Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Smagatusk

Guest
Dessutom kan inget klassas som missbruk om det inte går ut över något annat. Har du råd med det och du är villig att lägga de pengarna på ditt nöje så fine by me. Undrar dock vilken sajt han använder för det vore rätt gött att spela av honom några tusen :p

Tror nog dessutom det är en hel del användare på detta forum som lägger ansenliga summor på något som många andra skulle se som meningslöst nöje, exempelvis bandagar utan någon som helst tävlingsambition.
Finns det rehab för MC missbruk?

Du missade nog poängen med mitt inlägg. Men din liknelse med bandagarna var helt klart värt ett plus.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Du missade nog poängen med mitt inlägg. Men din liknelse med bandagarna var helt klart värt ett plus.

Pragmatik på nätet är väldigt svårt, men jag höll med dig i mitt inlägg.

Fan att inte detta forumet är på engelska, skriver C-uppsats i precis detta att missförstånd ofta händer på nätet pga att pragmatiken går förlorad.

Vad jag menade var iaf att om Åkesson finner nöje i att spela på nätet och han har råd att spela utan att det går ut över något annat så ser jag inte varför det skulle vara ett problem.
Ingen skulle ju höja på ögonbrynen om valfri annan högavlönad politiker lägger, säg 50 000, på några veckors all inclusive i Bahamas.

Skitsamma vad de spenderar sin lön på liksom, sålänge det inte är Toblerone. Det tyder på djupa underliggande problem. Som tur är vilade just den Socialdemokraten upp sig på Mauritius, dock inte för sin egen lön.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Jo, den saken är rätt uppenbar. Men är att spela på nätet ett missbruk? En höginkomsttagare som spelar för en halv mille under ett år. Shit, stoppa pressarna! Det är ju inte så att han spelat BORT 500.000, utan satsat 500.000. Hur resultatet blev förtäljer inte historian. Twintorskens favvoblaska Expressen har inte ens själva skrivit att han spelat bort den summan. Jimmie har själv berättat att de (han och hans fru som också varit delaktig) vann en stor summa pengar inledningsvis i spelandet. Men debila vänstermänniskor som bara kan läsa stödord ur rubriker kan lätt tolka det så som Twintorsken har gjort.

Alla kan göra fel. Även tillsynes fulländade människor som Jimmie Åkesson.
Glöm inte att jag är psykotisk förutom att jag älskar kvällspressen och tror allt som skrivs där eftersom jag är en debil vänstermänniska du mästare på argumentation.
Oavsett om han satsat, vunnit eller förlorat en halv mille på nätspel är det min åsikt att karln är idiot.
D.v.s ej lämpad att leda ett land.
Detsamma gäller tyvärr för de flesta andra 'politiska ledare' vi har i sverige.

Men det ringer inga varningsklockor alls för er sd-folk att ha en gamblertyp som partiledare?
Såklart inte. Han är ju er idol. Heil Åkesson.

Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80

Fan att inte detta forumet är på engelska, skriver C-uppsats i precis detta att missförstånd ofta händer på nätet pga att pragmatiken går förlorad.

Vad jag menade var iaf att om Åkesson finner nöje i att spela på nätet och han har råd att spela utan att det går ut över något annat så ser jag inte varför det skulle vara ett problem.
Ingen skulle ju höja på ögonbrynen om valfri annan högavlönad politiker lägger, säg 50 000, på några veckors all inclusive i Bahamas.

Skitsamma vad de spenderar sin lön på liksom, sålänge det inte är Toblerone. Det tyder på djupa underliggande problem. Som tur är vilade just den Socialdemokraten upp sig på Mauritius, dock inte för sin egen lön.

Den uppsatsen vore kul att läsa samt borde vara obligatorisk för alla här på SH. :fakta

Smagatusk

Guest

Jag fattade allt det där. Jag reagerade på att du trodde det var lätt att spela av honom några tusen. Missbrukare är ju ofta rätt dåliga på det de missbrukar, medans jag hävdar motsatsen om JÅ. :)

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Den uppsatsen vore kul att läsa samt borde vara obligatorisk för alla här på SH. :fakta

Om jag kommer ihåg det kan jag hojta till när den är klar. Jag tror den kommer publiceras på nätet som alla andra större uppsatser. Om den blir klar i tid vill säga. Lingvistik är en djungel och det blir inte lättare när den ska skrivas på akademisk engelska.

Jag fattade allt det där. Jag reagerade på att du trodde det var lätt att spela av honom några tusen. Missbrukare är ju ofta rätt dåliga på det de missbrukar, medans jag hävdar motsatsen om JÅ. :)

Aha ja du ser, missförstånd igen. Jo det är klart om det är hans omsättning i spelandet som är en halv miljon så kan det ju rent tekniskt vara så att han började med hur lite som helst och vinner som fan.
Orkar inte leta upp originalkällan och kolla exakt hur de formulerat artikeln.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Glöm inte att jag är psykotisk förutom att jag älskar kvällspressen och tror allt som skrivs där eftersom jag är en debil vänstermänniska du mästare på argumentation.
Oavsett om han satsat, vunnit eller förlorat en halv mille på nätspel är det min åsikt att karln är idiot.

Men det ringer inga varningsklockor alls för er sd-folk att ha en gamblertyp som partiledare?

Mao, så skiter du i fakta och agerar på känslan att Jimmy (som du inte verkar veta något om) är en idiot?

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj

Hur ska en partiledare vara för att inte bli idiotförklarad av dig?

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Och ändå klagar du på Åkesson.:va
Ja. Hade han sagt sanningen hade hans part aldrig fått dom siffrorna dom fick nu.
Men alltså, vad jag försöker säga är att jag inte enbart klagar på åkesson, det är ju de etablerade politikernas fel som inte ger ett skit för vad vi tycker och vad vi vill som skapat den här situationen.
Och Åkesson är inte ett dugg bättre än dom som sitter vid makten nu.
Misstaget ni gör är att tro att han och Sd är några frälsare som kommer göra sverige till ett fantastiskt land igen.
Det kommer inte hända.
Inget land har nånsin mått bra av höger- eller vänsterextrema styren.
Det kommer bli skit och terror på en helt ny nivå att bo här framöver om SD får majoritet i nästa val som förutspås.
Då emigrerar jag bannemej för jag är säkert redan registrerad som meningsmotståndare.
Sen ska jag också säga att jag inte tror på fri massinvandring från hela världen hit, utan noggrann kontroll av folken som flyttar hit. Det är nästan självklart och så går det till i övriga världen, det är inte rasism, det är ett normalt sätt att behålla en fungerande stat. Varor som passerar våra gränser kontrolleras, samma borde gälla för sverige.
Men att rösta på ett parti som för 15-20 år sen var uttalade nazister och tro att dom är fromma som lamm. Det är bara korkat. Du kan bygga en jetmotor i ditt garage Johansson, jag slår vad om en slant att du hade gjort ett bättre jobb som statsminister än Åkesson. Och förmodligen ljugit mindre! :)

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Ja. Hade han sagt sanningen hade hans part aldrig fått dom siffrorna dom fick nu.
Men alltså, vad jag försöker säga är att jag inte enbart klagar på åkesson, det är ju de etablerade politikernas fel som inte ger ett skit för vad vi tycker och vad vi vill som skapat den här situationen.
Misstaget ni gör är att tro att han och Sd är några frälsare som kommer göra sverige till ett fantastiskt land igen.
Det kommer inte hända.
Det kommer bli skit och terror på en helt ny nivå att bo här framöver om SD får majoritet i nästa val som förutspås.
Då emigrerar jag bannemej för jag är säkert redan registrerad som meningsmotståndare.
Sen ska jag också säga att jag inte tror på fri massinvandring från hela världen hit, utan noggrann kontroll av folken som flyttar hit. Det är nästan självklart och så går det till i övriga världen, det är inte rasism, det är ett normalt sätt att behålla en fungerande stat. Varor som passerar våra gränser kontrolleras, samma borde gälla för sverige.
Men att rösta på ett parti som för 15-20 år sen var uttalade nazister och tro att dom är fromma som lamm. Det är bara korkat. Du kan bygga en jetmotor i ditt garage Johansson, jag slår vad om en slant att du hade gjort ett bättre jobb som statsminister än Åkesson. Och förmodligen ljugit mindre! :)
Vad har han ljugit om och vilka röstade du på, med tanke på att du reciterar SDs invandringspolitik som din egen åsikt?

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Det kommer inte hända.

O jesus vilken outtömlig källa av skandaler reportrarna skulle ha att ösa ur ifall man blev statsminister...:gnissla

Det jag tycker är lite konstigt är att "alla" som är uttalat anti-SD förutsätter att Jimmie med anhang har någon hemlig agenda, det dom säger är bara ett spel för galleriet och i själva verket slipar dom knivarna tills den dagen dom får majoritet och kan börja klona ariska Super-soldater och göra Sverige till det Fjärde Riket.

Lek med tanken att dom faktiskt säger sitt hjärtas mening, det finns inget att läsa mellan raderna utan att dom faktiskt menar det dom säger och inget annat.

Skulle den genomsnittlige "antirasisten" fortfarande anse att det är ett bedrövligt skitparti eller kan det vara så att folk projicerar sina egna vanföreställningar på SD bara för att ha någon att öppet avsky utan risk för mothugg bland vänner och bekanta?

Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Vad har han ljugit om och vilka röstade du på, med tanke på att du reciterar SDs invandringspolitik som din egen åsikt?

Vi får väl se.. lögner existerar ju inte förrän dom avslöjas och då är det för sent.
SD har ju en invandringspolitik, till skillnad från resten, det får man ge dom.. men det skulle aldrig falla mig in att rösta på dom. Har röstat blankt sen jag blev myndig, har ännu inte mött en politiker värd min röst.

O jesus vilken outtömlig källa av skandaler reportrarna skulle ha att ösa ur ifall man blev statsminister...:gnissla

Det jag tycker är lite konstigt är att "alla" som är uttalat anti-SD förutsätter att Jimmie med anhang har någon hemlig agenda, det dom säger är bara ett spel för galleriet och i själva verket slipar dom knivarna tills den dagen dom får majoritet och kan börja klona ariska Super-soldater och göra Sverige till det Fjärde Riket.

Lek med tanken att dom faktiskt säger sitt hjärtas mening, det finns inget att läsa mellan raderna utan att dom faktiskt menar det dom säger och inget annat.

Skulle den genomsnittlige "antirasisten" fortfarande anse att det är ett bedrövligt skitparti eller kan det vara så att folk projicerar sina egna vanföreställningar på SD bara för att ha någon att öppet avsky utan risk för mothugg bland vänner och bekanta?

Det hade varit rocknroll!
Johansson for Dictator!
Är det så konstigt, handen på hjärtat, att man misstror folk som kommer från nynazismen en liiiten yttepytteaning mer än en gammal gråsosse förresten?
Sossarna vet man ju var man har dom, samma uråldriga dravel i årtionden, som inte är applicerbart på en modern världsbild..
Utan mothugg?
Verkligen?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar