Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Yes, kalla mig vad du vill fröken huvudet-i-sanden. Du mer än någon annan har ju visat att du står bakom SD oavsett hur grova eller hur många klavertramp de begår.
Men det gör ju inte dig till rasist bara för den sakens skull?

Det kommer inte bli bättre debatt här inne för att du kallar mig fröken. Jag ser att moderatorerna börjat ta bort dina uppenbart provokativa inlägg. Jag föreslår att du hyfsar till ditt beteende lite.

Resten av ditt inlägg är irrelevant, du kan läsa något av mina lite längre inlägg till bonny tidigare denna vecka och försöka bygga en trevlig, saklig och konstruktiv argumentation utifrån dem om du vill fortsätta försöka övertyga mig att nuvarande regim är bäst, eller var du nu tycker, vilket du aldrig berättat för övrigt.

Kommentera gärna SDs framgångar i förhållande till innehållet i Expressen-artikeln igår, då kanske diskussionen blir lite trevligare och möjligen går ett och annat ljus upp för dig också. Om du vill kan jag hjälpa dig tolka.

I annat fall vill jag helst inte ha fler inlägg till eller om mig, respektera det, tack.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Yes, kalla mig vad du vill fröken huvudet-i-sanden. Du mer än någon annan har ju visat att du står bakom SD oavsett hur grova eller hur många klavertramp de begår.

Röstar man (frivilligt) på MP bör man vara väldigt försiktig med tillskriva sina meningsmotståndare uttryck som "huvudet i sanden":dummer

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Så när du protesterar hårt mot vänstern blir du nazist? Det är det du menar?

Nu är inte nazism motpol till vänstern, hur gärna folk än vill kalla dem extremhöger och har cementerat uttrycket, du hamnar snarare bland liberala högern.

Protesterar man mot vänstern är det för att inte förlora frihet.

Varför försvinner dina inlägg, har inte riktigt hängt med sista tiden.:va

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Du mer än någon annan har ju visat att du står bakom SD oavsett hur grova eller hur många klavertramp de begår.

Politiken tror jag du beblandar med politiker. Det är ett återkommande fenomen att inte kunna skilja på sak och person.

Vill minska migrationen, blir kallad rasist
Sak. Person.
Stödjer sds politik, får frågan om man ska använda järnrör.

Det är så jävla dumt i sammanhanget så man förstår om det sitter titthål i dörren av gjord av glas.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är så jävla dumt i sammanhanget så man förstår om det sitter titthål i dörren av gjord av glas.

Jag kan förstå att man blandar korten så, men nu har ju du, jag och många fler tagit avstånd från en del av de stolligheter som dåliga representanter för SD hittar på. Det duger inte. Tydligen.

Nåväl, drag i Danmark idag, antar att Mehmet Kaplan och Mona firar rejält. Hoppas innerligt att det går bra för poliserna, och att anhängarna straffas. Utgår från att Danmark kommer ytterligare strama upp sin progressiva migrationspolitik. Hoppas Pia kommer tillbaka och ordnar upp det här, annars kanske Kung Abdullah kan hjälpa till. :)

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Politiken tror jag du beblandar med politiker. Det är ett återkommande fenomen att inte kunna skilja på sak och person.

Vill minska migrationen, blir kallad rasist
Sak. Person.
Stödjer sds politik, får frågan om man ska använda järnrör.

Jag lovar att sluta om du visar för mig var Margareta har fog för att kalla mig antisemit.

Smagatusk

Guest
Locomondo tycker det är skitkul att skicka vänsterlänkar som anser att SD brister i sin nolltolerans. SverigeDemokraterna HAR i alla fall en nolltolerans.

Tänk om hans Miljöparti hade anammat samma sak? Folk som uppenbart inte tänker miljövänligt ska portas. Det går ju skitbra att måla båtar i färg som är förbjuden av just miljöskäl och köra dem med olja där man kan kringgå skatten. En skatt man själv varit med om att driva igenom. Heter man Peter Eriksson går det skitbra att köra en stor, bränsletörstig SUV. Inget konstigt i det när man hävdar att fossila bränslen är en styggelse.
Och detta är gjort av två av språkrören. Tänk om man hade kunnat granska Miljöpartiet i samma utsträckning som man granskar SD.

Undrar vad fan man fått fram.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
12mån av Mp folk
Ett år med mp politiker
2015: Joakim Andersen från Landskrona avslöjas med att ha skrivit grovt rasistiska kommentarer.
2015: Per Gahrton åtalas för grovt rattfylleri.
2015: Åsa Romson och tre kollegor intog en trerätters på restaurang och skickade notan till skattebetalarna.
2014: Mehmet Kaplan i miljontvist i Husbymoské.
2014: Skatteverket påtalar att Åsa Romson struntat i att betala energiskatt.
2014: Miljöminister Åsa Romson begår miljöbrott.
2014: Miljöpartiet i Västerås polisanmäls för oredligt förfarande.
2014: Mursal Isa från Borlänge uppträder olämpligt vid en vallokal.
2014: Rune Hurtig förs bort av polis när man blir högljudd på SD-möte.
2014: Pernilla Hagberg från Vingåker anklagar SMHI för att ingå i en konspiration om medvetna klimatförändringar.
2014: Birgitta Hansen från Skarpnäck anklagas för antisemitism och avgår kort därefter.
2014: René Lundström från Svedala kapar identiteter och lägger upp på Facebook.
2014: Marcus Bongart från Hörby åtalas för grovt bokföringsbrott och skattebrott.
2014: Riksdagskandidaten Jenny Wenhammar störde Reinfeldts tal i Almedalen med blottade bröst.
2014: Mehmet Kaplan jämför muslimska jihadister med frivilliga i det finska vinterkriget.
2014: Elias Ytterbrink från Göteborg åtals för ohörsamhet mot ordningsmakten.
2014: Två miljöpartister från Haninge slåss med varandra efter ett möte.
2014: Arash Bolouri från Borås misstänks för en röstkupp och riskerar uteslutning.
2014: Eva Öberg döms till en månads fängelse för rattfylla.
2014: Mir Englund Dusim från Göteborg avgår efter att ha avslöjats för sexköp
2014: Richard Klinsmeister från Göteborg åtalas för gravskändning.
:rolleyes:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Jag lovar att sluta om du visar för mig var Margareta har fog för att kalla mig antisemit.

Ursäkta, men vad fan har jag med den saken att göra?

rejectionist.jpg

Du kanske stödjer Birgitta Hansen?
Och hon verkar vara i gott sällskap inom Mp..
http://touch.metro.se/stockholm/miljopartist-kritiseras-for-antisemitism/EVHnhk!FbbuDCAruL02/

Så du delar väl bara mp politikers åsikter? Du vet person /sak som jag påpekat tidigare. Måste ju funka åt båda hållen så att säg, i all rimlighet...

Last edited:

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Ursäkta, men vad fan har jag med den saken att göra?

View attachment 416151

Du kanske stödjer Birgitta Hansen?
Och hon verkar vara i gott sällskap inom Mp..
http://touch.metro.se/stockholm/miljopartist-kritiseras-for-antisemitism/EVHnhk!FbbuDCAruL02/

Så du delar väl bara mp politikers åsikter? Du vet person /sak som jag påpekat tidigare. Måste ju funka åt båda hållen så att säg, i all rimlighet...

För att du gav sken av att bli upprörd över att jag kallar Marianne saker som hon hävdar att hon inte är.
Jag tönkte att du kanske blev upprörd över samma sak med mig.
Men det är visst skillnad.....igen

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
För att du gav sken av att bli upprörd över att jag kallar Marianne saker som hon hävdar att hon inte är.

Det är din tolkning, inte nära verkligheten. Men vad bra, då är det ingen skillnad mellan sd och mp. Bara att den ena har en nolltolerans, den andra skulle (tydlig) behöva det.

För att förtydliga, då du ger sken av att inte förstå vad jag kommenterade tidigare;

Ett politiskt klavertramp är exempelvis erkännandet av Palestina.
En politikers klavertramp är exempelvis att uttrycka sig i en linje som är motsatt partitillhörigheten.

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Bevisligen så är du ju antisemit.
Att försöka dribbla bort det genom att fantisera ihop epitet åt andra, samtidigt som du ger uttryck för ditt kvinnoförakt, fungerar inte.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Det är din tolkning, inte nära verkligheten. Men vad bra, då är det ingen skillnad mellan sd och mp. Bara att den ena har en nolltolerans, den andra skulle (tydlig) behöva det.

För att förtydliga, då du ger sken av att inte förstå vad jag kommenterade tidigare;

Ett politiskt klavertramp är exempelvis erkännandet av Palestina.
En politikers klavertramp är exempelvis att uttrycka sig i en linje som är motsatt partitillhörigheten.

Den ena har ingen nolltolerans för att dem inte behöver någon.
Den andra kände sig nödgad att skapa en (av egen fri vilja) men visar klart att den antingen inte klarar av att hålla den eller att den bara var ett spel för gallerierna.
Jag är osäker på vilken.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Den ena har ingen nolltolerans för att dem inte behöver någon.
Den andra kände sig nödgad att skapa en (av egen fri vilja) men visar klart att den antingen inte klarar av att hålla den eller att den bara var ett spel för gallerierna.
Jag är osäker på vilken.

Så då tycker du raden av fadäser från mp folk är a o k.
Alltid.. Denna...skillnad...

Antisemiter, rasister, gravskändare, skattesmitare, rattfyllon....
Nämen vad klädsamt att kunna säga "det behövs inte".
Tillåt mig tvivla.

Men tydligen missuppfattar du begreppet nolltolerans.
Att den införs innebär inte att saker som den inkluderar över en natt upphävs. Den beskriver endast förhållningssättet. Bara för att det finns en lag, försvinner inte brottet. Men det kan iaf ge konsekvense.
Rätt stor skillnad.

Lite mer stöd från S och Mp till antisemitismen.
Det ska ju utbildas i tid (se filmklipp i länken)
http://hejahanif.se/2015/02/14/grattis-svenska-skattebetalare/

Last edited:

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Så då tycker du raden av fadäser från mp folk är a o k.
Alltid.. Denna...skillnad...

Antisemiter, rasister, gravskändare, skattesmitare, rattfyllon....
Nämen vad klädsamt att kunna säga "det behövs inte".
Tillåt mig tvivla.

Men tydligen missuppfattar du begreppet nolltolerans.
Att den införs innebär inte att saker som den inkluderar över en natt upphävs. Den beskriver endast förhållningssättet. Bara för att det finns en lag, försvinner inte brottet. Men det kan iaf ge konsekvense.
Rätt stor skillnad.
Om den vore konsekvent i sina konsekvenser så vore den trovärdig.
Nu är den ju uppenbarligen inte det...

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Nu är inte nazism motpol till vänstern, hur gärna folk än vill kalla dem extremhöger och har cementerat uttrycket, du hamnar snarare bland liberala högern.

Protesterar man mot vänstern är det för att inte förlora frihet.

Varför försvinner dina inlägg, har inte riktigt hängt med sista tiden.:va

Den frågan (eller slutsatsen?) Får du nog ställa till Skruttnisse då jag bara vönde på hans slutsats om för och emot.

Ang inlägg som försvinner har jag ingen aning om varför. Jag har ett fullt fungerande liv utanför denna tråd och varken kan eller vill avsätta tid till att scrolla bakåt och hålla koll på gamla inlägg.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Förutom att du är Malins knähund som bjäbbar åt allt hon bjäbbar emot, kan du visa var nånstans jag gett uttryck åt de åsikter du tillskriver mig?
Om inte, så dämpa gläfset.
Du har upprepade gånger försvarat terrordåd mot Israel och du försöker använda kvinnonamn i nedvärderande syfte.
Dessutom bör du nog vara lite ödmjuk i tonen mot mig.
Jag har varit ganska snäll mot dig, trots att du är en lögnaktig, terrorstödjande gnällfitta.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln