Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
De följer deras tolkning av deras religion. Alla muslimer läser inte koranen på samma sätt. Precis som att talibaner och IS har en ännu snävare tolkning av samma koran.

Nej det är ingen "tolkning", de följer den, andra är bara mindre noggranna.

Många muslimer kan inte läsa koranen över huvud taget, de går bara på sina religiösa ledares ord, saudi är ett av få länder i området där t.om båda delarna av befolkningen är läskunniga. Finns flera goda anledningar att satsa på saudi.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Nej, det är det ju inte. Men är det inte vår uppgift att inte ge något stöd till de länder vars förtryck eller politik vi inte stöder?

Fråga:
Du vill köpa mjölk och den kostar 10 kr på Ica. Bredvid Ica har IS smällt upp en butik och där får du cykel på köpet när du köper mjölk för 8 kr.
Oslagbart erbjudande, eller hur? Bara vinst för dig.
Vart handlar du mjölken?

Hur mycket ger vi saudi i form av gåvor?

Vi ger inte stöd, vi bedriver handel.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Hur mycket ger vi saudi i form av gåvor?

Vi ger inte stöd, vi bedriver handel.

Vi bedriver handel, vi ger inte gåvor. Men vår handel innebär ändå något för Saudi och det här vet du.

Vad tycker du? Jag är genuint intresserad. Var skulle du personligen handla mjölken?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Inte så konstigt, eftersom ämnet är utrett sedan länge. :)

39% av forumets röstande medlemmar svarade att de tänker rösta på SD i riksdagsvalet 2014. Man kan nog anta att det är ungefär lika många som är sugna att rösta på dem, och vice versa.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?268000-Val%E5ret-2014

Annars tycker jag förvisso det här är en ganska bra tråd, synd bara att en och möjligen en annan sitter och gnäller månad ut och månad in om hur fel alla andra har. :hihi En av dem tror dessutom att han kan ducka trehundra frågor i ett halvår eller så - och sedan sitta och diktera högtravande vad andra skall göra med sin fritid. :lol

Synd att judehatet låg så nära under ytan, det är det som gör en lite besviken, men i övrigt en bra SH-tråd som sagt, helt klart. :)

Markus, en sista gång frågar jag dig och ditt undvikande är inte till din trovärdighets favör.

Du och Skrotnisse har tjatat om frågor till mig ni inte fått avar på. Det har ställts så sjukt många frågor så jag har tappat all koll på vilka frågor ni vill ha svar på. Jag har frågat er vilka frågorna är men ni svarar bara att det "borde jag veta". Jag gör inte det så ställ frågan till mig igen så ska jag svara.

Nu frågar jag dig igen om en specifik sak du skrev eftersom du där påstod att någon judehatare har skrivit här i tråden att judiska barn bör brännas levande.
Då du kallat mig antisemit vid ett flertal tillfällen får jag känslan att det är mig du syftar på och jag VET att jag aldrig skulle säga så. Så det du gör är att falskeligen ålägga mig åsikter jag inte har.

Så snälla, kan du visa mig i vilket inlägg det uttalandet finns? Eller kan du vara en man och säga att dudet du skrev inte stämmer?

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Fyller på med lite 'vänsterfoliehattpropaganda' mest så att ni högerspöken får vidga era vyer lite.
Snart står hela våra liv i skuld till bankjättarna, grattis till er som tycker det är ok.
http://www.alternet.org/world/anti-bank-activist-could-be-next-european-leader-stand-banks

Nedmonterandet av välfärden till förmån för extrem massinvandring är en grym strategi av eliten, vi tvingas lämna våra öden i företagens och bankernas välvilliga händer, och hoppas att deras poliser ska skydda oss från våldet de krigsskadade flyktingarna oundvikligen kommer utsätta oss för eftersom dom inte vet nåt annat sätt.
Jag har börjat söka jobb utomlands, så snart får du ha dina undersåtar för dig själv Markus Liebermann/wallenberg/whatever.
Jag litar inte på att det här landet håller ihop tillräckligt länge för att jag ska kunna garantera mina barns säkerhet så jag bailar så fort det bara är möjligt.
Räkna dock med att jag försöker rädda dig från din hjärntvätt något år till. Puss puss

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Vi bedriver handel, vi ger inte gåvor. Men vår handel innebär ändå något för Saudi och det här vet du.

Vad tycker du? Jag är genuint intresserad. Var skulle du personligen handla mjölken?

Eftersom informationen angående omständigheterna är så knapphändig skulle jag lägga ett par kronor extra.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Nej det är ingen "tolkning", de följer den, andra är bara mindre noggranna.

Många muslimer kan inte läsa koranen över huvud taget, de går bara på sina religiösa ledares ord, saudi är ett av få länder i området där t.om båda delarna av befolkningen är läskunniga. Finns flera goda anledningar att satsa på saudi.

Det är din uppfattning.
Men hur föklarar man då att flera personer läser samma text och några tror att den betyder att kvinnan måste bära niqab och andra tror att det knappt behöver en sjal på huvudet?
Några tror att kvinnan inte får gå i skola, andra har inget emot att de blir kirurger.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det är din uppfattning.
Men hur föklarar man då att flera personer läser samma text och några tror att den betyder att kvinnan måste bära niqab och andra tror att det knappt behöver en sjal på huvudet?
Några tror att kvinnan inte får gå i skola, andra har inget emot att de blir kirurger.

Flera personer? Som sagt, det få som kan läsa koranen, ännu färre bryr sig om att läsa den själv.

Precis som att kristna inte kan bibeln.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vilket inte var svar på det vi pratade om. Alls.

Vad spelar det för roll, någon har petat honom full med mynt och här skall det produceras åsikter på löpande band.

Som sagt, först säger de att vi inte tar emot många invandrare (trots att vi gör det). Sedan säger de att vi kanske gör det men det är för att vi måste. Och när även det visar sig vara en lögn så börjar de babbla om att vi inte skall sänka oss till andra länders nivåer.

Hur skall de ha det egentligen? :)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Här är en anledning att många röstar på det enda parti som ifrågasätter massinvandringen och dess konsekvenser tror jag:
Skatteverket godkände barnäktenskap

Skatteverket godkände förra året äktenskapet mellan en 14-årig flicka och en 21-årig man, trots att lagen mot barnäktenskap har skärpts.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/skatteverket-godkande-barnaktenskap_4346463.svd

Vi vill helt enkelt inte ha medeltid här, deal with it. Intressant också att Regimen påstår sig gång på gång skärpa än det ena och än det andra, samtidigt islamiseras landet i en ofattbar hastighet nu.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Här är en anledning att många röstar på det enda parti som ifrågasätter massinvandringen och dess konsekvenser tror jag:
Skatteverket godkände barnäktenskap

Skatteverket godkände förra året äktenskapet mellan en 14-årig flicka och en 21-årig man, trots att lagen mot barnäktenskap har skärpts.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/skatteverket-godkande-barnaktenskap_4346463.svd

Vi vill helt enkelt inte ha medeltid här, deal with it. Intressant också att Regimen påstår sig gång på gång skärpa än det ena och än det andra, vilket tydligen är totalt nonsens, varför folk vänder sig till det enda alternativet.

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Har hört flera personer från mellanöstern säga att de inte har några pedofiler där.Tacka fan för det när lagligt att gifta sej med barn

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Har hört flera personer från mellanöstern säga att de inte har några pedofiler där.Tacka fan för det när lagligt att gifta sej med barn

Undrar exakt hur mycket islam måste knöla till det innan tillräckligt många får upp ögonen för att det här kanske inte är en superidé att släppa in utan förbehåll i Väst. På bara några år skall alltså civilisationen nedmonteras under godhetsflagg, det är idén vad jag kan se? :va

Inte ens nazisterna var så aggressiva som IS är, och IS får indirekt stöd av Sverige. Undrar hur historieböckerna kommer se ut om 50 år, knappast som att vi gjorde en välgärning när vi slängde upp våra dörrar på vid gavel, kan jag omöjligen tänka mig. Jag hoppas innerligt jag har fel.

Och för att igen försöka anknyta till trådens huvudämne då, så länge endast SD (sinnessjukt nog) står upp mot barbari så kommer de växa oavsett skandaler eller inte. Det är bara att ställa IS mot SD så kan man välja. Observera att samtliga regimtrogna partier motarbetat SD i deras strävan att tajta till det för terrorister.

Så välj gärna: SD eller IS.

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Vi lät ju nazisterna åka igenom Sverige så det är ju Svensk tradition.Man kan ju istället undrar varför andra länder vill bedriva handel med Sverige

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Undrar exakt hur mycket islam måste knöla till det innan tillräckligt många får upp ögonen för att det här kanske inte är en superidé att släppa in utan förbehåll i Väst. På bara några år skall alltså civilisationen nedmonteras under godhetsflagg, det är idén vad jag kan se? :va

Inte ens nazisterna var så aggressiva som IS är, och IS får indirekt stöd av Sverige. Undrar hur historieböckerna kommer se ut om 50 år, knappast som att vi gjorde en välgärning när vi slängde upp våra dörrar på vid gavel, kan jag omöjligen tänka mig. Jag hoppas innerligt jag har fel.

Och för att igen försöka anknyta till trådens huvudämne då, så länge endast SD (sinnessjukt nog) står upp mot barbari så kommer de växa oavsett skandaler eller inte. Det är bara att ställa IS mot SD så kan man välja. Observera att samtliga regimtrogna partier motarbetat SD i deras strävan att tajta till det för terrorister.

Så välj gärna: SD eller IS.

Det är nog så enkelt att om man förespråkat något under så lång tid är det omöjligt att gå tillbaka. Man ser ibland samma företeelse inom företag, har man en gång gjort ett val så går man hellre under innan man erkänner misstaget.

Eller så går ägarna in och ersätter styrelsen...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...