Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Det bör dock påpekas att Runars brott inträffade på åttiotalet.
Det är länge sedan.

Roger har mycket riktigt dömts för misshandel.
Han sprayade tårgas i ögonen på en syndikalist när han var 20 år gammal.

Ok, så om vi då har överseende med stöld, misshandel, narkotikabrott som hände för länge sen och att han nu företräder ett parti som bla vill ha skärpta straff kan vi då inte se lite mellan fingrarna när en miljöpartist målar båten med fel färg?
Eller är det fortfarande ett mycket allvarligt brott? Vilken är påföljden för "målning med fel färg" förresten?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Ok, så om vi då har överseende med stöld, misshandel, narkotikabrott som hände för länge sen och att han nu företräder ett parti som bla vill ha skärpta straff kan vi då inte se lite mellan fingrarna när en miljöpartist målar båten med fel färg?
Eller är det fortfarande ett mycket allvarligt brott? Vilken är påföljden för "målning med fel färg" förresten?

Det är skillnad på brott begångna för länge sedan och pågående brott.
Färgen sitter fortfarande kvar och fäller ut koppar och hon eldar fortfarande bränsle som ej miljöskattats.
Det handlar inte om att "Måla båten med fel färg".
Det handlar om att illegalt smuggla in miljöfarliga kemikalier som man själv varit med om att förbjuda och att undvika miljöskatter som man själv varit med och infört.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Förmodligen.
Så berätta, förutom den delen med vapen. Vad har du att säga om de andra ledamöterna?
Är vapendelen såpass viktig och övervägande för dig så att du kan acceptera de andra ledamöternas attityd, inställning och ovilja att följa svenska lagar?

Jag har inget att säga om de andra ledamöterna, precis som du inte redogjort för dina åsikter om alla pedofiler i miljöpartiet.

Problemet för dig, inte mig, är att du missar målet. Du tror att du kan tjata ut folk med en lite cool attityd. Jag, och jag tror jag talar för många andra, skiter totalt i vilka stolpskott som uttalat sig om vad i SD, så länge övriga partier har en avsevärt sämre politik på områden jag/vi tycker är viktiga.

Precis som du inte ligger sömnlös över att de flesta som är intresserade av sex med barn drar sig till dig och ditt parti, vad det nu beror på. Eller, det är klart som fan vad det beror på, normupplösningens högborg är väl en lämplig vistelseort för de med perifera intressen.

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!

Inga synpunkter på mitt svar på ditt långa inlägg? :7peta

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Färgen sitter fortfarande kvar och fäller ut koppar och hon eldar fortfarande bränsle som ej miljöskattats.
Det handlar om att illegalt smuggla in miljöfarliga kemikalier som man själv varit med om att förbjuda och att undvika miljöskatter som man själv varit med och infört.

Som jag hela tiden har hävdat så handlar politik om förtroende.
Om någon som dömts 13 ggr för misshandel, stöld och narkotika nu tillhör ett parti som bla skriker för hårdare straff så är det just det där med förtroende som saknas.

När jag ett gäng sidor tidigare sade att jag röstade MP så kom det inte direkt några applåder. Då var jag en miljömupp som inte fattade nånting. Nu helt plötsligt verkar miljön vara det absolut viktigaste vi har när Romson förorenar den. Ännu märkligare då att man gillar SD när de inte ens har ett miljöprogram?

Men vi gör som du säger, gamla brott är gamla. Det ska man inte straffas för hela livet utan det är de brott man håller på med idag som är det viktiga.
Såå, skulle du känna dig bekväm med att se att Anders Eklund jobba på dina barns dagis om han nu säger förlåt och lovar att aldrig göra om det?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Förtroendet för Romson sjunker mest av alla.
Ser med tillförsikt fram emot ett nyval.
(och blocköverskridande samarbete på riktigt)

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Som jag hela tiden har hävdat så handlar politik om förtroende.
Om någon som dömts 13 ggr för misshandel, stöld och narkotika nu tillhör ett parti som bla skriker för hårdare straff så är det just det där med förtroende som saknas.

När jag ett gäng sidor tidigare sade att jag röstade MP så kom det inte direkt några applåder. Då var jag en miljömupp som inte fattade nånting. Nu helt plötsligt verkar miljön vara det absolut viktigaste vi har när Romson förorenar den. Ännu märkligare då att man gillar SD när de inte ens har ett miljöprogram?

Men vi gör som du säger, gamla brott är gamla. Det ska man inte straffas för hela livet utan det är de brott man håller på med idag som är det viktiga.
Såå, skulle du känna dig bekväm med att se att Anders Eklund jobba på dina barns dagis om han nu säger förlåt och lovar att aldrig göra om det?

Har du förtroende för MP?
Vet du skillnaden mellan kriminell och straffad?

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj

Avd: Konsten att koka soppa på en spik. Du bör ju minst göra en anmälan :lol

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Du är medveten om att hon redan är under utredning, va?
Tre pågående miljöbrott för en nybliven miljöminister är inte bra.
Må så vara. Det är väl bara bra att om man begår såna klavertramp och därmed rubbar förtroendet så ska man inte vara politiker.
Men tycker du det bör gälla SD också eller är det ok för att hans (i mina ögon mycket, mycket värre) brott begicks för föera år sen?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Må så vara. Det är väl bara bra att om man begår såna klavertramp och därmed rubbar förtroendet så ska man inte vara politiker.
Men tycker du det bör gälla SD också eller är det ok för att hans (i mina ögon mycket, mycket värre) brott begicks för föera år sen?
Skillnad mellan straffad och kriminell?
Du är medveten om att Åsa fortfarande sitter kvar och att hennes tre miljöbrott fortfarande pågår?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Skillnad mellan straffad och kriminell?
Du är medveten om att Åsa fortfarande sitter kvar och att hennes tre miljöbrott fortfarande pågår?

Du skrev väl att hon är under utredning? Så om hon då har gjort fel så kommer hon bli straffad strax.
Precis som han inom SD blev straffad 13 ggr.
Du vill ändå hävda att någon som blivit straffad 13 ggr för saker som misshandel, stöld och narkotika är mer lämplig som politiker än någon som är under utredning för och låt oss säga kommer bli straffad för att ha målat med en förbjuden färg.
Är det din ståndpunkt? Och jag noterar även att undviker dagis-frågan.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Inga synpunkter på mitt svar på ditt långa inlägg? :7peta

Jag läste igenom hela och tycker inte att det var något speciellt kontroversiellt nånstans. Ganska sunt men jag uppfattade inte att det fanns en fråga eller något jag borde svara tillbaka på, därav uteblivet svar.
Men utveckla gärna om jag missade något.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Jag har inget att säga om de andra ledamöterna, precis som du inte redogjort för dina åsikter om alla pedofiler i miljöpartiet.

Problemet för dig, inte mig, är att du missar målet. Du tror att du kan tjata ut folk med en lite cool attityd. Jag, och jag tror jag talar för många andra, skiter totalt i vilka stolpskott som uttalat sig om vad i SD, så länge övriga partier har en avsevärt sämre politik på områden jag/vi tycker är viktiga.

Precis som du inte ligger sömnlös över att de flesta som är intresserade av sex med barn drar sig till dig och ditt parti, vad det nu beror på. Eller, det är klart som fan vad det beror på, normupplösningens högborg är väl en lämplig vistelseort för de med perifera intressen.

Min poäng har väl varit självklar från första början. SD är ett enfrågeparti men både de själva och dess väljare försöker envist hävda att det är så mycket annat än bara invandringen som SD har att komma med.
Men trovärdigheten i det försvinner när SDs parti består av dessa människor.

Och när man påpekar detta för SD-sympatisörer så finns det aldrig ett seriöst svar som behandlar det problemet utan det är alltid mot-attack i stil med "Amen miljöpartiet då? Amen du då?".

Återigen, förtroende är ledordet.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Min poäng har väl varit självklar från första början. SD är ett enfrågeparti men både de själva och dess väljare försöker envist hävda att det är så mycket annat än bara invandringen som SD har att komma med.

Och när man påpekar detta för SD-sympatisörer så finns det aldrig ett seriöst svar som behandlar det problemet utan det är alltid mot-attack i stil med "Amen miljöpartiet då? Amen du då?".

Din självbild är mycket märklig. Kanske hela din verklighetsuppfattning rent av.

Du vill helt enkelt att alla skall tycka som du, ett mycket omoget beteende.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det var ditt svar? I samma inlägg som du kallar mig omogen?
Jaha....

Svar på vad? Dina fantasier och snurriga tolkningar?

I flera MÅNADER har diverse forummedlemmar i lugn och sansad ton talat om för dig varför de sympatiserar med SD, du nöjer dig inte utan skriver spaltmeter om hur fel alla har. Du är ju inte intresserad av svar, du är intresserad av en virtuell fritidsgård där du kan spela Allan.

Varför börjar du mucka gräl om hur många vapen jag skall ha, det kan väl inte du bedöma? Bara ett i raden av otaliga exempel på hur omogen du är, och hur dumt det är att slösa tid på ditt trams.

Vad är det du försöker bevisa, att SD har ett otal korkade ledamöter? Grattis, det konstaterades på detta forum långt innan du blev medlem, det är en icke-nyhet.

:glömdet

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Så, med Boka Haram, Isis, al Qaida, Hamaz, Hizbollah...
så är alltså uppfattningen att islamism inte är ett lika stort eller större hot än nazism?

Bara så att det inte blir feltolkningar igen?

(med anledning av det Jomshof mfl sagt och som lyftes av Locomondo nyss)

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

När skall du inse att SD inte är ett enfrågeparti?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten