Stunt & Street kvällar 2007

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Ikväll idkades det visst lagsport på Råsunda. 40 greps och 50 bussades iväg av polisen som hyrde in bussar. En rätt normal match. :hihi

Solnaborna är dock stolta över sitt Råsunda.

Eftersom det är sympomatisk att grannarna skjuter ut sig även inför detta arrangemang på Barkarby så tycker jag att det är bra att det kommer fram. Det är viktigt att det kommer fram att det är grannarna som sättar stopp även denna gång. Inte att motorcyklarna har misskött sig genom olagligheter och stök inne på området, såsom sker vid var och varannan fotbollmatsch.

Verksamheten på banan och området har ju funkat fint, precis som det gjorde på Tullinge, Bro, Bromma och alla andra ställen det arrangerats streetbike raktframåka på i Sthlm sedan jag började åka 1985.

/J

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ikväll idkades det visst lagsport på Råsunda. 40 greps och 50 bussades iväg av polisen som hyrde in bussar. En rätt normal match. :hihi

Solnaborna är dock stolta över sitt Råsunda.

Eftersom det är sympomatisk att grannarna skjuter ut sig även inför detta arrangemang på Barkarby så tycker jag att det är bra att det kommer fram. Det är viktigt att det kommer fram att det är grannarna som sättar stopp även denna gång. Inte att motorcyklarna har misskött sig genom olagligheter och stök inne på området, såsom sker vid var och varannan fotbollmatsch.

Verksamheten på banan och området har ju funkat fint, precis som det gjorde på Tullinge, Bro, Bromma och alla andra ställen det arrangerats streetbike raktframåka på i Sthlm sedan jag började åka 1985.

/J

När det gäller fotboll är det bara charmigt med stök. alla i vanligt fall griniga gubbar kommer ihåg när de var grabbar... "man köpte korv fö tjyfem öre, då fanns de inge brö utan man fick den rett i neven ba med ett papper och ketjupp fanns de inge som hette, nä bara senap åsså slogs man som fan efteråt" och så blir dom nostalgiska och tårarna rullar till ett leénde.

Folk tycker det är helt ok med fotbollsröj men om någon har lite ureldad pipa och gasar till då står han där, Hamrén i sin prakt redo för flygande.

Poppz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2007
Hoj
BMW R1100S Boxer Cup-03
Är Hamrén aktiv fortfarande???
Han plockade mig på moppen när jag stod o tankade för typ 27 år sen...osportsligt eller hur?
/Poppz

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Är Hamrén aktiv fortfarande???
Han plockade mig på moppen när jag stod o tankade för typ 27 år sen...osportsligt eller hur?
/Poppz

Jag fick en ide´!!!! Kan inte alla skriva ner sitt bästa Hamrénminne, så sammanställer vi det till en bok som släpps lagom till hans pension? Tänk er vilken dassbok! Jag skulle skriva upp mig på ett ex dirrekkt! "THe wraith of Hamrén"

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
När det gäller fotboll är det bara charmigt med stök. alla i vanligt fall griniga gubbar kommer ihåg när de var grabbar... "man köpte korv fö tjyfem öre, då fanns de inge brö utan man fick den rett i neven ba med ett papper och ketjupp fanns de inge som hette, nä bara senap åsså slogs man som fan efteråt" och så blir dom nostalgiska och tårarna rullar till ett leénde...

.

Haha! Precis! :rofl :rofl :tummenupp
När dom griper 4 för fylla på Västerås Powermeet som är Europas(!) största motorträff då är det skandal. Haha!

/J

Jag fick en ide´!!!! Kan inte alla skriva ner sitt bästa Hamrénminne, så sammanställer vi det till en bok som släpps lagom till hans pension? Tänk er vilken dassbok! Jag skulle skriva upp mig på ett ex dirrekkt! "THe wraith of Hamrén"

Jag kan bidra med en när han stoppade mig för att min Lucas-baklampa (godkänd sedan 50-talet) hade ett ngt rödaktigt sken på skyltbelysnningen :hihi 30 minuters övertalning krävdes innan han lade ner blocket och lät mig löpa utan ombesiktning.

Vad är den där tecknade bilden ngn gjorde där Hamrén ätandes munk ville se hela paketet? :D Den kan få vara på omslaget! :yoparty

Last edited:

njelger

Guest
Tänk lite på deras situation.D
De drabbas inte av fotbollshuliganer.
De har heller ingen nytta av samverkansgrupp etc.
De tycker bara det låter förjävligt.
De har allt att vinna på att vi försvinner inget att vinna på att vi är kvar.
Det gäller att vinna över dem på något sätt.
Jag vet inte riktigt hur men.....
På tisdagar när det körs i Lunda så hör jag det hem (>2km). Om motarder och 4-hjulingar :)mad: :mad: :mad: ) tog det lite lugnt på vägen dit tror jag det kan få vara kvar. Annars blir det också hotat.
Folk som bor i villa älskar (oftast) inte (o)ljud. Så är det bara.

Själv stod jag o njöt när 2 WWII-plan dånade över huvet på mig hemma. Men det flesta klagar.

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Jag hoppas iallafall så många som möjligt kommer. Kör man inte kan man titta, snacka med folk, fika, fota, filma eller vad man nu tycker passar.

Dels som respekt för samverkansgruppens goda arbete, men även som "protest" för att verkligen visa folk och myndigheter att vi vill ha det här som en permanent lösning.

Folktomma tillställningar övertygar man ingen med !

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
Jag hoppas iallafall så många som möjligt kommer. Kör man inte kan man titta, snacka med folk, fika, fota, filma eller vad man nu tycker passar.

Dels som respekt för samverkansgruppens goda arbete, men även som "protest" för att verkligen visa folk och myndigheter att vi vill ha det här som en permanent lösning.

helt sant! Nu är det snart för kyligt att åka men Jag kan komma förbi med monstertrucken och bara snacka lite skit och kanske smörja in Ingels framhjul med bromvätska eller nå´t.

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj

Det håller jag fullständigt med om. Jag åker dit, så får vi se vad mätningen ger. ÄR där inga roliga hojar som får köra får jag nog dock se hur länge jag orkar stanna. Det är hojar som Turboandersons 490 hk-busa, Lasses 1600-busa, Biker 66:s 80-tals trimmade Rörrams Bakker, Sam1:s vebodtrimmade turboGpz osv osv som intresserar mig. Inte en massa originalhojar. Snacka kan jag göra på Donken när det blivit mörkt, när det är ljust vill jag köra. I synnerhet en onsdag.

TomasL

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
KTM525-06 CRF250X-04
Det har kommit in skrivelse till Järfälla kommun angående bullret på våra kvällar och det har svävat lite ostadigt om huruvida vi skulle få fortsätta.

Vi har dock fått beviljat att köra våra två återstående kvällar (5 september och 19 september) vilket vi är mycket tacksamma för.
Det som gäller är 103 db, precis som på vanlig väg. Och vi kommer sortera ut dem som väsnas för mycket. Detta är för att visa hänsyn mot de boende intill flygfältet. Vi vill inte riskera att bli avstängda för all framtid och vi vet att ni har förståelse för detta, eftersom det drabbar oss allihop om vi får fler klagomål på oss.

- 103 db
- Inga burn-outer!
- Ny tid, 18-20

Hoppas att de två återstående kvällarna ska bli trevliga :tummenupp
// Jannica, Ignite Mc- en del av Samverkansgruppen Sthlm

"Det har kommit in skrivelse till Järfälla kommun". Finns det bifogade listor med insamlade namnteckningar eller är det bara någon enstaka person som klagar?
Vi skulle ju kunna skapa namnlistor med kravet "Bevara dessa kvällar" Låt oss börja med dem redan nu på onsdag. Alla kan ju skriva på - inte bara de som ska köra.

Zacke

Medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Yamaha YZF R1 -07, Yamaha FZ6s -04, GasGas 300 TXT Pro -12
Bevara Stunt & Street kvällarna!!

"Det har kommit in skrivelse till Järfälla kommun". Finns det bifogade listor med insamlade namnteckningar eller är det bara någon enstaka person som klagar?
Vi skulle ju kunna skapa namnlistor med kravet "Bevara dessa kvällar" Låt oss börja med dem redan nu på onsdag. Alla kan ju skriva på - inte bara de som ska köra.

Kanonbra idé med att alla skriver på en namnlista med början redan nu på onsdag:tummenupp . BB, går det att ordna?

Vem vet, kanske är det bara en enda grining gubbe, som inte har något annat att göra än att klaga på allt.

TomasL

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
KTM525-06 CRF250X-04
Jag har ringt till samverkansgruppen och pratat både med Jannica (Bikerbitch) och Anders (på vägverket). Det var tydligen en enstaka person som klagade. Båda tycker att det är en bra ide med namninsamling men att det ska komma från oss MCförare.

Det blir en stor fördel om namnlistor finns när samverkansgruppen ska förhandla med kommunen om tillstånd nästa sommar. Vi skulle ganska lätt kunna ordna fram listor under det två sista kvällarna där vi skriver på att:

VI VILL FORTSÄTTA MED STUNT- OCH STREETKVÄLLARNA! VI TROR ATT DE BIDRAR TILL ATT MINSKA NER BUSET PÅ DE ALLMÄNNA VÄGARNA FÖR ATT MAN DÅ FÅR KÖRA AV SIG UNDER KONTROLLERADE FORMER.

Vilka kan hjälpa till med detta?
Vi funktionärer eller andra frivilliga?

Last edited:

Zacke

Medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Det är bra om de funktionärer som har listorna för att få köra, oxå har namninsamlingen.
Jag kan kopiera upp listor med ovanstående text, om det är så det ska stå, och även samla underskrifter.

Någon mer?

Vilka uppgifter ska vara med för att det ska bli en "godkänd" insamling?

Last edited:

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
På SMC's hemsida fanns förut en namninsamling där man fyllde i namn och ort. Sedan skrevs väl antagligen den ut och överlämnades.

Swedie... finns möjlighet för en sådan funktion?

sam1

Medlem
Gick med
9 Jan 2006
Hoj
gpz 750 turbo. dominator.
Det håller jag fullständigt med om. Jag åker dit, så får vi se vad mätningen ger. ÄR där inga roliga hojar som får köra får jag nog dock se hur länge jag orkar stanna. Det är hojar som Turboandersons 490 hk-busa, Lasses 1600-busa, Biker 66:s 80-tals trimmade Rörrams Bakker, Sam1:s vebodtrimmade turboGpz osv osv som intresserar mig. Inte en massa originalhojar. Snacka kan jag göra på Donken när det blivit mörkt, när det är ljust vill jag köra. I synnerhet en onsdag.

så sant så sant.....vedbodstrimmade :D :D :kryckor :D :D

min koppling ligger i bitar idag men ska plockas ihop imorron, hoppas det inte regnar då :rolleyes:

hinner inte provköra förren på barkarby ...see you then jörgen

TomasL

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
KTM525-06 CRF250X-04
Härligt med lite gensvar Zacke. Det finns inga regler för namnlistor.

Jag föreslår att vi gör så här: Jag formulerar ihop en A4 sida som beskriver vad vi vill. Mycket kortfattat och med stora bokstäver inplastad. Den visar vi för alla när vi går runt.

På namnlistorna står det bara "VI VILL HA STUNT- OCH STREETKVÄLLARNA KVAR". Man skriver på Namn textat och Adress eller telnr. Du kopierar upp namnlistor och jag A4 sidan. Det borde nog också stå att vi inte tänker använda uppgifterna i något annat syfte. Sedan hjälps vi åt att gå runt. Det finns säkert flera som hjälper till med det.

Vad tror du/ni ?

Last edited:

Zacke

Medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Härligt med lite gensvar Zacke. Det finns inga regler för namnlistor.

Jag föreslår att vi gör så här: Jag formulerar ihop en A4 sida som beskriver vad vi vill. Mycket kortfattat och med stora bokstäver inplastad. Den visar vi för alla när vi går runt.

På namnlistorna står det bara "VI VILL HA STUNT- OCH STREETKVÄLLARNA KVAR". Man skriver på Namn textat och Adress eller telnr. Du kopierar upp namnlistor och jag A4 sidan. Det borde nog också stå att vi inte tänker använda uppgifterna i något annat syfte. Sedan hjälps vi åt att gå runt. Det finns säkert flera som hjälper till med det.

Vad tror du/ni ?

OK, jag e på:tummenupp
Borde väl räcka med namn och bostadsort?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati