Inte för att vara sån, men du inser att homosexualitet egentligen är emot de flesta stora religioner va? Så att vara för både religion och homosexualitet blir lite konstigt i vissa fall.
Sen tycker jag det är full förståeligt att vara orolig för vad exempelvis islam håller på att ställa till med just nu. Och ja jag vet att IS är extremister, men de går likväl under religiös flagg.
Jag vet inte vad du menar med att "homosexualitet är emot de flesta religioner"?
Jag däremot är emot alla religioner. Jag tycker de är skit och då inkluderar jag även kristendom och katolicism.
Men vill någon tro på en saga så får de väl göra det.
Samma med att någon är homosexuell. Vill någon vara det så är det ok för mig, jag tänker inte hångla med en annan man men jag har tillräckligt med självförtroende för att inte bli stött av att andra gör det.
Ang IS så är de extremister ja. De har snedtolkat koranen å det grövsta och de bör bekämpas då de har en mycket aggressiv och farlig inställning.
Så som KKK har snedtolkat Bibeln.
Så som Evangelisterna har snedtolkat Bibeln när de finner stöd i den för att skjuta abortläkare.
Så som de katolska prästerna verkar finna stöd i bibeln för att utnyttja småpojkar (gång på gång).
Så som Scientologerna verkar finna stöd i sin sagobok om att utnyttja och skinna de som inte förstår bättre.