Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Jag vet inte vad du menar med att "homosexualitet är emot de flesta religioner"?
Jag däremot är emot alla religioner. Jag tycker de är skit och då inkluderar jag även kristendom och katolicism.
Men vill någon tro på en saga så får de väl göra det.
Samma med att någon är homosexuell. Vill någon vara det så är det ok för mig, jag tänker inte hångla med en annan man men jag har tillräckligt med självförtroende för att inte bli stött av att andra gör det.

Ang IS så är de extremister ja. De har snedtolkat koranen å det grövsta och de bör bekämpas då de har en mycket aggressiv och farlig inställning.
Så som KKK har snedtolkat Bibeln.
Så som Evangelisterna har snedtolkat Bibeln när de finner stöd i den för att skjuta abortläkare.
Så som de katolska prästerna verkar finna stöd i bibeln för att utnyttja småpojkar (gång på gång).
Så som Scientologerna verkar finna stöd i sin sagobok om att utnyttja och skinna de som inte förstår bättre.

Min poäng är att det är konstigt att stå upp för homosexuellas rättigheter samtidigt som man står upp för religioners rättigheter, eftersom de två exemplen egentligen inte kan existera i samma samhälle.

Sen att religion är skit och att de flesta "religiösa" väljer ut sina favoritbitar ur valfri sagobok är ju en annan femma, men något jag irriterar mig på. Antingen är ju bokjäveln sann och Gud/Allah finns på riktigt, eller så är det påhittat. Pick one liksom.

Se bara på svenska kyrkan som tillåter homobröllop. Absolut inget jag är emot från homosarnas sida. Good for you säger jag :tummenupp

Men från kyrkans sida så går det ju precis tvärt emot deras EGEN sagobok säger. Vilket ju måste betyda att inte ens svenska kyrkan tror på bibeln längre.

Men nu har jag hamnat OT känner jag.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Min poäng är att det är konstigt att stå upp för homosexuellas rättigheter samtidigt som man står upp för religioners rättigheter, eftersom de två exemplen egentligen inte kan existera i samma samhälle.

Sen att religion är skit och att de flesta "religiösa" väljer ut sina favoritbitar ur valfri sagobok är ju en annan femma, men något jag irriterar mig på. Antingen är ju bokjäveln sann och Gud/Allah finns på riktigt, eller så är det påhittat. Pick one liksom.

Se bara på svenska kyrkan som tillåter homobröllop. Absolut inget jag är emot från homosarnas sida. Good for you säger jag :tummenupp

Men från kyrkans sida så går det ju precis tvärt emot deras EGEN sagobok säger. Vilket ju måste betyda att inte ens svenska kyrkan tror på bibeln längre.

Bra skrivet. Man kan undra hur religion överhuvudtaget är tillåtet. Religionsfriheten ska skyddas till varje pris. Varför då undrar jag då? Som du är inne på är allt så otroligt motsägelsefullt med pk-samhället så man tror inte det är sant. Pingstkyrkan är skit men islam är topp liksom.

Finns inget mer inkonsekvent, polariserande och generaliserande än den svenska pk-heten. Islam är bra, bögar är bra och feminism är bra. Jag har hittills aldrig hört en bra förklaring till hur de får ihop det utan allt bara mynnar ut i att det är vit heteroman som står för all skit här i världen.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon

Jag ser det lite annorlunda.
Jag står inte upp för homosexuellas rättigheter. Jag går inte i protestdemonstrationer för de.
Jag står heller ej på Sergels Torg och propagerar för någon religion, jag avskyr ju de.

Det jag däremot vänder mig emot är någons (vem som helst) ambitioner att bestämma över vad andra ska tycka.
Du får göra precis vad du behagar, det du mår bra av (sålänge du inte skadar någon annan) och det bekommer mig inte det minsta. Men tala inte om för mig att jag måste göra samma saker som du gillar.

Det är en viss skillnad tycker jag från att stå upp för homo/religion.
Bra eller dåligt får alla tycka vad de vill om.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Utveckla gärna.
Menar du att du vill att andra ska tala om för dig hur du ska leva ditt liv? Lite som IS tycker?

Nej, jag menar att du och din likar i er pöbel har väldigt svårt att acceptera de som inte tycker som ni. Dessutom utan några argument till varför de andra ska tycka som ni. Det är ju denna tråden ett utmärkt exempel på.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Jag står inte upp för homosexuellas rättigheter. Jag går inte i protestdemonstrationer för de.
Jag står heller ej på Sergels Torg och propagerar för någon religion, jag avskyr ju de.

Det jag däremot vänder mig emot är någons (vem som helst) ambitioner att bestämma över vad andra ska tycka.
Du får göra precis vad du behagar, det du mår bra av (sålänge du inte skadar någon annan) och det bekommer mig inte det minsta. Men tala inte om för mig att jag måste göra samma saker som du gillar.

Så alla får tycka vad de vill, förutom de som tycker att man ska minska invandringen till Sverige till en nivå som gör att vi faktiskt kan ta hand om de vi tar emot?
Eller de som faktiskt är religiösa på riktigt och som anser att homosexualitet är en synd? De är rasister och homofober och måste tycka som du.

Det är det här jag försöker få fram nämligen, man kan inte stå på alla sidor samtidigt. Det GÅR inte acceptera alla sidors rättigheter när sidorna går emot varandra. Antingen så tycker du att det finns begränsningar i vilka åsikter man får uttrycka, eller så slutar du gnälla när Sveriges tredje största parti framför sina åsikter.

Ja deras åsikter är inte särskilt bra alla gånger, det håller jag med om. Men om de ska stoppas från att framföra dem så tycker jag man kan skrika lika högt så fort valfri muslim, kristen eller jude får utrymme att framföra sina åsikter.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Så alla får tycka vad de vill, förutom de som tycker att man ska minska invandringen till Sverige till en nivå som gör att vi faktiskt kan ta hand om de vi tar emot?
Eller de som faktiskt är religiösa på riktigt och som anser att homosexualitet är en synd? De är rasister och homofober och måste tycka som du.

Det är det här jag försöker få fram nämligen, man kan inte stå på alla sidor samtidigt. Det GÅR inte acceptera alla sidors rättigheter när sidorna går emot varandra. Antingen så tycker du att det finns begränsningar i vilka åsikter man får uttrycka, eller så slutar du gnälla när Sveriges tredje största parti framför sina åsikter.

Ja deras åsikter är inte särskilt bra alla gånger, det håller jag med om. Men om de ska stoppas från att framföra dem så tycker jag man kan skrika lika högt så fort valfri muslim, kristen eller jude får utrymme att framföra sina åsikter.

Det är inte helt rätt att få fram vad man tycker i skrift.
Man får tycka att Gud är god (idiot i mina ögon men harmlös).
Man får tycka att homosex är avskyvärt (idiot i mina ögon men också harmlös)
Man får tycka att invandrare är jätteläskiga (se ovan).

När något av dessa ovanstående slår över till:
"Min Gud är god och du måste också tycka det, annars jävlar"
"Bögar är äckliga och när jag ser de åker de på stryk"
"Invandrare ska veta hut, alla vet att de är kriminella allihopa ändå"

Det är då det inte längre är en harmlös åsikt utan en inskränkt syn med potential till handling som kan skada tredjepart. Med betoning på "skada någon annan", det är sånt jag är emot.

Vad som kan tolkas in i det är säkert väldigt olika för olika personer men IS är ett exempel, KKK och Svenska Motståndsrörelsen är andra.

Utöver handling eller ej så tycker jag det är högst opassande att man som folkvald politiker använder ett språk som många inom SD gör, stöder/underhåller sidor som Avpixlat eller far fram på stan med järnrör.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Det är inte helt rätt att få fram vad man tycker i skrift.
Man får tycka att Gud är god (idiot i mina ögon men harmlös).
Man får tycka att homosex är avskyvärt (idiot i mina ögon men också harmlös)
Man får tycka att invandrare är jätteläskiga (se ovan).

När något av dessa ovanstående slår över till:
"Min Gud är god och du måste också tycka det, annars jävlar"
"Bögar är äckliga och när jag ser de åker de på stryk"
"Invandrare ska veta hut, alla vet att de är kriminella allihopa ändå"

Det är då det inte längre är en harmlös åsikt utan en inskränkt syn med potential till handling som kan skada tredjepart. Med betoning på "skada någon annan", det är sånt jag är emot.

Vad som kan tolkas in i det är säkert väldigt olika för olika personer men IS är ett exempel, KKK och Svenska Motståndsrörelsen är andra.

Utöver handling eller ej så tycker jag det är högst opassande att man som folkvald politiker använder ett språk som många inom SD gör, stöder/underhåller sidor som Avpixlat eller far fram på stan med järnrör.

Håller med dig i ovanstående förutom punkten att du verkar tycka att SD som parti försöker pracka på andra människor sitt synsätt. Jag tycker snarare de meddelar sin ståndpunkt precis som alla andra partier. Snarare tycker jag högersidan generellt sysslar mycket mindre med det än exempelvis F! och Vänstern. Där kan vi snacka om att vilja tvinga andra till samma synsätt.
Man måste skilja på enskilda personer och partiet som helhet tycker jag. Det är det mest högerextrema partiet som finns i Sveriges Riksdag så självklart kommer de lite smartare rassarna försöka ta sig in där istället för att kasta bort en röst på exempelvis SvP, men det säger ju inte automatiskt att SD kommer följa den linjen de vill ha.

För övrigt tycker jag SD verkar vara det parti som i högst utsträckning utesluter folk som inte följer partiets linje. Från skandal till uteslutning går ju på några dagar där, i andra partier kan det gå månader eller ibland inte alls. En liten pudel bara så är allt glömt och förlåtet från partiets sida. Kolla bara på Romson och hennes miljöskurkeri.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Att SD är det parti som utesluter flest medlemmar anser jag ligger i den enkla förklaringen att de har flest idioter i sitt parti. Att det fortfarande sker och att det har skett i sån omfattning har gjort att man ser på SD som ett pajasparti.
Det finns inget förtroende kvar för att dessa människor skulle kunna göra någon som helst nytta i Politiken.

Nu kommer någon skrika "men Romson då?". Jaa, Romson har klantat till sig ett par gånger men hennes handlingar känns väldigt harmlösa i jämförelse med att SD-medlemmar under pseudonym (varför känner de att de behöver en pseudonym?) skriker ut sitt hat mot invandrare och önskar att andra kvinnliga politiker ska bli "gängvåldtagna".

Jag har frågat det förut men inte fått något svar. Kan vara en svår fråga men hur många klavertramp, hur många idiotiska och hatiska uttalanden, hur många uteslutningar kan man få göra inom ett parti och det fortfarande är "enskilda individers åsikter, inte partiets"?

Hur många?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Håller med dig i ovanstående förutom punkten att du verkar tycka att SD som parti försöker pracka på andra människor sitt synsätt. Jag tycker snarare de meddelar sin ståndpunkt precis som alla andra partier. Snarare tycker jag högersidan generellt sysslar mycket mindre med det än exempelvis F! och Vänstern. Där kan vi snacka om att vilja tvinga andra till samma synsätt.
Man måste skilja på enskilda personer och partiet som helhet tycker jag. Det är det mest högerextrema partiet som finns i Sveriges Riksdag så självklart kommer de lite smartare rassarna försöka ta sig in där istället för att kasta bort en röst på exempelvis SvP, men det säger ju inte automatiskt att SD kommer följa den linjen de vill ha.

För övrigt tycker jag SD verkar vara det parti som i högst utsträckning utesluter folk som inte följer partiets linje. Från skandal till uteslutning går ju på några dagar där, i andra partier kan det gå månader eller ibland inte alls. En liten pudel bara så är allt glömt och förlåtet från partiets sida. Kolla bara på Romson och hennes miljöskurkeri.

Som jag skrivit någonstans tidigare i tråden.
Naturligtvis är det viktigt vilka personer som företräder ett parti samt hur de beter sig i största allmänhet.
Det går inte att koppla isär de två.

Däremot tycker, som jag också skrivit, att SD jobbat på bra med sin 0-tolerans.

I alla diskussioner finns ju flera åsikter och man försöker propagera för sin.
På ingen sida har jag sett någon "pracka på" eller "inte tillåta" den andra åsikten.
Däremot finns en hel del frustration över att inte "nå fram" till andra sidan.

Så har det väl, i stort, varit också i denna tråd.
Även om båda sidor, inkl mig, ropat på en "högre nivå".

Det får, och skall, finnas avvikande åsikter.
En av de få saker jag skulle kunna gå i krig för.
Sedan förbehåller jag mig den fulla rätten att framhålla min åsikt i alla debatter.
En rättighet som jag också vill tillskriva alla andra här på SH.

Bara mina två SH-cent... :)

Smagatusk

Guest
Nu kommer någon skrika "men Romson då?". Jaa, Romson har klantat till sig ett par gånger men hennes handlingar känns väldigt harmlösa i jämförelse med att SD-medlemmar under pseudonym (varför känner de att de behöver en pseudonym?) skriker ut sitt hat mot invandrare och önskar att andra kvinnliga politiker ska bli "gängvåldtagna".

Men att vissa dårar i SD sitter och spyr ut sitt hat på nätet är väl inte lika illa som om Jimmie Åkesson skulle gömma 30 illegala flyktingar i sin källare?

För det var det Romson gjorde. Hon gick totalt EMOT sitt egen ideologi. Totalt emot. 180 grader, bara sådär. På alla sätt.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Men att vissa dårar i SD sitter och spyr ut sitt hat på nätet är väl inte lika illa som om Jimmie Åkesson skulle gömma 30 illegala flyktingar i sin källare?

För det var det Romson gjorde. Hon gick totalt EMOT sitt egen ideologi. Totalt emot. 180 grader, bara sådär. På alla sätt.

Hade handlingen samma vikt i samhället tycker du?
Jag säger inte att hon inte gjorde fel, jag bara undrar vilken vikt du lägger vid det normalt?

Justitieministern kan åka på parkeringsböter eller åka fast för grov misshandel. Samma tyngd i båda förseelserna tycker du?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Så du menar att vi måste stoppa dessa kristna? Pingstkyrkan, Svenska Kyrkan och hela kristendomen då de uppmanar till att döda små barn?
Det här var nytt för mig men nu inser jag ju att det inte är Islam som är hotet, det är kristendomen. Än en gång....

Nej det är nog inte nödvändigt att stoppa de som följer nya testamentet, som för övrigt är äldre än koranen fast utan det elaka.

Så vill du stoppa något, så börja med koranen.

Men insåg du nu vilken praktidiot du var när du hade glömt dina tre frågor, och sen utan att inse det kontrade med ytterligare?

Men nu är det slut på besvarande av dina frågor innan du tar tiden på dig och redogör för vad du anser rasism egentligen är.

Första fyra bokstäverna i din användarnamn börjar helt klart stämma bättre och bättre....

Smagatusk

Guest
Jag säger inte att hon inte gjorde fel, jag bara undrar vilken vikt du lägger vid det normalt?

Justitieministern kan åka på parkeringsböter eller åka fast för grov misshandel. Samma tyngd i båda förseelserna tycker du?

Det Romson gjorde var 1000 ggr värre om du frågar mig. Miljön är det viktigaste vi har.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Du missar vad partiet står för, miljön, hon går mot vad partiet har som enfråga.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Lite återkoppling till ett av dina tidigare påståenden:
"Och just det, dålig svenska? Det måste vara första gången jag hör den repliken. Mina 5:eek:r i svenska (ja 5:eek:r, så du förstår ungefär när jag gick i skolan då du verkar ha problem med min ålder) måste vara världshistoriens mest oförtjänta"

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten