Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
En nyfiken fråga.
Varför pratar man aldrig om utvandring?
2014 Invandring: 56440
2014 Utvandring: 22140
Överskott Invandring: 34300

Vilka är det som utvandrar? Är det till största del studenter?
Vilka är det som invandrar? Jag tar för givet att asylsökande inte hamnar i denna statistik utan bara de som fått uppehållstillstånd.

http://www.scb.se/sv_/Hitta-statist...istik/25788/25795/Behallare-for-Press/376142/

Asylsökande var över 80.000.
http://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik.html

Vad jag kan se verkar i genomsnitt 20% av asylsökande få avslag.
http://www.migrationsverket.se/down...+asylärenden+2014+-+Asylum+desicions+2014.pdf

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
En nyfiken fråga.
Varför pratar man aldrig om utvandring?
2014 Invandring: 56440
2014 Utvandring: 22140
Överskott Invandring: 34300

Vilka är det som utvandrar? Är det till största del studenter?
Vilka är det som invandrar? Jag tar för givet att asylsökande inte hamnar i denna statistik utan bara de som fått uppehållstillstånd.

http://www.scb.se/sv_/Hitta-statist...istik/25788/25795/Behallare-for-Press/376142/

Asylsökande var över 80.000.
http://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Statistik.html

Vad jag kan se verkar i genomsnitt 20% av asylsökande få avslag.
http://www.migrationsverket.se/down...+asylärenden+2014+-+Asylum+desicions+2014.pdf

Det gäller de som har för avsikt att stanna mer än i ett år och folkbokförs uppfattar det som.
Det inkluderar inte asyl och tillfälliga uppehållstillstånd. Du behöver ha ett visst antal år med put,för att bli medborgare.

Last edited:

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Varför inte? Eller tycker du att sålänge man har en "affär" med någon/något avsäger man sej all rätt att kritisera dom på andra punkter?
Det känns synnerligen korkat att göda den som man tycker agerar fel?
Med den logiken borde ni rösta på Vänstern. Och det gör ni väl ändå inte?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Om läget hade varit så gott, hade det inte sett ut som det gör. Eller menar du på fullaste nyktraste allvar att vi har resurser men skiter i att använda dem. Låter årskull efter årskull vara ett experiment?

Kan du inte presentera lite fakta på dina påståenden angående detta?

Hur stor andel kan språket som kommer och är arbetsföra? Hur stor andel är läkare? Hur många är grundskollärare? Hur många har jobb av de asylsökande, vars barn har rätt till skolgång.
Om det nu är horder med läkare som kommer, varför är det då brist. Endera kommer det inte i den omfattning du beskriver, eller så har AB Sverige inte råd med fler. Eller en kombination... Eller är det också del i experimentet?

Du vet kanske inte att läkares löner också bekostas av staten / landstinget i de allra flesta fall. Det kanske är svårt att generar plus på det.....

Jag välkomnar dina svar. Och gärna hur du ställer dig till andel som inte får fullständigt betyg i grundskolan...

Du liksom jag vet att andelen arbetslösa bland immigranter är högre. Den faktan har presenterats vid upprepade tillfällen.

Du är den som beskriver en utop, inte jag.

Jag har inte talat om horder med läkare, men det finns.
Ja, staten betalar läkares löner men tycker du att vi bör dra ner på antalet läkare för att spara pengar?

Jag tror även att du fortfarande blandar ihop invandring och flyktingmottagande.
Vi tar emot flyktingar för vi har skrivit under och åtagit oss att göra det enl FNs stadgar.
Det kostar lite men vi gör det för att vi anser att det ger så mycket tillbaka.
På samma sätt som att vi betalar x antal miljarder till EU för att vi anser att det ändå gynnar oss i längden.

Så som vissa anser att de 50 mille/år vi betalar Kungahuset (sveriges i särklass största bidragstagare) betalar sig i form av PR och annat.

Precis som att din hoj endast är en enda stor utgift men du anser att det är värt det för att den ger dig så mycket annat tillbaka.

Proximus

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2010
Hoj
ZX10R - 04 KTM 250 EXC-F - 07
Ja, staten betalar läkares löner men tycker du att vi bör dra ner på antalet läkare för att spara pengar?

Jag tror även att du fortfarande blandar ihop invandring och flyktingmottagande.
Vi tar emot flyktingar för vi har skrivit under och åtagit oss att göra det enl FNs stadgar.
På samma sätt som att vi betalar x antal miljarder till EU för att vi anser att det ändå gynnar oss i längden.

Så som vissa anser att de 50 mille/år vi betalar Kungahuset (sveriges i särklass största bidragstagare) betalar sig i form av PR och annat.

Precis som att din hoj endast är en enda stor utgift men du anser att det är värt det för att den ger dig så mycket annat tillbaka.

Hur många procent av de invandrare som kommer till Sverige är flyktingar enligt FNs defenition?

Culpa

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2011
Hoj
XT600-89 GG300ec-07 Crf450-11

Varför skulle det vara korkat? Är du säker på att de affärer som du handlar i delar dina politiska åsikter? Skulle du strunta i att handla där om ägaren skulle visa sej tillhöra M/S/Sd/kd mm?

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98

Fn:s stadgar säger 17-1900 flyktingar per år och sverige har tagit emot kvotflyktingar sen 50-talet och vem påstår/anser att sverige gör det för att det ger mkt tillbaka:va Jag antar att sverige tar emot människor för att dem anses behöva ett skydd. Du ska inte blanda ihop kvotflyktingar med andra flyktingar, en kvotflykting måste vara registrerad hos unhcr tillika fn:s flyktingorgan sedan bedömmer unhcr vilka av dem som är registrerade som anses ha störst behov för en vidarebosättning.

Hade tänkt att i fortsättningen ignorera dig helt och hållet likt du ignorerar andra som du anser ställer besvärliga alt frågor som inte passar din agenda men ibland är det svårt att låta bli. Du är synnerligen ensam här, INGEN håller med dig och de två som i viss mån får/fick anses som dina allierade har sedan länge övergett dig men du borde ha lite cred för att du åtminstone försöker nå ut med någonting ingen håller med om, ungefär som ditt parti:brynad

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM

Visst tycker jag inte att vi borde dra ner på läkare, men hur förklarar du att det då är en brist i det offentliga? Är det kanske för att det saknas i Pengapåsen?
Det erbjuds inte en uppsjö av tjänster, för det kostar och tydligen har AB Sverige inte råd med fler...
Eller tror du att nedskärningar beror på något annat än Pengapåsen? Isåfall vad?

Ser fram emot hur du ställer dig till skolresultat, kopplat till resurser. Elevtäthet kopplat till fysiskt utrymme. Är detta för att det finns, eller inte finns resurser i form av byggnader och personal. Dvs pengar.
22% av niorna fick inte ett slutbetyg, utan ett samlat betygsdokument...

Googla Kvotflyktingar. Tips. För att immigration ska funkar får inte fler än ca 7/100 vara utan jobb av de som kommer, annars ökar utgifterna proportionellt ut kontra in i finanserna (offentliga). Så för att va i balans bör vi förhålla oss till att ge Put till de med jobb och hålla oss till den kvot av flyktingar bestämt utav FN. Sverige har en helt diametralt annan nivå. (mer än 7% arbetslösa är obra)

I övrigt fick du svar av abethebabe.

Äh. Läs, begrunda. Begrip. Håller vi våra 1900 istället för tio, tjugo tretti falt så hade AB.Sverige hunnit med att ge rätt förutsättningar.

Last edited:

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Du är synnerligen ensam här, INGEN håller med dig och de två som i viss mån får/fick anses som dina allierade har sedan länge övergett dig men du borde ha lite cred för att du åtminstone försöker nå ut med någonting ingen håller med om, ungefär som ditt parti:brynad
OM du med allierad menar mig så har jag inte "övergett" honom. Jag är bara så in i bomben trött på dig och dina "allierade".
Ett inlägg här genererar ett antal mer eller mindre relevanta svar, ett antal spydigheter (som givetvis inte har med den som är spydig att göra utan bara med oss andra!) och lite annat smått och gott.

Det som för mig är svårast att förstår är hur Locomondo står ut med allt skit han får ta emot. (Förlåt, det får han ju inte har ni påpekat ett par gånger och oavsett så får man väl tåla lite!?)

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Varför skulle det vara korkat? Är du säker på att de affärer som du handlar i delar dina politiska åsikter? Skulle du strunta i att handla där om ägaren skulle visa sej tillhöra M/S/Sd/kd mm?

Korkat för att då sponsrar jag ju någon som jag sen aktivt jobbar emot?
Nej, stenkoll har jag inte men jag väljer aktivt var jag handlar, vad jag handlar för nåt (ekologiskt, undviker varor från länder vars politik jag ej stödjer) och på så sätt påverkar jag på det sätt jag kan.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80

Jag tror, utan att vara väldigt påläst om Saudi, att det ändå finns ett samtalsklimat där.
I de fallen tror jag, och där håller jag med Skäggot, att det bästa för förändring är handel.
I de fall det inte finns något som helst samtalsklimat, Nordkorea, Iran, IS, så finns bara embargon och handelsstopp som vapen.
Jag hatar dessa åtgärder eftersom det oftast drabbar den fattiga befolkningen, med barn, som de rika makthavarna i dessa länder fullständigt skiter i. :(
Trista åtgärder men iaf bättre än vapen.
Att ta till vapen känns alltid som ett nederlag för mänskligheten, vi borde vara förbi det nu.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag är medveten om det, tycker du det är rätt sätt?
Gör du själv så i vardagen? Går in på tex Shell, köper en korv och en kaffe och sen skäller ut de för deras miljöförstöring?

Det är ju en gigantisk skillnad mellan enskilda aktörer och hela länder.

Men absolut har jag handlat och umgåtts med männsiskor i avsikt att förändra. Du vet, håll dina vänner nära osv.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Hur många procent av de invandrare som kommer till Sverige är flyktingar enligt FNs defenition?

Vad menar du? Jag har inte den exakta siffran men förra året var det ca 26000 (jag kan ha fel på någon tusen) som fick beviljad flyktingstatus av ca 100 000 invandrade.
Är du emot flyktingar eller invandring? Vill du då stoppa den stora gruppen norrmän som invandrar också eller bara utom-européer?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Det är ju en gigantisk skillnad mellan enskilda aktörer och hela länder.

Men absolut har jag handlat och umgåtts med männsiskor i avsikt att förändra. Du vet, håll dina vänner nära osv.

Jag har inte sagt att man ska sluta samtala för att få till stånd em förändring. Däremot sluta stödja de (oavsett privat aktör eller hel stat) i form av att köpa deras produkter eller sälja mina till de.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag har inte sagt att man ska sluta samtala för att få till stånd em förändring. Däremot sluta stödja de (oavsett privat aktör eller hel stat) i form av att köpa deras produkter eller sälja mina till de.

Vad skall då förena er och ge er utrymme att samtala på lika villkor?

Vilka länder har den metoden fungerat på?

Proximus

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2010
Hoj
ZX10R - 04 KTM 250 EXC-F - 07
Vad menar du? Jag har inte den exakta siffran men förra året var det ca 26000 (jag kan ha fel på någon tusen) som fick beviljad flyktingstatus av ca 100 000 invandrade.
Är du emot flyktingar eller invandring? Vill du då stoppa den stora gruppen norrmän som invandrar också eller bara utom-européer?

Du skrev
"Jag tror även att du fortfarande blandar ihop invandring och flyktingmottagande.
På samma sätt som att vi betalar x antal miljarder till EU för att vi anser att det ändå gynnar oss i längden."

Hur många har Sverige åttagit sig att ta emot?

2013 var det 6% av de som fick asyl som var flyktingar + 1900 kvotflyktingar.

Jag menar att det är du som blandar ihop begreppen och inte vet vad du talar om.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag håller med locomondo.
Vi måste sluta ge bort vapen till Saudiarabien.
För det är väl det vi gör?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...