Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Vi är två om att vara nyfikna.
Jag har fått höra att vi bör stänga gränserna tills vi "fått bukt med problemet". Vi stänger gränserna, sen då?
Har inte hört något mer än så och därav min svårighet att ta detta förslag på något större allvar.

Såå, även jag är nyfiken. Hur bör vi tackla problemet?

Enklast vore ju om svenskar började bjuda in ett drös immigranter varje vecka.

Det skulle skapa utbyte av värderingar och tillfälle till anställning.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Enklast vore ju om svenskar började bjuda in ett drös immigranter varje vecka.

Det skulle skapa utbyte av värderingar och tillfälle till anställning.

Nu börjar vi snacka, här får du inget mothugg av mig alls. :tummenupp
Hur får vi svenskar att börja göra så?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Så, du får två förslag och ditt motförslag är "och sen då?".

Men för att ge dig ett tredje innan du tar bladet från munnen föreslår jag konkret; arbete. Som i ett jobb
. För immigranter. Minst ett jobb per familj. Jobb skapar kontakter utanför kvarteret. Det är utav godo. Och sen fortsätter det med jobb som bas för permanent uppehållstillstånd.
Så kan utanförskap bromsas och integration skapas.
Första parti som tydligt driver denna linjen kan nog få ett par tusen röster.

Nu är jag intresserad av ditt. Tack på förhand.

Ok, då är jag med.
Då är mitt förslag att ingen ska vara fattig. Om ingen är fattig så kommer ingen tycka det finns behov av att bli kriminell.
Så, då har vi löst det. Vad enkelt det gick?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Nu börjar vi snacka, här får du inget mothugg av mig alls. :tummenupp
Hur får vi svenskar att börja göra så?

Fri alkohol.

Men problemet med att immigranterna trängs på små isolerade områden med tvivelaktigt rykte kvarstår, även om folk öppnade sin hem.

Vilket dom redan gör.

Dagligen.

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Ok, då är jag med.
Då är mitt förslag att ingen ska vara fattig. Om ingen är fattig så kommer ingen tycka det finns behov av att bli kriminell.
Så, då har vi löst det. Vad enkelt det gick?

Några måste alltid vara fattiga om det skall finnas rika.

Men först måste man definiera kriminell.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Fri alkohol.

Men problemet med att immigranterna trängs på små solerade områden med tvivelaktigt rykte kvarstår, även om folk öppnade sin hem.

Vilket dom redan gör.

Dagligen.

Jag håller inte med där. Folket öppnar inte sina hem, de stänger de. De ser på dessa områden med förakt och på de människor som bor där med skepsis. De som bor där hamnar där från början antingen för att där bor någon man känner eller för att det är det enda stället med lediga hyresrätter.
Har man en lägenhet i Tensta är det nog aningens svårare att byta den mot en i tex Midsommarkransen än om man från början hade en lägenhet i exempelvis Årsta?
Och är man dessutom arbetslös har man heller ej chans till lån för att köpa. Så man får bo kvar.

Och eftersom inga svenskar vill flytta till dessa områden så förblir tanken på integration just en tanke. Om än en god sådan.

Kvotering skapar avundsjuka. Så hur, hur gör man för att få in dessa människor i arbetslivet? Det kan inte vara så enkelt att alla invandrare är arbetsskygga marlboro-rökare som pendlar mellan caféerna i Kista Centrum och hem och spöa frugan?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag håller inte med där. Folket öppnar inte sina hem, de stänger de. De ser på dessa områden med förakt och på de människor som bor där med skepsis. De som bor där hamnar där från början antingen för att där bor någon man känner eller för att det är det enda stället med lediga hyresrätter.
Har man en lägenhet i Tensta är det nog aningens svårare att byta den mot en i tex Midsommarkransen än om man från början hade en lägenhet i exempelvis Årsta?
Och är man dessutom arbetslös har man heller ej chans till lån för att köpa. Så man får bo kvar.

Och eftersom inga svenskar vill flytta till dessa områden så förblir tanken på integration just en tanke. Om än en god sådan.

Kvotering skapar avundsjuka. Så hur, hur gör man för att få in dessa människor i arbetslivet? Det kan inte vara så enkelt att alla invandrare är arbetsskygga marlboro-rökare som pendlar mellan caféerna i Kista Centrum och hem och spöa frugan?

Fast att bosätta sig där är frivilligt, nu fråntar du immigranterna allt ansvar.

På landsbygden funkar det hyfsat, om det sker i små portioner.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Fast att bosätta sig där är frivilligt, nu fråntar du immigranterna allt ansvar.

På landsbygden funkar det hyfsat, om det sker i små portioner.

Det är ungefär lika frivilligt som för en arbetslös Akademiker att ta jobb på McDonalds om erbjudandet kommer från AF.
Du har inte så mycket val om du behöver en bostad för innerstaden eller kringliggande välmående förorter är redan upptagna.
Fråga valfri "lantis" som flyttat till Stockholm hur de fick tag på bostad.

1 - Via kontakter? (Man saknar förmodligen kontakter om man är ny i landet)
2 - Via bostadskö? (den vet vi båda svaret på)
3 - Via svartkontrakt? (svartkontrakt kräver kapital och det finns ju inte)

Hur ser det ut i mindre städer ute i landet?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det är ungefär lika frivilligt som för en arbetslös Akademiker att ta jobb på McDonalds om erbjudandet kommer från AF.
Du har inte så mycket val om du behöver en bostad för innerstaden eller kringliggande välmående förorter är redan upptagna.
Fråga valfri "lantis" som flyttat till Stockholm hur de fick tag på bostad.

1 - Via kontakter? (Man saknar förmodligen kontakter om man är ny i landet)
2 - Via bostadskö? (den vet vi båda svaret på)
3 - Via svartkontrakt? (svartkontrakt kräver kapital och det finns ju inte)

Hur ser det ut i mindre städer ute i landet?

Alla måste inte bo i stan, även det är frivilligt.

Små städer i princip samma sak, dock är det i regel små kommunala bostadsbolag med förstånd att mixa personer och inte sänka hela stadsdelar.

Problemet kvarstår, folk vill vara med sina likasinnade.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Alla måste inte bo i stan, även det är frivilligt.

Små städer i princip samma sak, dock är det i regel små kommunala bostadsbolag med förstånd att mixa personer och inte sänka hela stadsdelar.

Problemet kvarstår, folk vill vara med sina likasinnade.

Det känns som att du blandar ihop frivilligt med möjligt.
Ja, det ÄR frivilligt att bo i stan. Men om man vill, är det möjligt?
Ja, det är frivilligt att bo i Akalla. Men om det inte finns några andra bostäder tillgängliga (för mig), ska jag tacka nej till Akalla då?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Jag gillar ändå på något sätt att du envisas med att visa att du inte kan skilja på de olika utstyrslarna... :hej

Nej, jag finner inte någon av de förtryckande för mig personligen. De som bär dessa får svara på det.

Men herregud det står ju bredvid dem vad det är! Spela roll - de är alla tecken på samma förtryck.

Och sluta slingra dig. Frågan är inte om de är förtryckande för dig personligen. Att fråga de som bär dem behöver inte heller betyda nåt. Många vet ju inte annat och har förmodligen inte ens reflekterat över att det skulle vara orättvist och förtryckande. Att dölja kroppen och håret är något som tvingas på en himla massa kvinnor över världen och dessutom kan innebära spöstraff och en väldig massa annat otäckt om de inte följs. Våldtäkter och fängelse.

Strikta klädregler som bara gäller halva befolkningen. Och du har mage att sitta och säga att det inte är förtryckande? Läs på för fan!

https://www.facebook.com/StealthyFreedom Heja!

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Men herregud det står ju bredvid dem vad det är! Spela roll - de är alla tecken på samma förtryck.

Och sluta slingra dig. Frågan är inte om de är förtryckande för dig personligen. Att fråga de som bär dem behöver inte heller betyda nåt. Många vet ju inte annat och har förmodligen inte ens reflekterat över att det skulle vara orättvist och förtryckande. Att dölja kroppen och håret är något som tvingas på en himla massa kvinnor över världen och dessutom kan innebära spöstraff och en väldig massa annat otäckt om de inte följs. Våldtäkter och fängelse.

Strikta klädregler som bara gäller halva befolkningen. Och du har mage att sitta och säga att det inte är förtryckande? Läs på för fan!

https://www.facebook.com/StealthyFreedom Heja!
Och detta med kvinnoförtryck ska alltså SD råda bot på?
Är det det du vill få fram?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jag utgick ifrån att Fettsnoks inlägg inte var helt seriöst så jag fortsatte bara på det spåret.
Eller var det seriöst? Han tyckte att det skulle skapas jobb. Att ingen har tänkt på det förut??

Återigen ger du uttryck för att du endera inte läser, eller inte förstår.
Jag nämnde inte för en sekund att det skulle skapas job. Däremot krävs det jobb för integrationen ska fungera.

Vad gäller valet av bosättningsort så upplever jag ditt resonemang lite väl enkelspårigt. "Om man vill, är det möjligt?". Bevisligen är det möjligt, för vissa. Liksom att vissa bor någon annanstans. Vänd istället på resonemanget, varför är det inte möjligt att bo nån annanstans.. Varför är det så förbannat viktigt att bo på varann?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten