälls så högljutt för 3 timmar/1 kväll
i veckan????????

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
men jag tycker det är fantastiskt att det gnälls så högljutt för 3 timmar/1 kväll
i veckan????????

Faktiskt inte ens varje vecka, utan snarare varannan eller var tredje.

Också kan man sätta det i förhållande till flygplanen som dundrar där flera timmar varje dag.

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
meningen med detta arrangemang var väl att visa att vi vill ha någonstans att åka på? Dumt om vi samtidigt åker på

okej, men nu får man ju inte åka där över 103 decibel... eller utan ryggskydd och heltäckande klädsel.... eller efter klockan 8.... eller om man gillar att bränna däck

hmmm. nu är jag iofs förbannat otacksam över vad bb har ordnat åt oss. förlåt. (men det blir mer och mer svårmotiverat att komma dit för varje gång som går, alltid nån som ska säga åt en hur man ska uppföra sig)

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
Fy fan vad patetiskt!
Kan dom inte stå ut med lite väsen 7 gånger om året, verkar som vissa bara vill förstöra...

Zacke

Medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Yamaha YZF R1 -07, Yamaha FZ6s -04, GasGas 300 TXT Pro -12
Det är aldrig försent att ge upp!

Helt otroligt att det kommer klagomål på en sån här viktig verksamhet, som förekommer tre timmar var tredje vecka under sommarperioden.
Vore kul att ha en siffra på hur många som besökt dessa kvällar under sommaren, en hel del skulle jag tro.
Även Polisen, VV, SMC osv. har ju engagerat sig i dessa kvällar, vilket måste betyda att det finns ett visst värde i denna typ av verksamhet.
Men nu har det alltså kommit in en skrivelse som förmodligen tar kål på Stunt & Streetkvällarna för gott.
Kommer osökt att tänka på riddaren som vaktar en bro i en av Monty Phytonfilmerna. Han är fast besluten att inte släppa någon över bron. Inte ens när han fått armar och ben avhuggna ger han upp, utan skriker - kom tillbaks så ska jag spotta på er!
Hade riddaren varit Svensk, så hade han troligtvis sprungit upp i skogen och stoppat huvudet i en gran när det kom folk som ville passera - Det är aldrig försent att ge upp!

Möjligheten finns ju att starta namnlistor, engagera alla organisationer som tror på verksamheten och gå man ur huse för att försvara det man tror på. Eller också ger man upp direkt....

Tack till alla som gjort dessa kvällar till något minnesvärt!!

cleaner

Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
okej, men nu får man ju inte åka där över 103 decibel... eller utan ryggskydd och heltäckande klädsel.... eller efter klockan 8.... eller om man gillar att bränna däck

hmmm. nu är jag iofs förbannat otacksam över vad bb har ordnat åt oss. förlåt. (men det blir mer och mer svårmotiverat att komma dit för varje gång som går, alltid nån som ska säga åt en hur man ska uppföra sig)

Jo jag förstår att det kan kännas omotiverat med nya regler varje gång,
men försök att se detta som en återkommande "demonstration" att vi
vill ha någonstans i närort att utöva vårat intresse.

Om nu dom(någon) boende klagar så högljutt på detta arrangemang och att
det kanske tom inte kan upprepas nästa år pga detta, vad göra?

Det får vi fundera på då :) Nu åker vi allt vi kan de få ggr som är kvar. :)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
kommer det finnas db mätare och vilka ere som mäter då..polisen :fatta!

tror inte ja klara den gränsen fast org dämparen sitter där (tömd :D )

ska se om jag har ett pack svinto hemma.

Så du har också skruvat på din hoj? Jag som trodde den var heeeelt original! :hihi

haha Jag vill vara the bad men Jag kvalar bara till the ugly.

Men nejje! Jag som trodde du var värsta puddingen! :va Våndan med internet :hihi

Om Ingel sitter på flaket (och idkar hundliv enligt önskemål ovan) kan hans hoj vara The Ugly, inget kan slå den livsformen. Den är det hemskaste av hemskheter.

Jo jag förstår att det kan kännas omotiverat med nya regler varje gång,
men försök att se detta som en återkommande "demonstration" att vi
vill ha någonstans i närort att utöva vårat intresse.

Om nu dom(någon) boende klagar så högljutt på detta arrangemang och att
det kanske tom inte kan upprepas nästa år pga detta, vad göra?

Det får vi fundera på då :) Nu åker vi allt vi kan de få ggr som är kvar. :)

Jag far nog dit så får vi se vad en mätning ger. Det beror ju trots allt en del på avstånd, hur absorbent omgivningen är, tändfrekvens, samt vilken dB-vägning som används.

Annars kan man ju vi med uppskrämda hojar köra "db-breakout-racing": närmast under 103 db vinner, den som gasar så att han/hon låter mer än 103 åker ut ur stegen! :hihi

/J

Last edited:

super_motard

Shorty!
Gick med
17 Oct 2006
Hoj
Rieju Smx| stunt nerox |
Fall de e nu e så att man kanske måste lägga ner pga ljudvolymen nere på barkarby till nästa år! kan inte slow stunten få vara kvar ?
Klart jag kan köra skolgårdar å parkeringar istället! men de blir inte samma gemenskap ! bara en tanke :rolleyes: MVH SM

Nice_boy

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
2011, BMW S1000RR
Nej är :mad: varför måste dom klaga dom bor ju 100-200 meter bort! Om dom inte vill höra mc kan dom väl stänga dörren och sätta på tv i 3 timmar eller nått:gnissla

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Fall de e nu e så att man kanske måste lägga ner pga ljudvolymen nere på barkarby till nästa år! kan inte slow stunten få vara kvar ?
Klart jag kan köra skolgårdar å parkeringar istället! men de blir inte samma gemenskap ! bara en tanke :rolleyes: MVH SM

Tur att du inte är intresserad av 402 meter, då hade det behövts 800 meter lång skolgård med slät asfalt för att ha lite gemenskap... ;)

Jag hoppas dock förstås att ni får vara kvar. Men det är nog mer praktisk med en skolgård då.

/J

super_motard

Shorty!
Gick med
17 Oct 2006
Hoj
Rieju Smx| stunt nerox |
Tur att du inte är intresserad av 402 meter, då hade det behövts 800 meter lång skolgård med slät asfalt för att ha lite gemenskap... ;)

Jag hoppas dock förstås att ni får vara kvar. Men det är nog mer praktisk med en skolgård då.

/J
Haha ! jodu har en far som e intresserad av dragacing ! så de var nära att jag kom in på det spåret ! men vafan .. kaxigare med slow stunt :)

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
Haha ! jodu har en far som e intresserad av dragacing ! så de var nära att jag kom in på det spåret ! men vafan .. kaxigare med slow stunt :)

Ja jag är rätt imponerad av er som kan stunta, det vet du :)

Själv är jag för noggrann med hojen för att våga ha den som träningssredskap för lära mig stunta. Det är pedantens lott här i världen. :hihi

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Nej det finns kvar men meningen med detta arrangemang var väl att visa
att vi vill ha någonstans att åka på? Dumt om vi samtidigt åker på

Att det skulle bli gnäll från nåt håll var väl inga höga odds på
i veckan????????

Om man drar igång ett evenemang för att få uilande fartdårar att åka på ett speciellt ställe och sen kommer med 200 regler för hur man ska kvala in att få köra där så blir bara 2st stackare med nytaget körkort, rukka gårtäxställ och cb750f med orginalblinkers kvar och man har missat hela poängen.

tyvärr är det så.

cleaner

Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
Om man drar igång ett evenemang för att få uilande fartdårar att åka på ett speciellt ställe och sen kommer med 200 regler för hur man ska kvala in att få köra där så blir bara 2st stackare med nytaget körkort, rukka gårtäxställ och cb750f med orginalblinkers kvar och man har missat hela poängen.

tyvärr är det så.

Nu är jag inte finkänslig eller medhårs. :)

Du har FEL. 200 regler är det inte, vilka jobbiga regler det är...

men men gnäll på bara, blir bergis en "bana" om vi gnäller på det som görs nu...
:confused: :va :rolleyes: :huvet

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Nu är jag inte finkänslig eller medhårs. :)

Du har FEL. 200 regler är det inte, vilka jobbiga regler det är...

men men gnäll på bara, blir bergis en "bana" om vi gnäller på det som görs nu...
:confused: :va :rolleyes: :huvet

Var inte alls menat att gnälla även om jag ser att det ser ut precis så...

Det är grymt av bb att orka dra ihop en så´n här grej men Jag tror verkligen det skulle behövas ett "köra av sig område" för att få få det att funka. Tanken är ju att folk INTE ska "läcka ut" till tyresö och skogis igen...

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...