Stunt & Streetkvällar 2008

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
vil tacka för en mkt lyckad kväll :klappar :klappar ...fick sanerligen gasa av mig så nukänns det som högerarmen har gått ur led vid axeln...hehe(sant)

:hojraket

blev också stoppad och hade ej giltigt skattemärke på...

kolla lite surt o va borta i nåra minuter,sen va han glad och låtte mig pasera.

ingen bötfäller en gammal hoj från början av 80talet :D :tummenupp :näsblod :D

Hamrén would :hihi

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Power
Bra kväll som vanligt, skitkul att köra och träffa folk. Polisen kollade bara körkort och nykterhet, alla andra grejer lät dom passera. Klarar man inte det har man väl ingenting där att göra
De utförde även flygande besiktning på plats.
Du kan få en kopia av våra besiktningspapper om du undrar. Jag anser att det är bra att de kollar körkort och nykterhet, däremot tycker jag at det är onödigt att reta upp oss genom att utföra dessa besiktningar och rapportera in "olagliga" registreringsskyltar. Det finns värre saker!
//m

super_motard

Shorty!
Gick med
17 Oct 2006
Hoj
Rieju Smx| stunt nerox |
Rätt nice kväll!:tummenupp

men ska alla snutar va där varje gång nu?:näsblod

Btw var det nån som fick med mej på bild så gåre bra att maila elr ladda upp i tråden .. givetvis på alla andra åxå:)

Last edited:

Jontax

Ska det vara så?
Gick med
25 Jul 2004
Hoj
Thundercat -98 & RSV Mille -00
Jaha... Det var alltså därför inte en enda hoj var vid skogis då... Inte en enda polis heller för den delen :näsblod

Nästa gång ska jag vara mer uppmärksam och röra mig norrut.

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Du kan få en kopia av våra besiktningspapper om du undrar. Jag anser att det är bra att de kollar körkort och nykterhet, däremot tycker jag at det är onödigt att reta upp oss genom att utföra dessa besiktningar och rapportera in "olagliga" registreringsskyltar. Det finns värre saker!
//m

Jag tror dig, men blir lite förvånad, eftersom dom bara kollade det på mig, och sen vad polisen sa i sitt ta i början av kvällen. Han lovade att dom inte skulle bry sig om något annat än just körkort och nykterhet. Själv hade jag glömt att sätta på nya skattemärket, han påpekade det bara o släppte sen in mig

PuttePK

Ny medlem
Gick med
24 May 2007
Hoj
Triumph Daytona 675
Barkarby

Jag tror dig, men blir lite förvånad, eftersom dom bara kollade det på mig, och sen vad polisen sa i sitt ta i början av kvällen. Han lovade att dom inte skulle bry sig om något annat än just körkort och nykterhet. Själv hade jag glömt att sätta på nya skattemärket, han påpekade det bara o släppte sen in mig

Ja måste instämma KANON KVÄLL ÅTERIGEN ! Andra året på rad och hädan efter år de inbokat varje tillfälle ! Kul å reaca med så många :) Hoppas de kommer fram lite bilder ?? Och var hittar vi dom sen ?

Å de där med Polisen komenterar jag inte bara..........

PuttePK:D :tummenupp

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Hoj
Suzuki
Jag tog lite bilder. Var premiär för mig med still-kamera så kvaliteten är .... um... varierande. Hoppas att dom andra lyckades bättre.

Slangar upp nån av dom bilder som blev lyckad imorgon.

Last edited:

KJECOP

Guest
Sen tycker jag polisen borde sopa rent framför sin egen matta först.
Jag råkar nämligen ha på film när en mc-polis bränner om mig på motorvägen i ungefär 140+ km/h. Jag låg i 110 km/h och testade min nya hjälmkamera i bilen.
Då blåser han förbi i redig fart.
Detta var ungefär 17:55 och han hade ingen utryckning eller annat som påbjöd honom att bryta mot trafikreglerna, han var bara lite sen till Barkaby.
Och sen ankomst är väl inget giltigt skäl....?
Jag ska ge en förenklad förklaring om hur det kan ha förhållit sig... Polisen har tre angelägenhetsgrader att följa då man kör i tjänsten.
1) Yrkesutövning - Man jobbar men har inget särskilt jobb man är på väg till. Man får då bryta mot enkelriktning, fordonstrafik förbjuden, motorfordonstrafik föbjuden, man får köra på gång- och cykelbanor m.m. för att bedriva allmän övervakning.
2) Brådskande yrkesutövning - Man har bråttom fram till ett jobb och får då bryta mot hastighetsbestämmelserna samt har förtur med färja. Det är dock INTE tillåtet att använda blåjus och sirén men man får alltså köra fortare än gällande hastighetsbegränsning.
3) Trängande fall - Allvarlig fara för liv och hälsa samt större egendomsskada. I detta läge får man i princip bryta mot alla trafikregler samtidigt som kravet på föraren blir mycket högre. Detta innebär med andra ord att man t.ex får köra för fort, köra förbi rött, inte stanna för stopplikt m.m. Och i trängande fall så FÅR MAN påkalla fri väg med blåljus och sirén, det är således inte ett krav att använda blåljus och sirén. Det finns en del hel jobb där man inte vill använda blåljus och sirén då man vill fram snabbt. T.ex. misstänkt pågående självmord, gisslansituation, rån, stöld, inbrott, tillgrepp av fordon m.m.

Med andra ord så får polisen köra fortare än gällande hastighetsbgränsning utan blåljus och sirén. Och i andra fall så skall man köra fortare än vad som är tillåtet men man får inte inte använda blåljus.

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
Formally known as Gulan
//m

Nu skojar du. Det finns väl inget som är mer trafikfarligt än olagliga regskyltar?
Polisen vill ha bort buset från gatorna (säger dom), men dom kan ändå inte låta bli att jävlas med dom som håller sig borta. Nykterhet är bra att dom kollar, skulle vilja se 10 såna kontroller varje gång dag men hittils har jag inte sett en enda på flera år. Men, som sagt, fyllstyrning är inte trafikfarligt och säkert väldigt jobbigt att ta hand om. Snabba enkla böter är nog det som prioriteras framför trafiksäkerhet.

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Gsx1100es ++
vil tacka för en mkt lyckad kväll :klappar :klappar ...fick sanerligen gasa av mig så nukänns det som högerarmen har gått ur led vid axeln...hehe(sant)
:D :tummenupp :näsblod :D

Jajamen trottelstoppen fick testas ordentligt, lamellerna blev glödheta och armarna blev lite möra, men skoj var det:yoparty .

Stort tack till arrangörerna:tummenupp.

/Ingvar

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Sym 200 Yoyride
Helt ok att polisen är där och kollar nykterhet och körkort men varför ska halva Stockholms poliskår vara där:confused: Finns det inget bättre att göra?? Förstår att det inte är ditt fel föresten

frefeh

Två cylindrar är fler än en..
Gick med
31 Oct 2003
Hoj
KTM 350 EXC -12
Nu skojar du. Det finns väl inget som är mer trafikfarligt än olagliga regskyltar?
Polisen vill ha bort buset från gatorna (säger dom), men dom kan ändå inte låta bli att jävlas med dom som håller sig borta. Nykterhet är bra att dom kollar, skulle vilja se 10 såna kontroller varje gång dag men hittils har jag inte sett en enda på flera år. Men, som sagt, fyllstyrning är inte trafikfarligt och säkert väldigt jobbigt att ta hand om. Snabba enkla böter är nog det som prioriteras framför trafiksäkerhet.

Kan bara hålla med..
Nykterhet är bara bra.
fast jag har svårt att tro att dom hittade någon igår.
Kanske om dom låtit ena korvgubben blåsa..

Men dom kanske inte vill ha bort buset från gatorna..
tyvär så vände ju ganska mycket folk:huvet

Men annars var det en mycket trevlig kväll :)

Last edited:

Olmo

Med lem i köttflöjt mc
Gick med
31 Oct 2005
Hoj
2010 KTM 690 Duke
Återigen visar trafikpolisen upp sin synnerliga dåliga smak genom att utföra flygande besiktning vid infarten till Barkarby. Väldigt många vände och körde därifrån och kom missade därför ofriviligt denna trevliga kväll.
Både jag o Issi fick en otrevlig blå lapp och ett drygt bemötande av poliserna på plats.
KOM IGEN NU SAMVERKANSGRUPPEN!!!
Är det på detta sätt vi skapar ömsesidig förståelse och respekt hojåkare och poliser emellan???
Ni som är med och påverkar, kan ni inte försöka genom lobbying eller annat försöka få Länstrafikgruppen att avstå från sådana här aktioner.
//m

Det där tilltaget kan man nog inte lasta Länstrafikgruppen för (eller om dom nu kallar sig "regionala trafikenheten")

Vad jag förstog så var det nybakade poliser från Norrortspolisens trafikenhet på grönbete. Såg ingen bil med nummer som började på 9. Borde tyda på ett lokalt initiativ. Dom jag träffade på var dessutom riktigt trevliga. Körkort och blåsa, sen vidare.

Vurpan 40

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Hoj
Suzuki Bandit 1250 SA-08
Nu är hojsäsongen igång på allvar...Tack tack tack alla ni som arrangerar detta...Tack till alla funktionärer...Men jag tror nog att jag ska slänga upp en egen korvlåda....*s*

Och hallå...var det något att gnälla om att polisen stod där...har man en laglig hoj och körkort och är nykter är det väl inget att gnälla över..
Och vi blev trevligt bemötta..både utanför och innanför av farbror blå...;-)

N fokuserar vi på de roliga kvällarna istället..polisen kommer att vara där vare sig vi vill eller inte...

mindraper

Här kör vi året runt!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Power
Nu är hojsäsongen igång på allvar...Tack tack tack alla ni som arrangerar detta...Tack till alla funktionärer...Men jag tror nog att jag ska slänga upp en egen korvlåda....*s*

Och hallå...var det något att gnälla om att polisen stod där...har man en laglig hoj och körkort och är nykter är det väl inget att gnälla över..
Och vi blev trevligt bemötta..både utanför och innanför av farbror blå...;-)

N fokuserar vi på de roliga kvällarna istället..polisen kommer att vara där vare sig vi vill eller inte...

Förvånansvärt många som försvarar polisens punktinsats mot oss på Barkarby igår, intressant. De kanske trots allt lyckats i sitt arbete att hjärntvätta oss att enbart komma med 100% lagliga hojar som inte ändrats en millimeter från ursprungsskick. När de gjorde likadant för ca 2 år sedan var upproret enormt i både web och press, nu tycks det som om vi fogat oss. Stuntkväll=buskväll=bushojar=ombyggda hojar, så resonerar jag i alla fall.
Skulle vara intressant att höra vad någon av de ansvariga säger om saken samt att höra en kommentar från vår egen mc-polis här på forumet.

Och självklart ska vi fokusera på det roliga i de här kvällarna!!!
kör så det ryker!
//m

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras