Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
View attachment 410956

Är det av någon särskild anledning du inte går in i några av de andra trådarna kring specifika partier och försvarar det parti du råkar tycka är bra?

Kanske vore dags att också ta ställning för något efter tio års käbbel? ;)

Du ser, han har redan fallit in i sitt gamla vanliga sätt istället för att erkänna att det finns problem med de mängder brott som begås i spåren av asylinvandringen. Det är bara att försöka ignorera honom.

Men empati för brottsoffer är som sagt inte direkt Korvgubbes signum. Han verkar ganska elak och falsk.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Du ser, han har redan fallit in i sitt gamla vanliga sätt istället för att erkänna att det finns problem med de mängder brott som begås i spåren av asylinvandringen.

Det är faktiskt beklämmande hur gängse uppfattning är att brott som begås av invandrare skall hanteras i det publika enligt gällande ordning:

• Förneka att det är invandrare
  • Ifrågasätt om det verkligen är invandrare
  • Be om definition på invandrare
  • Påstå att vi inte vet vad som egentligen hände
  • Påstå att det beror på något annat som invandraren inte rår över
  • Förklara att det är ett ärende för domstolar och inte politiker, eller annan konstig förklaringsmodell
  • Byt ämne, prata t.ex. om svenskars brottslighet eller påstå att alla svenskar är invandrare
  • Om (när) allt ovan misslyckats, hänvisa till "Järnrörsskandalen"
  • Case closed

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nej, nej. Råd betyder ju tydligen inte att ekonomiskt ha råd längre så skuldsatt kan nog också inbegripa emotionell och kulturell skuldsättning. Eller nån annan efterhandskonstruktion.

Vem var det som hänvisade till att en av alla kulturer är bakteriekultur här om året?

:lol

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Det är faktiskt beklämmande hur gängse uppfattning är att brott som begås av invandrare skall hanteras i det publika enligt gällande ordning:

• Förklara att det är ett ärende för domstolar och inte politiker, eller annan konstig förklaringsmodell
  • Byt ämne, prata t.ex. om svenskars brottslighet eller påstå att alla svenskar är invandrare
  • Case closed

Om man vill gå till botten med ett problem och kunna förutse/förhindra det framöver så vill man gärna veta varför just dessa grupper begår brott. Är det ett storstadsfenomen? Är det invandrare med en eller två invandrade föräldrar? Är det folk med låg ekonomisk/social status som begår brott (där har du min åsikt om du undrar)?

Eller så kör man cro-magnon-metoden och går på hörsägen från tex Fria Tider, samlar ihop sina närmsta polare, lägger ifrån sig banjon och går ut på stan och ropar "Bränn, bränn, bränn"...

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR

• Case closed

Jo, men det hade väl varit okej tycker jag att inte ta upp frågan vem som har begått brottet om brottsfrekvensen hade legat på samma nivå som övriga invånare i Sverige. Förutom då om det gäller ett signalement som kan hjälpa allmänheten att identifiera en brottsling.

Men nu när brottsstatisitiken visar att män från MENA-länder är mångdubbelt representerade vid grova brott så är det en viktig fråga att lyfta. Inte minst när det gäller vad folk ska lägga sin röst på eftersom det är en sak som i hög grad påverkar hur vårt samhälle kommer se ut och utvecklas. Det är ju skamligt att detta ska mörkas.

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Om man vill gå till botten med ett problem och kunna förutse/förhindra det framöver så vill man gärna veta varför just dessa grupper begår brott. Är det ett storstadsfenomen? Är det invandrare med en eller två invandrade föräldrar? Är det folk med låg ekonomisk/social status som begår brott (där har du min åsikt om du undrar)?

Eller så kör man cro-magnon-metoden och går på hörsägen från tex Fria Tider, samlar ihop sina närmsta polare, lägger ifrån sig banjon och går ut på stan och ropar "Bränn, bränn, bränn"...
Ja, miljön påverkar, hur påverkar vi då förändring av miljön?

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Hej, finns det något parti som du tycker är bra som du kan tänka dig att propagera för?

Ditt och korvgubbes engagemang påminner inte så lite om Simpsons-avsnittet när Bart skall lära sig spela Baseball och Homer sitter på läktaren och ger goda råd.

Tyck något själv, liksom.
Nej, däremot finns det bra och dåliga saker hos de flesta partierna.
SD skiljer ut sig genom att propagera för ett samhälle jag inte vill leva i och dessutom representeras av en massa hycklande skämt... Jag har idag svårt att ta dem på allvar men efter att de fortsatt sin PK:fiering och blivit ett "riktigt" parti om ett antal år så kan läget vara ett annat.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80

• Case closed

Tycker det ser ut som checklista för förnekande när SD'are åker fast med handen i syltburken.
•Förneka att det är rasistiskt/en SD'are
•Ifrågasätt om det verkligen är rasism/en SD'are
•Be om definition på SD'are/rasism.
•Påstå att vi inte vet vad som egentligen hände
•Påstå att det beror på något annat som SD'aren (maskerad tex) inte rår över
•Förklara att det är ett ärende för domstolar och inte politiker, eller annan konstig förklaringsmodell
•Byt ämne, prata t.ex. om invandrares brottslighet eller påstå att alla invandrare har brottskultur.
•Om (när) allt ovan misslyckats, hänvisa till "islamiseringen"
•Case closed

:)

Edit: ändrade talibaner till islamiseringen.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nej, däremot finns det bra och dåliga saker hos de flesta partierna.
SD skiljer ut sig genom att propagera för ett samhälle jag inte vill leva i och dessutom representeras av en massa hycklande skämt... Jag har idag svårt att ta dem på allvar men efter att de fortsatt sin PK:fiering och blivit ett "riktigt" parti om ett antal år så kan läget vara ett annat.

Vilken del av deras propagerande är det du finner mest osmaklig?

t-rex, välkänd SD-antagonist på SH, skrev en gång att problemet med SD är inte deras politik, det är deras företrädare. Det tycker jag var ärligt, och i viss mån rätt. Med tillägget att det är sannerligen inte mycket bättre i andra partier, och att de i vilket fall bedöms med helt annan måttstock.

- - - Updated - - -

Jag vet inte. Vem var det? :D

Minns inte, trodde det var du typ. :gnissla

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Vilken del av deras propagerande är det du finner mest osmaklig?

t-rex, välkänd SD-antagonist på SH, skrev en gång att problemet med SD är inte deras politik, det är deras företrädare. Det tycker jag var ärligt, och i viss mån rätt. Med tillägget att det är sannerligen inte mycket bättre i andra partier, och att de i vilket fall bedöms med helt annan måttstock.

Offerkofta!!!!!

Minns inte, trodde det var du typ. :gnissla

Var det? :lol Jag har ingen aning.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Intressant att vi tycker så lika men ändå så olika, jag håller med om att man måste tänka lite själv och analysera. Om man t.ex. låter en halv miljon eller ännu fler människor från länder med dålig kvinnosyn bosätta sig på korttid här, så tycker jag att man borde kunna komma fram till att de begår brott mot kvinnor bl.a. av den anledningen, att de kommer från kulturer där synen på kvinnan är helt annorlunda än här.

Att bara snacka om att trots att vi har världens kanske mest generösa bidragssystem och slappa regelverk för invandrare så är det så pass synd om dem att de blir fattiga, och måste begå våldsbrott för att de är så väldans diskriminerade är totalt IQ-befriat.

Har du hittat några anmärkningsvärda faktafel i Fria Tider uppmanar jag dig att lista dem här, i annat fall kanske det blir så att det är du som sprider hörsägen, och det vill du säkert undvika. :)

För övrigt kan du lägga ner ditt banjosnack, det är värst vad ofta man måste be dig att tagga ner lite.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Ja, miljön påverkar, hur påverkar vi då förändring av miljön?

Tar hit fler invandrare förstås! Ju fler desto bättre, och att de kommer just hit är en slump förresten, trots att Sverige är det enda land i Europa som ger Syrier permanent uppehållstillstånd. Det tillsammans med kravlösa bidragssystem, och de hårda vintrarna gör att Sverige är nästan identiskt med Syrien.

big.jpg

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag ser det mer som att problemet ligger i att folk inte ser att det är miljön som påverkar, utan tror att det är ens geografiska födelseort som i sig är roten till allt det onda....

Så det är problemet nu, inte människors vana att söka likasinnade?

Vilket ju betyder att om alla bara skiter i allt så löser det sig, inga fördomar från korkade bönder och hela balunsen är fixad menar du?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Så det är problemet nu, inte människors vana att söka likasinnade?

Vilket ju betyder att om alla bara skiter i allt så löser det sig, inga fördomar från korkade bönder och hela balunsen är fixad menar du?

Nu undrar jag lite om vi talar om samma sak?
Jag trodde jag svarade på varför någon tyckte att det var så många invandrare som var kriminella?

Vad tänkte du på?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...