Sturup ok för RR nu eller?

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Maverick_ou812 skrev:
2645337 Om jag har förstått Kurvmakaren rätt så ska skumpigheten försvinna när man lägger på det slutliga lagret asfalt.

Äsch, det är bara att vrida mer på rullen så känns inte ojämnheterna överhuvudtaget...:fakta :D

Last edited:

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
*Superlight* skrev:
2645384 Äsch, det är bara att vrida mer på rullen så känns inte ojämnheterna överhuvudtaget...:fakta :D
Vissa av oss har faktiskt full uppsättning hjärnceller och kan inte resonera så. :7peta
Dessutom tar mitt grenrör i när jag går ner i groparna i "Procenten"

*Superlight*

Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Bingo skrev:
2645365Men kolla här. Bilden är från Sturup när jag just svischat förbi *Superlight* med den slöa Ducatin (den röda i bakgrunden). :arsele är vad han fick se! Ser det inte härligt ut säg?

Upp med bilden nudå :7peta

Ska du skaffa riktig hoj till nästa säsong...eller :såjaponken

Maverick_ou812 skrev:
2645402 Vissa av oss har faktiskt full uppsättning hjärnceller och kan inte resonera så.

Jo det är iof sant..., men vad är din anledning... :D

Maverick_ou812 skrev:

Aaaah dessa bortförklaringar..., de funkar bara på golfbanan :7peta

Last edited:

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

Bifogat

• Sturup 060910 III liten.jpg
    Sturup 060910 III liten.jpg
    45.5 KB · Visningar: 80

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
*Superlight* skrev:
2645411 Jo det är iof sant..., men vad är din anledning... :D

Aaaah dessa bortförklaringar..., de funkar bara på golfbanan :7peta
Gaaahhhh... her inte du nåt viktigare att göra än sitta här o vara oförskämd. Stick ner i verkstan o trimma en R1:a eller nåt. :gnissla

ERF på SRW kan bli en intressant upplevelse....

*Superlight*

Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Bingo skrev:
2645442 Här kommer den.

Ääääh, fulfottosjåppat... de gills inte...., man ser ju tydligt hur du klippt ihop en bild av mig på väg in i depån med en av dina nedläggsmanipulerade bilder..:arsele

*Superlight*

Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Maverick_ou812 skrev:
2645445. Stick ner i verkstan o trimma en R1:a eller nåt. :gnissla

Sånnadäringa jappanesiska manicker behöver man väl inte trimma heller, de levereras väl färdiga för Superbike....:va :D

Hysciter

#27 STK600
Gick med
3 Aug 2006
Hoj
R6 2008
Bingo skrev:
2643115 Bl a en dansk banarrangör som hittas på www.zenergyracing.com. De arrangerar körningar på Sturup, Knutstorp och en del utländska banor. PM:a signaturen Hysciter här på forumet. Han kan ge närmare besked.

@ Sandstream, jag kan tänka mig att de bara kör bilarna och låter motorcyklarna köra för sig på en annan bana vid ett annat tillfälle. Jag gillar verkligen banan, men den är inte nog säker idag. Det är bara ca två-tre meter mellan kanten vid den snabbaste kurvan och armco-räcket. High-sida där så träffar du antingen softfencet på räcket räcket eller så flyger du över och ner i ravinen bakom! Det finns fler ställen man inte bör tappa fästet på.

Edit: jag hoppas man lyckas förbättre säkerheten så att den BLIR godkänd.

Jeg har ikke læst hele tråden, så måske er i kommet frem til samme konklusion.

SRW er nu godkendt at SVEMO til RR - det har de i hvertfald fortalt mig.

Jeg (zenergyracing.com) vil arrangere nogle træninger på banen i 2007 og ville faktisk også have arrangeret nogle (licensfrie) løb på banen. Men SRW er ikke glade for løbene, da SVEMO gerne vil have monopol på disse:mad:

Mange vil selvfølgelig sige at licensen er vigtig pga. forsikringen. Dette er fuldstændigt korrekt og derfor arbejder jeg på at kunne tilbyde en forsikring, der er mindst lige så god som den der følger med licensen. Sandsynligvis vil forsikringen kunne tegnes for et arrangement af gangen. Håber det kommer på plads med forsikringen - det vil være super for dem der ikke har en licens.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
R2 skrev:
2645308
Skulle man till punkt och pricka bedömma svenska banor skulle ingen bli godkänd!!
Som banan ser ut idag så kommer STCC inte att köra Veidec klassen, det blir bara bilar.

sandstream

Guest
Hysciter skrev:
SRW er nu godkendt at SVEMO til RR - det har de i hvertfald fortalt mig.

Jeg (zenergyracing.com) vil arrangere nogle træninger på banen i 2007 og ville faktisk også have arrangeret nogle (licensfrie) løb på banen. Men SRW er ikke glade for løbene, da SVEMO gerne vil have monopol på disse:mad:
Är den godkänd enbart för träning eller även för tävling?

När jag gick licenskursen här i Sverige så nämndes att man tex måste ha tillstånd från polisen för att annordna en tävling. Något du undersökt mer?

Tvärtemot dig så tycker jag det är bra att Svemo styr upp vilka som får annordna tävlingar med tanke på säkerheten.

CorbenDallas

Memento te mortalem esse!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Två svarta och en röd
Maverick_ou812 skrev:
2645402 Vissa av oss har faktiskt full uppsättning hjärnceller och kan inte resonera så. :7peta
Man får stå sitt kast när man inte köper sporthoj... :arsele
Går inte eländet att höja?

Hysciter

#27 STK600
Gick med
3 Aug 2006
Hoj
R6 2008
sandstream skrev:
2645954 Är den godkänd enbart för träning eller även för tävling?

När jag gick licenskursen här i Sverige så nämndes att man tex måste ha tillstånd från polisen för att annordna en tävling. Något du undersökt mer?

Tvärtemot dig så tycker jag det är bra att Svemo styr upp vilka som får annordna tävlingar med tanke på säkerheten.

Banen skulle være godkendt til tävling.

Og ja, man måste ha tilstand från polisen, men det er ikke noget problem.

Med hensyn til Svemo, så er jeg enig i at sikkerheden skal være i orden. Men jeg er ikke enig i at Svemo eller for den sags skyld DMU skal have monopol på at arrangere løb. Kan ikke se at sikkerheden bliver bedre af at arrangementet afvikles med en flok glade :tungan frivillige fremfor at det afvikles som et kommercielt arrangement.

Du kender sikkert til Bike-Promotions arrangement i Brno til april. BP laver kanon arrangementer og sikkerheden er i top. Men typisk vil du faktisk ikke have lov til at deltage i BPs arrangementer, da de ikke er godkendte af Svemo. Hvad siger du til det?

I Tyskland (og andre lande) er der masser af løb man kan deltage i uden at man har en licens. Sikkerheden er mindst ligeså god som ved licens-løb og ulykkesforsikring følger også med.

Jeg vil påstå at både afvikling og sikkerhed er bedre til et BP arrangement end til en afdeling af det danske mesterskab.

Så jeg kan ikke se nogen grund til at man ikke skulle have lov til at arrangere og deltage i sådanne. Og selvfølgelig har man lov - man kan bare risikere at man ikke længere kan være med i Svemo/DMU foreningen.

sandstream

Guest
Hysciter skrev:
2646455 Banen skulle være godkendt til tävling.
Det var ju en trevlig nyhet! :)
Hysciter skrev:
Så jeg kan ikke se nogen grund til at man ikke skulle have lov til at arrangere og deltage i sådanne. Og selvfølgelig har man lov - man kan bare risikere at man ikke længere kan være med i Svemo/DMU foreningen.
Det jag tror att Svemo/DMU är oroliga för är att mindre seriösa arrangörer annordnar tävlingar där säkertheten inte är lika bra som när de själva arrangerar. Tex att man måste ha minst en läkare och sjuksköterska med erfarenhet av akutsjukvård på plats (2 st läkare om det är längre än 20 Km till närmsta sjukhus), brandpersonal osv.

Last edited:

snigel77

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2006
Hoj
Gixxer 750
Hysciter skrev:
2646455 ...
Og selvfølgelig har man lov - man kan bare risikere at man ikke længere kan være med i Svemo/DMU foreningen.

Då får man väl köra på polsk licens eller något liknande.

Det är en intressant frågeställning du tar upp. Varför skall ett idrottsförbund som Svemo ha monopol på tävlingsverksamhet? Det finns egentligen inga skäl för detta enligt mitt sätt att se på saken. Oftast blir saker och ting bättre genomförda när det finns kommersiella drivkrafter bakom.

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
yamaha xt660r
Svemo bryr sig inte om du åker på träningsläger, inget du blir straffad för.
Däremot kan det vara så att licensförsäkringen inte täcker alla arrangemang.

sandstream

Guest
oFFkeFF skrev:
2646509 Svemo bryr sig inte om du åker på träningsläger, inget du blir straffad för.
Däremot kan det vara så att licensförsäkringen inte täcker alla arrangemang.
Frågan är hur de ställer sig till att en licensierad förare deltar i en tävling i Sverige som inte är sanktionerad av dem?

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
FireStorm
GSXR1100R skrev:
2645900 Som banan ser ut idag så kommer STCC inte att köra Veidec klassen, det blir bara bilar.
Aldrig får man vara glad länge, först den lysande nyheten att STCC ska till SRW - sedan så visar det sig att huvudnumret inte ska köra :(

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
FireSalle skrev:
2646551 Aldrig får man vara glad länge, först den lysande nyheten att STCC ska till SRW - sedan så visar det sig att huvudnumret inte ska köra :(
Säg inte det, du! Jag ställde denna fråga till Sturup Raceway idag:

"Är Sturup Raceway godkänd av SVEMO för roadracing? Om ja, vilken typ av godkännande har den då - för träning och/eller för tävling?"

Och fick just detta svar:

"Vi är godkända av Svemo för träning och tävling. Vi väntar på vår utskrift av licensen, pga ett sekreterarbyte hos Svemo är själva pappret försenat men vi har fått licensen.

Återkommer gärna till dig med licensdokumentet när vi fått det."

Vad har expertpanelen för synpunkter på detta?

Edit: jag har också frågat SVEMO och inväntar svar. Ni behöver inte spamma ner deras inbox.

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
*Superlight* skrev:
Ska du skaffa riktig hoj till nästa säsong...eller :såjaponken
Funderade på det ett tag, men nä. Jag tror inte det. Det blir nog en Ducati istället :pannkyss

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati