Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Just det, ska komma ihåg det när lägren börjar byggas ;)
Sen måste jag ändå säga att det är viktigt att sd finns och får uttrycka sig, det är ett fräscht avbräck i den politiska konsensus som råder i sverige, den är ett större hot mot demokratin än vattenkammade nassar i kostym.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Just det, ska komma ihåg det när lägren börjar byggas ;)
Sen måste jag ändå säga att det är viktigt att sd finns och får uttrycka sig, det är ett fräscht avbräck i den politiska konsensus som råder i sverige, den är ett större hot mot demokratin än vattenkammade nassar i kostym.

Tror du drar lite väl höga växlar nu, jag är helt trygg i att inga läger kommer byggas i Sverige, för vem då liksom? Möjligen skulle en del VPK:are vilja införa arbetsläger, tillsammans med Fi, det är faktiskt möjligt att de vill, men så klart kommer misslyckas med.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Tror du drar lite väl höga växlar nu, jag är helt trygg i att inga läger kommer byggas i Sverige, för vem då liksom? Möjligen skulle en del VPK:are vilja införa arbetsläger, tillsammans med Fi, det är faktiskt möjligt att de vill, men så klart kommer misslyckas med.

Kanske för "små horor" och "blattelovers"?

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
På samma sätt som du framstår som en typisk SD-anhängare? Hatisk, obildad och trångsynt?

Oj, sådana ord var det länge sedan någon riktade mot mig, jag känner faktiskt inte riktigt igen mig i den beskrivningen, men skall helt klart se om jag kan förtydliga något i min kommunikation så att ingen behöver känna sig så arg som du nu verkar göra.

:)

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Oj, sådana ord var det länge sedan någon riktade mot mig, jag känner faktiskt inte riktigt igen mig i den beskrivningen, men skall helt klart se om jag kan förtydliga något i min kommunikation så att ingen behöver känna sig så arg som du nu verkar göra.

Jättearg :hej

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton

Jo, det var ett ganska obehagligt uttalande av den unge mannen.
Själv blir jag mest illa till mods av ditt lena inställsamma debatterande här. Självklart skulle ingen SD-anhängare nånsin stå offentligt för vad ni egentligen står för, och då blir en debatt ganska ointressant. Som att prata med någon med münchhaussens syndrom ungefär.
Vill bara vara tydlig med att jag inte ser nån skillnad på det politiska etablissemangets lögner och era, har man en halvfungerande hjärna ser man igenom det mesta.
Du hade inte behövt hänga här och leverera polerade dementier om det inte fanns nåt riktigt smutsigt att dementera t.ex.
Sen det här med att tro att ett parti som leds av en inavlad smygnasse med missbruksproblem kan 'rädda sverige'?
Vad är det om? Det ger inte mig några högre tankar om väljarkåren överlag. Hur tänker du där..
Visst, Churchill var en fullblodsalkis och han klarade av att klå Hitler utan att spräcka ett blodkärl och dö. Kennedy gick på barbiturater och verkade vara en hygglig typ, George Bush d.y åkte dit nyss för kokaininnehav, DUI, mutförsök(fast ingen var väl förvånad) så missbruk verkar ju ligga nära tillhands för individer med ledaregenskaper.
Men nätpoker.. det är fan för patetiskt.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jo, det var ett ganska obehagligt uttalande av den unge mannen.
Själv blir jag mest illa till mods av ditt lena inställsamma debatterande här. Självklart skulle ingen SD-anhängare nånsin stå offentligt för vad ni egentligen står för, och då blir en debatt ganska ointressant. Som att prata med någon med münchhaussens syndrom ungefär.
Vill bara vara tydlig med att jag inte ser nån skillnad på det politiska etablissemangets lögner och era, har man en halvfungerande hjärna ser man igenom det mesta.
Du hade inte behövt hänga här och leverera polerade dementier om det inte fanns nåt riktigt smutsigt att dementera t.ex.
Sen det här med att tro att ett parti som leds av en inavlad smygnasse med missbruksproblem kan 'rädda sverige'?
Vad är det om? Det ger inte mig några högre tankar om väljarkåren överlag. Hur tänker du där..
Visst, Churchill var en fullblodsalkis och han klarade av att klå Hitler utan att spräcka ett blodkärl och dö. Kennedy gick på barbiturater och verkade vara en hygglig typ, George Bush d.y åkte dit nyss för kokaininnehav, DUI, mutförsök(fast ingen var väl förvånad) så missbruk verkar ju ligga nära tillhands för individer med ledaregenskaper.
Men nätpoker.. det är fan för patetiskt.
Du är psykotisk.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Jihad Norrköping
http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/jihadister-i-is-kommer-till-sverige-som-asylsokande_4023543.svd

[h=1]Asylhanteringen måste reformeras mot terrorism[/h]
isis2.jpg
Personer från Sverige i Syrien.
FOTO: Privat

18 oktober 2014 kl 22:40, uppdaterad: 19 oktober 2014 kl 11:12 OP-ED
Zulmay-Afzali-995

Fredagen den 26 september deltog jag i den sedvanliga fredagsbönen i en moské i Norrköping. Det är en ganska liten moské med plats för ett hundratal personer. Det brukar vara så trångt att man står skuldra vid skuldra med sina muslimska bröder när man utför sin bön.
Den här dagen var det annorlunda. Jag såg mig omkring medan jag lyssnade på khutba (fredagspredikan). Där var högst 50 personer i bönerummet, de flesta äldre män. Jag vände mig mot min afghanske vän bredvid mig och viskade: ”Det är nästan bara du och jag som är yngre här. Det verkar som om de yngre har slutat gå till moskén, den känns så tom”. Min vän tittade på mig och sa: ”Men vet du inte?” ”Vet vad?” undrade jag. ”De flesta har åkt till Syrien och Irak för jihad. De har anslutit sig till IS.”
Ordet IS sände kalla kårar längs ryggraden. Jag kunde inte koncentrera mig, eller fokusera på fredagsbönen. Tanken på att jag stått där, i moskén, fredag efter fredag, sida vid sida med män som nu kanske spelade fotboll med människors huvuden, gjorde mig illamående. Efter den här dagen deltar jag inte längre i fredagsbönen, jag ber hemma i stället.

Det är snart fyra år sedan jag kom till Sverige för att söka asyl och därmed skydd. Det jag nu fick veta i moskén gjorde mig allvarligt oroad över min egen och svenskarnas säkerhet. Jag lyckades fly från knarkbaroner och brutalt mördande talibaner, men efter vad jag hörde den här fredagen i den endast halvfulla moskén, vet jag inte längre hur säker jag kan känna mig i det här landet.
Vad händer när dessa krigare kommer tillbaka hit? Män som deltagit i de mest grymma och brutala övergrepp på andra människor, på civila, i Irak och Syrien. Ska de utföra heligt krig, jihad, också i Sverige? Jag ser det som en absolut tänkbar realitet. Hur förbereder sig Sverige inför det?
Jag blev ännu oroligare när jag några dagar senare talade med en man som jag mötte på gymet i Norrköping. Han berättade att jihadister, medlemmar i IS, nu kommer till Sverige som asylsökande. Jag undrade vad de skulle kunna ha att vinna på det. Han svarade: ”När tiden är inne kommer de att resa sig och kalla till jihad också här. Zulmay, du måste förstå att IS inte är ett skämt, de är på riktigt. De sänder så kallade ’sleeping cells’ in i landet och bygger på det sättet upp sin beredskap.”
Jag blev tyvärr inte särskilt förvånad av det jag hörde, även om det samtidigt var chockerande. På grund av den undermåliga hanteringen på asylområdet, där man inte gör tillräckligt noggranna utredningar och kontroller av de individer som kommer hit och ansöker om asyl, kan extremister ta sig in i landet.
Det ställs, såvitt jag vet, inte en enda fråga av svensk gränspolis till personer med uppehållstillstånd eller medborgarskap i Sverige när de avreser från, eller ankommer till, svenska flygplatser. Ingen enda av mina asylinvandrade vänner och bekanta har någonsin sagt att de behövt svara på några frågor vid ut- eller inresa. Det gäller, vad jag förstår, inte bara i Sverige utan i hela Europa. Jag blev själv hitsmugglad och kan av egen erfarenhet säga att det är alldeles för lätt för människosmugglare och andra kriminella att kringgå flygplatssäkerheten i Europa.
Reformera asylhanteringen! Gör utförliga och seriösa bakgrundskontroller av dem som söker den förmån och rättighet som det är att beviljas asyl eller skydd. Och ställ frågor vid gränserna till dem som passerar ut och in i landet. Svaren kan vara mycket viktiga för oss alla, för mig som flykting i landet och för mina nya landsmän, svenskarna.

Texten är översatt från engelska.
Zulmay Afzali är före detta regeringstjänsteman i Afghanistan, flykting i Sverige sedan tre år, lärare och författare.
mummelforlaget@comhem.se

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Med senaste "resultatet" av regeringsbildning och budget blir en mer sugen att sd röstar emot. Vilken flock galna gäss svenska folket berett ledarroll. :3freak

Smagatusk

Guest
Tror han syftade på att JÅ spelar på nätet.

Jo, den saken är rätt uppenbar. Men är att spela på nätet ett missbruk? En höginkomsttagare som spelar för en halv mille under ett år. Shit, stoppa pressarna! Det är ju inte så att han spelat BORT 500.000, utan satsat 500.000. Hur resultatet blev förtäljer inte historian. Twintorskens favvoblaska Expressen har inte ens själva skrivit att han spelat bort den summan. Jimmie har själv berättat att de (han och hans fru som också varit delaktig) vann en stor summa pengar inledningsvis i spelandet. Men debila vänstermänniskor som bara kan läsa stödord ur rubriker kan lätt tolka det så som Twintorsken har gjort.

Alla kan göra fel. Även tillsynes fulländade människor som Jimmie Åkesson.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Jo, den saken är rätt uppenbar. Men är att spela på nätet ett missbruk? En höginkomsttagare som spelar för en halv mille under ett år. Shit, stoppa pressarna! Det är ju inte så att han spelat BORT 500.000, utan satsat 500.000. Hur resultatet blev förtäljer inte historian. Twintorskens favvoblaska Expressen har inte ens själva skrivit att han spelat bort den summan. Jimmie har själv berättat att de (han och hans fru som också varit delaktig) vann en stor summa pengar inledningsvis i spelandet. Men debila vänstermänniskor som bara kan läsa stödord ur rubriker kan lätt tolka det så som Twintorsken har gjort.

Alla kan göra fel. Även tillsynes fulländade människor som Jimmie Åkesson.

Dessutom kan inget klassas som missbruk om det inte går ut över något annat. Har du råd med det och du är villig att lägga de pengarna på ditt nöje så fine by me. Undrar dock vilken sajt han använder för det vore rätt gött att spela av honom några tusen :p

Tror nog dessutom det är en hel del användare på detta forum som lägger ansenliga summor på något som många andra skulle se som meningslöst nöje, exempelvis bandagar utan någon som helst tävlingsambition.
Finns det rehab för MC missbruk?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...