Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det är nog så enkelt att om man förespråkat något under så lång tid är det omöjligt att gå tillbaka. Man ser ibland samma företeelse inom företag, har man en gång gjort ett val så går man hellre under innan man erkänner misstaget.

Eller så går ägarna in och ersätter styrelsen...

Helt rätt, lite som att Facit. En svensk tradition. :)

Å andra sidan har ju en del som hållit på sin egen suspekta idé kommit ut bra, Apple t.ex.

Kanske blir det värsta framgångssagan, miljontals kat-tuggande somalier som genererar biobränsle till hela världen genom sin kat-odling, Norge kommer böna och be att vi skall fusionera Statoil med det nya statliga Katfuel där Mehmet Kaplan kan bli ordförande. IS kan bli säljstyrka world-wide. :gnissla
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vi lät ju nazisterna åka igenom Sverige så det är ju Svensk tradition.Man kan ju istället undrar varför andra länder vill bedriva handel med Sverige

Ja, det är en bra liknelse också, vad kreativa alla är idag. :)

Här är gratis röster till SD:

Regeringen bjuder nu in fack och arbetsgivare till samtal för att ordna snabbspår till jobb för de som fått uppehållstillstånd i Sverige.

- Jag har redan haft samtal med arbetsmarknadens parter och det finns ett stort intresse, säger arbetsmarknadsminister Ylva Johansson (S).

Tanken är att erbjuda parterna att inom respektive område själva utforma ett snabbspår för etablering av nyanlända. Lägre löner är dock inget som ska behövas, tror Johansson.


Ni kan ju bara gissa på vems bekostnad detta garanterade fiasko blir. Än en gång visar det sig att Regimen ljuger och förvanskar, om vi behöver arbetskraften så behövs inga snabbspår. Tidigare invandrare har lyckats integrera sig alldeles utmärkt, men nu kommer folk utan ens grundskola, och de som har universitetsexamen kan man ju också undra vad den egentligen är värd. Den senare gruppen kommer dock generera mycket jobb på DO, när de beklagar sig över påstådd diskriminering.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/ber-om-hjalp-med-nyanlanda_4346451.svd
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Helt rätt, lite som att Facit. En svensk tradition. :)

Å andra sidan har ju en del som hållit på sin egen suspekta idé kommit ut bra, Apple t.ex.

Kanske blir det värsta framgångssagan, miljontals kat-tuggande somalier som genererar biobränsle till hela världen genom sin kat-odling, Norge kommer böna och be att vi skall fusionera Statoil med det nya statliga Katfuel där Mehmet Kaplan kan bli ordförande. IS kan bli säljstyrka world-wide. :gnissla

Hur detta än sluta blir det nog riktigt intressant, något att berätta för barnbarnen.

En gammal mänsklig tradition, att föra misstag vidare till döva öron.:gnissla
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Hur detta än sluta blir det nog riktigt intressant, något att berätta för barnbarnen.

Det kommer beskrivas som den kanske mest händelserika perioden i modern svensk historia, jag ser två möjliga utgångar, båda är obehagliga:
  • SD blir nya S och ikapp kommer nyfascistiska partier, kan Ratko kan vi. Det kommer bli ett helvete.
  • Vansinnet fortsätter och vi som kan flyttar härifrån, kvar blir någon typ av bananrepublik som attraherar absolut ingen alls. På sikt blir det väl ett låglöneområde då och Norrmän och andra grannar kan använda oss som industriell bakgård, lite USA/Mexico-förhållande. Kul med smester i Cancun/Strömstad men viktigast att ha fabriker i Västerås/Guadalajara liksom.

Hur som helst gåtr det åt fanders. Av vilken anledning kan man undra, att vi nödvändigtvis behövde bli den globala supermakten inom godhet?

Var det värt det?
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Flera personer? Som sagt, det få som kan läsa koranen, ännu färre bryr sig om att läsa den själv.

Precis som att kristna inte kan bibeln.

Även om de inte kan så tolkar de den ju ändå?
Vem är det som sitter inne med den rätta tolkningen menar du? Av koranen likväl som bibeln.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Tillkännagivande

En ivrig skribent i denna tråd gör gällande att jag eventuellt kallat bonny för än det ena och än det andra.

Trots min och bonny's diametralt olika uppfattning i allt viktigt förutom Texas och Playstation så hyser jag bra mycket mer med respekt för honom än att jag skulle skriva något sådant.

Jag tillskriver inte folk åsikter de de inte gett uttryck för.

Ursäkta eventuella missförstånd. :)
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
En ivrig skribent i denna tråd gör gällande att jag eventuellt kallat bonny för än det ena och än det andra.

Trots min och bonny's diametralt olika uppfattning i allt viktigt förutom Texas och Playstation så hyser jag bra mycket mer med respekt för honom än att jag skulle skriva något sådant.

Jag tillskriver inte folk åsikter de de inte gett uttryck för.

Ursäkta eventuella missförstånd. :)

Så, för att reda ut detta en gång för alla. Kan du då visa mig inlägget där någon anser att judiska barn bör brännas?
För du skriver faktiskt att just den åsikten har uttryckts i denna tråd.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Även om de inte kan så tolkar de den ju ändå?
Vem är det som sitter inne med den rätta tolkningen menar du? Av koranen likväl som bibeln.

Koranen är inte svårtolkad, den är inte gamla testamentet direkt, men absolut kan individuella religiösa ledare ge olika "vägledning" med koranen som stöd. Detta är ganska vanligt då det inte finns en gemensam "ledare/kyrka" för tron.

Men sen är även koranen guds ord i direkt form, inte händelser tolkade och skrivna av människor, ibland tusen år senare. Sammantaget ger den inte så mycket utrymme för tolkning, man kan välja att bortse från stycken precis som man gör med gamla testamentet.Sen finns det bara en koran som är den som gäller, det är originalet på arabiska, inga andra översättningar duger i läran om tron.

Men oavsett så är det precis som med bibeln, i den mer civiliserade delen av världen väljer man mer att fokusera på tron än på vad som står i en bok. Man bryr sig inte om att försöka tolka eller analysera vad som avses i texten, man utgår mer ifrån den kollektiva moralen. Tydligen gör det nytta att genomgå utbildning och lära sig läsa..

Det är som med all religiositet, det finns hardcore-troende som bara ser på texten, sen finns de som är mer liberala och fokuserar på det andliga/moraliska. Vore bara förhållandet hos islam mer som hos andra religioner, vore det ett litet problem om ett fåtal gick på den rena texter författade 1400år sedan.
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Problemet är ju bara att Talibaner och IS håller ju inte med dig. De är ju lika tvärsäkra på sin tolkning som du är på din förklaring.
Även om jag håller med dig.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Problemet är ju bara att Talibaner och IS håller ju inte med dig. De är ju lika tvärsäkra på sin tolkning som du är på din förklaring.
Även om jag håller med dig.

Det är inte frågan om tolkning, det är frågan om att följa boken eller gå emot den, skulle du ge en avvikande åsikt än den som står i boken, om boken, försvinner du eller flyttar till icke islamska länder och hoppas att problemet inte följer efter.

De du beskriver tolkar inte, de läser och följer en manual. De använder dock våld för att nå det resultatet som manualen föreskriver.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Det här var nog första gången jag hört någon säga att mer utbildning gör dig dummare??
Det har förekommit några gånger tidigare här i tråden i samband med konstaterandet att SD-sympatier är omvänt proportionellt mot utbildning.
Kränkta SD-anhängare har då hävdat att man egentligen blir mer korkad av utbildning... :rofl
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det har förekommit några gånger tidigare här i tråden i samband med konstaterandet att SD-sympatier är omvänt proportionellt mot utbildning.
Kränkta SD-anhängare har då hävdat att man egentligen blir mer korkad av utbildning... :rofl

Nä men, nu har vi inte bara antisemiter utan sådana som ger sig på utvecklingsstörda i tråden också. Skall vi reda ut det där du skrev om han på Sveavägen någon gång LR? :)
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Det kommer beskrivas som den kanske mest händelserika perioden i modern svensk historia, jag ser två möjliga utgångar, båda är obehagliga:
  • SD blir nya S och ikapp kommer nyfascistiska partier, kan Ratko kan vi. Det kommer bli ett helvete.
  • Vansinnet fortsätter och vi som kan flyttar härifrån, kvar blir någon typ av bananrepublik som attraherar absolut ingen alls. På sikt blir det väl ett låglöneområde då och Norrmän och andra grannar kan använda oss som industriell bakgård, lite USA/Mexico-förhållande. Kul med smester i Cancun/Strömstad men viktigast att ha fabriker i Västerås/Guadalajara liksom.

Hur som helst gåtr det åt fanders. Av vilken anledning kan man undra, att vi nödvändigtvis behövde bli den globala supermakten inom godhet?

Var det värt det?

För en gångs skull håller jag med dig. Prognosen är nattsvart fanimej.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Markus, en sista gång frågar jag dig och ditt undvikande är inte till din trovärdighets favör.

Du och Skrotnisse har tjatat om frågor till mig ni inte fått avar på. Det har ställts så sjukt många frågor så jag har tappat all koll på vilka frågor ni vill ha svar på. Jag har frågat er vilka frågorna är men ni svarar bara att det "borde jag veta". Jag gör inte det så ställ frågan till mig igen så ska jag svara.

Nu frågar jag dig igen om en specifik sak du skrev eftersom du där påstod att någon judehatare har skrivit här i tråden att judiska barn bör brännas levande.
Då du kallat mig antisemit vid ett flertal tillfällen får jag känslan att det är mig du syftar på och jag VET att jag aldrig skulle säga så. Så det du gör är att falskeligen ålägga mig åsikter jag inte har.

Så snälla, kan du visa mig i vilket inlägg det uttalandet finns? Eller kan du vara en man och säga att dudet du skrev inte stämmer?
Nej.
Du har haft väldigt gott om tid på dig att svara på frågorna.
De står kvar i tråden.
Liksom dina antisemitiska uttalanden, ditt kvinnoförakt, dina nedvärderande kommentarer om yrkesgrupper och dina personangrepp.
Se nu till att producera lite svar, så kan du få ställa frågor sedan.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Vi lät ju nazisterna åka igenom Sverige så det är ju Svensk tradition.Man kan ju istället undrar varför andra länder vill bedriva handel med Sverige

Då stod valet mellan tyskarna, som vi bedrivit handel och kulturutbyte med sedan urminnes tider och ryssarna som vi krigat mot ungefär lika länge.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Det har förekommit några gånger tidigare här i tråden i samband med konstaterandet att SD-sympatier är omvänt proportionellt mot utbildning.
Kränkta SD-anhängare har då hävdat att man egentligen blir mer korkad av utbildning... :rofl

Det har även framkommit att SDanhängare inte är mindre utbildade än genomsnittet.
Tycker du att studenter brukar vara smarta?
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Koranen är inte svårtolkad, den är inte gamla testamentet direkt, men absolut kan individuella religiösa ledare ge olika "vägledning" med koranen som stöd. Detta är ganska vanligt då det inte finns en gemensam "ledare/kyrka" för tron.

Men sen är även koranen guds ord i direkt form, inte händelser tolkade och skrivna av människor, ibland tusen år senare. Sammantaget ger den inte så mycket utrymme för tolkning, man kan välja att bortse från stycken precis som man gör med gamla testamentet.Sen finns det bara en koran som är den som gäller, det är originalet på arabiska, inga andra översättningar duger i läran om tron.

Men oavsett så är det precis som med bibeln, i den mer civiliserade delen av världen väljer man mer att fokusera på tron än på vad som står i en bok. Man bryr sig inte om att försöka tolka eller analysera vad som avses i texten, man utgår mer ifrån den kollektiva moralen. Tydligen gör det nytta att genomgå utbildning och lära sig läsa..

Det är som med all religiositet, det finns hardcore-troende som bara ser på texten, sen finns de som är mer liberala och fokuserar på det andliga/moraliska. Vore bara förhållandet hos islam mer som hos andra religioner, vore det ett litet problem om ett fåtal gick på den rena texter författade 1400år sedan.

Läs koranen.
Som ickemuslim får du läsa den svenska översättningen (annars får du i bästa fall läsa den på arabiska, men antagligen får du inte läsa den alls. Den skall tolkas för dig.)
Våldsförhärligande pedofilskrifter är inget man skall basera en religion på.
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Det är inte frågan om tolkning, det är frågan om att följa boken eller gå emot den, skulle du ge en avvikande åsikt än den som står i boken, om boken, försvinner du eller flyttar till icke islamska länder och hoppas att problemet inte följer efter.

De du beskriver tolkar inte, de läser och följer en manual. De använder dock våld för att nå det resultatet som manualen föreskriver.

Har du läst originalet?
Hur vet du annars vad det står i den om du bara fått den löst för dig eller läst en översatt version?
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Har du läst originalet?
Hur vet du annars vad det står i den om du bara fått den löst för dig eller läst en översatt version?

Jag förlitar mig på forskare i ämnet, sparar bra mycket tid att slippa lära sig läsa arabiska.

Prova googla, läs allt du kan hitta om ämnet, blir lättare att bemöta påståenden som påläst, även om jag inte tror det kommer några.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det har förekommit några gånger tidigare här i tråden i samband med konstaterandet att SD-sympatier är omvänt proportionellt mot utbildning.
Kränkta SD-anhängare har då hävdat att man egentligen blir mer korkad av utbildning... :rofl

Om resultatet är mp logik, så verkar det ju lite illa.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top