Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Hur kan man inte vara sugen på att rösta SD en dag som denna?

Ytterligare 95,000 kommer nästa år, ovanpå de 84,000 som kommer i år. Vilket skämt.

SD och Du i SD svansen gapar ofta om ISIS, men ni vägrar hjälpa människor som flyr terrorn. Vilket skämt.

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
SD och Du i SD svansen gapar ofta om ISIS, men ni vägrar hjälpa människor som flyr terrorn. Vilket skämt.

SD vill hjälpa på plats där de allra flesta flyktingar finns.Vad i detta förstår du inte.
Ska vi hjälpa den promille som köpt sig hit till en enorm kostnad för Sverige som skulle hjälpa mångdubbelt
fler i närområdet.
Om jag förstår dig rätt vill du alltså inte hjälpa folk som flyr fråm ISIS,vilket skämt,jävla hycklare!

Nej för fan, vi använder våra biståndspengar till svensk invandring för att framstå
som "En humanitär stormakt"som någon uttryckte det.

Sverige är fantastiskt:huvet

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
När det väl gäller så verkar inte ni i SD svansen och SD vara särskilt intresserade av att "hjälpa folk på plats" heller. Vi kan verkligen snacka om ett gäng fabulerande drönare som överhuvudtaget inte borde prata om att göra en "humanitär insats". Snarare ett gäng som inte vill hjälpa någon som inte är född inom landets gränser.

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/480433-sd-vill-skara-bort-9-5-bistandsmiljarder

Vad är det som du inte förstår?
Ekonomi eller politik?

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
SD vill hjälpa på plats där de allra flesta flyktingar finns.Vad i detta förstår du inte.
Ska vi hjälpa den promille som köpt sig hit till en enorm kostnad för Sverige som skulle hjälpa mångdubbelt
fler i närområdet.
Om jag förstår dig rätt vill du alltså inte hjälpa folk som flyr fråm ISIS,vilket skämt,jävla hycklare!

Nej för fan, vi använder våra biståndspengar till svensk invandring för att framstå
som "En humanitär stormakt"som någon uttryckte det.

Sverige är fantastiskt:huvet

Experter på området är eniga att det ena utesluter inte det andra, båda delar är lika viktiga. Det är problemet för er i SD och SD svansen. Ni SD verkar inte förstått att flyktingfrågan är mer komplex än att dumpa en påse pengar till UNHCR och tro de löser allt på plats. I Pakistan finns ca 2 miljoner människor på flykt, i Iran ca 1,5 miljoner, internflyktingar inne i Syrien ca 6.5 miljoner och ca 2.5 flytt från Syrien. UNHCR:s egen statistik visar att totalt ca 51,2 miljoner människor var på flykt i världen vid slutet av 2013. Industriländer i bl.a EU kan aldrig köpa sig fria och kräva att bara utvecklingsländerna som Iran, Pakistan Libanon m.fl som ska ta ansvaret för bl.a krigstraumatiserade barn och ungdomar. SD sviker dessa människor som lyckas fly krig o tortyr. SD sviker krigstraumatiserade barn och ungdomar.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Ja, att det nu ska plockas än mer från biståndet för att täcks upp lokala kostnader, något som mp alltid slagit sig för bröstet och sagt att så skulle vi aldrig göra..är väl lite beklämmande

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Jag definierar det som ett kollektiv angrepp på någon som inte kan påverka situationen denne befinner sig i. Jag ser det även som ett hån mot de som befinner sig, eller har befunnit sig i en sådan situation.
Innan du hoppas för mycket så kan du kanske läsa inläggen som drog igång detta.
Jag skriver att jag gärna ser att han fortsätter skriva här. Du kommenterar med något som kan tolkas som att han behöver psykologhjälp. Är vi eniga om det? Du hintar inte det minsta lilla till att du tycker han är galen/dum i huvudet eller något sådant? Å du tycker det är okey?
Jag svara dig med ett inlägg med exakt samma betydelse. Finns det någon skillnad så är det att du pekar ut en specifik person, jag är något mer svepande. De flesta skulle nog mena att om det finns en gradskillnad så är din starkare.
Din reaktion: JAG drar för stora växlar! Jag upprepar som sagt egentligen bara ditt inlägg men då är det inte roligt längre.

För säkerhets skull så har jag inte uppfattat ditt inlägg som superseriöst och svarat utifrån det. Om du ändå tolkar mitt inlägg som superseriöst så får det stå för dig.
Nu kan du fortsätta med din vanliga pitbullteknik om du känner för det men du kommer inte att få mer svar än så här, så det är bättre du sparar på kraften...

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Experter på området är eniga att det ena utesluter inte det andra, båda delar är lika viktiga. Det är problemet för er i SD och SD svansen. Ni SD verkar inte förstått att flyktingfrågan är mer komplex än att dumpa en påse pengar till UNHCR och tro de löser allt på plats. I Pakistan finns ca 2 miljoner människor på flykt, i Iran ca 1,5 miljoner, internflyktingar inne i Syrien ca 6.5 miljoner och ca 2.5 flytt från Syrien. UNHCR:s egen statistik visar att totalt ca 51,2 miljoner människor var på flykt i världen vid slutet av 2013. Industriländer i bl.a EU kan aldrig köpa sig fria och kräva att bara utvecklingsländerna som Iran, Pakistan Libanon m.fl som ska ta ansvaret för bl.a krigstraumatiserade barn och ungdomar. SD sviker dessa människor som lyckas fly krig o tortyr. SD sviker krigstraumatiserade barn och ungdomar.

Flyktingströmmarna är de största sedan ww2,jag vet men det är fortfarande "flyktingar"med gott om
pengar som kan köpa sig till Sverige.Fattiglapparna får dö på plats och det känns ju väldigt
humanitärt!
Av de som köpt sig hit har dessutom ca 90% lyckats förlora alla former av pass/idhandlingar kan man
ju tycka är en lustig omständighet.
Men självklart är ju minsta tanke om oegentligheter ren rasism!

Att vi spenderar miljardbelopp på de(få i sammanhanget) som köpt sig hit måste ju vara fruktansvärt
inhumant och ineffektivt om man tittar på helheten(51,2 miljoner flyktingar enligt dig)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
På hela jorden är det alltså bara de sju kloka riksdagspartierna i det lilla landet Sverige som vill hjälpa flyktingar.

Föreslår att du vidgar dina vyer lite.

:)

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Innan du hoppas för mycket så kan du kanske läsa inläggen som drog igång detta.
Jag skriver att jag gärna ser att han fortsätter skriva här. Du kommenterar med något som kan tolkas som att han behöver psykologhjälp. Är vi eniga om det? Du hintar inte det minsta lilla till att du tycker han är galen/dum i huvudet eller något sådant? Å du tycker det är okey?
Jag svara dig med ett inlägg med exakt samma betydelse. Finns det någon skillnad så är det att du pekar ut en specifik person, jag är något mer svepande. De flesta skulle nog mena att om det finns en gradskillnad så är din starkare.
Din reaktion: JAG drar för stora växlar! Jag upprepar som sagt egentligen bara ditt inlägg men då är det inte roligt längre.

För säkerhets skull så har jag inte uppfattat ditt inlägg som superseriöst och svarat utifrån det. Om du ändå tolkar mitt inlägg som superseriöst så får det stå för dig.
Nu kan du fortsätta med din vanliga pitbullteknik om du känner för det men du kommer inte att få mer svar än så här, så det är bättre du sparar på kraften...

Men, så mycket text utan att kunna redogöra för hur du ser på ordet.

Du borde bli politiker.

Men nej, jag syftade inte på att han behöver psykologhjälp, det var helt enkelt kopplat till hans nick.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM

Nej. Att de som flytt terrorhot, möts av lika fundamentalister de flytt från, i landet de flytt till på grund av vår okontrollerade asylpolitik. Det är skämtet, av den allvarliga sorten.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Å du tycker det är okey?

Ursäkta om jag lägger mig i, men du tycker alltså Locomondo's otaliga påståenden om vad alla andra tycker, hur alla andra är och hur saker helt enkelt är i största allmänhet är "okey"? Hans exit om hur dum jag är som inte ens förstår hur rätt han har (trots tillgång till bibliotek) upplevde du som trevlig?

Svara gärna utan sedvanlig sarkasm, om möjligt.

Tack på förhand.

PS. Ni SD-hatare, eller vad man nu bör kalla er - ursäkta om opassande, kanske skulle fundera på om OT passar er, slagsidan högerut är enorm på detta forum och det har den alltid varit. Om ni bara vill skriva inlägg om hur dumma alla andra är och hur dåligt allt är med allt möjligt kanske ni kan söka er till ett forum bättre lämpat för er enligt majoriteten här ganska vänsterextrema åsikter?

Det här är de åsikter som frodas här, och flertalet moderater stormgillar SD, som bekant.

delete1.JPG

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
PS. Ni SD-hatare, eller vad man nu bör kalla er - ursäkta om opassande, kanske skulle fundera på om OT passar er, slagsidan högerut är enorm på detta forum och det har den alltid varit. Om ni bara vill skriva inlägg om hur dumma alla andra är och hur dåligt allt är med allt möjligt kanske ni kan söka er till ett forum bättre lämpat för er enligt majoriteten här ganska vänsterextrema åsikter?

Det här är de åsikter som frodas här, och flertalet moderater stormgillar SD, som bekant.

View attachment 412792

Egentligen kommer vi från en förening som sysselsätter folk utan arbete så att dessa kan få lite motdebatt i sitt ryggdunkande. Det är ju, som alla vet, inget vidare konstruktivt att bara bli struken medhårs.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ursäkta om jag lägger mig i, men du tycker alltså Locomondo's otaliga påståenden om vad alla andra tycker, hur alla andra är och hur saker helt enkelt är i största allmänhet är "okey"? Hans exit om hur dum jag är som inte ens förstår hur rätt han har (trots tillgång till bibliotek) upplevde du som trevlig?

Tack på förhand.

View attachment 412792
Här har vi det alltså. Svart på vitt. Med all önskvärd tydlighet: den genomsnittlige Sporthojaren är fascist.
Stoppa pressarna orecic, breaking news!

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille

Nej det tycker jag kanske inte men som sagt är det väl inte bara han som kastar sten i glashuset!?

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Här har vi det alltså. Svart på vitt. Med all önskvärd tydlighet: den genomsnittlige Sporthojaren är fascist.
Stoppa pressarna orecic, breaking news!

Det inlägget säger nog mer om dig än vad det säger om den genomsnittlige sporthojaren!

Obs,stoppa inte pressarna,inget nytt har framkommit,no breaking news idag heller.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nej det tycker jag kanske inte men som sagt är det väl inte bara han som kastar sten i glashuset!?

Jag vet inte exakt vad du menar är applicerbart med talesättet om glashus, men helt klart har Locomondo stuckit ut som extremt obstinat i denna tråd. Han har "krävt" att få veta exakt varför alla som sympatiserar med SD, t.ex. undertecknad. Jag har flera gånger försökt beskriva detta på ett konkret sätt, men det har han viftat bort och bara klippt in nya länkar och nya påståenden om saker som han tycker men som t.ex. inte jag tycker. Jag respekterar de som inte sympatiserar med [insert nästan valfritt parti], och blir ännu gladare om de kan redogöra för vad de tycker utan att sitta och gnälla och peka finger. I gengäld förväntar jag mig att om folk frågar och jag förklarar så beter de sig inte som ett genomsnittligt moppefucko.

Två mycket bra exempel är när Locomondo påstod att SD är ett enfrågeparti, jag listade fem frågor som jag tycker de profilerat sig i och som jag håller med dem om - det besvarade han med att det var en påhittad lista... Det andra var när han började lägga sig i hur många skjutvapen jag borde få ha licens för, det skall väl han - ursäkta språket - bara totalt skita i? Eller tycker du det är ett rimligt sidospår i en tråd om vad folk tycker och tänker om politiska frågor?

Ibland undrar jag hur en del skulle klara sig i sociala sammanhang om de körde samma metoder i verkligheten.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten