Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Och när du svarar gör du det på ditt vanliga vis....

Vad vill du då? Du har ju fått svar på dina frågor, vad är det som driver dig så pass att du kommer släpandes tillbaka nu? Vad exakt är det för motgångar du har i livet som gör att det är så viktigt för dig vad andra tycker? :confused:

Testa mindfulness eller något. Yoga kanske vore bra. Buddhism?

- - - Updated - - -

Kanske det, för att han har hjälpt till att väcka folket men å andra sidan har han åsamkat Sverige väldigt stor skada. Oförlåtligt.

Jo, men förmodligen SD's bästa valarbetare. Dubbelbottnat helt klart.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Exakt vad är det som är sjukt med de motionerna som listas? Tycker det är högst befogade förändringar SD vill få till.

Dagens Arena känns ju objektivt också. :gnissla

Men som sagt, synd hur polariserat landet blivit, för allt på den där listan är bra eller mycket bra.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
arenasara_poster-731x1024.jpg

Bra att Locomondo lade in Dagens Arena-länken, den visar på ett bra sätt den verkliga skiljelinjen:
Mellan oss som tycker det är okej med mångfald i politiken och de totalitära i vänstern.

Att det nu är invandringshaveriet som måste försvaras är egentligen bara illa dolt åsiktsförtryck, avskaffande av demokrati har alltid varit vänsterns favoritgren, och det är därför de darrar nu.

Vågar man gissa på 100% tillväxt ett femte val i rad? :)

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
NSDAP gick inte heller till val med löften om Förintelseläger. Det kom liksom efter att de tagit makten. Stegvis ökade de restriktionerna och våldet mot judar och andra de inte gillade.

De demokratiska vännerna i SD vill nu alltså begränsa spridningen av makten i Sverige och gärna ge kungen mer befogenheter. Demokrati som sagt. Och just det, de vill även begränsa oliktänkandes möjligheter till påverkan i Sverige. Oliktänkande i detta fall är givetvis alla som inte håller med SD.
Demokrati som SD kallar det.
Och hunddagis i riksdagen förstås. De viktiga frågorna...

http://www.interasistmen.se/dumhete...om-mer-inflytande-vid-valet-av-statsminister/

http://www.interasistmen.se/granskn...arldsbild-maste-arbeta-mot-svenskfientlighet/

http://www.dagensarena.se/innehall/sds-sjukaste-motioner-hela-listan/

Exakt vad är dåligt med det där? Nog för att jag tycker att man skall granska och utvärdera apanaget, det är inte mer än rimligt då det är våra pengar. Och vår kära konung bör inte ha speciellt mycket inflytande i politiken, även om jag är rojalist och vill behålla kungahuset. Men ta den sista listan, exakt vad är dåligt där?
I mittenlistan så framstår det som ytterst löjligt att skrika svenskfientlig till höger och vänster, men det går inte att komma ifrån att det är svenskfientligt när man kör sverige i botten, bränner svenska flaggor, avskyr svennar etc. Men artikeln är ju vinklad så att det blir patetiskt att säga det.

Proximus

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2010
Hoj
ZX10R - 04 KTM 250 EXC-F - 07
Exakt vad är dåligt med det där? Nog för att jag tycker att man skall granska och utvärdera apanaget, det är inte mer än rimligt då det är våra pengar. Och vår kära konung bör inte ha speciellt mycket inflytande i politiken, även om jag är rojalist och vill behålla kungahuset. Men ta den sista listan, exakt vad är dåligt där?
I mittenlistan så framstår det som ytterst löjligt att skrika svenskfientlig till höger och vänster, men det går inte att komma ifrån att det är svenskfientligt när man kör sverige i botten, bränner svenska flaggor, avskyr svennar etc. Men artikeln är ju vinklad så att det blir patetiskt att säga det.

Men ser du inte att "högre polisbemanning på landsbygden" egentligen bara är första steget mot stöveltramp och förintelseläger?

:fakta

Edit: Det ända sjuka med förslagen på listan är att dom räknas som sjuka i dagens Sverige.

Last edited:

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon

Jag vet inte om jag missförstår dig men det där med kungen, där vill du ju exakt det motsatta mot vad SD vill? De vill ge kungen mer makt och "folket" mindre insyn i hur han spenderar bidraget som han får från oss. Jag håller inte alls med SD där.
Men ok, låt oss ta en titt på den sista listan och se vad SD vill och hur de ÄNDÅ inte är rasister. De tycker bara att det är skillnad på folk och folk. Eller svenskar och folk iaf. Folk som SD bestämmer är mindre värda.

1. Spartanska fängelser.
Folk utanför Sverige drömmer verkligen om att komma hit och bo på svenska fängelser. SD vet tydligen att andra drömmer om detta för i Sverige är allt mycket bättre. Så då vill SD att det ska finnas olika fängelser med en sämre standard för de som inte är svenskar. Märk väl att de inte vill ha olika standard beroende på vilket brott man har begått utan endast beroende på vilken nationalitet man har. Eller om SD tycker att man är tillräckligt svensk eller inte (Zlatan är väl ett prakt-exempel på hur SD delar in folk efter "Svensk eller ej")

2. Större polisbemanning på landsbygden.
SD vill ha fler poliser på landet vilket är bra. Men inte för att lösa brott överlag utan för att det där finns utländska ligor som åker runt. "Utlänningar" är nyckelordet.

3. Förbud mot böne-utrop.
Det är just böne-utrop de är emot. Inte oljud och "störande ljud" i allmänhet utan just böne-utrop. Den moské som har fått tillstånd till detta i Sverige är Fittja. 1 gång/vecka på fredagar i 2-3 min. Moskén ligger i ett industri-område, långt ifrån bostäder. Högtalaren är riktad mot ett grönområde/havet/parkering och ljuder på begränsad volym. Tillståndet löper på 1 år och sen utvärderas det beroende på hur mycket klagomål de får. Ungefär som med alla andra störande ljud i Sverige. Ekeroth vill att man ska söka polistillstånd för religiösa ljud. Vilket är precis vad de i Fittja har gjort och fått. Så då gör de ju som Ekeroth vill? Men SD störs extremt mycket av just böne-utrop. Inte tex student-flak.

4. Ensamkommande flyktingbarn.
Behöver jag ens kommentera den motionen?

5. Invandring enl poängsystem.
Vi och dom. Vi, överklassen och de där som inte är lika bra som oss men om de jobbar hårt och bara gör som vi säger så kanske de blir accepterade till slut. Skillnad på folk och folk?

6. Kostnader för tolkservice.
Många av flyktingarna som kommer hit är fattiga analfabeter som knappt gått i skola och äldre. Att ta bort tolk-service hjälper de inte på något sätt. Det är deras länk mellan det de förstår och sättet vi jobbar på. Endast genom att kunna kommunicera med de kan vi påverka de och kanske få de att anpassa sig efter hur vi vill ha det här. Om vi inte kan kommunicera med de kommer de aldrig förstå vad det är vi vill.
Vad säger vi till alla svenska pensionärer som inte kan så mycket om internet, smartphones och datorer?
Eller är det skillnad på okunniga svenskar och okunniga invandrare?

7. Religiösa attribut inom polisen.
Polisen har en uniform, den ska vi inte avvika ifrån för mycket. Absolut. Men lek med tanken. Numer finns det poliser med många olika bakgrunder och nationaliteter. De tillför polisstyrkan språkkunskaper, kultur-kunskaper och en bättre förståelse för hur andra människor tänker. Det ser jag som enbart gott. Vi vet också hur polisen har blivit bemött i vissa områden. Om man då kan skapa en tillit mellan dessa människor och polisen med ett så enkelt attribut som en sjal, något som kan få idioter att känna igen och tänka att denna polis talar nog mitt språk, vet var jag kommer ifrån. Är det då inte värt att testa? Det är väl ändå problem vi vill lösa, inte bara tvinga folk att göra som vi "alltid har gjort"?

8. Personuppgifter.
Register över personer med invandrarbakgrund. Notera "bakgrund" och ge mig sen SDs definition av bakgrund. I hur många generationer bakåt? Ena eller båda föräldrarna? Oavsett svenskt medborgarskap eller ej? Varför? När blir man svensk i SDs ögon och slutar ha en "bakgrund"?
Vad är det SD vill uppnå med detta? När vi talar om andra länder så ser vi med avsky på stater som sysslar med någon slags person/åsikts-registrering men i SDs fall så menar de bara väl?
Är ni för FRAs och NSAs övervakning också?

9. Kvotering.
Det finns antagningskrav till både polis och brandkår. Grund-kraven kan aldrig frångås. När det gäller kampanjer riktade mot minoriteter eller kvinnor se mitt svar ang punkt 7. Varför ska vi ha kvinnliga poliser om de generellt är mindre och svagare än män?

10. Medborgarskapets betydelse.
På riktigt? Vem av er har svurit trohet till kungen och ser honom som någon ärevördig statschef? Vem av er ser inte vår kung som en pajas eller en rolig prick som kungelikungar lite och glider vidare med en drink?
Godkännas i språktest? Om inte ens vår drottning med all proffessionell hjälp hon har fått kan tala ren svenska efter alla dessa år, hur kan vi då kräva av analfabetiska flyktingar att de ska lyckas med det?
Och så detta med svensk kultur och historia. Vem av oss har någonsin brytt sig om detta? Det är bara nu när SD tar upp det som någon överhuvudtaget minns att det fanns en gren som hette rövkrok för länge sen. När saknade ni den i OS sist?
Och by the way, vi skulle alltså kunna spara 50 mille/år på att dra in apanaget. 50 mille som går till en enda familj, år efter år. Vet ni hur många pensionärer vi skulle kunna ge mat för dessa pengar istället?

Dessa är exempel på vad jag menar med rasism. När man gör skillnad på att vara svensk eller inte och att olika regler ska gälla då. Och även när man skulle kunna förbättra något (för Sverige och svenskarna) men inte vill enbart pga att man då ska inkludera invandrare eller utländska attribut i denna förbättring (polisen tex).

Last edited:

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Är det även rasism att det bara är Svenska medborgare som får rösta i Sverige?

Du har inte riktigt förstått vad ett val går ut på och hur det är uppbyggt va?
Rasism hade det varit om bara svenska medborgare som har svenska föräldrar sen X antal generationer tillbaka fått rösta.

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Usch, nej fy. Ställa krav är inget vi ska hålla på med!
Alla har däremot rättigheter men inga skyldigheter eller krav på prestation.

I övrigt är jag rojalist. www.RojF.se

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Nädå, jag vet hur allmänna val fungerar.

Det börjar även klarna för mig hur du resonerar, du stör dig alltså på att inte alla gillar tanken att man som utlänning ska kunna komma hit och kräva att få leva efter sitt gamla lands värderingar och samtidigt åtnjuta alla rättigheter man har som Svensk från dag 1.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Nädå, jag vet hur allmänna val fungerar.

Det börjar även klarna för mig hur du resonerar, du stör dig alltså på att inte alla gillar tanken att man som utlänning ska kunna komma hit och kräva att få leva efter sitt gamla lands värderingar och samtidigt åtnjuta alla rättigheter man har som Svensk från dag 1.

Jag stör mig inte alls, jag gillar lösningar. Framförallt är jag inte rädd för förändringar eller nya möten utan jag tycker andras sätt att tänka berikar. Allt är inte applicerbart på Sverige och i de flesta fall tycker jag själv vi har bättre lösningar än andra länder.
Skillnaden mellan mitt sätt att tänka och SDs är att jag skiter fullständigt i om den bra idén är svensk eller ej.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Skillnaden mellan mitt sätt att tänka och Locomondo's, gängse indignerad södermalmsjournalist eller bara allmänt aftonbladetifierad åsiktsmaskin är att jag skiter fullständigt i om den bra idén är SD's eller ej.

En annan skillnad är att om jag säger att jag lämnar en tråd så gör jag det :D

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Jag stör mig inte alls, jag gillar lösningar. Framförallt är jag inte rädd för förändringar eller nya möten utan jag tycker andras sätt att tänka berikar. Allt är inte applicerbart på Sverige och i de flesta fall tycker jag själv vi har bättre lösningar än andra länder.
Skillnaden mellan mitt sätt att tänka och SDs är att jag skiter fullständigt i om den bra idén är svensk eller ej.

Så vilka är då dessa enligt dig berikande förändringar, böneutrop, kvotering och burka-poliser? (Allt enl. ditt tidigare inlägg)

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
På vilket sätt skulle det främja assimileringen om svenska poliser börjar klä ut sig och prata arabiska?

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Om rättsväsendet viker ner sig på sådana punkter tappar dom det lilla förtroende dom har kvar.

Budskapet som måste fram är att här i landet lever man efter de regler som gäller och duger inte det är det bara att packa sig härifrån, och då blir det väldigt konstigt om det är polisen som ska rätta sig efter buset och inte tvärtom.

Dessutom, vad blir konsekvenserna av ditt förslag i längden? Krav på att kunna arabiska flytande för att jobba som polis i "utsatta" områden?

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Som att stripa om polisbilen med texten Aina? Buset ligger och kiknar av skratt i ett gathörn. Fast det kanske var det som var meningen...

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten