Ja. Hade han sagt sanningen hade hans part aldrig fått dom siffrorna dom fick nu.
Men alltså, vad jag försöker säga är att jag inte enbart klagar på åkesson, det är ju de etablerade politikernas fel som inte ger ett skit för vad vi tycker och vad vi vill som skapat den här situationen.
Och Åkesson är inte ett dugg bättre än dom som sitter vid makten nu.
Misstaget ni gör är att tro att han och Sd är några frälsare som kommer göra sverige till ett fantastiskt land igen.
Det kommer inte hända.
Inget land har nånsin mått bra av höger- eller vänsterextrema styren.
Det kommer bli skit och terror på en helt ny nivå att bo här framöver om SD får majoritet i nästa val som förutspås.
Då emigrerar jag bannemej för jag är säkert redan registrerad som meningsmotståndare.
Sen ska jag också säga att jag inte tror på fri massinvandring från hela världen hit, utan noggrann kontroll av folken som flyttar hit. Det är nästan självklart och så går det till i övriga världen, det är inte rasism, det är ett normalt sätt att behålla en fungerande stat. Varor som passerar våra gränser kontrolleras, samma borde gälla för sverige.
Men att rösta på ett parti som för 15-20 år sen var uttalade nazister och tro att dom är fromma som lamm. Det är bara korkat. Du kan bygga en jetmotor i ditt garage Johansson, jag slår vad om en slant att du hade gjort ett bättre jobb som statsminister än Åkesson. Och förmodligen ljugit mindre!