Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jag är fullt medveten om att du tror att jag borde ha skrivit "...jag går inte i protestdemonstrationer för deT". Som i tex "för den sakens skull".
Men jag använder ordet "de" som i "jag protesterar inte för DE homosexuella"

poänger....

Nej
.du skulle ha använt deM då det åsyftar tidigare menings innehåll. Läs länken jag förmedlade tidigare om reglerna i språket kring de och dem.
Så nej. Du har fortfarande fel
Fattar du nu?

Samt att du lägger till med en felaktig böjning av poäng, vilket heller inte ökar din trovärdighet kring dina betyg.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Nej
.du skulle ha använt deM då det åsyftar tidigare menings innehåll. Läs länken jag förmedlade tidigare om reglerna i språket kring de och dem.
Så nej. Du har fortfarande fel
Fattar du nu?

Samt att du lägger till med en felaktig böjning av poäng, vilket heller inte ökar din trovärdighet kring dina betyg.

hahahaha....det här var roligt. Huvudet i sanden?
Har du verkligen läst innehållet i den länken du själv refererar till?

"Ibland stöter man på ett de som inte går att byta ut mot vare sig vi eller oss. Det finns i fraser som de arga bina och de svåra fallen och skrivs alltid de."

Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Oss homosexuella? Går inte det? Ofan

Som i "demonstrera för Oss". Inte ok alltså? Hupp. Sepåfan. Hur får du ihop det?

Last edited:

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Han gör på sitt sätt Skäggot, ingen mening i att ens försöka förstå. :yoparty
Betyder femma i betyg att man aldrig skriver fel?
inte ens på ett forum???
Tycker ni verkligen att detta är en så viktig debatt och gör felen att ni helt omöjligt kan tolka inläggen eller hans mening med dessa?

Lite som Skäggots tjat om vad rasism betyder. Hur dj-a svårt kan det vara att fatta och vad gör Locomondos eventuella definition så viktig för debatten?

jag tycker att moderatorerna skulle döpa om tråden till "pajkastartråden" efter att ha gått från en relativt intressant tråd till att bli Skäggots, Locomondos och din egna lilla sandlåda utan något större intresse för andra.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Du har all rätt att uppleva det så.
Å andra sidan har jag inte mycket mer än hjälpligt försökt besvara de frågor som ställts samt i enstaka fall lyft förmedlade åsikter på ett lättförståeligt sätt likt det du valde att citera.

Jag erinrar mig att jag föreslog pm en bit bak i tråden men tydligen ville inte Locomondo bita på den lösningen.

Av din inledande fråga samt din avslutande åsikt, får jag uppfattningen av att du inte riktar dig till rätt person, utan att du enkom gjort ett snabbt inhopp på föregående sida.

Din kritik är mottagen, Bonny.

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
inte ens på ett forum???
Tycker ni verkligen att detta är en så viktig debatt och gör felen att ni helt omöjligt kan tolka inläggen eller hans mening med dessa?

Lite som Skäggots tjat om vad rasism betyder. Hur dj-a svårt kan det vara att fatta och vad gör Locomondos eventuella definition så viktig för debatten?

jag tycker att moderatorerna skulle döpa om tråden till "pajkastartråden" efter att ha gått från en relativt intressant tråd till att bli Skäggots, Locomondos och din egna lilla sandlåda utan något större intresse för andra.

Tycker människors definition är intressant, speciellt om de använder det på vissa sätt.

Det är ytterst fånigt att kalla någon eller några för rasist, antingen är dom det och blir stolta, eller så är dom det inte och undrar vad som pågår.

Då kommer man in på vad folk lägger för värde i det och därav min nyfikenhet.

Men nej, betyg betyder väldigt lite, visar det sig.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Tycker människors definition är intressant, speciellt om de använder det på vissa sätt.
Till viss del håller jag med dig men samtidigt finns det också en gräns för om definitionen klargör något eller för debatten framåt. Ta ordet "kärlek". Ingen kan definiera ordet så att alla håller med om det men samtidigt vet vi ju alla vad det är och vad vi pratar om. Och inte blir en kärleksdikt bättre eller sämre för den sakens skull.
Faktum är detta en sak som jag kan irritera mig på när det gäller psykologer. Varenda ord ska nagelfaras så att man helt missar huvudpoängen och bara snöar in på en ointressant detalj.

Nåja, min lilla kräkning! Nu får ni återgå till ert!

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
inte ens på ett forum???

Det har en viss betydelse att man kan definiera de epitet man ger till folk. Speciellt ett så laddat som rasist och till en så stor massa som ett helt parti. Använder man det hej vilt på allt man själv behagar så kommer det förlora all kraft och ingen kommer höja på ögonbrynen. Och jag tror inte det är det man vill ha när man försöker debattera ut SD ur riksdagen.

Lite som med alla som kallar sig feminister idag. Det är så olika vad de menar att man kan nog få alla att passa in under det på ett eller annat sätt. Och vad är det då för mening att ens använda ordet?

Att SD är det parti som utesluter flest medlemmar anser jag ligger i den enkla förklaringen att de har flest idioter i sitt parti. Att det fortfarande sker och att det har skett i sån omfattning har gjort att man ser på SD som ett pajasparti.
Det finns inget förtroende kvar för att dessa människor skulle kunna göra någon som helst nytta i Politiken.

Nu kommer någon skrika "men Romson då?". Jaa, Romson har klantat till sig ett par gånger men hennes handlingar känns väldigt harmlösa i jämförelse med att SD-medlemmar under pseudonym (varför känner de att de behöver en pseudonym?) skriker ut sitt hat mot invandrare och önskar att andra kvinnliga politiker ska bli "gängvåldtagna".

Jag har frågat det förut men inte fått något svar. Kan vara en svår fråga men hur många klavertramp, hur många idiotiska och hatiska uttalanden, hur många uteslutningar kan man få göra inom ett parti och det fortfarande är "enskilda individers åsikter, inte partiets"?

Hur många?

Fast varje uteslutning de gör pga rasism är ju ett bevis på att de inte accepterar det?

Som jag sa innan är det ganska självklart att det mest extrema partiet kommer dra till sig de mest extrema människorna. Inget konstigt, inget förvånande och i mina ögon inget som direkt påverkar min syn på deras politik. Eller tror du att om SD skulle försvinna skulle alla de människorna börja rösta på F! eller Vänsterpartiet? Själv tror jag att de med största sannolikhet skulle rösta på nästa högerparti i skalan istället. Om F! försvinner från politiken, tror du de allra mest radikala feministerna börjar rösta på Kristdemokraterna då?

Och ja Romsons handlingar skadar kanske ingen lika direkt som ett järnrör, men att den absolut mest framstående miljöpolitikern, som vill skärpa reglerna för giftutsläpp i miljön, inte ens klarar följa de regler vi redan har, det är väldigt illa, och rakt emot hennes parti´s linje. Som någon annan sa, det är som att Åkesson skulle ha illegala invandrare gömda i källaren. Eller varför inte som att Schyman startar företag som betalar lägre lön till kvinnor, för samma arbete.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Till viss del håller jag med dig men samtidigt finns det också en gräns för om definitionen klargör något eller för debatten framåt. Ta ordet "kärlek". Ingen kan definiera ordet så att alla håller med om det men samtidigt vet vi ju alla vad det är och vad vi pratar om. Och inte blir en kärleksdikt bättre eller sämre för den sakens skull.
Faktum är detta en sak som jag kan irritera mig på när det gäller psykologer. Varenda ord ska nagelfaras så att man helt missar huvudpoängen och bara snöar in på en ointressant detalj.

Nåja, min lilla kräkning! Nu får ni återgå till ert!

Så det betyder att jag kan använda uttrycket kärlek till sopgubbens arbete med att tömma soptunnan.

Ingen kan ju hävda att jag inte anser att han älskar att tömma sopor.

Inte ens sopgubben, för vi har helt enkelt olika definitioner på ordet...

Tror du inser att när någon kallar någon för något, så måste den även klara av att klargöra vad den avser med ordet. Jämförelsen med kärlek är ganska lustig, eller olustig, men totalt oanvändbar.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Så det betyder att jag kan använda uttrycket kärlek till sopgubbens arbete med att tömma soptunnan.

Ingen kan ju hävda att jag inte anser att han älskar att tömma sopor.

Inte ens sopgubben, för vi har helt enkelt olika definitioner på ordet...

Tror du inser att när någon kallar någon för något, så måste den även klara av att klargöra vad den avser med ordet. Jämförelsen med kärlek är ganska lustig, eller olustig, men totalt oanvändbar.

Det är väl självklart, och en grund för hela språket, att det finns en hyfsad överensstämmelse mellan våra olika tolkningar av ord men om du själv anser detta är det ju direkt fånigt att fråga efter Locomondos definition eftersom din kommer att vara snarlik. Eller tro du på fullt allvar att det är en så enorm skillnad på din och hans förståelse av ordet att du inte kan svara på frågan om du tycker det är bra med rasister i riksdagen?!

jag har inte sett att du varit lika upptagen av definitioner av personer som du är enig med även om ni kanske inte heller menar samma sak eftersom även er tolkning kan skilja sig åt. Jag har inte heller sett att du varit upptagen av definitoner på feminister, kommunsiter, kristna, svenskar eller en massa andra ord som inte heller är så glasklara, vilket stärker min hypotes om att du bara fånar dig...

Du skrev t.ex. själv något om att följa testementet om man bara tar bort de dumma inslagen. Följer man då testementet? Ska vi tjafsa nu i tio sidor om vad orden "följa testamentet" betyder eller kan jag ändå ta till mig din tanke tror du?

För mig är inte definitionen eller orden så viktiga som tankegodset bakom. Folk blir inte mindre rasistiska för att de säger black (eller valfritt annat ord inkl. medmänniska) istället för nigger t.ex.

Inga fler svar från mig innan nästa vecka.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det är väl självklart, och en grund för hela språket, att det finns en hyfsad överensstämmelse mellan våra olika tolkningar av ord men om du själv anser detta är det ju direkt fånigt att fråga efter Locomondos definition eftersom din kommer att vara snarlik. Eller tro du på fullt allvar att det är en så enorm skillnad på din och hans förståelse av ordet att du inte kan svara på frågan om du tycker det är bra med rasister i riksdagen?!

jag har inte sett att du varit lika upptagen av definitioner av personer som du är enig med även om ni kanske inte heller menar samma sak eftersom även er tolkning kan skilja sig åt. Jag har inte heller sett att du varit upptagen av definitoner på feminister, kommunsiter, kristna, svenskar eller en massa andra ord som inte heller är så glasklara, vilket stärker min hypotes om att du bara fånar dig...

Du skrev t.ex. själv något om att följa testementet om man bara tar bort de dumma inslagen. Följer man då testementet? Ska vi tjafsa nu i tio sidor om vad orden "följa testamentet" betyder eller kan jag ändå ta till mig din tanke tror du?

För mig är inte definitionen eller orden så viktiga som tankegodset bakom. Folk blir inte mindre rasistiska för att de säger black (eller valfritt annat ord inkl. medmänniska) istället för nigger t.ex.

Inga fler svar från mig innan nästa vecka.

Min fråga till honom bygger på att jag inte är säker på om han har en för mängden snarlik uppfattning.

Mitt sätt att agera mot honom kanske speglar hur jag uppfattar hans...

Vi behöver inte tjafsa, för du vet lika väl som jag att inget är svart/vitt (märkte du??), men är man kriminell om man drar över 5km/h med en Ford Ka? Man följer ju inte lagen och utför olagliga handlingar, vilket gör att man uppfyller kraven för att bära definitionen kriminell.

Så bara för att komma med något konkret så anser jag att alla är rasistiska i sitt tankesätt, även du, men framför allt Mr. Loco.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten