Jag tycker den är hög då Sverige inte genomför de åtgärder som behövs för att långsiktigt hantera denna ökning ..
Tycker jag presenterat åtskilliga saker som saknas för att det ska fungera och inte innebära en försämrad situation för de redan etablerade.. Där många som inte är i behov av reell räddning "förtar" det som kunde ges åt bättre behövande. Exempelvis att det plockas av biståndspengar .. Och (repeterar) utrymme i bostäder ,, asylboende ,, skolor, vård, omsorg .. Om vi hade suttit på resurser hade vi inte haft brist.
Samtidigt växer antisemitism (grundat på ökad kulturell spridning ) .. Hade vi haft bättre resurser kunde kunde vi förhindrat andelen extremister innanför gränserna med bättre bakgrundskoll ,, åldersbestämning ..Mm. Så att verkliga behövande får den hjälp de behöver. Det vore lämpligt att behöva ha sysselsättning eller försörjning klar som immigrant så flyktingar bereds möjlighet att så snabbt som möjligt få den stöttning de behöver .. Jag tycker inte det sker idag.
Som exempel kan jag nämna min tidigare kollega som fann sin kärlek i Schweiz och gifte sig med henne och flyttade dit.
Hon var ansvarig för hans uppehälle till 100% .. När han nu har jobb betalar han en högre skatt (för han är inte schweizisk bara för att han har ett sådant pass), han betalar en högre avgift på vård och omsorg. Osv.
Han upplever inte det som diskriminering, han valde ju själv det landet.. Du hade kanske gjort det.
Jadu, du kan jättegärna dividera tolkningar ..
Kom gärna med exempel på 1 kvinna som har mer än en man