Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Smagatusk

Guest
Jag antar att man får det, men det är fortfarande samma personer driver "hjälporganisationen" som är med i partiet. Såvida de inte lider av svår personlighetsklyvning så har de samma åsikter när de sitter i partiet som i "hjälporganisationen".

http://www.youtube.com/watch?v=wOjE-I5oQtE

Det är ju inte några problem att Marina Tjelvling (som jobbar på Ungdomsstyrelsen och beviljar partibidrag till ungdomsförbund) är öppet anti-SD och kan rekommendera att inte bevilja SDU ekonomiskt stöd.

5:35 in i klippet. Är det ok tycker du?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Inte lätt att stå på ett och samma ben, när vinden blåser och kappan ska av och på
Nej, och det blir svårt att hänga med i svängarna för oss andra.

bonny och Wunder skulle, förutsatt att de agerar någorlunda konsekvensneutralt och att jag hängt med i de senaste svängarna, nu alltså instämma i att svarta afrikaner är ointelligenta. Usch.

Världen är uppåner. :fakta

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Efter allt evinnerligt tjat om påstådd brist på välskrivna inlägg och välformulerade resonemang får vi alltså detta. :lol

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Efter allt evinnerligt tjat om påstådd brist på välskrivna inlägg och välformulerade resonemang får vi alltså detta. :lol

Bläddra tillbaka ex antal sidor i denna tråd och leta efter ditt föregående välskrivna och välinformerade inlägg och påminn mig gärna om var det var.
Bläddra på....

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Bläddra tillbaka ex antal sidor i denna tråd och leta efter ditt föregående välskrivna och välinformerade inlägg och påminn mig gärna om var det var.
Bläddra på....

Vad jag kan se, utöver en förmodligen bristande mognad från din sida (gällande netikett som det hette när jag var ung), är att du missförstått rollerna fundamentalt.

Du tror att din känsla att SD är djupt dåliga måste motbevisas av mig och andra. Jag tror jag försökt vara tydlig med att i alla fall undertecknad struntar ärligt och uppriktigt alldeles fullständigt i vad du tycker om någonting. Kan du nu vara vänlig och sluta förutsätta att jag vill bevisa någonting för dig, tack.

Vare sig nätforum eller verkliga livet blir särskilt trevligt om man tror att ens tro måste debatteras på ens egna villkor. Du är enligt mig inte så lite som en religiös fundamentalist som skriker på en ateist att bevisa att Herregud inte finns. Som grädde på moset strör du pekpinnar runt dig med hur inlägg skall skrivas, och toppar dessutom vartannat "verk" med riktigt dålig svenska.

Jag har alltså inget behov av att visa dig att jag kan, om jag kan, skriva bra inlägg enligt dig. Jag tycker vi är så många som dansat efter din pipa här, du har fått så mycket åsikter redovisade men du bemöter dem likt den religiösa fundamentalisten med totalt stängda öron.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Vad jag kan se, utöver en förmodligen bristande mognad från din sida (gällande netikett som det hette när jag var ung), är att du missförstått rollerna fundamentalt.

Du tror att din känsla att SD är djupt dåliga måste motbevisas av mig och andra. Jag tror jag försökt vara tydlig med att i alla fall undertecknad struntar ärligt och uppriktigt alldeles fullständigt i vad du tycker om någonting. Kan du nu vara vänlig och sluta förutsätta att jag vill bevisa någonting för dig, tack.

Vare sig nätforum eller verkliga livet blir särskilt trevligt om man tror att ens tro måste debatteras på ens egna villkor. Du är enligt mig inte så lite som en religiös fundamentalist som skriker på en ateist att bevisa att Herregud inte finns. Som grädde på moset strör du pekpinnar runt dig med hur inlägg skall skrivas, och toppar dessutom vartannat "verk" med riktigt dålig svenska.

Jag har alltså inget behov av att visa dig att jag kan, om jag kan, skriva bra inlägg enligt dig. Jag tycker vi är så många som dansat efter din pipa här, du har fått så mycket åsikter redovisade men du bemöter dem likt den religiösa fundamentalisten med totalt stängda öron.

Min känsla? Jag behöver inte ha en känsla, klavertrampande SDare tillsammans med uteslutna och järnrörs-viftande SDare gör hela uträkningen för mig. Jag behöver inte lyfta ett finger.
Du borde nog sätta upp en gräns för hur många "enskilda" klavertramp som är acceptabelt innan det övergår till att det är partiet "som sådant" som är det felaktiga.

Ge mig en siffra, du bestämmer. Men kom ihåg att den då ska gälla lika för alla partier.

Och just det, dålig svenska? Det måste vara första gången jag hör den repliken. Mina 5:eek:r i svenska (ja 5:eek:r, så du förstår ungefär när jag gick i skolan då du verkar ha problem med min ålder) måste vara världshistoriens mest oförtjänta.

Men fortsätt gärna, du roar mig....

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Så ja, nu är nya uppgifter utdelade.

Det går verkligen inte att nå fram idag, heller.

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
När nu siffror verkar vara viktigt för vissa :D

Sentio oktober - SD 16,7
I Sentios oktobermätning får Sverigedemokraterna ett nytt all time high som heter duga: 16,7 procent, en ökning med fyra procentenheter jämfört med Sentios septembermätning och nästan lika mycket jämfört med valresultatet (+3,9).

Sentio var det opinionsinstitut som träffade bäst både inför valet 2010 och 2014.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Min känsla? Jag behöver inte ha en känsla, klavertrampande SDare tillsammans med uteslutna och järnrörs-viftande SDare gör hela uträkningen för mig. Jag behöver inte lyfta ett finger.
Du borde nog sätta upp en gräns för hur många "enskilda" klavertramp som är acceptabelt innan det övergår till att det är partiet "som sådant" som är det felaktiga.

Ge mig en siffra, du bestämmer. Men kom ihåg att den då ska gälla lika för alla partier.

Och just det, dålig svenska? Det måste vara första gången jag hör den repliken. Mina 5:eek:r i svenska (ja 5:eek:r, så du förstår ungefär när jag gick i skolan då du verkar ha problem med min ålder) måste vara världshistoriens mest oförtjänta.

Men fortsätt gärna, du roar mig....

Ta din medicin.
Nu börjar du drömma ihop betyg som är lika orimliga som din verklighetsuppfattning.
Såvida inte du anser godkänt på SFI vara likvärdigt med femma i betyg.

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
SD säger själva att deras absoluta ideologiska motpol i politiken är Kommunismen. Det lustiga är ju det som åtminstone vi alla utan SD skygglappar kan se att: SD:s politik till stor del i praktiken handlar just precis om att lösa upp individens fria samspel i samhället och/utan där ska politiken verkligen bestämma i detalj hur människor ska leva sina liv.

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
SD säger själva att deras absoluta ideologiska motpol i politiken är Kommunismen. Det lustiga är ju det som åtminstone vi alla utan SD skygglappar kan se att: SD:s politik till stor del i praktiken handlar just precis om att lösa upp individens fria samspel i samhället och/utan där ska politiken verkligen bestämma i detalj hur människor ska leva sina liv.

"individens fria samspel i samhället", det var ju en väldigt fin omskrivning av bidragsturism.:hihi

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Ursäkta, men hur menar du att SD vill styra i detalj hur människor skall leva sina liv? Kan du hänvisa till något mer än din egen tolkning vore det fint.

Tack på förhand.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Ursäkta, men hur menar du att SD vill styra i detalj hur människor skall leva sina liv? Kan du hänvisa till något mer än din egen tolkning vore det fint.

Tack på förhand.
Folkdräktstvånget börjar på nationaldagen och slutar med rasbiologiska kraniemätningar och förbud mot intima relationer mellan människor av olika ursprung. nSDap var ganska harmlösa i sin retorik de första åren även dom.. först när dom hade majoritet började rensningarna.
Med tanke på vad som hände för 70 år sedan är jag rätt förvånad över att du förväntar dig att ditt parti inte blir motarbetade..

Därmed inte sagt att jag inte tycker att Sverige har problem. Lösningen finns bara inte i sd's partiprogram.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jimmie är utbränd och sjukskriven på obestämd framtid.
Jag tyckte nog inte att han var "sig själv" i slutet på valrörelsen.
Stod ofta med blicken i fjärran under debatterna och var liksom inte närvarande.
Får se vem som stiger fram nu då Jimmie ju är ganska viktig för SD.
Jag tror han och några övriga i toppen behövs för att hålla de "värsta" utanför.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jimmie är utbränd och sjukskriven på obestämd framtid.
Jag tyckte nog inte att han var "sig själv" i slutet på valrörelsen.
Stod ofta med blicken i fjärran under debatterna och var liksom inte närvarande.
Får se vem som stiger fram nu då Jimmie ju är ganska viktig för SD.
Jag tror han och några övriga i toppen behövs för att hålla de "värsta" utanför.

Finns gott om folk som kan axla ansvaret, men visst är han klart central.

Tror nog han kommer tillbaka och levererar i Q1.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Folkdräktstvånget börjar på nationaldagen och slutar med rasbiologiska kraniemätningar och förbud mot intima relationer mellan människor av olika ursprung. nSDap var ganska harmlösa i sin retorik de första åren även dom.. först när dom hade majoritet började rensningarna.
Med tanke på vad som hände för 70 år sedan är jag rätt förvånad över att du förväntar dig att ditt parti inte blir motarbetade..

Därmed inte sagt att jag inte tycker att Sverige har problem. Lösningen finns bara inte i sd's partiprogram.

Tjams :musik

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...