Hur många procent av de invandrare som kommer till Sverige är flyktingar enligt FNs defenition?
Alltså, jag har letat efter promilletecknet på min HP i över fem timmar nu, någon som vet var det sitter?
Hur många procent av de invandrare som kommer till Sverige är flyktingar enligt FNs defenition?
Fn:s stadgar säger 17-1900 flyktingar per år och sverige har tagit emot kvotflyktingar sen 50-talet och vem påstår/anser att sverige gör det för att det ger mkt tillbaka Jag antar att sverige tar emot människor för att dem anses behöva ett skydd. Du ska inte blanda ihop kvotflyktingar med andra flyktingar, en kvotflykting måste vara registrerad hos unhcr tillika fn:s flyktingorgan sedan bedömmer unhcr vilka av dem som är registrerade som anses ha störst behov för en vidarebosättning.
Hade tänkt att i fortsättningen ignorera dig helt och hållet likt du ignorerar andra som du anser ställer besvärliga alt frågor som inte passar din agenda men ibland är det svårt att låta bli. Du är synnerligen ensam här, INGEN håller med dig och de två som i viss mån får/fick anses som dina allierade har sedan länge övergett dig men du borde ha lite cred för att du åtminstone försöker nå ut med någonting ingen håller med om, ungefär som ditt parti
Jag tror, utan att vara väldigt påläst om Saudi, att det ändå finns ett samtalsklimat där.
I de fallen tror jag, och där håller jag med Skäggot, att det bästa för förändring är handel.
I de fall det inte finns något som helst samtalsklimat, Nordkorea, Iran, IS, så finns bara embargon och handelsstopp som vapen.
Jag hatar dessa åtgärder eftersom det oftast drabbar den fattiga befolkningen, med barn, som de rika makthavarna i dessa länder fullständigt skiter i.
Trista åtgärder men iaf bättre än vapen.
Att ta till vapen känns alltid som ett nederlag för mänskligheten, vi borde vara förbi det nu.
Förvisso, fast om man tjänar mer än man förlorar ser jag inget konstigt i det.Korkat för att då sponsrar jag ju någon som jag sen aktivt jobbar emot?
Nej, stenkoll har jag inte men jag väljer aktivt var jag handlar, vad jag handlar för nåt (ekologiskt, undviker varor från länder vars politik jag ej stödjer) och på så sätt påverkar jag på det sätt jag kan.
Du skrev
"Jag tror även att du fortfarande blandar ihop invandring och flyktingmottagande.
Vi tar emot flyktingar för vi har skrivit under och åtagit oss att göra det enl FNs stadgar.
Det kostar lite men vi gör det för att vi anser att det ger så mycket tillbaka.
På samma sätt som att vi betalar x antal miljarder till EU för att vi anser att det ändå gynnar oss i längden."
Hur många har Sverige åttagit sig att ta emot?
2013 var det 6% av de som fick asyl som var flyktingar + 1900 kvotflyktingar.
Jag menar att det är du som blandar ihop begreppen och inte vet vad du talar om.
Jovisst, men vädret blir snabbt tjatigt.
Först vädret sen fakturan? Finns det verkligen inget annat sätt för dig att tala med folk?
Förvisso, fast om man tjänar mer än man förlorar ser jag inget konstigt i det.
Utifall att du är intresserad av mig som person föreslår jag att du använder en ödmjukare ton i din frågeställning.
Men om det är så att det är ett försök att vara otrevlig bör du veta att det krävs någon form av respekt från min sida för att vara verksam.
Absolut inte, om det lät så ber jag om ursäkt.
Men nog tycker jag att du verkar tillräckligt påläst för att tala om annat än väder? Och jag tror heller inte att du inte talar utan att ta betalt. Därför tyckte jag ditt inlägg var under den nivå du normalt visar.
I Saudi har kvinnor ingen rösträtt, de får inte köra bil (ev har det ändrats helt nyligen) och de måste ofta ha manligt sällskap för att vistas ute eller göra alldagliga sysslor som tex gå till banken. De måste även gå klädda i niqab. Utöver det använder Saudi sig även av offentliga avrättningar (dödsstraff) med halshuggning.
Inget av ovanstående är något jag förknippar med Sverige och de värderingar vi här står för. Och Sverige har nu handlat med Saudiarabien i vad kan det vara, minst 30 år iaf?
Nog tycker man väl att någon slags förändring borde ha skett fram till idag om man fortsätter handla med en sådan regim och samtidigt samtalar med de?
Jag håller med om sanktioner, de är inte optimala för de drabbar sällan de styrande. Men att ändå avhålla sig från ekonomisk handel med landet märks till slut i deras plånböcker.
Det känns som att du alldeles nyligen har varit och googlat på denna sida?
http://www.migrationsverket.se/Priv...kvoten/Fragor-och-svar-om-kvotflyktingar.html
Men det är helt ok, då lär vi oss saker. Läste du även stycket om vilka rättigheter/skyldigheter flyktingar som beviljats asyl har? Vilka krav som ställs på att de ska söka jobb som alla andra i Sverige?
Det är inget konstigt, du måste få in foten innanför dörren, har du inget annat som förenar dig och motparten är handel ett ypperligt sätt att skapa ömsesidig respekt.
Att bara gå upp till någon och påtala att denne beter sig felaktigt fungerar inte, det har det aldrig gjort, då alla tror att just den har rätt.
Satan va gillaknappen sitter nära svaraknappen, du kan bortse från mitt lilla misstag
Så sant, men det var det jag försökte påtala också med att vi har handlat med Saudi i så många år och fortfarande går deras kvinnor klädda i niqab, 5 steg bakom männen.
Det kan mycket väl vara så att det har skett framsteg i Saudi som jag ej känner till, men jag är ju skeptisk.
Så, kontentan var ju att vi har handlat med de, vi har samtalat med de, men de kör fortfarande sin stil.
Och vi fördömer andra (fattigare) länder för samma beteende.
I Saudi har kvinnor ingen rösträtt, de får inte köra bil (ev har det ändrats helt nyligen) och de måste ofta ha manligt sällskap för att vistas ute eller göra alldagliga sysslor som tex gå till banken. De måste även gå klädda i niqab. Utöver det använder Saudi sig även av offentliga avrättningar (dödsstraff) med halshuggning.
Nej, jag finner inte någon av de förtryckande för mig personligen. De som bär dessa får svara på det.
Säg det, men deras siffror på dödsstraff är lägre än vissa delstater i usa, och bra mycket lägre än kina, och där är det ingen som gnäller så värst högt numera.
Det är knappast så att ett land vänder på några få årtionden, framtiden får utvisa om det har effekt. Men en sak är säkert, inget kommer att förändras utan att det kommer influenser utifrån.
"Måste även gå klädda" tycker jag känns som ett erkännande av dig att det är - ett förtryck!
Men när BoSoZoKu skrev i inlägg #834:
Svarade du:
Som en brasklapp kastar du in "för mig personligen". Alla fattar nog att du inte springer runt i burka eller niqab... Men samtidigt lägger du fram det som en personlig åsikt att det faktiskt är förtryckande i det första inlägget jag citerade.
Är det konsekvent tycker du, eller har jag missuppfattat allt? Och i så fall hur?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|