Läs igen.
Får du fontänorgasm av att skriva dina korta fåniga kommentarer
Läs igen.
Var har du fått detta dravel ifrån, om man får fråga?
Med andra ord gammal Sverigedemokratisk rasbiologi. SD har alltid menat att vissa grupper av människor har icke önskvärda egenskaper. Jag kan iofs förstå att Du i SD kidsen-svansen går igång på detta trams
Somalier är ett nomadfolk.
Nomadfolk jobbar hårt, när det är hårda tider, för att förse sin klan/familj med det man behöver för överlevnad. När det inte är hårda tider jobbar man inte. Man behöver vilan för att orka jobba hårt när det behövs igen.
Den vanan kan nog ändras på någon eller några generationer.
Det stämmer nog.
Men jag tror det kan ändras när man kommer hit.
Jag tror inte det är något som sitter i deras gener utan snarare i vanan.
Den vanan kan nog ändras på någon eller några generationer.
Vartefter man (om nu politiker sköter sig ) går i skolan, träffar svenskar och integreras.
Skönt att höra att det löser sig bara samhället håller dom under armarna i ett halvt sekel ungefär. :lättnadens suck
Självklart har du rätt i att det inte sitter i generna. Jag vet inte om jag hade kallat det för vana, snarare kultur. Men det gäller att förstå att det är så det funkar för att så snabbt som möjligt få dem att bli en produktiv del av samhället.
Att som #medlem (och politikerna) sticka huvudet i sanden i någon slags rädsla (fobi?) för att göra skillnad på folk och folk hjälper ingen.
Det var S som instiftade rasbiologin, vilket nästan alla vet.
Vad sossarna gjorde på 1920-talet får rimligtvis stå för de som tog de besluten då. S har en djävla massa skit på sitt samvete så desto intressantare att SD och Du i SD svansen förespråkar samma eländiga rasbiologi politik 2014.
Skönt att du suckar och inte håller andan tills det händer iaf.
Jag skulle säga att generation två (som jag tror har det lättare att integreras) ofta följer med generation ett och börjar i svensk skola omedelbart.
Så där startar integreringen snabbare och antagligen enklare än för deras föräldrar.
Jag pratar då tex om den skola min yngsta,15 år, dotter går i där det finns många Solmaliska barn.
Jag skall inte säga att det varit problemfritt, vare sig för de somaliska barnen lr för de svenska.
Men man hör att efter diverse "lära-känna-varandra-dagar" att en del av spänningarna har släppt, vissa "blandade" kamratkretsar har bildats och en större förståelse för varandras situation har infunnit sig.
Så jag tror inte det kommer ta ett halv sekel.
OBS att de står mycket "tror/borde/kanske" i mina svar eftersom jag ödmjukt inte tycker mig sitta inne med varken all information eller alla svar.
Så, historien får gärna förfölja ett parti men inte ett annat partis
Får du fontänorgasm av att skriva dina korta fåniga kommentarer
Det var S som instiftade rasbiologin, vilket nästan alla vet.
Historia ? Det är så att I SD och hos SD svansen blomstrar det idag av konspirationsteorier, rasbiologi och rasism. Utan att ta S i något slags försvar för vilka beslut de tog på 1920- talet har jag då inte hört/läst nått om att samma problem finns idag hos S. Du kanske vet mer?
Jag förespråkar inte rasism. Jag har heller aldrig gjort det.Vad sossarna gjorde på 1920-talet får rimligtvis stå för de som tog de besluten då. S har en djävla massa skit på sitt samvete så desto intressantare att SD och Du i SD svansen förespråkar samma eländiga rasbiologi politik 2014.
Stora Motorcykelkatalogen 2025
Nu går vi in i slutfasen gä... |
|
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|