sandstream skrev:
2645954 Är den godkänd enbart för träning eller även för tävling?
När jag gick licenskursen här i Sverige så nämndes att man tex måste ha tillstånd från polisen för att annordna en tävling. Något du undersökt mer?
Tvärtemot dig så tycker jag det är bra att Svemo styr upp vilka som får annordna tävlingar med tanke på säkerheten.
Banen skulle være godkendt til tävling.
Og ja, man måste ha tilstand från polisen, men det er ikke noget problem.
Med hensyn til Svemo, så er jeg enig i at sikkerheden skal være i orden. Men jeg er ikke enig i at Svemo eller for den sags skyld DMU skal have monopol på at arrangere løb. Kan ikke se at sikkerheden bliver bedre af at arrangementet afvikles med en flok glade
frivillige fremfor at det afvikles som et kommercielt arrangement.
Du kender sikkert til Bike-Promotions arrangement i Brno til april. BP laver kanon arrangementer og sikkerheden er i top. Men typisk vil du faktisk ikke have lov til at deltage i BPs arrangementer, da de ikke er godkendte af Svemo. Hvad siger du til det?
I Tyskland (og andre lande) er der masser af løb man kan deltage i uden at man har en licens. Sikkerheden er mindst ligeså god som ved licens-løb og ulykkesforsikring følger også med.
Jeg vil påstå at både afvikling og sikkerhed er bedre til et BP arrangement end til en afdeling af det danske mesterskab.
Så jeg kan ikke se nogen grund til at man ikke skulle have lov til at arrangere og deltage i sådanne. Og selvfølgelig har man lov - man kan bare risikere at man ikke længere kan være med i Svemo/DMU foreningen.