Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Men alla musliner som hävdar att detta står i koranen då?http://anonhq.com/muslims-around-world-support-isis/

Det är ju avhängt på i vilken kontext, inte sant?


It is forbidden in Islam to forbid women of their rights.
Det framgår inte vilka rättigheter kvinnor har. Det saknas "equal rights" för att detta ska vara av värde. Detta går inte att återfinna vad jag lyckats hitta i deras bok
It is forbidden in Islam to force people to convert.
Är inget tvång, välj själv. Konvertera, stick, betala eller dö. Fritt val utifrån ett antal alternativ..
It is forbidden in Islam to destroy the graves and shrines of Prophets and Companions.
Helt ok om det gäller andra, typ ateister? Du vet att de som exempelvis är homosexuell inte ses som troende, av de som anser sig troende va?
It is forbidden in Islam to harm or mistreat Christians or any ‘People of the Scripture’.
Såtillvida det inte är fienden, då detta överrider annat. Eller finns det något som säger motsatt?
Jihad in Islam is a purely defensive struggle. It is not permissible without the right cause, the right purpose, and the right rules of conduct.
Tror du inte Isis anser att de försvarar det en gång stulna kalifatet? Kom igen...
It is forbidden in Islam to kill emissaries, ambassadors, and diplomats — hence it is forbidden to kill journalists and aid workers.
Se längre upp, fienden.
Loyalty to one’s nation is permissible in Islam.
Vilken nation gäller det? Den du bor i eller kommer ifrån...
It is forbidden in Islam to declare a caliphate without consensus from all Muslims.
De som inte erinrar kalifatet är heller inte troende..

Upplever det som att dessa gärna "pratar runt" frågan, men utan att egentligen avvikit från saken.

Den mest framträdande är ju "their rights". Mycket riktigt har kvinnor rättigheter. Men långt ifrån samma. Du behöver inte ha jättehöga betyg för att se att det görs tydlig skillnad på man och kvinna, där kvinnan inte är lika värdig. Det är väl ett fint tillskott för det jämställdhetsvurmande Sverige. Eller hur?
 
Last edited:

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Det är ju avhängt på i vilken kontext, inte sant?


It is forbidden in Islam to forbid women of their rights.
Det framgår inte vilka rättigheter kvinnor har. Det saknas "equal rights" för att detta ska vara av värde. Detta går inte att återfinna vad jag lyckats hitta i deras boken
It is forbidden in Islam to force people to convert.
Är inget tvång, välj själv. Konvertera, stick, betala eller dö. Fritt val utifrån ett antal alternativ..
It is forbidden in Islam to destroy the graves and shrines of Prophets and Companions.
Helt ok om det gäller andra, typ ateister? Du vet att de som exempelvis är homosexuell inte ses som troende, av de som anser sig troende va?
It is forbidden in Islam to harm or mistreat Christians or any ‘People of the Scripture’.
Såtillvida det inte är fienden, då detta överrider annat. Eller finns det något som säger motsatt?
Jihad in Islam is a purely defensive struggle. It is not permissible without the right cause, the right purpose, and the right rules of conduct.
Tror du inte Isis anser att de försvarar det en gång stulna kalifatet? Kom igen...
It is forbidden in Islam to kill emissaries, ambassadors, and diplomats — hence it is forbidden to kill journalists and aid workers.
Se länge upp, fienden.
Loyalty to one’s nation is permissible in Islam.
Vilken nation gäller det? Den du bor i eller kommer ifrån...
It is forbidden in Islam to declare a caliphate without consensus from all Muslims.
De som inte erinrar kslifstet är heller inte troende..

Yaay

Du menar att du TOLKAR texten så?
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Nej.

Jag menar att det på inget sätt framgår att kvinnor har samma rättigheter. Varesig i den texten eller de lärdes bok.
SAMT att det finns tydliga skillnader i mannens resp. kvinnans skyldigheter. Härav min frågeställning.

Var i bibeln står det uttryckligen?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Var i bibeln står det uttryckligen?


Don't know, don't care, för vi lever inte efter den

Sekulariserade Du Vet.

(ja alltså med lärdes menar jag ju quran...)

Women have the same rights as are expected in all decency from them, while men stand a step above them." [Noble Quran 2:228]
 
Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Don't know, don't care, för vi lever inte efter den

Sekulariserade Du Vet.

(ja alltså med lärdes menar jag ju quran...)

Women have the same rights as are expected in all decency from them, while men stand a step above them." [Noble Quran 2:228]

Män står ett steg över dem.. För mer...

Om de nu vore jämställda, då hade ex även en kvinna kunnat ha fyra mä. Ja, om nu det fanns lika rättigheter. Det finns rättigheter, men inte samma.
Det tror jag du också begriper.

Varför det blir så svårt att diskutera är för att vi lever med vår Sekulariserade världsuppfattning, där gamla skrifter är sekunda. Majoriteten av muslimer sätter skriften (religion) i första rummet. Härav är det tämligen ointressant att jämföra de olika om inte det är av samma värde för gruppen
 
Last edited:

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Män står ett steg över dem.. För mer...

Om de nu vore jämställda, då hade ex även en kvinna kunnat ha fyra mä. Ja, om nu det fanns lika rättigheter. Det finns rättigheter, men inte samma.
Det tror jag du också begriper.

Varför det blir så svårt att diskutera är för att vi lever med vår Sekulariserade världsuppfattning, där gamla skrifter är sekunda. Majoriteten av muslimer sätter skriften (religion) i första rummet. Härav är det tämligen ointressant att jämföra de olika om inte det är av samma värde för gruppen

Det är högst intressant hävdar jag då det är själva tolkningen som bestämmer hur man sen agerar.

Du och jag ser ju samma siffra ang invandringen. Exakt samma siffra. Drt går inte att tolka den på olika sätt. 100 000 är 100 000 i både dina och mina öron.
Du tycker siffran är för hög, jag tycker den kan dubbleras.
Varför är det så?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
.
Varför är det så?


Jag tycker den är hög då Sverige inte genomför de åtgärder som behövs för att långsiktigt hantera denna ökning ..
Tycker jag presenterat åtskilliga saker som saknas för att det ska fungera och inte innebära en försämrad situation för de redan etablerade.. Där många som inte är i behov av reell räddning "förtar" det som kunde ges åt bättre behövande. Exempelvis att det plockas av biståndspengar .. Och (repeterar) utrymme i bostäder ,, asylboende ,, skolor, vård, omsorg .. Om vi hade suttit på resurser hade vi inte haft brist.
Samtidigt växer antisemitism (grundat på ökad kulturell spridning ) .. Hade vi haft bättre resurser kunde kunde vi förhindrat andelen extremister innanför gränserna med bättre bakgrundskoll ,, åldersbestämning ..Mm. Så att verkliga behövande får den hjälp de behöver. Det vore lämpligt att behöva ha sysselsättning eller försörjning klar som immigrant så flyktingar bereds möjlighet att så snabbt som möjligt få den stöttning de behöver .. Jag tycker inte det sker idag.

Som exempel kan jag nämna min tidigare kollega som fann sin kärlek i Schweiz och gifte sig med henne och flyttade dit.
Hon var ansvarig för hans uppehälle till 100% .. När han nu har jobb betalar han en högre skatt (för han är inte schweizisk bara för att han har ett sådant pass), han betalar en högre avgift på vård och omsorg. Osv.
Han upplever inte det som diskriminering, han valde ju själv det landet.. Du hade kanske gjort det.

Jadu, du kan jättegärna dividera tolkningar ..

Kom gärna med exempel på 1 kvinna som har mer än en man
 
Last edited:

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon

Frågar du mig det? Jag har frågat Markus 5 gånger om han bara kan visa mig källan till sitt påstående som dessutom ska finnas i denna tråd men han han duckar bara. Och det är jag som är bekväm??
Kan du hitta det inlägg som Markus har sett där någon anser att judiska barn bör brännas?
Jag vill bara se det med egna ögon.
 

Proximus

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2010
Ort
Uppsala
Hoj
ZX10R - 04 KTM 250 EXC-F - 07
Frågar du mig det? Jag har frågat Markus 5 gånger om han bara kan visa mig källan till sitt påstående som dessutom ska finnas i denna tråd men han han duckar bara. Och det är jag som är bekväm??
Kan du hitta det inlägg som Markus har sett där någon anser att judiska barn bör brännas?
Jag vill bara se det med egna ögon.

Välkommen till klubben, skillnaden är att en person inte vill svara på en fråga från dig. Vi har tappat räkningen på både antalet personer och frågor som du konsekvent har vägrat svara på.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Det är högst intressant hävdar jag då det är själva tolkningen som bestämmer hur man sen agerar.

Du och jag ser ju samma siffra ang invandringen. Exakt samma siffra. Drt går inte att tolka den på olika sätt. 100 000 är 100 000 i både dina och mina öron.
Du tycker siffran är för hög, jag tycker den kan dubbleras.
Varför är det så?

Det du beskriver är en bedömning, inte en tolkning.

Tolkning i religiösa texter brukar baseras på dialektala skillnader eller av ren filosofisk natur, sen kan du mökmöjligen göra bedömningen om texten är relevant eller inte.
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Välkommen till klubben, skillnaden är att en person inte vill svara på en fråga från dig. Vi har tappat räkningen på både antalet personer och frågor som du konsekvent har vägrat svara på.

Men snälla, förstår du skillnaden?
Jag frågade inte Markus något. Han påstod själv något och sättet han skrev det på antyder att jag skulle ha sagt det.
Jag vill inte att han tillskriver mig åsikter jag inte har.
Jag är ganska övertygad om att du inte vill att jag ska skriva att du har sagt att du är pedofil? Eller hur?
Det är ju så jävla enkelt för honom att bevisa det han påstår genom att bara visa inlägget.
Varför gör han inte det? Varför är det ingen av er spm ber honom göra det så är saken utredd?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top