Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Här har vi en ekonom:http://ftmdaily.com/preparing-for-the-collapse-of-the-petrodollar-system/

Som kanske kan få vissa högertomtar här inne att förstå djupet av deras hjärntvätt.

Man kan nog hålla liv i dollarn ett litet tag till. Gäller bara att lyckas starta ett krig med någon ny nation i MÖ, troligtvis Iran.

Om folk bara hade förstått helheten hade dom förstått att flyktingströmmen inte är grundproblemet.

Precis som att SD bara är ett enkelt svar på ett symptom av ett större problem. Problemet med en massinvandring är att det är väldigt svårt att i efterhand göra något åt det misstaget. Därför ser jag iaf att SD:s intåg är ett litet steg i rätt riktning.
 

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
I mina ögon är de det. Jag tror att folk flyr för att komma undan bomber eller svält så även om boendet inte håller yppersta klass så finns det varken bomber eller svält i Sverige och jag tror att det uppskattas.
Att be någon vara kvar i tex Homs tills vi har fixat ett eget rum så att man inte behöver trängas tror jag inte hjälper någon.
Nu menar jag inte yppersta klass utan all bråk o misshandel mm som förekommer där och sen när de misshandlade vill ha hjälp finns där inga tolkar.
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Nu menar jag inte yppersta klass utan all bråk o misshandel mm som förekommer där och sen när de misshandlade vill ha hjälp finns där inga tolkar.

Även det skulle jag säga. Jag tycker givetvis inte det är bra att det förekommer men jag kan mycket väl förstå att det gör det beroende på vilka upplevelser folk har.
Men även det tror jag är att föredra framför att vara kvar i bombregnet.
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Men helt ärligt Loco...

Här försöker jag bestrida dig sakligt utan påhopp och du svarar med att jag har mycket fritid? Jag önskar att du hade rätt, men det var inte så svårt att hitta inlägget via google eftersom du har gjort ett rätt starkt intryck på mig, så jag minns vad du skriver.

Men här får man skit hela tiden. Nä! Nu jag gör som Bonny och försvinner en stund med argumentet att jag är trött på antagonisterna i tråden (men kommer ändå sitta och snegla på tråden för att komma tillbaka när man nämns lite obskyrt).

Du har rätt, det var onödigt av mig. Befinner mig i en rktigt tröttsam situation just nu o tappade tålamodet bara.

Jag förstår vad du syftade på och jag tänker inte ursäkta mig men kanske förklara hur jag tänker.
Om någon i Sverige går klädd i burka så stör jag mig inte på det, jag tänker naivt att det är ett fritt val då vi inte har nån polis som går runt och tillrättavisar någon för det.
I Saudi är det inte lika lätt.
Men det som stör mig mest (och som jag försökte få fram men misslyckades) är att vi (generellt i Sverige) fördömer såna regimer där man bestämmer hur folk ska se ut och använder nån slags apartheid mot kvinnor. Vi brukar fördöma tex Iran för sånt.
Men varför ser vi då Saudi som "bättre"? De har en minst lika hård syn, om inte hårdare? Varför bedriver Sverige handel med de samtidigt som de fördömer andra för samma politik?
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Men då måste du först ha en hållhake, utan hållhake har man ingen möjlighet att påverka genom att dra bort något.

Men sydafrika var inte jämförelsevis så slutet som saudi, de hade framför allt inte en hållhake åt andra hållet...

Menar du att Saudis hållhake är oljan och att Sydafrika saknade något så starkt?
Men finns det inte tillräckligt många andra oljeproducenter som vi skulle kunna köpa av för att sätta press på Saudi? Åtminstone sluta sälja vapen till de sålänge de ser på kvinnan på det sättet såsom vi inte säljer vapen till krigförande länder? (På pappret åtminstone)
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Du har rätt, det var onödigt av mig. Befinner mig i en rktigt tröttsam situation just nu o tappade tålamodet bara.

Jag förstår vad du syftade på och jag tänker inte ursäkta mig men kanske förklara hur jag tänker.
Om någon i Sverige går klädd i burka så stör jag mig inte på det, jag tänker naivt att det är ett fritt val då vi inte har nån polis som går runt och tillrättavisar någon för det.
I Saudi är det inte lika lätt.
Men det som stör mig mest (och som jag försökte få fram men misslyckades) är att vi (generellt i Sverige) fördömer såna regimer där man bestämmer hur folk ska se ut och använder nån slags apartheid mot kvinnor. Vi brukar fördöma tex Iran för sånt.
Men varför ser vi då Saudi som "bättre"? De har en minst lika hård syn, om inte hårdare? Varför bedriver Sverige handel med de samtidigt som de fördömer andra för samma politik?

Jag tror inte Sverige fördömer någon regim, enskilda personer kan däremot göra det. Men nu är det inte regimen som kräver denna särbehandling av kvinnor, de följer bara den lag som stiftas utifrån deras religion.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Menar du att Saudis hållhake är oljan och att Sydafrika saknade något så starkt?
Men finns det inte tillräckligt många andra oljeproducenter som vi skulle kunna köpa av för att sätta press på Saudi? Åtminstone sluta sälja vapen till de sålänge de ser på kvinnan på det sättet såsom vi inte säljer vapen till krigförande länder? (På pappret åtminstone)

Det är inte vår uppgift att diktera andra länders invånares kvinnosyn.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Sedär.
Lösningen är alltså att minska inkomsterna (sluta sälja vapen), öka utgifterna (ta in fler flyktingar), få Sverige så månkulturellt som möjligt och samtidigt fördömma andra kulturer.
Miljöpartiet FTW!
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Om nu miljöpartiets väljare till större delen anser sig vara de högutbildade, belästa... Såatte..

Det var länge sedan skolan skulle bilda elever att bli kritiska och självständigt tänkande människor. Ju längre skolgång, desto mer trångsynt och fulla av övertygelser verkar dessa människor bli. De kanske har lagt ned för mycket tid och pengar på sin skolgång, att man aldrig frivilligt kommer ändra sin världsbild. Men vad vet jag.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det var länge sedan skolan skulle bilda elever att bli kritiska och självständigt tänkande människor. Ju längre skolgång, desto mer trångsynt och fulla av övertygelser verkar dessa människor bli. De kanske har lagt ned för mycket tid och pengar på sin skolgång, att man aldrig frivilligt kommer ändra sin världsbild. Men vad vet jag.

Fyllda av sig själva och sin ur ett studieperspekiv mycket intressanta "godhetskompensation". (valfritt applicerbart. Sätt "miljö", "klimat"..vadhelst framför.)

"Kan ju ta flyget, har ju köpt massa trädplantor i Brasilien" syndromet.
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Jag tror inte Sverige fördömer någon regim, enskilda personer kan däremot göra det. Men nu är det inte regimen som kräver denna särbehandling av kvinnor, de följer bara den lag som stiftas utifrån deras religion.

De följer deras tolkning av deras religion. Alla muslimer läser inte koranen på samma sätt. Precis som att talibaner och IS har en ännu snävare tolkning av samma koran.
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Fyllda av sig själva och sin ur ett studieperspekiv mycket intressanta "godhetskompensation". (valfritt applicerbart. Sätt "miljö", "klimat"..vadhelst framför.)

"Kan ju ta flyget, har ju köpt massa trädplantor i Brasilien" syndromet.

Nu gjorde jag samma fel. Du kan bortse från mitt gillande.

- - - Updated - - -

Det var länge sedan skolan skulle bilda elever att bli kritiska och självständigt tänkande människor. Ju längre skolgång, desto mer trångsynt och fulla av övertygelser verkar dessa människor bli. De kanske har lagt ned för mycket tid och pengar på sin skolgång, att man aldrig frivilligt kommer ändra sin världsbild. Men vad vet jag.
Det här var nog första gången jag hört någon säga att mer utbildning gör dig dummare??
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Det är inte vår uppgift att diktera andra länders invånares kvinnosyn.

Nej, det är det ju inte. Men är det inte vår uppgift att inte ge något stöd till de länder vars förtryck eller politik vi inte stöder?

Fråga:
Du vill köpa mjölk och den kostar 10 kr på Ica. Bredvid Ica har IS smällt upp en butik och där får du cykel på köpet när du köper mjölk för 8 kr.
Oslagbart erbjudande, eller hur? Bara vinst för dig.
Vart handlar du mjölken?
 

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Hemma
Hoj
Trajkon
Helt sjukt, och helt i i linje med judehatarstilen som blivit så normerande, se bara på denna tråd vilka vidrigheter som skrivs om hur judiska barn bör brännas levande osv.

Noterar samtidigt att IS får sin finansiering från "svenskar". Undrar vilken fredlig religion de tillhör, kanske buddhister. Undrar hur mycket bidrag en sådan där IS-typ kostar Sverige, man borde göra exakt som Israelerna gör, bygga murar och riva deras hus, eller nej förresten - kommunen äger deras hus, dålig idé. :gnissla

Markus, jag frågar nu en tredje gång. Kan du ta fram inlögfet där npgon skriver att judiska barn bör brännas levande?
Du skriver det på ett sätt som att någon judehatare har skrivit så i denna tråd. Och eftersom du vid flera tillfällen har kallat mig antisemit så får du det att låta som att jag skulle ha skrivit det (ev bonny).
Jag vet att jag inte har skrivit nåt sånt och jag har väldigt svårt att tro att bonny skulle ha gjort det.

Så kan du vara vänlig att visa mig inlägget där du har läst något sådant?
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Man kan nog hålla liv i dollarn ett litet tag till. Gäller bara att lyckas starta ett krig med någon ny nation i MÖ, troligtvis Iran.



Precis som att SD bara är ett enkelt svar på ett symptom av ett större problem. Problemet med en massinvandring är att det är väldigt svårt att i efterhand göra något åt det misstaget. Därför ser jag iaf att SD:s intåg är ett litet steg i rätt riktning.

Jag tror deras nästa drag inte blir ett småkrig, småkrig har dom fullt av och det slås på stora trumman och propageras för ett storkrig mot ryssen nu. Eftersom Ryssland vill krossa oljedollarn och usas sjuka låneekonomi och återinföra guldmyntfoten, vilket kommer göra att Markus favvoland upphör att existera. Poff bara.
Och det kan inte Bush-klanen och de zionistiska bankirfamiljerna acceptera så de är så illa tvungna att starta ett nytt världskrig tillsammans med NATO.
Åk över till USA och ta värvning Markus, your people needs you.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
När var det senast ni var ontopic i denna tråd? :hihi

Inte så konstigt, eftersom ämnet är utrett sedan länge. :)

39% av forumets röstande medlemmar svarade att de tänker rösta på SD i riksdagsvalet 2014. Man kan nog anta att det är ungefär lika många som är sugna att rösta på dem, och vice versa.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?268000-Val%E5ret-2014

Annars tycker jag förvisso det här är en ganska bra tråd, synd bara att en och möjligen en annan sitter och gnäller månad ut och månad in om hur fel alla andra har. :hihi En av dem tror dessutom att han kan ducka trehundra frågor i ett halvår eller så - och sedan sitta och diktera högtravande vad andra skall göra med sin fritid. :lol

Synd att judehatet låg så nära under ytan, det är det som gör en lite besviken, men i övrigt en bra SH-tråd som sagt, helt klart. :)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top