Stunttråden! (Remake)

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
ser bra ut e den lätt på bakan min e fet svår att håla jämn på bakhjulet obs den e strypt :)

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
NSR_MAN skrev:
ser bra ut e den lätt på bakan min e fet svår att håla jämn på bakhjulet obs den e strypt :)
Kan du åka på bakhjulet med NSRen??? Respekt isf :Bugar
Jag får knappt upp min ju, hehe, går om man kopplar på ettan... Får väll träna vidare så kanske man kan få upp den en liiiiten stund, hehe, nu är det bara upp o ner...

agneman

Lowrider
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
Peugeot 28"
Mycket duktiga killar !

Bara önskar att jag kunde köra lite på bakan ... Har fått upp den massor av gånger, över balansgränsen, men sen blir man så j-vla rädd ...

Det kanske är så de första gångerna, jag har ju inte direkt effekt så jag kan gasa upp den heller ... men övning ger färdighet, och en vacker dag kanske man kan !

Mvh

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
tja, va ute o försökte få upp hojen på bakan i dag. mitt på dan lyfte däcket liiite o kände att de va möjligt. nu sitter jag jävligt långt bak då kommer ja upp så ja nästan har balans käns det som men sen vågar ja inte mer.... är det nån som har nå tipps hur man ska hantera hojen? har en cbr 125 strypt. kommer upp genom att krypa och varva upp den tills ja släpper kopplingen. 1ans växel. :va

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Oan skrev:
2445022 tja, va ute o försökte få upp hojen på bakan i dag. mitt på dan lyfte däcket liiite o kände att de va möjligt. nu sitter jag jävligt långt bak då kommer ja upp så ja nästan har balans käns det som men sen vågar ja inte mer.... är det nån som har nå tipps hur man ska hantera hojen? har en cbr 125 strypt. kommer upp genom att krypa och varva upp den tills ja släpper kopplingen. 1ans växel. :va
Träna inför trådlyftar-VM? ^^

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Lundgren skrev:
2445029 Träna inför trådlyftar-VM? ^^
satt o leta om de fanns lite inlägg angående detta men de fanns visst en jävligt bra tråd att skriva i :tomten

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Oan skrev:
2445034 satt o leta om de fanns lite inlägg angående detta men de fanns visst en jävligt bra tråd att skriva i :tomten
Jag ger en iloge (stavas det så) till att du inte startade en ny tråd iaf :klappar

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Oan skrev:
2445022 tja, va ute o försökte få upp hojen på bakan i dag. mitt på dan lyfte däcket liiite o kände att de va möjligt. nu sitter jag jävligt långt bak då kommer ja upp så ja nästan har balans käns det som men sen vågar ja inte mer.... är det nån som har nå tipps hur man ska hantera hojen? har en cbr 125 strypt. kommer upp genom att krypa och varva upp den tills ja släpper kopplingen. 1ans växel. :va

CBR 125 är inte strypt :mattias

_Nille_

Eh? :F
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
KTM Duke II
Bärgren skrev:
2446221 CBR 125 är inte strypt :mattias

Nej, den är ju ostrypt orginal ;)

försöker oxå lära mig slanga med min.. Det e ju skitsvårt.. Kommer kanske 5 meter på 1ans växel :rofl

Linkan_

Jag kör bakhjul, det är ganska kul
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
Husqvarna WR 125 Motard, DT 125R
Hej

Jag har tränat på bakan litegrann och de känns som att det skulle funka.. men då kommer ju steget sen att man måste växla och de kommer ta ett tag innan man vågar det.. Och så vill jag ju inte dra över, då skulle allt bli skit om hela hojen blev repig så jag vågar inte träna så mkt ifall jag skulle dra över:tomten

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
Här var det tomt.
jag lyckas få upp den i 1an sen dra över i 2an.. sen ligger jag och små rycker på gashandtaget så går det hyfas lätt..

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
_Nille_ skrev:
2446237 Nej, den är ju ostrypt orginal ;)

försöker oxå lära mig slanga med min.. Det e ju skitsvårt.. Kommer kanske 5 meter på 1ans växel :rofl
det är ju rätt bra :) lyckades komma upp ricktigt bra i dag tror jag men feg som man är så går man ner direkt men ibland håller man gasen då kommer man nån meter. Tur att motorbromsen är så pass stark.

Jasså är den ostrypt? :p jag har ingen koll ^^

Kronen skrev:
2446616 jag lyckas få upp den i 1an sen dra över i 2an.. sen ligger jag och små rycker på gashandtaget så går det hyfas lätt..
angående växla. hur ska man sköta det utan att slå över eller gå ner? :tomten

Last edited:

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Oan skrev:
2446856 det är ju rätt bra :) lyckades komma upp ricktigt bra i dag tror jag men feg som man är så går man ner direkt men ibland håller man gasen då kommer man nån meter. Tur att motorbromsen är så pass stark.

Jasså är den ostrypt? :p jag har ingen koll ^^

angående växla. hur ska man sköta det utan att slå över eller gå ner? :tomten

Du får vara snabb som faen elelr crossväxla.

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
Bärgren skrev:
2446924 Du får vara snabb som faen elelr crossväxla.
haha ja som är så försiktig av mig :p får se om ja blir lite säkrare på 1an först :tomten

Last edited:

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Sen att det är pisslätt att slanga med 100cc tvåtakts scooter är en helt annan sak! :tomten

Juste.. jag har ny moppe/motorcykel...

Bärgren

Gick med
30 Jul 2005
Hoj
tvålen skrev:
2448112 Sen att det är pisslätt att slanga med 100cc tvåtakts scooter är en helt annan sak! :tomten

Juste.. jag har ny moppe/motorcykel...

Bild!!!!!!!!!!!!!!!!1111111oneoneone

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
fan ja skulle vilja ha nån som filma mig nån dag :) försökte ställa mobillen o filma när ja gick upp ricktigt men antingen så kom ja upp precis innan ja kom in i bild eller precis när jag åkt föörbi :p lite svårt ^^ sen skulle man haft kabel till ricktiga kameran.... :tummenupp

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457