Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Apropå sterilisering, varför slutade socialdemokraterna med det mitt under sin storhetstid 1975?

Det var ett inslag om det på P1 idag, undrar om gängse S-väljare vet vad den röstar på? (Mer än högre bidrag alltså)

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Apropå sterilisering, varför slutade socialdemokraterna med det mitt under sin storhetstid 1975?

Det var ett inslag om det på P1 idag, undrar om gängse S-väljare vet vad den röstar på? (Mer än högre bidrag alltså)

Apropå: Sugen på att rösta på SD?

:lol

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Varför det?
"Svartz menar att det finns ett "relativt stort utrymme" för medarbetare att vara öppna med information även om det inte är allmänna handlingar.

Ska en anställd hos er vidarebefordra interna mejl från kolleger på myndigheten till utomstående?

- Nej, det är olämpligt att vidarebefordra intern information på detta sätt."
Var det en skandal?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Varför det?
"Svartz menar att det finns ett "relativt stort utrymme" för medarbetare att vara öppna med information även om det inte är allmänna handlingar.

Ska en anställd hos er vidarebefordra interna mejl från kolleger på myndigheten till utomstående?

- Nej, det är olämpligt att vidarebefordra intern information på detta sätt."
Var det en skandal?
Skandalen består främst i att Expressen har tillgång till hans lösenord.

När historien skrivs om Expressens övertramp mot SD kommer det inte bli vackert.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Leva som man lär? Eller bara säga åt andra att leva så som man vill att andra (inte en själv) ska leva....

http://www.dn.se/nyheter/akesson-far-arvode-trots-sjukskrivning/
Det är inte bra.
Men å andra sidan så brukar inte riksdagspolitiker sjukskriva sig alls.
Gjordes ett TV-program om det för några år sedan.
Folk låg inne på operation på betald arbetstid.
Hade dessutom mage att försvara det med att de minsann var i tjänst, eftersom de hade telefonen med sig.
Bodström fördömde det.
Några månader senare kom det fram att han hade full lön från riksdagen, trots att han flyttat till USA.

Sveriges riksdag: Här fattas kloka beslut.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Det är inte bra.
Men å andra sidan så brukar inte riksdagspolitiker sjukskriva sig alls.
Gjordes ett TV-program om det för några år sedan.
Folk låg inne på operation på betald arbetstid.
Hade dessutom mage att försvara det med att de minsann var i tjänst, eftersom de hade telefonen med sig.
Bodström fördömde det.
Några månader senare kom det fram att han hade full lön från riksdagen, trots att han flyttat till USA.

Sveriges riksdag: Här fattas kloka beslut.

Vad jag kan utläsa har Åkesson dessutom inte full lön. Sist jag var sjukskriven hade jag 100% av min lön från andra dagen och 10 veckor framåt.

"SD har meddelat Försäkringskassan att partiet betalar ut partiledararvode till Åkesson under hans sjukskrivning."

Kan faktiskt inte se att något direkt fel har begåtts. De verkar ju spela med öppna kort och det råkar vara såhär reglerna är.

Sen att reglerna är åt helvete märkliga är ju en annan femma men det är knappast SD´s fel.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Och vilket avslöjande sedan! Hela 14% av de sjukskrivna röstade på SD, mot snittet 12,9%! Vilken enorm överrepresentation.

Där sitter alltså en visstidsanställd samhällsbörda i form av webbupplagejournalist och ondgör sig över att sjukskrivna har mage att inte förstå hur bra massinvandring är.

fy fan

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR

– Men vi förhandlar inte med Sverigedemokraterna, det här är en fråga för riksdagen, säger Lars Hjälmered till SvD.

Undrar hur länge det kommer låta sådär och undrar om någon egentligen kan svara på varför de säger sådär annat än med gamla utslitna #klyschor som de har hört från andra och som de vet att de måste säga till media.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Leva som man lär? Eller bara säga åt andra att leva så som man vill att andra (inte en själv) ska leva....

http://www.dn.se/nyheter/akesson-far-arvode-trots-sjukskrivning/

Du är ju inte ensam på SH om att posta scoop!! som detta. Jag undrar, tänker ni nånsin till innan ni postar en pk-artikel? Jag menar läser ni ordentligt, granskar vad som egentligen står och jämför med andra fall eller stämmer ni bara in i hatsången från dem som har delat det på Facebook? Det känns som om ni har drabbats av nån masspsykos och har tappat allt eget tänkande.

Man kan ju bara ledsamt konstatera att den svenska hjärntvätten från skolväsende och media verkar ha fungerat. :(

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Att det slösas med skattepengar är ju inget nytt direkt. Frågan är varför det skrivs om det just i Åkessons fall. Det hela börjar ju bli löjeväckande. Alla lika inför lagen? Knappast. Alla lika inför media - Verkligen inte.

Kanske det är mer uppseendeväckande när det kommer från någon som mycket mer än andra har talat om att "snylta på det svenska samhället", "social turism" och liknande?

Så som ni SD-dyrkare gillar att nämna Mona Sahlin och hennes slarv med att betala ur egen ficka när hon samtidigt för en skatte-promoterande politik så borde det inte vara svårt att förstå att det slår hårdare när just Åkesson snyltar på det svenska samhället på samma sätt som han fördömer andra när de gör det. Förlåt, han fördömer när någon med invandrarbakgrund gör det.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Kanske det är mer uppseendeväckande när det kommer från någon som mycket mer än andra har talat om att "snylta på det svenska samhället", "social turism" och liknande?

Så som ni SD-dyrkare gillar att nämna Mona Sahlin och hennes slarv med att betala ur egen ficka när hon samtidigt för en skatte-promoterande politik så borde det inte vara svårt att förstå att det slår hårdare när just Åkesson snyltar på det svenska samhället på samma sätt som han fördömer andra när de gör det. Förlåt, han fördömer när någon med invandrarbakgrund gör det.

Fast det är ju skillnad på att i enstaka fall nyttja något och kategoriskt utnyttja det. Hur tycker du att Åkesson skulle ha gjort då menar du? Gett fan i att bli utbränd? En konstig ny folksjukdom, men i en partiledares fall kan jag förstå det fullt ut. Särskilt efter en valrörelse och särskilt för ledaren för SD.

Systemet i Sverige är ju väldigt generöst. Kanske för generöst. Men det är ju till som ett skyddsnät för de som har betalat in till det - inte till att folk från hela världen ska kunna komma hit och utnyttja det.

Ser du verkligen inte skillnaden?

Och snälla, dra inte in Sahlins skamlösa utnyttjande av sin position i det här. Helt annan sak som är mycket värre.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Fast det är ju skillnad på att i enstaka fall nyttja något och kategoriskt utnyttja det. Hur tycker du att Åkesson skulle ha gjort då menar du? Gett fan i att bli utbränd? En konstig ny folksjukdom, men i en partiledares fall kan jag förstå det fullt ut. Särskilt efter en valrörelse och särskilt för ledaren för SD.

Systemet i Sverige är ju väldigt generöst. Kanske för generöst. Men det är ju till som ett skyddsnät för de som har betalat in till det - inte till att folk från hela världen ska kunna komma hit och utnyttja det.

Ser du verkligen inte skillnaden?

Och snälla, dra inte in Sahlins skamlösa utnyttjande av sin position i det här. Helt annan sak som är mycket värre.

Sahlins köp av en Toblerone värre än Åkessons skamlösa utnyttjande av skattemedel?
När Mona inte har koll på vad hon har rätt att göra och det kostar ca 22 kr så är det alltså mycket värre än när Åkesson inte har koll på vad han får göra och det kostar tusentals kronor? Varje månad?

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Sahlins köp av en Toblerone värre än Åkessons skamlösa utnyttjande av skattemedel?
När Mona inte har koll på vad hon har rätt att göra och det kostar ca 22 kr så är det alltså mycket värre än när Åkesson inte har koll på vad han får göra och det kostar tusentals kronor? Varje månad?

Jag kan förklara.

Sahlin hade INTE rätt att köpa eget godis för de pengarna.
Åkesson HAR rätt att få pengar när han är sjukskriven. Iaf tills Försäkringskassan tittat närmare på ärendet. Och definitivt i lika hög grad som ALLA ANDRA PARTILEDARE!

Det är alltså inte Åkesson det är fel på i det här fallet.

Det hade gått precis lika bra att skriva en generell artikel (utan att nämna namn) om hur systemet ser ut där partiarvoden kan betalas ut samtidigt som personen lyfter sjukersättning från försäkringskassan. Det har garanterat gjorts förut av andra partier, och ja jag håller med om att det bör ses över.

Men tidningarna vet att det genererar mångdubbelt fler "klick" så fort det är SD som är i hetluften. Det kan ju inte ens du förneka, eller?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Jag kan förklara.

Sahlin hade INTE rätt att köpa eget godis för de pengarna.
Åkesson HAR rätt att få pengar när han är sjukskriven. Iaf tills Försäkringskassan tittat närmare på ärendet. Och definitivt i lika hög grad som ALLA ANDRA PARTILEDARE!

Det är alltså inte Åkesson det är fel på i det här fallet.

Det hade gått precis lika bra att skriva en generell artikel (utan att nämna namn) om hur systemet ser ut där partiarvoden kan betalas ut samtidigt som personen lyfter sjukersättning från försäkringskassan. Det har garanterat gjorts förut av andra partier, och ja jag håller med om att det bör ses över.

Men tidningarna vet att det genererar mångdubbelt fler "klick" så fort det är SD som är i hetluften. Det kan ju inte ens du förneka, eller?

Jag är fullt medveten om att andra gör det, det verkar som att politiker tycker de är lite bättre än oss andra och därför skor sig själva på detta sätt.
Men har inte SD enl deras egen offer-modell skrikit ganska högt om att alla andra partier och politiker är såna Sverige-motståndare, att de snyltar på Sveriges kassa och att de genom deras politik skinnar statskassan och att SD minsann är här för den lilla människan och de ska ändra på allt ont och få Sverige att sluta slösa med skattemedel?

Och så gör Åkesson på samma sätt? Och gömmer sig bakom "systemet ser ju ut såhär".
Förstår ni inte det tragiska i det eller följer ni bara Åkesson oavsett klavertramp likt Knutby-borna följde Fossmo i hans kamp mot demonerna?

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!

Nån som orkar förklara? :gråta

Nu gäller ju det något mer än bara en toblerone.

https://www.youtube.com/watch?v=87MVH7YHz2g

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...