Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Vem berömmer??

De som skapar undantag, förändring i arbete och undviker åtgärder i form av rättsskipning.
Att tillmötesgå ger ju bara en kvittens på att "det är rätt att kasta sten för att få sin röst hörd".
We shall overcome .. "jag förstår dig, det är jobbigt." det är att "berömma ett felaktigt beteende".

Ditt barn kastar glaset i golvet för denne inte fick saft. Får denne 1. Lämna bordet då agerandet inte överensstämmer med dina värderingar på normal hyfs, eller 2. En klapp på huvudet , en menande bliblick och ett glas saft samt en ursäkt att du inte gjorde det direkt?

Att det är kriminella på en anstalt är förståeligt. Men inte är väl svenska bostadsområden detsamma ??

Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Det är ingen som höjer på ögonbrynen över att det är så många kriminella på Hall?
Men att det är stökigt i ett område med extremt hög arbetslöshet och utanförskap, det är helt oförståeligt?
Jag försvarar det inte men ärligt talat, finns det ingen förståelse alls för att dessa problem finns just i dessa områden och inte på Djursholm?

Djursholm, lidingö osv är sk "no go zones":fakta

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
De som skapar undantag, förändring i arbete och undviker åtgärder i form av rättsskipning.
Att tillmötesgå ger ju bara en kvittens på att "det är rätt att kasta sten för att få sin röst hörd".
We shall overcome .. "jag förstår dig, det är jobbigt." det är att "berömma ett felaktigt beteende".

Ditt barn kastar glaset i golvet för denne inte fick saft. Får denne 1. Lämna bordet då agerandet inte överensstämmer med dina värderingar på normal hyfs, eller 2. En klapp på huvudet , en menande bliblick och ett glas saft samt en ursäkt att du inte gjorde det direkt?

Att det är kriminella på en anstalt är förståeligt. Men inte är väl svenska bostadsområden detsamma ??

Än en gång, vem berömmer?
Mig veterligen gick polisen in hårt med bla kravallpolis, de boende gick man ur huse och försökte prata lite vett i idioterna som bråkade och samtidigt bjöd de ordningsmakten och alla som försökte bekämpa idioterna på korv och annat.

Såå, vem berömmer?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Än en gång, vem berömmer?
Mig veterligen gick polisen in hårt med bla kravallpolis, de boende gick man ur huse och försökte..

Såå, vem berömmer?

Jadu, eftersom det är en politisk tråd, så kanske det är politiker/politiska beslut som åsyftas? Du får väl fundera lite till.

Det har nog aldrig varit upp till polisen hur de ska agera, vilka roe de har mm de senaste årtionden..

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Visst är det alltid lättare att peka på någons hudfärg eller geografiska bakgrund hellre än att undersöka den sociala statusen? Det är mycket bättre att stoppa huvudet i sanden och låtsas som att man inte förstår det verkliga problemet för då får man fortsätta att hata blint.
Och att hata är ju så mycket lättare än att älska, då kan ingen se hur dåligt man mår inombords och vilken dålig självkänsla man har....

- - - Updated - - -

Förmodligen lika mycket som Monas smak för Toblerone?

"Utanförskapet" och den "sociala statusen" är självvald.
Hur får du ihop sambandet mellan sjukskrivning och tobleronemumsande för 53174 kronor?

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
"Utanförskapet" och den "sociala statusen" är självvald.
Hur får du ihop sambandet mellan sjukskrivning och tobleronemumsande för 53174 kronor?

Toblerone är gjord av den finaste schweizisk choklad och den kostar, måna är värd det bästa så länge ngn annan betalar:fakta

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Ungefär så ja. Hon har ju enligt dig begått brott och det menar du på dessa punkter som du räknar upp. Kända punkter alltså. "Brott" som det då har skrivits om i bla dagspressen så det är inga hemliga saker.
Och trots alla dessa överträdelser så har hon inte blivit åtalad?
Missförstå mig inte, jag vurmar inte om Mona, hon är märklig och inkompetent. Men hur du nu fortfarande hävdar att hon har begått brott och alla överträdelser är kända för allmänheten men Åklagare har ändå vägrat att pröva hennes överträdelser?

Vad är det jag missar?

Hur står det till med läsförståelsen egentligen?

Tillåt mig citera mig själv: "Ja, om det som tas upp i videon stämmer så spelar det ingen roll vad jag tycker, hon har brutit mot lagen."

Dessutom är det fler än jag som anser att det är lagbrott det rör sig om. Det bekräftar du tom i din egen text.

Varför hon aldrig (vad vi vet) blev åtalad vet jag inte. Men att anklagelserna skulle vara tagna ur luften finner jag föga troligt. Då hade det garanterat genererat förtals-anklagelser till både höger och vänster (pun intended).

Jag förstår fortfarande inte hur du kan jämföra hennes (förvisso påstådda, men antagligen sanna) beteende med JÅ's, men vi kommer inte längre i vår diskussion. Vi kan lugnt konstatera att det samhälle du vill leva i, är inte det samhälle jag vill leva i. :hej

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Visst är det alltid lättare att peka på någons hudfärg eller geografiska bakgrund hellre än att undersöka den sociala statusen? Det är mycket bättre att stoppa huvudet i sanden och låtsas som att man inte förstår det verkliga problemet för då får man fortsätta att hata blint.
Och att hata är ju så mycket lättare än att älska, då kan ingen se hur dåligt man mår inombords och vilken dålig självkänsla man har....

- - - Updated - - -

Förmodligen lika mycket som Monas smak för Toblerone?
Jag varken hatar eller stoppar huvudet i sanden, men jag är alldeles övertygad om att du gör både och.

Du hatar SD och du erkänner inte korrelationen mellan invandring och vissa problem.

Så, den som sa't han va't.

Är du invandrare förresten? Du är så extremt känslig och lättkränkt så snart folk inte tycker som du. Arbetslös?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Jag varken hatar eller stoppar huvudet i sanden, men jag är alldeles övertygad om att du gör både och.

Du hatar SD och du erkänner inte korrelationen mellan invandring och vissa problem.

Så, den som sa't han va't.

Är du invandrare förresten? Du är så extremt känslig och lättkränkt så snart folk inte tycker som du. Arbetslös?

Kan hända.
Är du en typisk SD-väljare? Gick ut nian med 1,8 i betyg och jobbar på däckfirma och beskyller invandrarna för att de tar alla välbetalda tandläkar-jobb ifrån dig?

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Kan hända.
Är du en typisk SD-väljare? Gick ut nian med 1,8 i betyg och jobbar på däckfirma och beskyller invandrarna för att de tar alla välbetalda tandläkar-jobb ifrån dig?
Jag gissar på att Marcus känner sig otroligt intelligent som klarar av att bemöta en oändlig räcka attacker mot hans nyfunna tro på att Sverige blir bra utan 'nysvenska kriminella kulturberikare'...
Med samma upprepningar dag ut och dag in. Som ingen tror på.
Börjar bli ledsamt att titta in i den här tråden..

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Kan hända.
Att du tror att det finns just en typisk sh-väljare talar för att du missat ganska mycket.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Att du tror att det finns just en typisk sh-väljare talar för att du missat ganska mycket.

Gör det verkligen det? Om du bara tänker efter en liten smula?

Man kan kritisera och håna vilket annat parti som helst utan att man förföljs av en hat-mobb på nätet, utan att man får hot på tel eller mail, utan att man läggs ut på Avpixlat (eller någon annan sida) med namn och adress och "uppmaningar" till det ena eller andra.

Detta händer bara när man kritiserar ett enda parti. Slumpen?

Du behöver bara ta en titt på den här tråden.....

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Ja, vänsterextremisterna är obehagligt aggressiva.
Behöver inte ens kritiseras förrän de tar till stenar, flaskor och annat tillhygge mot polis, politiker och de som råkar komma emellan.

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Det tror jag inte. Men han begär själv att få ut det precis som du och jag gör när vi anmäler sjukdom till arbetsgivare eller Försäkringskassa. De går enbart på det vi skriver ner till de.

Begär att få ut arvode? Arvodet utbetalas i likhet med lön sv arbetsgivaren.

Begär du ut lön varje månad, eller har din arbetsgivare löst det smidigt åt dig, så du slipper.

Koppla in, koppla av. Året är 2014.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Gör det verkligen det? Om du bara tänker efter en liten smula?

Man kan kritisera och håna vilket annat parti som helst utan att man förföljs av en hat-mobb på nätet, utan att man får hot på tel eller mail, utan att man läggs ut på Avpixlat (eller någon annan sida) med namn och adress och "uppmaningar" till det ena eller andra.

Detta händer bara när man kritiserar ett enda parti. Slumpen?

Du behöver bara ta en titt på den här tråden.....
Lägg gärna in dom du fått på SH i nästa inlägg.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S