Jag vet inte vad du menar med att "homosexualitet är emot de flesta religioner"?
Jag däremot är emot alla religioner. Jag tycker de är skit och då inkluderar jag även kristendom och katolicism.
Men vill någon tro på en saga så får de väl göra det.
Samma med att någon är homosexuell. Vill någon vara det så är det ok för mig, jag tänker inte hångla med en annan man men jag har tillräckligt med självförtroende för att inte bli stött av att andra gör det.
Ang IS så är de extremister ja. De har snedtolkat koranen å det grövsta och de bör bekämpas då de har en mycket aggressiv och farlig inställning.
Så som KKK har snedtolkat Bibeln.
Så som Evangelisterna har snedtolkat Bibeln när de finner stöd i den för att skjuta abortläkare.
Så som de katolska prästerna verkar finna stöd i bibeln för att utnyttja småpojkar (gång på gång).
Så som Scientologerna verkar finna stöd i sin sagobok om att utnyttja och skinna de som inte förstår bättre.
Min poäng är att det är konstigt att stå upp för homosexuellas rättigheter samtidigt som man står upp för religioners rättigheter, eftersom de två exemplen egentligen inte kan existera i samma samhälle.
Sen att religion är skit och att de flesta "religiösa" väljer ut sina favoritbitar ur valfri sagobok är ju en annan femma, men något jag irriterar mig på. Antingen är ju bokjäveln sann och Gud/Allah finns på riktigt, eller så är det påhittat. Pick one liksom.
Se bara på svenska kyrkan som tillåter homobröllop. Absolut inget jag är emot från homosarnas sida. Good for you säger jag
Men från kyrkans sida så går det ju precis tvärt emot deras EGEN sagobok säger. Vilket ju måste betyda att inte ens svenska kyrkan tror på bibeln längre.
Men nu har jag hamnat OT känner jag.