Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Tror ni att SD kommer att fälla regeringens budget? Man kan ju alltid hoppas iaf. Löfven måste ju ha flugit över gökboet både en och två gånger som väljer att bilda regering med verklighetsfrånvända vänsterpopulister som Miljöpartiet. Han är en mycket dum man.
Ja det tror jag. Och hoppas. Innerligt.

:)

Löfvén är mycket riktigt ointelligent, snäppet bättre än Juholt, möjligen.

Snart har M en lika värdelös partiledare. :)

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Eftersom du inte svarade på min fråga (rakt), så tolkar jag ditt svar som att blir man inte åtalad och dömd har man inte begått ett brott.

Ungefär så ja. Hon har ju enligt dig begått brott och det menar du på dessa punkter som du räknar upp. Kända punkter alltså. "Brott" som det då har skrivits om i bla dagspressen så det är inga hemliga saker.
Och trots alla dessa överträdelser så har hon inte blivit åtalad?
Missförstå mig inte, jag vurmar inte om Mona, hon är märklig och inkompetent. Men hur du nu fortfarande hävdar att hon har begått brott och alla överträdelser är kända för allmänheten men Åklagare har ändå vägrat att pröva hennes överträdelser?

Vad är det jag missar?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
N
Ungefär så ja. Hon har ju enligt dig begått brott och det menar du på dessa punkter som du räknar upp. Kända punkter alltså. "Brott" som det då har skrivits om i bla dagspressen så det är inga hemliga saker.
Och trots alla dessa överträdelser så har hon inte blivit åtalad?
Missförstå mig inte, jag vurmar inte om Mona, hon är märklig och inkompetent. Men hur du nu fortfarande hävdar att hon har begått brott och alla överträdelser är kända för allmänheten men Åklagare har ändå vägrat att pröva hennes överträdelser?

Vad är det jag missar?

Att en person har undangått åtal enbart till följd av dennes yrke.

Men förklara nu hur hennes regelmässiga missbruk av allmänna medel är jämförbart med en sjukskrivning?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
N

Men förklara nu hur hennes regelmässiga missbruk av allmänna medel är jämförbart med en sjukskrivning?
S är för frihet (från ansvar), jämlikhet (mellan sossar) och broderskap (mellan sossar).

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
N

Att inbringa sjukpenning samtidigt som man lyfter full lön och att inbringa sjukpenning samtidigt som man jobbar. Svårare än så är det faktiskt inte.

Herr Åkesson har ju uppenbarligen varit med i diskussioner om hur partiet ska agera i vissa frågor samtidigt som han har varit sjukskriven.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Att inbringa sjukpenning samtidigt som man lyfter full lön och att inbringa sjukpenning samtidigt som man jobbar. Svårare än så är det faktiskt inte.

Herr Åkesson har ju uppenbarligen varit med i diskussioner om hur partiet ska agera i vissa frågor samtidigt som han har varit sjukskriven.

Så när försäkringskassan har hunnit ikapp, för snabba är dom inte, och justerat sjukpenningen retroaktivt, vilket dom mer än gärna gör, är det då fortfarande jämförbart?

Att uppdragsgivaren bestämmer sig för att fortlöpa utbetalningarna efter att den sjukskrivne skickat in sina papper till försäkringskassan är ju om möjligt lite klantigt, men allt är ju registrerat och i ordning. Så frågan är varför går du igång på det och jämför med Sahlins fylleagerande?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Så när försäkringskassan har hunnit ikapp, för snabba är dom inte, och justerat sjukpenningen retroaktivt, vilket dom mer än gärna gör, är det då fortfarande jämförbart?

Att uppdragsgivaren bestämmer sig för att fortlöpa utbetalningarna efter att den sjukskrivne skickat in sina papper till försäkringskassan är ju om möjligt lite klantigt, men allt är ju registrerat och i ordning. Så frågan är varför går du igång på det och jämför med Sahlins fylleagerande?

Det var inte jag som drog in Sahlin i diskussionen. Men om Sahlin gjorde samma sak, klantade sig med fel kreditkort och rättade till fadäsen i efterhand, vad är det då som skiljer?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det var inte jag som drog in Sahlin i diskussionen. Men om Sahlin gjorde samma sak, klantade sig med fel kreditkort och rättade till fadäsen i efterhand, vad är det då som skiljer?

Frekvensen på klanterierna, och i JÅ.s fall var det inte ju han som klantade sig.

Klantat sig med fel kreditkort, jo tjena...

Man kan tycka vad man vill om individerna, men jämförbart är det inte.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Frekvensen på klanterierna, och i JÅ.s fall var det inte ju han som klantade sig.

Klantat sig med fel kreditkort, jo tjena...

Man kan tycka vad man vill om individerna, men jämförbart är det inte.

Sköter inte JÅ sin egen sjukskrivning? Är det inte han som fyller i blanketterna om vilka dagar han har varit sjuk och att han vill ha ersättning för dessa dagar?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vad har Jimmy's sjukskrivning med Sveriges havererade migration- och integrationspolitik att göra? :va

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Vi har en sådan zon i våran stad, hur grymt som helst jue:yoparty

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Nej då, jag är inte sugen på att rösta på SD. Jag vill fortsätta i samma riktning under all överskådlig framtid.

/Anonym Let's Dance-tittande sjuklöverväljare

http://www.svd.se/opinion/ledarsida...rige-minner-om-parallellsamhallen_4051399.svd

Visst är det alltid lättare att peka på någons hudfärg eller geografiska bakgrund hellre än att undersöka den sociala statusen? Det är mycket bättre att stoppa huvudet i sanden och låtsas som att man inte förstår det verkliga problemet för då får man fortsätta att hata blint.
Och att hata är ju så mycket lättare än att älska, då kan ingen se hur dåligt man mår inombords och vilken dålig självkänsla man har....

- - - Updated - - -

Vad har Jimmy's sjukskrivning med Sveriges havererade migration- och integrationspolitik att göra? :va

Förmodligen lika mycket som Monas smak för Toblerone?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
JJamentusan Loco, dra på dig en poliströja och ut och sprid lite kärlek i område nämnda tidigare. Återkom med resultatet .

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
JJamentusan Loco, dra på dig en poliströja och ut och sprid lite kärlek i område nämnda tidigare. Återkom med resultatet .

Det är ingen som höjer på ögonbrynen över att det är så många kriminella på Hall?
Men att det är stökigt i ett område med extremt hög arbetslöshet och utanförskap, det är helt oförståeligt?
Jag försvarar det inte men ärligt talat, finns det ingen förståelse alls för att dessa problem finns just i dessa områden och inte på Djursholm?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jag ser att det händer, jag ser inte vinningen i att elda bilar, kasta sten på polis, ambulans och brandkåren när de försöker förhindra att de blir skadade, dödade, bostadslösa. Vad är vinningen ?? Blir det mindre elände? Mer jobb? Bättre villkor ?? Minskade klyftor ?
Jag kan inte se varför ett felaktigt beteende ska berömmas. Det finns ju en enorm mängd människor som tar sig till jobbet, tar sig ur missbruk, bort från kriminalitet .. Varje dag, året om. Som är i samma situation som de som tvunget ska skita på sin egen lekplats ..

Nej, jag har ingen acceptans för den sortens beteende ..
Om en nu flytt oroligheter, krig, övervåld .. Varför ? (förutom det faktum att Sverige är oförmögen att hantera mängden för det är ju enligt de som har rätt, inget problem .. )

Upplys gärna varför det ska vara på detta viset?
Agda 82 som fortfarande mjölkar sina två kor för hand och erhåller fattigpension går inte bärsärk och försöker sticka ner ambulanssjukvården när de kommer till undsättning.

Varför ska det vara förståeligt ?

Jag har full förståelse för de som vänder sig mot regimen i länder där invånare utsätts för systematiskt övergrepp av staten. Jag ser inte riktigt likheterna här, med tanke på att vi i Sverige ändock har ett hyggligt skyddsnät. Men det är fortfarande omöjligt att frånta individen ett ansvar trots samhällets mjuka, varsamma omvårdnad.

Med rättigheter borde även skyldigheter följa. Fattig som rik, ingen mår bra av att bara få.

Jag hyser mer respekt för tiggare än de som försöker skapa debatt genom ofog

Last edited:

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Jag ser att det händer, jag ser inte vinningen i att elda bilar, kasta sten på polis, ambulans och brandkåren när de försöker förhindra att de blir skadade, dödade, bostadslösa. Vad är vinningen ?? Blir det mindre elände? Mer jobb? Bättre villkor ?? Minskade klyftor ?
Jag kan inte se varför ett felaktigt beteende ska berömmas. Det finns ju en enorm mängd människor som tar sig till jobbet, tar sig ur missbruk, bort från kriminalitet .. Varje dag, året om. Som är i samma situation som de som tvunget ska skita på sin egen lekplats ..

Nej, jag har ingen acceptans för den sortens beteende ..
Om en nu flytt oroligheter, krig, övervåld .. Varför ? (förutom det faktum att Sverige är oförmögen att hantera mängden för det är ju enligt de som har rätt, inget problem .. )

Upplys gärna varför det ska vara på detta viset?
Agda 82 som fortfarande mjölkar sina två kor för hand och erhåller fattigpension går inte bärsärk och försöker sticka ner ambulanssjukvården när de kommer till undsättning.

Varför ska det vara förståeligt ?

Jag har full förståelse för de som vänder sig mot regimen i länder där invånare utsätts för systematiskt övergrepp av staten. Jag ser inte riktigt likheterna här, med tanke på att vi i Sverige ändock har ett hyggligt skyddsnät. Men det är fortfarande omöjligt att frånta individen ett ansvar trots samhällets mjuka, varsamma omvårdnad.

Med rättigheter borde även skyldigheter följa. Fattig som rik, ingen mår bra av att bara få.

Jag hyser mer respekt för tiggare än de som försöker skapa debatt genom ofog

Vem berömmer??

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO