Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Det hade varit rocknroll!
Johansson for Dictator!
Är det så konstigt, handen på hjärtat, att man misstror folk som kommer från nynazismen en liiiten yttepytteaning mer än en gammal gråsosse förresten?
Sossarna vet man ju var man har dom, samma uråldriga dravel i årtionden, som inte är applicerbart på en modern världsbild..
Utan mothugg?
Verkligen?

Åfan, att Jimmie, Söder och Ekeroth varit nynazister i unga år har jag helt missat. Källa på det?:)

Det är precis det där tänket som gör att folk hemma i byn röstat S generation efter generation utan att ens reflektera över vilken politik dom faktiskt för här och nu, det viktiga är vad dom stod för för 80 år sedan.

Eftersom SD stod för tveksamma åsikter i partiets barndom så är varje ny SD-politiker per automatik en nynazist förklädd i kostym, oavsett om personen i fråga är f.d. miljöpartist eller första generationens invandrare. Dessutom helt oavsett vad denne uttrycker för åsikter eller för den delen vad som står i partiprogrammet.

Nazister hela bunten I tellz ya, det står ju för tusan till och med på Aftonbladets ledarsida!:mattias

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Åfan, att Jimmie, Söder och Ekeroth varit nynazister i unga år har jag helt missat. Källa på det?:)

Det är precis det där tänket som gör att folk hemma i byn röstat S generation efter generation utan att ens reflektera över vilken politik dom faktiskt för här och nu, det viktiga är vad dom stod för för 80 år sedan.

Eftersom SD stod för tveksamma åsikter i partiets barndom så är varje ny SD-politiker per automatik en nynazist förklädd i kostym, oavsett om personen i fråga är f.d. miljöpartist eller första generationens invandrare. Dessutom helt oavsett vad denne uttrycker för åsikter eller för den delen vad som står i partiprogrammet.

Nazister hela bunten I tellz ya, det står ju för tusan till och med på Aftonbladets ledarsida!:mattias

Jimmie var väl moderat vad jag vet..?
Och vill man slippa nazikommentarerna kanske man skulle bilda ett annat parti utan den bakgrunden?
Dom kommer där dom kommer ifrån och det kommer dom aldrig ifrån, lika lite som att en gammal kåkfarare med gaddningar i ansiktet kan leva hederligt i 40 år, han är fortfarande en kåkfarare.
Vill ni rösta på sd, vänj er vid nassestämpeln, det kommer inte bli bättre är jag rädd.

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jimmie var väl moderat vad jag vet..?
Och vill man slippa nazikommentarerna kanske man skulle bilda ett annat parti utan den bakgrunden?
Dom kommer där dom kommer ifrån och det kommer dom aldrig ifrån, lika lite som att en gammal kåkfarare med gaddningar i ansiktet kan leva hederligt i 40 år, han är fortfarande en kåkfarare.
Vill ni rösta på sd, vänj er vid nassestämpeln, det kommer inte bli bättre är jag rädd.

Så, en gång dömd alltid dömd. Kan inte trots min negativa människosyn dela din åsikt. Det är lika väl applicerbart som vänsterpartister och Gulag eller sossarnas rasbiologiska institut.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Så, en gång dömd alltid dömd. Kan inte trots min negativa människosyn dela din åsikt. Det är lika väl applicerbart som vänsterpartister och Gulag eller sossarnas rasbiologiska institut.
Det är ju så det funkar.. har man aldrig gjort något fel behöver man inte bevisa nåt alls. Har man däremot hyllat hitler kommer det ta enormt lång tid att tvätta bort den stämpeln. Det konstiga är att folk verkar förvånade och förorättade över det?
Låt oss ta ett lite jobbigare exempel: du får reda på att din granne är dömd pedofil. Låter du honom passa dina ungar eller gör du med all önskvärd tydlighet klart för honom att minsta blick åt fel håll så ryker kulorna?

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Med tanke på åt vilket håll opinionssiffrorna pekar så har rätt många genomskådat skitkastnings-taktiken, så att politiska motståndare slänger nazistanklagelser runt sig är väl mest som att skjuta sig i foten nu för tiden.

Bring it on!:)

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Låt oss ta ett lite jobbigare exempel: du får reda på att din granne är dömd pedofil. Låter du honom passa dina ungar eller gör du med all önskvärd tydlighet klart för honom att minsta blick åt fel håll så ryker kulorna?

Självklart alternativ 2.

Om du får reda på att din granne är aktiv i en förening med miljontals medlemmar som tillbedjer en pedofil, försvarar kvinnomisshandel och dödar folk som vägrar gå med i föreningen, skulle du låta dina döttrar leka med deras barn?

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Självklart alternativ 2.

Om du får reda på att din granne är aktiv i en förening med miljontals medlemmar som tillbedjer en pedofil, försvarar kvinnomisshandel och dödar folk som vägrar gå med i föreningen, skulle du låta dina döttrar leka med deras barn?
Jag har inget emot varken muslimer, kristna eller judar. Jag har däremot jättemycket emot alla extrema avarter av religionsutövning. Samma med politik.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon

Men om man inte är svensk så gäller det?
"Det vet man ju att alla romer som tigger på gatan är kriminellt organiserade."
"De flyktingar som kommer hit är inte de verkligt behövande."
"Alla muslimer har våldtäkt i kulturen."
Det där är innebörden i uttalanden från SD-anhängare, i dessa fall går det bra med att döma alla i en grupp efter några.
Men att hävda att Jimmy är nasse när han gick med i SD u der tiden de hade ett betydligt grövre språk i sina flygblad betyder inget?
Varje ny person inom SD som blir avslöjad med en massa fuffens är hela tiden en återkommande ensam individ som inte står för partiets åsikter?

Herregud, det är som en gay-bekant sade en gång om de homosexuella i Pride-paraden. "Först spökar man ut sig och sen skriker man om att bli tagen på allvar!"

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Jag har inget emot varken muslimer, kristna eller judar. Jag har däremot jättemycket emot alla extrema avarter av religionsutövning. Samma med politik.

På vilket sätt anser du SD:s politik vara en extrem avart? Rent spontant (och utan att inbilla mig massa mellan raderna i partiprogrammet) så känns det mesta som sunt förnuft.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Men om man inte är svensk så gäller det?
"Det vet man ju att alla romer som tigger på gatan är kriminellt organiserade."
"De flyktingar som kommer hit är inte de verkligt behövande."
"Alla muslimer har våldtäkt i kulturen."
Det där är innebörden i uttalanden från SD-anhängare, i dessa fall går det bra med att döma alla i en grupp efter några.
Men att hävda att Jimmy är nasse när han gick med i SD u der tiden de hade ett betydligt grövre språk i sina flygblad betyder inget?
Varje ny person inom SD som blir avslöjad med en massa fuffens är hela tiden en återkommande ensam individ som inte står för partiets åsikter?

Herregud, det är som en gay-bekant sade en gång om de homosexuella i Pride-paraden. "Först spökar man ut sig och sen skriker man om att bli tagen på allvar!"

Varför sätter du citationstecken runt meningar som inte är citat?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM

Nu blev jag nyfiken, vart får du allt du häver ur dig ifrån?

Av ditt citatav din väns åsikter om pride, får jag bara en uppfattning om att han/hon har brister i sin acceptans för queer / transpersoner. Det får stå för honom och är inget jag delar på något sätt.

Men visst, omger en sig av fördomsfulla personer blir en gärna det själv. Hur du väljer att tolka detta lär inte ge höga odds. Men tror att de normalbegåvade begriper.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Nu blev jag nyfiken, vart får du allt du häver ur dig ifrån?

Av ditt citatav din väns åsikter om pride, får jag bara en uppfattning om att han/hon har brister i sin acceptans för queer / transpersoner. Det får stå för honom och är inget jag delar på något sätt.

Men visst, omger en sig av fördomsfulla personer blir en gärna det själv. Hur du väljer att tolka detta lär inte ge höga odds. Men tror att de normalbegåvade begriper.
Och "de normalbegåvade" är.....?

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj

Är ju en briljant idé att hantera den utbredda rasismen inom SD med att fortsätta se historien med skygglappar :lol

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten