Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Svar på vad? Dina fantasier och snurriga tolkningar?

I flera MÅNADER har diverse forummedlemmar i lugn och sansad ton talat om för dig varför de sympatiserar med SD, du nöjer dig inte utan skriver spaltmeter om hur fel alla har. Du är ju inte intresserad av svar, du är intresserad av en virtuell fritidsgård där du kan spela Allan.

Varför börjar du mucka gräl om hur många vapen jag skall ha, det kan väl inte du bedöma? Bara ett i raden av otaliga exempel på hur omogen du är, och hur dumt det är att slösa tid på ditt trams.

Vad är det du försöker bevisa, att SD har ett otal korkade ledamöter? Grattis, det konstaterades på detta forum långt innan du blev medlem, det är en icke-nyhet.

:glömdet

Det var ungefär vad jag misstänkte. Att det finns folk i detta land, som trots alla möjligheter till skolgång, trots alla möjligheter att kliva in på närmaste bibliotek och läsa lite historia, trots alla möjligheter att gå in på nätet och göra lite egna efterforskningar fortfarande är så naivt dumma och totalt oinsatta eller oengagerade i politik så att man ändå lägger sin röst på dessa fantastiska politiker.
Men du har bevisat det för mig och det räcker nu. Jag har inget mer att säga om denna sak.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Du skrev väl att hon är under utredning? Så om hon då har gjort fel så kommer hon bli straffad strax.
Precis som han inom SD blev straffad 13 ggr.
Du vill ändå hävda att någon som blivit straffad 13 ggr för saker som misshandel, stöld och narkotika är mer lämplig som politiker än någon som är under utredning för och låt oss säga kommer bli straffad för att ha målat med en förbjuden färg.
Är det din ståndpunkt? Och jag noterar även att undviker dagis-frågan.

Jag anser att brott som begåtts för så pass länge sedan att de skulle ha varit preskriberade nu, vilka det även avtjänats straff för inte inverkar på mitt förtroende för någon person oavsett position.
Jag anser att pågående brott mot flera regler och lagar som personen själv anser att alla andra måste följa är allvarliga.
Till exempel så anser jag att personen som smugglat svamp var korkad som trodde att han inte skulle granskas när han blev en offentlig person.
Men om han (och partiet) varit öppna med det, så skulle jag inte ha några problem med att ha honom kvar.
En drogliberal miljöpartist ser inte jag som något konstigt.

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Jag läste igenom hela och tycker inte att det var något speciellt kontroversiellt nånstans. Ganska sunt men jag uppfattade inte att det fanns en fråga eller något jag borde svara tillbaka på, därav uteblivet svar.
Men utveckla gärna om jag missade något.

Inga frågor. Ville bara försäkra mig om att du läst det. :)

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Vem vare som kasta?Citatet ovan har blivit en klassiker efter att en berusad och uppretad man som blivit känd som*Skogsturken*försökte konfrontera en person som kastade en frisbee på honom. Nu har även*Sebbe Staxx*i hipp hopp-gruppen Kartellen yttrat de ökända orden efter att han fick en ölflaska kastad på sig under en spelning.Det var när Staxx på scenen stod och svamlade och frågade vilka i publiken som röstat på Sverigedemokraterna som någon i publiken tröttnade på den vänsterextrema artistens trams och kastade en ölflaska på honom. Staxx frågade därefter upprepade gånger vem som hade kastat flaskan och en annan person i bandet fick lugna ner honom.:lol:lol:lol

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Det är väl för att försvåra för förortstönten (och andra mindre lämpliga) att skaffa vapen som man kräver en massa papper och annat? Vill vi göra det enklare att skaffa vapen i Sverige?
Och har verkligen de seriösa jägarna några som helst problem att skaffa licens och vapen i Sverige?

Skojar du? Jag är ingen tuff förortsgangster men jag kan nog fixa en illegal pistol inom ett par dagar(om ens det) med ett telefonsamtal. Det är bra om vanligt hederligt folk beväpnar sig så att tex någon som gör inbrott i ens hem riskerar en hagelkärve i ansiktet. Pack ska veta sin plats.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Vem vare som kasta?Citatet ovan har blivit en klassiker efter att en berusad och uppretad man som blivit känd som*Skogsturken*försökte konfrontera en person som kastade en frisbee på honom. Nu har även*Sebbe Staxx*i hipp hopp-gruppen Kartellen yttrat de ökända orden efter att han fick en ölflaska kastad på sig under en spelning.Det var när Staxx på scenen stod och svamlade och frågade vilka i publiken som röstat på Sverigedemokraterna som någon i publiken tröttnade på den vänsterextrema artistens trams och kastade en ölflaska på honom. Staxx frågade därefter upprepade gånger vem som hade kastat flaskan och en annan person i bandet fick lugna ner honom.:lol:lol:lol
'Vänsterextremist'.. skitprat, han är ju agent provocateur för IS i sverige. Alla som uttrycker sig negativt om denna hamnar på skärahalsen-listan.
Stoppa in honom i ett SD-dödsläger för åsiktskorrigering och mata honom med nervgifter och sanningsserum så kommer ni förstå helheten.

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!

:rofl

Han är ju numer troende. Han missade nog delen om att "vända andra kinden till" :glömdet

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Jodå.

Däremot är min erfarenhet efter att lyssnat på Åkesson (utan skygglappar) i sommar är just att allehanda slags frågor ställda till Åkesson faller tillbaka på just invandringen. Onekligen svårt då att inte se just SD som ett enfrågeparti.

http://www.dt.se/opinion/ledare/ledare-sd-ett-enfrageparti-med-brun-historia

Det är väl inte konstigt då SD har åsikten att invandringen kostar enorma summor pengar som måste tas från andra budgetposter såsom t.ex. vård, skola och försvar.

Men att utifrån det påstå att dom är ett enfrågeparti vete tusan, bemödar du dig att läsa partiprogrammet så finns det en hel del frågor som dom driver och som skulle kunna finansieras fullt ut för de slantar som täcker upp kostnaderna för den invandringspolitik "alla" andra partier driver.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jodå.

Däremot är min erfarenhet efter att lyssnat på Åkesson (utan skygglappar) i sommar är just att allehanda slags frågor ställda till Åkesson faller tillbaka på just invandringen. Onekligen svårt då att inte se just SD som ett enfrågeparti.

http://www.dt.se/opinion/ledare/ledare-sd-ett-enfrageparti-med-brun-historia

Nejdå.
Få har så stora skygglappar som du.
Dessutom ser jag ingen som helst koppling mellan ditt tidigare inlägg och något annat inlägg i tråden.
Inklusive dina egna.

Dessvärre så verkar inte din länk fungera.
Kanhända har ledaren (vilken är signerad och därmed en personlig åsikt) inte acceptabel för ansvarige utgivaren?
Eller var det den här ledaren du menade:
http://www.dt.se/opinion/ledare/david-nystrom-darfor-okade-sd

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Nejdå.
Få har så stora skygglappar som du.
Dessutom ser jag ingen som helst koppling mellan ditt tidigare inlägg och något annat inlägg i tråden.
Inklusive dina egna.

Dessvärre så verkar inte din länk fungera.
Kanhända har ledaren (vilken är signerad och därmed en personlig åsikt) inte acceptabel för ansvarige utgivaren?
Eller var det den här ledaren du menade:
http://www.dt.se/opinion/ledare/david-nystrom-darfor-okade-sd

"Får man tro SD är minskad invandring en quick fix för komplicerade samhällsproblem i skolan och på arbetsmarknaden." :lol

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
"Får man tro SD är minskad invandring en quick fix för komplicerade samhällsproblem i skolan och på arbetsmarknaden." :lol

Menar du att de andra partiernas patentlösning är bättre, att stoppa huvudet i sanden och försöka "lösa" problemen med bl.a. skolan utan att på något vis erkänna att invandringen är en bidragande orsak till hur det ser ut idag?

-"jo herr snickare som ni ser är det vattenskador i hela huset så golvet måste bytas. Va? Vågar du påstå att det är hål i taket? Det fina som jag lagt ner så mycket tid på att lägga?? IDIOT!!!" :3freak

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Menar du att de andra partiernas patentlösning är bättre, att stoppa huvudet i sanden och försöka "lösa" problemen med bl.a. skolan utan att på något vis erkänna att invandringen är en bidragande orsak till hur det ser ut idag?

-"jo herr snickare som ni ser är det vattenskador i hela huset så golvet måste bytas. Va? Vågar du påstå att det är hål i taket? Det fina som jag lagt ner så mycket tid på att lägga?? IDIOT!!!" :3freak

Du kan inte på allvar mena att Du liksom SD o SD svansen skyller skolan och arbetsmarknadsproblem på invandringen?

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Förfallet inom skolan påbörjades redan när barnagan förbjöds, men visst anser jag att det senaste decenniets inflyttning av ungdomar men enbart koranskola i ryggen och ibland inte ens det har påverkat svensk skola väldigt negativt.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten