Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Så då tänker du rösta KD nu?

Det börjar tendera till provocerande att någon självutnämnd godhetsapostel på SH har kört ett kvartalslångt förhör med alla andra medlemmar.

Du har inte att göra med vad Smagatusk eller någon annan röstar på, du behöver rannsaka dig själv och din besatthet.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Det börjar tendera till provocerande att någon självutnämnd godhetsapostel på SH har kört ett kvartalslångt förhör med alla andra medlemmar.

Du har inte att göra med vad Smagatusk eller någon annan röstar på, du behöver rannsaka dig själv och din besatthet.

Den allmänna åsikten har ju tidigare varit "Jag är inte främlingsfientlig, jag röstar bara på SD för att inget annat parti vill ta i frågan".
Nu tar ju KD tag i frågan, är det då orimligt av mig att undra om ni som röstade på SD (inga utpekanden) nu kommer rösta på KD då det finns ett alternativt parti?

Eftersom det nu var den enda anledningen till att man tidigare röstade på SD?

Ang apostel-liknelsen vet jag faktiskt inte vem du talar om så jag besparar mig att svara på det.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Den allmänna åsikten har ju tidigare varit "Jag är inte främlingsfientlig, jag röstar bara på SD för att inget annat parti vill ta i frågan".
Nu tar ju KD tag i frågan, är det då orimligt av mig att undra om ni som röstade på SD (inga utpekanden) nu kommer rösta på KD då det finns ett alternativt parti?

Ang apostel-liknelsen vet jag faktiskt inte vem du talar om så jag besparar mig att svara på det.

Vem har angett den "allmänna åsikten"?
Är en invandrings och integrationspolitik "främlingsfientlig" om SD framför den, men helt OK om ett annat parti framför den?
Vem (förutom du) har påstått att de röstar på SD enbart för deras invandringspolitik?
Är KD ett "enfrågeparti" nu?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Varför skall någon bemöda sig att besvara dina frågor så länge du struntar i alla frågor som ställts till dig sedan oktober?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Varför skall någon bemöda sig att besvara dina frågor så länge du struntar i alla frågor som ställts till dig sedan oktober?

Proximus

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2010
Hoj
ZX10R - 04 KTM 250 EXC-F - 07
Att de borgeliga kommer med invandringskritiska utspel i valtider är inget nytt. FP var först ut med krav på språktest och M lovade minskad invandring 2006 och luftade frågan igen innan 2010. Så KDs trovärdighet i frågan är noll så länge det bara är prat.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Att de borgeliga kommer med invandringskritiska utspel i valtider är inget nytt. FP var först ut med krav på språktest och M lovade minskad invandring 2006 och luftade frågan igen innan 2010. Så KDs trovärdighet i frågan är noll så länge det bara är prat.

Så sant, så sant. Och så länge de inte visar ens en gnutta vilja att göra något åt tex de senaste dagarnas rubriker som inte ens fulmedia kan mörka så lär ju SD bara öka. Men enligt Locomondo har jag väl fel eftersom nån "kriminell" i SD har rökt en jolle och någon annan trampade nån lättkränkt på tårna("förtal").

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.2582754-22-aring-dod-efter-gangattack

Ortens krigare är i själva verket inhyrda valarbetare åt SD?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Så sant, så sant. Och så länge de inte visar ens en gnutta vilja att göra något åt tex de senaste dagarnas rubriker som inte ens fulmedia kan mörka så lär ju SD bara öka. Men enligt Locomondo har jag väl fel eftersom nån "kriminell" i SD har rökt en jolle och någon annan trampade nån lättkränkt på tårna("förtal").

Får man fråga vad din länk har med diskussionen i denna tråd att göra?
Och varför SD borde öka pga händelsen som länkas?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Nej, du får faktiskt inte fråga mer. Din kvot för 2014, 2015 och 2016 är fylld. Däremot är lyser dina svar med sin frånvaro så du har ändå mycket att göra.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Bra att motsättningarna ökar förvisso, ju tydligare skiljelinjen mellan massinvandring och inte massinvandring blir, desto bättre.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Ja exakt, och just KD är ju de minst inflytelserika och har ju våldtagits av liberalerna i Alliansen i åratal. De har fått ge med sig i exakt varenda profilfråga de haft, så även om de gjorde en ansvarsfull invandring till sin absolut viktigaste fråga så skulle de få noll gehör hos vulgärliberalerna. En gång stod KD för en borgerlig familjepolitik, en kristen syn på kärnfamilj, en ansvarstagande abortlagstiftning, kristna ideal. Allt det där är ju bortblåst, exakt vilken funktion de fyller är omöjligt att se.

- - - Updated - - -

Vem har angett den "allmänna åsikten"?
Är en invandrings och integrationspolitik "främlingsfientlig" om SD framför den, men helt OK om ett annat parti framför den?
Vem (förutom du) har påstått att de röstar på SD enbart för deras invandringspolitik?
Är KD ett "enfrågeparti" nu?

Oj, ytterligare tre frågor att sätta upp på listan:
Frågor som Talibanen inte kommer besvara

:lol

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR

Såg att jag råkade länka till samma två gånger. Det var ju inte meningen.

Men ja det kan du få fråga om du låtsas vara ovetande till relevansen till trådämnet. Dylika händelser var väldigt ovanliga på säg tex 50-talet. Och innan dess, när folk var fattiga på RIKTIGT i Sverige, fanns varken gruppvåldtkter eller organiserad kriminalitet. Jag menar eftersom du väldigt hemskt gärna vill lyfta fram fattigdom nu.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Bra att motsättningarna ökar förvisso, ju tydligare skiljelinjen mellan massinvandring och inte massinvandring blir, desto bättre.

Har inte jag flera gånger efterfrågat definitionen på massinvandring? Ni som anvönder begreppet borde väl veta vad det innebär?
Nu efterfrågar du en tydlig linje mellan vanlig invandring och massinvandring?

Är det fler ord du vräker ur dig dagligen som du inte har en aning om vad de betyder?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Såg att jag råkade länka till samma två gånger. Det var ju inte meningen.

Men ja det kan du få fråga om du låtsas vara ovetande till relevansen till trådämnet. Dylika händelser var väldigt ovanliga på säg tex 50-talet. Och innan dess, när folk var fattiga på RIKTIGT i Sverige, fanns varken gruppvåldtkter eller organiserad kriminalitet. Jag menar eftersom du väldigt hemskt gärna vill lyfta fram fattigdom nu.

Nätmobbing och facerape var också väldigt ovanligt på 50-talet. Man kan ju bara spekulera i varför....

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Har inte jag flera gånger efterfrågat definitionen på massinvandring? Ni som anvönder begreppet borde väl veta vad det innebär?
Nu efterfrågar du en tydlig linje mellan vanlig invandring och massinvandring?

Är det fler ord du vräker ur dig dagligen som du inte har en aning om vad de betyder?

Nej, det har du inte.
Du har endast frågat om nuvarande massinvandring är massinvandring och fått svaret att det är massinvandring.
Kan du läsa?
Jag börjar undra om du är illitterat, ointelligent eller hjärntvättad.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping