Styling zx6r

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Honda
Det kommer bli skitbra med undertailen men det är fult som fan med den där lilla klacken som sitter där. Den ska bort och plastas igen. Skylten ska sitta på en skylthållare i metall.
Saknar min gamla 6a :rolleyes:

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
mooslund skrev:
ja det ser det ut som...

Vart kapade du av din orginala då?? Jag tänkte jag skulle kapa den vid lådan som är längst bak (se bild)

don_tomazo skrev:
Det kommer bli skitbra med undertailen men det är fult som fan med den där lilla klacken som sitter där. Den ska bort och plastas igen. Skylten ska sitta på en skylthållare i metall.
Saknar min gamla 6a :rolleyes:

Jo men jag tror inte att den kommer synas sen, För jag ska ju ha plåten och blinkerserna i den plasten!!

Bifogat

• kapa.JPG
    kapa.JPG
    39.9 KB · Visningar: 94

mooslund

våga vägra vinter
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
nada just nu
var inte jag som kapade... förra ägaren, men tror den är kapad vid det stället som du märkt ut. han hade löst det genom att sätta en plåt under o blinkersen inbyggda.. jag satte dit en tail som döljer det "trasiga" :) gjorde en hållare till nrskylt samt blinkers.. blev skapligt tycker jag

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
mooslund skrev:
var inte jag som kapade... förra ägaren, men tror den är kapad vid det stället som du märkt ut. han hade löst det genom att sätta en plåt under o blinkersen inbyggda.. jag satte dit en tail som döljer det "trasiga" :) gjorde en hållare till nrskylt samt blinkers.. blev skapligt tycker jag

Okej... :) Ja jag kommer göra liknande din men jag vill inte att nummerplåten ska sitta så rakt ner utan jag vill ha lite mer lut på den, Får se hur jag löser de.. :va

mooslund

våga vägra vinter
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
nada just nu
Mögel skrev:
Okej... :) Ja jag kommer göra liknande din men jag vill inte att nummerplåten ska sitta så rakt ner utan jag vill ha lite mer lut på den, Får se hur jag löser de.. :va

Mmmjag ska ändra på det, bara man får tid o hålla på... lycka till med byggandet! :)

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
mooslund skrev:
Mmmjag ska ändra på det, bara man får tid o hålla på... lycka till med byggandet! :)

Föresten hur har du gjort med nummerplåts lampa???
Är det bara att borra ett hål och sätta en inne i hojen eller ska man köpa en liten och sätta precis ovanför plåten?? :va

mooslund

våga vägra vinter
Gick med
19 Jul 2004
Hoj
nada just nu
köpte en liten (diod) funkade ca två veckor.. ska fixa detta nu innan säsongen, vet inte hur dock. får bolla idéer med dig ..

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
mooslund skrev:
köpte en liten (diod) funkade ca två veckor.. ska fixa detta nu innan säsongen, vet inte hur dock. får bolla idéer med dig ..

Okej.. Ska se om jag kan fixa nått snyggt med orginal lampan då!! Man skulle ju kunna göra ett hål och sätta en lampa inne i hojen, Det skulle nog bli rätt snyggt.. :va Få se hur det blir det är väl det sista jag fixa.. :)

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
Ja äntligen har jag fått på undertailen den passade utan problem. :)
Nåja lägger in lite bilder! :banana

Bilderna blev inte så bra för det är nått fel på våran kamera så allt som är lite mörkt blir grönt... :gnissla

Nå vad tycker ni? Blir det nått snyggare? :)

Bifogat

• PICT8788.JPG
    PICT8788.JPG
    49.7 KB · Visningar: 50
  • PICT8794.JPG
    PICT8794.JPG
    86.9 KB · Visningar: 53
  • PICT8795.JPG
    PICT8795.JPG
    57.2 KB · Visningar: 53
  • PICT8802.JPG
    PICT8802.JPG
    80.8 KB · Visningar: 123
  • PICT8803.JPG
    PICT8803.JPG
    67.5 KB · Visningar: 91
  • PICT8804.JPG
    PICT8804.JPG
    84 KB · Visningar: 76
Last edited:

don_tomazo

Går bra, en ägare.
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
Honda
Sålänge man inte byter ut baklampan mot ett vitt glas eller sätter i dioder så kan man såga ett litet jack där ljuset kan falla ner på skylten. Så hade jag på 9an.

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
don_tomazo skrev:
Sålänge man inte byter ut baklampan mot ett vitt glas eller sätter i dioder så kan man såga ett litet jack där ljuset kan falla ner på skylten. Så hade jag på 9an.

Det va ingen dum ide :va
Annars tänkte jag göra ett hål i undertailen och gömma en lampa i hojen! Får se hur det blir, Men jag är väldigt tacksam för såna här tips.. :tummenupp

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
Mögel skrev:
Tjena jag behöver lite tips om vad jag kan göra för att snygga till röven på min hoj :confused: Det får inte kosta massor... Men alla tips är välkommna :tummenupp
Hoppar ner i källaren sedan o tar kort så får du se hur jag löst det på min.

#48 ss600

SM tvåa!
Gick med
16 Apr 2003
Hoj
Yamaha R1-07
Montera upp gasbehållaren till bakstöten, in i bakdelen(under sadeln), blir mycket renare look. Och det är GRATIS :tummenupp

Jag har mörkt kåpglas och mörkt lampskydd till framlampa liggandes hemma och skräpar till ZX6R -95 -97
Om någon vill köpa?

Last edited:

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
Lindén skrev:
Hoppar ner i källaren sedan o tar kort så får du se hur jag löst det på min.

Ja det vill jag gärna se!!.. :)

#48 ss600 skrev:
Montera upp gasbehållaren till bakstöten, in i bakdelen(under sadeln), blir mycket renare look. Och det är GRATIS :tummenupp

Jag va nere i garaget och kollade nu och det finns ju gått om plats för att gömma gasbehållaren, Måste bara se hur jag ska dra slangen.. :va

Mekzon

Snigel
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Skulle det inte bli snyggt om du lackade tailgarden i samma vit som hojen? Lortaktigt, ja visst, men enhetligt.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha