Skrotnisse
What would Shervin do?
Jag är fullt medveten om hur man använder dem, det och de.
Jag vill höra din förklaring på vari felet består.
Uppenbarligen inte.
Försök igen.
Jag är fullt medveten om hur man använder dem, det och de.
Jag vill höra din förklaring på vari felet består.
Jag är fullt medveten om att du tror att jag borde ha skrivit "...jag går inte i protestdemonstrationer för deT". Som i tex "för den sakens skull".
Men jag använder ordet "de" som i "jag protesterar inte för DE homosexuella".
Jag propagerar heller ej för någon religion. Jag avskyr ju DE (religionerna alltså).
Ropa inte så högt nästa gång du är sugen på att komma med billiga poänger, avvakta och läs en gång till istället.
Mina 5r kvarstår tydligen....
Hur protesterar man för?
Dem, inte de.
Dina femmor kvarstår i din fantasivärld.
Du menar att du har rätt, men du glömde vissa ord?Dem homosexuella??
För att återgå till ämnet, en liten överblick över detta "helt vanliga" parti och dess ledamöter.
Det hela handlar om förtroende och dessa personer är alltså de som SD har dragit in i Sveriges Riksdag ämnade att styra Sverige på något sätt.
Skulle någon av er anställa Refaat som medicinsk expertis i ert företag?
Skulle någon av er anställa Tjock-Steffe som ekonomi-chef i ert företag?
Skulle någon av er uppskatta att se Anders Eklund jobba på ert barns dagis?
https://polimasaren.wordpress.com/2014/10/30/de-sverigedemokratiska-riksdagsledamoterna-2014/
En sak som jag direkt reagerar på är SDs ledamöters språkbruk gentemot resten av politiker-Sverige. Skulle man bara ta meningarna utan namn skulle jag jag lätt kunna tro att de snappats upp på nån högriskmatch i Allsvenskan snarare än i politiken. Det är mycket intressant hur de inom partiet (enskilt eller i grupp) ser på kvinnor.
Och när det gäller SDs berömda "nolltolerans" fungerar den väldigt dåligt mot Ekeroth, Gamov, Hagwall, Hedlund, Kinnunen, Marttinen, Skalin, Stenkvist, Sällström, Söder, Wiechel och Åkerlund. Men annars är den ju bra....
Ett litet axplock över vad partiets ledamöter tycker, tänker och gör:
Paula Bieler:
Bieler anser att det är naturligt att kvinnor och män fått olika roller i arbetslivet och ger olika hormoner skälet till det
Sara-Lena Bjälkö:
Bjälkö tycker att män ska jaga och kvinnor föda barn
Kent Ekeroth:
Ekeroth vill kriminalisera tiggeri för utländska medborgare, men inte svenska. Samma retorik vill han ha med hemlösa. (rasism skulle jag säga)
Runar Filper:
Filper har dömts 13 gånger. Bland annat för stöld, misshandel och narkotikabrott och avtjänat flera fängelsestraff. Han är med i Riksfrontens kontaktregister.
Anders Forsberg:
Forsberg tycker att det måste bli lättare att skaffa vapen. För mycket pappersexercis anser han.
Josef Fransson:
Josef länkade på Twitter till en film som påstår att Barack Obama är homosexuell och att det beror på den muslimska kulturen. Han är en flitig läsare av Ekeroths hatblogg Avpixlat. Fransson twittrar om att alla muslimer är extrema och de som inte är det är avvikelser. (rasism skulle jag säga)
Anna Hagwall:
Anser att kvinnor som blir slagna ska inte gnälla så mycket. Hon anser att alla människor är lika mycket värda förutom de av annan kultur. (rasism skulle jag säga)
Roger Hedlund:
Hedlund är dömd för misshandel flera gånger och han vägrar betala skadeståndet han dömts att betala för den ena misshandeln.
Carina Herrstedt:
Carina är den i SD’s riksdagsgrupp som innehar rekordet i att bli dömd för förtal. Hela tre gånger har hon lyckats med den bedriften. Carina sitter alltså i Riksdagen för ett parti, men tycker ändå att kvinnor inte ska ha makt.
Rickard Jomshof:
Richard har uttalat sig precis som fler av hans partikamrater att ”islam är ett större hot än nazismen”. Han skyllde Breiviks terrordåd på mångkulturen.
Mattias Karlsson:
Han tycker att Zlatan inte är svensk på grund av hans kroppsspråk.
Martin Kinnunen:
Är känd för en del uttalanden bland annat ”Traditionellt i Sverige så är neger en färg” och ”En neger är en neger, inget nedsättande”. (inte nedsättande för vem?)
Margareta Larsson:
Förutom hennes lilla felräkning (miljarder) så har hon skrivit i sin nu borttagna blogg att kvinnans plats är hemmet för att föda barn. Larsson vill även förbjuda viss konst och fängsla konstnärer
David Lång:
David anser att det är en rättighet att slippa bo bland invandrare.
Adam Marttinen:
Marttinen valde under sin tid som bland annat kommunfullmäktige att vara frånvarande på möten när han anser dagordningen är slätstruken och tråkig, trots detta satt alltså Marttinen samtidigt på flera heltidstjänster och för detta hade han ett sammanlagt arvode på 99 100 kr i månaden, vilket är 170 procent av ett riksdagsarvode. Däremot var Marttinen närvarande vid ett krogbesök. Han var så pass full att han knappt kunde stå på benen, gapa och väsnas kunde han till en sån grad att polisen var tvingen att tillkallas. Under den kvällen hade Marttinen gått fram till en person med invandrarbakgrund och sagt: ”Fast jag är rasist så tycker jag om dig”.
Oscar Sjöstedt:
SD’s nuvarande ekonomisk politiske talesperson har varit med att påta ihop en budget där han vill spara 152 miljarder kronor på att minska asyl- och anhöriginvandringen med 90 procent. Migrationsverket sågar hans kunskaper om hur asylinvandringen fungerar.
Johnny Skalin:
Innan sin tid som riksdagsledamot la Johnny en motion i sitt gamla distrikt om att alla bidrag till föreningar som sköttes av invandrare skulle tas bort omedelbart. Han har fortsatt i samma bana med att t.ex lägga motioner om att ha ett poängsystem för att avgöra om asylsökande ska få uppehållstillstånd eller ej. Korvkioskarbete dög inte för Johnny så han såg till att Försäkringskassan godtog hans ”bristande arbetsförmåga” och det passade ju bra för då kunde Johnny både studera och ge sig in i politiken och ta åt sig allt tyngre och tyngre uppdrag.
Robert Stenkvist:
Blev påkommen med att bära kläder med nazistmärken som han hade köpt från en känd nazistbutik. Han själv tänker fortsätta bära kepsen fastän han fått veta detta och det stöds även av SD Riks.
Sven-Olof Sällström:
Sällström som tillsammans med Margareta Larsson skrev en motion om att de vill avskaffa alla åtgärder mot rasism och diskriminering. Sällström är en gammal ICA-handlare som gått i konkurs två gånger och har haft stora skulder hos kronofogden. Han anser att ”Konkurser är också en erfarenhet” och jag måste påpeka att Sven-Olof var SD’s ekonomiska talesman fram till valet och sitter idag i finansutskottet.
Björn Söder:
Homofoben Söder som ställde upp i SVT Debatt och fick efteråt sina påståenden granskade och fick icke godkänt och gör det igen. Okunskap eller lögner? Avgör själv. Söder är även den som står bakom citatet ”precis som nazismen bekämpades måste nu islam bekämpas”. Läs gärna denna artikel Söder skrev 1999 om det positiva med dödsstraff. Söder var inte bara med på Tallinfärjan utan han var med Ekeroth till den högerextrema balen i Wien 2012.
Markus Wiechel:
Markus kallar svarta afrikaner för ”satans jävla aphelveten” och skriver ”efterblivna jävla pensionsräddare! på Facebook. Markus gjorde ju även sig känd när han blev påkommen med att föra register över hans partikamrater och deras åsikter och duglighet i partiet.
Åhnej! För mycket pappersexercis för att skaffa vapen11111111111111 Jävla rasse!
Åhnej! För mycket pappersexercis för att skaffa vapen11111111111111 Jävla rasse!
I Sverige skall varannan förortstönt ha en picka i linningen jämte tatueringen, men ve den laglydige som vill ha en älgstudsare för mycket.
#OnlyInSweden
Ja det är helt onödigt byråkratiskt i dagsläget. Och ineffektivt.Det är väl för att försvåra för förortstönten (och andra mindre lämpliga) att skaffa vapen som man kräver en massa papper och annat? Vill vi göra det enklare att skaffa vapen i Sverige?
Och har verkligen de seriösa jägarna några som helst problem att skaffa licens och vapen i Sverige?
Att du inte får ha fler än ett vapen tar du som att lagen är ineffektiv?Ja det är helt onödigt byråkratiskt i dagsläget. Och ineffektivt.
Jag vet flera som inte borde fått vapen och jag vet flera som borde få ha fler, tex undertecknad.
SD är för övrigt det klart mest jägarvänliga partiet enligt jägareförbundet. Antar att inte heller det är intressant för dig.
Att du inte får ha fler än ett vapen tar du som att lagen är ineffektiv?
Jag skulle nog hävda motsatsen...
Du drog, som vanligt, helt fel slutsats.
Att du inte får ha fler än ett vapen tar du som att lagen är ineffektiv?
Jag skulle nog hävda motsatsen...
Det bör dock påpekas att Runars brott inträffade på åttiotalet.Runar Filper:
Filper har dömts 13 gånger. Bland annat för stöld, misshandel och narkotikabrott och avtjänat flera fängelsestraff. Han är med i Riksfrontens kontaktregister.
>> Man borde inte få vara politiker som dömd brottsling. Med "politiker" menar jag här avlönad av skattebetalare (direkt eller indirekt). Sen får väl där finnas en rimlighet. Någon som snattade som 19-åring kanske kan bli en utomordentlig politiker. Men Filper borde vara portad.
Roger Hedlund:
Hedlund är dömd för misshandel flera gånger och han vägrar betala skadeståndet han dömts att betala för den ena misshandeln.
>> Se ovan gällande att politiker ska vara ostraffade. Tycker inte det är för mycket begärt.
Stora Motorcykelkatalogen 2025
Nu går vi in i slutfasen gä... |
|
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|