Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Du menar ett statsskick där utgifterna överstiger inkomsterna?

Det där kommer sig ju i en skarv mellan nuvarande skick och det som behöver implementeras. Producera det som behövs, åtgärda det som måste åtgärdas och se till att det finns mat på bordet. Punkt.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Det där kommer sig ju i en skarv mellan nuvarande skick och det som behöver implementeras. Producera det som behövs, åtgärda det som måste åtgärdas och se till att det finns mat på bordet. Punkt.

Låter som ett långsökt projekt med osäker utgång.

Var kan man hitta framgångsrika försök som man kan lära sig av?
 

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Ort
I Skogen
Hoj
XJ600S -99
Nu ska jag gnälla:

Jag bor i en liten glesbygdskommun, inte i själva centralorten utan i en by utanför på drygt 100 invånare. Nu skall den nedlagda byaskolan bli ett tillfälligt boende för 50 asylsökande. Befolkningen kommer alltså att öka med ca 50% över en natt.

Företaget som står bakom hånflinar bara åt våra farhågor och kör över oss. Det kommer inte att finnas någon personal nattetid, efter 16.00 är det vårt problem. Dagtid finns det en kock och en städare Vilka garantier finns för att inget händer och vem tar ansvar om det gör det?

Visst 99 av 100 gånger är det säkert lugnt men vad händer den 100:e gången? Det här säger dom ju själva kan vara personer med psykiska problem på grund av krig. Lägg till att polisen oftast är timmar bort. Skall man bedriva sådan här verksamhet så bör man väl ha kompetent personal i sådan mängd att man kan garantera både flyktingarnas och bybornas säkerhet?

Det slog mig att lantisar kanske inte röstar SD för att alla är inavlade med låg iq. Kanske är det många som egentligen inte vill men ser det som enda möjligheten att göra sin röst hörd. Rikspolitiker kommer inte att lyssna på oss i hopp om att värva 170.000 röster av 500.000 om det innebär att det retar upp 270.000 i en storstad. De är röstmaximerade på samma sätt som företag är vinstmaximerade.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Tveksamt om det kan klassas som ansvarsfullt att klumpa ihop människor utan koppling till Sverige, med traumatiska händelser i bagaget. Kanske med sin fiende från hemlandet i rummet intill.

Men jag har säkert fel. Hepp!
 

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Tveksamt om det kan klassas som ansvarsfullt att klumpa ihop människor utan koppling till Sverige, med traumatiska händelser i bagaget. Kanske med sin fiende från hemlandet i rummet intill.

Men jag har säkert fel. Hepp!

Klart det är, det viktigaste är att vi kan ta in så många som möjligt och få extra brorduktig-credz. :fakta

Att vi sedan kommer få svårt att ta hand om, och sysselsätta...är en annan sak. Men den mäts inte brorduktig-credz på, så det är någon annans problem. :glömdet
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Låter som ett långsökt projekt med osäker utgång.

Var kan man hitta framgångsrika försök som man kan lära sig av?

Ingenstans. Detta för att dessa försök har gjorts utan att ha ett industrialiserat land som grundmaterial. Att det sedan har varit lyckat till en början på många ställen kan väl knappast vara okänt?
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Ingenstans. Detta för att dessa försök har gjorts utan att ha ett industrialiserat land som grundmaterial. Att det sedan har varit lyckat till en början på många ställen kan väl knappast vara okänt?

Fast jag skulle ju vara mer lugnad om det fungerade över tid. Men man kan även lära av andras misstag om framgångsrika exempel saknas, vilka kan du hänvisa till men sämre framgång?

Varför måste det vara ett industrialiserat land förresten?
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Fast jag skulle ju vara mer lugnad om det fungerade över tid. Men man kan även lära av andras misstag om framgångsrika exempel saknas, vilka kan du hänvisa till men sämre framgång?

Varför måste det vara ett industrialiserat land förresten?

Därför att det inte är tomma fickor att börja med. Även om man hanterar det enligt mitt tidigare inlägg så behöver man ju handla med andra länder, som företrädesvis inte har samma grundtanke som vårt, vilket leder till att man behöver likvida medel.
Hur lyckat försöken varit hittills kan ju bero på ens eget filter men jag vill mena att samtliga som tagit klivet har lyfts upp i form av alfabetisering, generell utbildningsnivå, produktion, storskalig odling (som inte är ett måste men kan vara nödvändigt).
För många av de fattiga, som då varit en majoritet, bedömer jag att det varit ett kliv framåt.
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Egentligen går man ifrån huvudfrågan när man talar om flyktingpolitken

Det som BORDE vara intressant är

HUR gör man för att få regeringsöverhuvudena/politikerna i dessa länder att INTE ta till vapen utan sluta fred (om än en kall sådan)

Det allra bästa för alla är väl att folk kan bo kvar i sina hemländer, prata sitt språk, utöva sin religion...........i FRED


Nu handlar allt om hur VI ska kunna ta hand om 100 000 flyktingar - Det bor 22 000 000 kvar i Syrien som endast vill ha fred - De vill inte fly till andra länder. De vill ha fred (sedan har vi Irak, somalia, osv osv )

Vi löser krisen för en promille - Men världen låter kriget fortgå DÄR.

Sätter man in världens resurser på fredsmäkling så gynnar det ALLA och inte bara ett fåtal lyckliga.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Därför att det inte är tomma fickor att börja med. Även om man hanterar det enligt mitt tidigare inlägg så behöver man ju handla med andra länder, som företrädesvis inte har samma grundtanke som vårt, vilket leder till att man behöver likvida medel.
Hur lyckat försöken varit hittills kan ju bero på ens eget filter men jag vill mena att samtliga som tagit klivet har lyfts upp i form av alfabetisering, generell utbildningsnivå, produktion, storskalig odling (som inte är ett måste men kan vara nödvändigt).
För många av de fattiga, som då varit en majoritet, bedömer jag att det varit ett kliv framåt.

USA kom ju ganska långt innan de började stöka runt, inget man brukar prata om men trots allt ganska framgångsrika.
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
USA kom ju ganska långt innan de började stöka runt, inget man brukar prata om men trots allt ganska framgångsrika.

Jag vet inte, kanske för att man inte pratar om det. Nu måste man jobba på flera jobb om man inte är bemedlad. Det är knappast idealt heller.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag vet inte, kanske för att man inte pratar om det. Nu måste man jobba på flera jobb om man inte är bemedlad. Det är knappast idealt heller.

Ja, det är den bilden vi förväntas acceptera, den trycks ganska hårt via filmer och serier.

Men det tycks inte förhålla sig så i verkligheten, med undantag för de som täcker upp för flera familjer.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ingenstans. Detta för att dessa försök har gjorts utan att ha ett industrialiserat land som grundmaterial. Att det sedan har varit lyckat till en början på många ställen kan väl knappast vara okänt?
Har folken i dessa länder, de påstått framgångsrika, någonsin varit fria att byta samhällsmodell?
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Har folken i dessa länder, de påstått framgångsrika, någonsin varit fria att byta samhällsmodell?

Och mer seriöst så vet jag faktiskt inte. Jag inbillar mig att ett folk som en gång revolterat nog gör det igen.
Om de inte har en underrättelsetjänst som sovjets emot sig.
På ett litet sidospår så kan nämnas att de som samarbetar med främmande makt för att genomdriva regimskifte faktiskt begår ett brott som det är livstidsstraff på även i Sverige.

Och för att hålla tråden: Nej! SD får ingen röst av mig.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

James Bond-hojar säljs för att rädda liv

Skådespelaren Daniel Craig ...

James Bond-motorcyklar till auktion

När den 25;e Bond-filmen ”N...

Can-Am Pulse och Origin

Can-Am har presenterat sina...

Ny regelbok förändrar flat track

I USA är det AMA (American ...

Top