Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag är fullt medveten om att du tror att jag borde ha skrivit "...jag går inte i protestdemonstrationer för deT". Som i tex "för den sakens skull".
Men jag använder ordet "de" som i "jag protesterar inte för DE homosexuella".

Jag propagerar heller ej för någon religion. Jag avskyr ju DE (religionerna alltså).

Ropa inte så högt nästa gång du är sugen på att komma med billiga poänger, avvakta och läs en gång till istället.
Mina 5:eek:r kvarstår tydligen....

Hur protesterar man för?
Dem, inte de.
Dina femmor kvarstår i din fantasivärld.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
För att återgå till ämnet, en liten överblick över detta "helt vanliga" parti och dess ledamöter.
Det hela handlar om förtroende och dessa personer är alltså de som SD har dragit in i Sveriges Riksdag ämnade att styra Sverige på något sätt.
Skulle någon av er anställa Refaat som medicinsk expertis i ert företag?
Skulle någon av er anställa Tjock-Steffe som ekonomi-chef i ert företag?
Skulle någon av er uppskatta att se Anders Eklund jobba på ert barns dagis?

https://polimasaren.wordpress.com/2014/10/30/de-sverigedemokratiska-riksdagsledamoterna-2014/

En sak som jag direkt reagerar på är SDs ledamöters språkbruk gentemot resten av politiker-Sverige. Skulle man bara ta meningarna utan namn skulle jag jag lätt kunna tro att de snappats upp på nån högriskmatch i Allsvenskan snarare än i politiken. Det är mycket intressant hur de inom partiet (enskilt eller i grupp) ser på kvinnor.
Och när det gäller SDs berömda "nolltolerans" fungerar den väldigt dåligt mot Ekeroth, Gamov, Hagwall, Hedlund, Kinnunen, Marttinen, Skalin, Stenkvist, Sällström, Söder, Wiechel och Åkerlund. Men annars är den ju bra....

Ett litet axplock över vad partiets ledamöter tycker, tänker och gör:

Paula Bieler:
Bieler anser att det är naturligt att kvinnor och män fått olika roller i arbetslivet och ger olika hormoner skälet till det

Sara-Lena Bjälkö:
Bjälkö tycker att män ska jaga och kvinnor föda barn

Kent Ekeroth:
Ekeroth vill kriminalisera tiggeri för utländska medborgare, men inte svenska. Samma retorik vill han ha med hemlösa. (rasism skulle jag säga)

Runar Filper:
Filper har dömts 13 gånger. Bland annat för stöld, misshandel och narkotikabrott och avtjänat flera fängelsestraff. Han är med i Riksfrontens kontaktregister.

Anders Forsberg:
Forsberg tycker att det måste bli lättare att skaffa vapen. För mycket pappersexercis anser han.

Josef Fransson:
Josef länkade på Twitter till en film som påstår att Barack Obama är homosexuell och att det beror på den muslimska kulturen. Han är en flitig läsare av Ekeroths hatblogg Avpixlat. Fransson twittrar om att alla muslimer är extrema och de som inte är det är avvikelser. (rasism skulle jag säga)

Anna Hagwall:
Anser att kvinnor som blir slagna ska inte gnälla så mycket. Hon anser att alla människor är lika mycket värda förutom de av annan kultur. (rasism skulle jag säga)

Roger Hedlund:
Hedlund är dömd för misshandel flera gånger och han vägrar betala skadeståndet han dömts att betala för den ena misshandeln.

Carina Herrstedt:
Carina är den i SD’s riksdagsgrupp som innehar rekordet i att bli dömd för förtal. Hela tre gånger har hon lyckats med den bedriften. Carina sitter alltså i Riksdagen för ett parti, men tycker ändå att kvinnor inte ska ha makt.

Rickard Jomshof:
Richard har uttalat sig precis som fler av hans partikamrater att ”islam är ett större hot än nazismen”. Han skyllde Breiviks terrordåd på mångkulturen.

Mattias Karlsson:
Han tycker att Zlatan inte är svensk på grund av hans kroppsspråk.

Martin Kinnunen:
Är känd för en del uttalanden bland annat ”Traditionellt i Sverige så är neger en färg” och ”En neger är en neger, inget nedsättande”. (inte nedsättande för vem?)

Margareta Larsson:
Förutom hennes lilla felräkning (miljarder) så har hon skrivit i sin nu borttagna blogg att kvinnans plats är hemmet för att föda barn. Larsson vill även förbjuda viss konst och fängsla konstnärer

David Lång:
David anser att det är en rättighet att slippa bo bland invandrare.

Adam Marttinen:
Marttinen valde under sin tid som bland annat kommunfullmäktige att vara frånvarande på möten när han anser dagordningen är slätstruken och tråkig, trots detta satt alltså Marttinen samtidigt på flera heltidstjänster och för detta hade han ett sammanlagt arvode på 99 100 kr i månaden, vilket är 170 procent av ett riksdagsarvode. Däremot var Marttinen närvarande vid ett krogbesök. Han var så pass full att han knappt kunde stå på benen, gapa och väsnas kunde han till en sån grad att polisen var tvingen att tillkallas. Under den kvällen hade Marttinen gått fram till en person med invandrarbakgrund och sagt: ”Fast jag är rasist så tycker jag om dig”.

Oscar Sjöstedt:
SD’s nuvarande ekonomisk politiske talesperson har varit med att påta ihop en budget där han vill spara 152 miljarder kronor på att minska asyl- och anhöriginvandringen med 90 procent. Migrationsverket sågar hans kunskaper om hur asylinvandringen fungerar.

Johnny Skalin:
Innan sin tid som riksdagsledamot la Johnny en motion i sitt gamla distrikt om att alla bidrag till föreningar som sköttes av invandrare skulle tas bort omedelbart. Han har fortsatt i samma bana med att t.ex lägga motioner om att ha ett poängsystem för att avgöra om asylsökande ska få uppehållstillstånd eller ej. Korvkioskarbete dög inte för Johnny så han såg till att Försäkringskassan godtog hans ”bristande arbetsförmåga” och det passade ju bra för då kunde Johnny både studera och ge sig in i politiken och ta åt sig allt tyngre och tyngre uppdrag.

Robert Stenkvist:
Blev påkommen med att bära kläder med nazistmärken som han hade köpt från en känd nazistbutik. Han själv tänker fortsätta bära kepsen fastän han fått veta detta och det stöds även av SD Riks.

Sven-Olof Sällström:
Sällström som tillsammans med Margareta Larsson skrev en motion om att de vill avskaffa alla åtgärder mot rasism och diskriminering. Sällström är en gammal ICA-handlare som gått i konkurs två gånger och har haft stora skulder hos kronofogden. Han anser att ”Konkurser är också en erfarenhet” och jag måste påpeka att Sven-Olof var SD’s ekonomiska talesman fram till valet och sitter idag i finansutskottet.

Björn Söder:
Homofoben Söder som ställde upp i SVT Debatt och fick efteråt sina påståenden granskade och fick icke godkänt och gör det igen. Okunskap eller lögner? Avgör själv. Söder är även den som står bakom citatet ”precis som nazismen bekämpades måste nu islam bekämpas”. Läs gärna denna artikel Söder skrev 1999 om det positiva med dödsstraff. Söder var inte bara med på Tallinfärjan utan han var med Ekeroth till den högerextrema balen i Wien 2012.

Markus Wiechel:
Markus kallar svarta afrikaner för ”satans jävla aphelveten” och skriver ”efterblivna jävla pensionsräddare! på Facebook. Markus gjorde ju även sig känd när han blev påkommen med att föra register över hans partikamrater och deras åsikter och duglighet i partiet.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
För att återgå till ämnet, en liten överblick över detta "helt vanliga" parti och dess ledamöter.
Det hela handlar om förtroende och dessa personer är alltså de som SD har dragit in i Sveriges Riksdag ämnade att styra Sverige på något sätt.
Skulle någon av er anställa Refaat som medicinsk expertis i ert företag?
Skulle någon av er anställa Tjock-Steffe som ekonomi-chef i ert företag?
Skulle någon av er uppskatta att se Anders Eklund jobba på ert barns dagis?

https://polimasaren.wordpress.com/2014/10/30/de-sverigedemokratiska-riksdagsledamoterna-2014/

En sak som jag direkt reagerar på är SDs ledamöters språkbruk gentemot resten av politiker-Sverige. Skulle man bara ta meningarna utan namn skulle jag jag lätt kunna tro att de snappats upp på nån högriskmatch i Allsvenskan snarare än i politiken. Det är mycket intressant hur de inom partiet (enskilt eller i grupp) ser på kvinnor.
Och när det gäller SDs berömda "nolltolerans" fungerar den väldigt dåligt mot Ekeroth, Gamov, Hagwall, Hedlund, Kinnunen, Marttinen, Skalin, Stenkvist, Sällström, Söder, Wiechel och Åkerlund. Men annars är den ju bra....

Ett litet axplock över vad partiets ledamöter tycker, tänker och gör:

Paula Bieler:
Bieler anser att det är naturligt att kvinnor och män fått olika roller i arbetslivet och ger olika hormoner skälet till det

Sara-Lena Bjälkö:

Kent Ekeroth:
Ekeroth vill kriminalisera tiggeri för utländska medborgare, men inte svenska. Samma retorik vill han ha med hemlösa. (rasism skulle jag säga)

Runar Filper:
Filper har dömts 13 gånger. Bland annat för stöld, misshandel och narkotikabrott och avtjänat flera fängelsestraff. Han är med i Riksfrontens kontaktregister.

Anders Forsberg:
Forsberg tycker att det måste bli lättare att skaffa vapen. För mycket pappersexercis anser han.

Josef Fransson:
Josef länkade på Twitter till en film som påstår att Barack Obama är homosexuell och att det beror på den muslimska kulturen. Han är en flitig läsare av Ekeroths hatblogg Avpixlat. Fransson twittrar om att alla muslimer är extrema och de som inte är det är avvikelser. (rasism skulle jag säga)

Anna Hagwall:
Anser att kvinnor som blir slagna ska inte gnälla så mycket. Hon anser att alla människor är lika mycket värda förutom de av annan kultur. (rasism skulle jag säga)

Roger Hedlund:
Hedlund är dömd för misshandel flera gånger och han vägrar betala skadeståndet han dömts att betala för den ena misshandeln.

Carina Herrstedt:
Carina är den i SD’s riksdagsgrupp som innehar rekordet i att bli dömd för förtal. Hela tre gånger har hon lyckats med den bedriften. Carina sitter alltså i Riksdagen för ett parti, men tycker ändå att kvinnor inte ska ha makt.

Rickard Jomshof:
Richard har uttalat sig precis som fler av hans partikamrater att ”islam är ett större hot än nazismen”. Han skyllde Breiviks terrordåd på mångkulturen.

Mattias Karlsson:

Martin Kinnunen:
Är känd för en del uttalanden bland annat ”Traditionellt i Sverige så är neger en färg” och ”En neger är en neger, inget nedsättande”. (inte nedsättande för vem?)

Margareta Larsson:
Förutom hennes lilla felräkning (miljarder) så har hon skrivit i sin nu borttagna blogg att kvinnans plats är hemmet för att föda barn. Larsson vill även förbjuda viss konst och fängsla konstnärer

David Lång:

Adam Marttinen:
Marttinen valde under sin tid som bland annat kommunfullmäktige att vara frånvarande på möten när han anser dagordningen är slätstruken och tråkig, trots detta satt alltså Marttinen samtidigt på flera heltidstjänster och för detta hade han ett sammanlagt arvode på 99 100 kr i månaden, vilket är 170 procent av ett riksdagsarvode. Däremot var Marttinen närvarande vid ett krogbesök. Han var så pass full att han knappt kunde stå på benen, gapa och väsnas kunde han till en sån grad att polisen var tvingen att tillkallas. Under den kvällen hade Marttinen gått fram till en person med invandrarbakgrund och sagt: ”Fast jag är rasist så tycker jag om dig”.

Oscar Sjöstedt:
SD’s nuvarande ekonomisk politiske talesperson har varit med att påta ihop en budget där han vill spara 152 miljarder kronor på att minska asyl- och anhöriginvandringen med 90 procent. Migrationsverket sågar hans kunskaper om hur asylinvandringen fungerar.

Johnny Skalin:
Innan sin tid som riksdagsledamot la Johnny en motion i sitt gamla distrikt om att alla bidrag till föreningar som sköttes av invandrare skulle tas bort omedelbart. Han har fortsatt i samma bana med att t.ex lägga motioner om att ha ett poängsystem för att avgöra om asylsökande ska få uppehållstillstånd eller ej. Korvkioskarbete dög inte för Johnny så han såg till att Försäkringskassan godtog hans ”bristande arbetsförmåga” och det passade ju bra för då kunde Johnny både studera och ge sig in i politiken och ta åt sig allt tyngre och tyngre uppdrag.

Robert Stenkvist:
Blev påkommen med att bära kläder med nazistmärken som han hade köpt från en känd nazistbutik. Han själv tänker fortsätta bära kepsen fastän han fått veta detta och det stöds även av SD Riks.

Sven-Olof Sällström:
Sällström som tillsammans med Margareta Larsson skrev en motion om att de vill avskaffa alla åtgärder mot rasism och diskriminering. Sällström är en gammal ICA-handlare som gått i konkurs två gånger och har haft stora skulder hos kronofogden. Han anser att ”Konkurser är också en erfarenhet” och jag måste påpeka att Sven-Olof var SD’s ekonomiska talesman fram till valet och sitter idag i finansutskottet.

Björn Söder:
Homofoben Söder som ställde upp i SVT Debatt och fick efteråt sina påståenden granskade och fick icke godkänt och gör det igen. Okunskap eller lögner? Avgör själv. Söder är även den som står bakom citatet ”precis som nazismen bekämpades måste nu islam bekämpas”. Läs gärna denna artikel Söder skrev 1999 om det positiva med dödsstraff. Söder var inte bara med på Tallinfärjan utan han var med Ekeroth till den högerextrema balen i Wien 2012.

Markus Wiechel:
Markus kallar svarta afrikaner för ”satans jävla aphelveten” och skriver ”efterblivna jävla pensionsräddare! på Facebook. Markus gjorde ju även sig känd när han blev påkommen med att föra register över hans partikamrater och deras åsikter och duglighet i partiet.

Åhnej! För mycket pappersexercis för att skaffa vapen11111111111111 :eek: Jävla rasse!

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
I Sverige skall varannan förortstönt ha en picka i linningen jämte tatueringen, men ve den laglydige som vill ha en älgstudsare för mycket. :mad:

#OnlyInSweden

Det är väl för att försvåra för förortstönten (och andra mindre lämpliga) att skaffa vapen som man kräver en massa papper och annat? Vill vi göra det enklare att skaffa vapen i Sverige?
Och har verkligen de seriösa jägarna några som helst problem att skaffa licens och vapen i Sverige?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det är väl för att försvåra för förortstönten (och andra mindre lämpliga) att skaffa vapen som man kräver en massa papper och annat? Vill vi göra det enklare att skaffa vapen i Sverige?
Och har verkligen de seriösa jägarna några som helst problem att skaffa licens och vapen i Sverige?
Ja det är helt onödigt byråkratiskt i dagsläget. Och ineffektivt.

Jag vet flera som inte borde fått vapen och jag vet flera som borde få ha fler, tex undertecknad.

SD är för övrigt det klart mest jägarvänliga partiet enligt jägareförbundet. Antar att inte heller det är intressant för dig.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Ja det är helt onödigt byråkratiskt i dagsläget. Och ineffektivt.

Jag vet flera som inte borde fått vapen och jag vet flera som borde få ha fler, tex undertecknad.

SD är för övrigt det klart mest jägarvänliga partiet enligt jägareförbundet. Antar att inte heller det är intressant för dig.
Att du inte får ha fler än ett vapen tar du som att lagen är ineffektiv?
Jag skulle nog hävda motsatsen...

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Du drog, som vanligt, helt fel slutsats. :lol

Förmodligen.
Så berätta, förutom den delen med vapen. Vad har du att säga om de andra ledamöterna?
Är vapendelen såpass viktig och övervägande för dig så att du kan acceptera de andra ledamöternas attityd, inställning och ovilja att följa svenska lagar?

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Paula Bieler:

>> Möjligtvis kontroversiellt i ankdammen Sverige och historiskt har hon nog rätt. Finns väl en anledning till varför tex. neandertalarna hade det som de hade det, eller? Dock knappast relevant i dagens moderna samhälle. Dvs, jag håller inte med henne men har svårt att tycka att hon är en ond människa för att hon tycker det.

Sara-Lena Bjälkö:

>> Ja, det får hon väl tycka? Män kan inte föda barn. Kvinnor kan däremot jaga.

Kent Ekeroth:

>> Ska han kriminalisera utländska hemlösa? Vänta va... :va

Runar Filper:

>> Man borde inte få vara politiker som dömd brottsling. Med "politiker" menar jag här avlönad av skattebetalare (direkt eller indirekt). Sen får väl där finnas en rimlighet. Någon som snattade som 19-åring kanske kan bli en utomordentlig politiker. Men Filper borde vara portad.

Anders Forsberg:

>> Svarar på det här i ett separat inlägg.

Josef Fransson:

>> Ja, vad ska man säga. Konstiga människor finns i alla partier. Är det inte någon MP:are som svamlar om chem-trails? Med det sagt så tycker jag båda är lika korkade. Men att vara korkad kan knappast räcka för att hindra någon att hålla på med politik. Då hade vi inte haft många politiker kvar. :hihi

Anna Hagwall:

>> Kommentarer överflödiga.

Roger Hedlund:

>> Se ovan gällande att politiker ska vara ostraffade. Tycker inte det är för mycket begärt.

Carina Herrstedt:

>> Här skulle det behövas lite mer information. Inget nytt att SD särbehandlas och inte till det positiva. Skulle inte förvåna mig om det även gällde hennes domar.

Rickard Jomshof:

>> Ja, är det så fel då? Väljer man att se islam som en ideologi och inte en religion så är jag benägen att hålla med honom. Men jag har inget problem att skilja på muslimer och islam. Hur många har inte dött i islams namn, inklusive muslimer? Har du hört talas om IS (före detta ISIS)?

>> Ang. Breivik så är det inte heller kontroversiellt med tanke på att Breivik själv hävdade det, om jag minns rätt.

Mattias Karlsson:

>> Ja, vad ska man säga. Tomte.

Martin Kinnunen:

>> Tomte.

Margareta Larsson:

>> Antidemokrat. Att hon är dålig på matematik diskvalificerar henne möjligtvis från olika former av finansiell politik. Samtidigt har vi haft en justitieminister (Beatrice Ask) som inte har någon juridiskt erfarenhet eller skolning. Vansinne i min värld.

David Lång:

>> Ja, det är nog många som delar den åsikten. Bara att dom inte säger det högt. Kolla bara Södertälje tex. Eller våra journalister. :hihi

Adam Marttinen:

>> Många representanter från olika partier som inte sköter sina jobb. Tycker det är vansinne att det inte finns något slags obligatorium inom politiken. Hur skulle det ut om vi vanliga knegare var lika arbetsskygga som politikerna? :död

Oscar Sjöstedt:

>> Vet inte hur legitim deras budget är eller inte, men migrationsverket talar ju hyffsat mycket i egenintresse. Så vad de tycker lägger jag inte mycket vikt vid. Vad jag vet så sysslar migrations verket med migration och inte finans.

Johnny Skalin:

>> Vet ingenting om det (invandrare och föreningar), men det låter ju onekligen korkat.

>> Du menar ett poängsystem liknande det som Kanada, Australien, NZ med fler har?

>> Återigen, hur skulle politiken se ut utan arbetsskygga politiker? :hihi

Robert Stenkvist:

>> Tomte.

Sven-Olof Sällström:

>> Han har väl rätt i sak (gällande konkurser) men det är ju en katastrof att han sitter i finansutskottet. :död

Björn Söder:

>> Har inte läst artikeln. Men att vara för dödsstraff känns inte helt kontroversiellt heller.

Markus Wiechel:

>> Skrämmande! :3freak

Eftersom det är så många som gillar att göra antaganden in den här tråden, samt tillskriva en åsikter man inte har, så känner jag mig nödgad att poängtera att jag inte har röstat på SD och inte sympatiserar heller.

Det jag vill säga är, antingen har vi demokrati fullt ut eller så har vi det inte. Det demokratiska systemet/processen är inte perfekt. Men det är det bästa vi har.

Det innebär att vi inte kan välja vilka partier som ska anses legitima eller ej. Det avgör den röstberättigade delen av befolkningen. Och i fallet SD har de stöd av 13% av väljarna. Det kan vi inte bara välja att ignorera för att vi inte tycker som dom. Gör vi det upphör vi att vara en demokrati.

Sen är det fullständigt legitimt och okontroversiellt att diskutera migration och integration. Precis lika mycket som det är att diskutera skolpolitiken. Man hatar inte barn för att man diskuterar skolpolitik. Lika lite hatar man invandrare för att man diskuterar migration och integration. Rätt enkelt egentligen.

:hej

Last edited:

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Att du inte får ha fler än ett vapen tar du som att lagen är ineffektiv?
Jag skulle nog hävda motsatsen...

Lagen är ineffektiv för att den hindrar inte de kriminella att införskaffa vapen. Den straffar, som vanligt, de ärliga.

Det är dagligen skottlossning på olika håll i landet, jag vågar nog garantera att inget av de vapen som används är lagligen införskaffade.

Med det sagt är jag inte säker på att jag vill ha ett system likt det amerikanska där man får en bössa när man öppnar ett bankkonto. :dummer

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Runar Filper:

>> Man borde inte få vara politiker som dömd brottsling. Med "politiker" menar jag här avlönad av skattebetalare (direkt eller indirekt). Sen får väl där finnas en rimlighet. Någon som snattade som 19-åring kanske kan bli en utomordentlig politiker. Men Filper borde vara portad.

Roger Hedlund:

>> Se ovan gällande att politiker ska vara ostraffade. Tycker inte det är för mycket begärt.
Det bör dock påpekas att Runars brott inträffade på åttiotalet.
Det är länge sedan.

Roger har mycket riktigt dömts för misshandel.
Han sprayade tårgas i ögonen på en syndikalist när han var 20 år gammal.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten