Jag ser att det händer, jag ser inte vinningen i att elda bilar, kasta sten på polis, ambulans och brandkåren när de försöker förhindra att de blir skadade, dödade, bostadslösa. Vad är vinningen ?? Blir det mindre elände? Mer jobb? Bättre villkor ?? Minskade klyftor ?
Jag kan inte se varför ett felaktigt beteende ska berömmas. Det finns ju en enorm mängd människor som tar sig till jobbet, tar sig ur missbruk, bort från kriminalitet .. Varje dag, året om. Som är i samma situation som de som tvunget ska skita på sin egen lekplats ..
Nej, jag har ingen acceptans för den sortens beteende ..
Om en nu flytt oroligheter, krig, övervåld .. Varför ? (förutom det faktum att Sverige är oförmögen att hantera mängden för det är ju enligt de som har rätt, inget problem .. )
Upplys gärna varför det ska vara på detta viset?
Agda 82 som fortfarande mjölkar sina två kor för hand och erhåller fattigpension går inte bärsärk och försöker sticka ner ambulanssjukvården när de kommer till undsättning.
Varför ska det vara förståeligt ?
Jag har full förståelse för de som vänder sig mot regimen i länder där invånare utsätts för systematiskt övergrepp av staten. Jag ser inte riktigt likheterna här, med tanke på att vi i Sverige ändock har ett hyggligt skyddsnät. Men det är fortfarande omöjligt att frånta individen ett ansvar trots samhällets mjuka, varsamma omvårdnad.
Med rättigheter borde även skyldigheter följa. Fattig som rik, ingen mår bra av att bara få.
Jag hyser mer respekt för tiggare än de som försöker skapa debatt genom ofog