Skulle hijab/niqab/burka inte vara en symbol för förtryck?
Vet du över huvud taget hur en hijab/niqab/burka ser ut?
Skulle hijab/niqab/burka inte vara en symbol för förtryck?
Vet du över huvud taget hur en hijab/niqab/burka ser ut?
Nu är ju det en frivillig handling du beskriver.
Är det ett klädesplagg?
Du måste sluta med att ta mitt svar ur sitt sammanhang och även titta på vilket inlägg jag svarar på.
Nu fortsätta jag ju på spåret som du inte riktigt förstod, i ett desperat försök att ge dig klarhet.
Men faktum kvarstår, personlig skuldsättning är ett val du gör, statlig kan du inte påverka.
Den ena kan du arbeta av med lite ansträngning, det sistnämnda lämnar du över till din avkomma att leva med.
BSS ringde nyss från 90-talet och sa att de ville ha sin retorik tillbaka!
View attachment 410953View attachment 410954
....det enda du fortfarande lyckas förvåna med vid enstaka tillfällen är din förmåga att sjunka ännu lägre i din argumentation..
Hur räknar man på om ett folk är skuldsatt?
Hur räknar man på om ett folk är skuldsatt?
Medelst matematik.
Men eftersom du verkar ha svårt att greppa landets situation kan du förkovra dig här. Här framgår vad Sverige och dess låntagare har för skuld till externa långivare. Dvs vad vi lånar för utom riket
. Vilket oftast görs då det internt är skuldsatt från början..
https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2079rank.html
Jag gör dig tjänsten och bryter ner det i text istället med hopp om att faktamaterialet når fram;
Sverige är alltså det 18:e mest skuldsatta landet i världen i rena USD, ta inte gift på siffran då det är omräknat mot växlingskontor dock funkar det som jämförelse land mot land.(EU i topp, inget land dock.), utan att hänsyn ens tagits till landets befolkningsmängd... Jämför man med BNP och antal invånare finner man att Sverige är ungefär lika skuldsatt i relation till BNP som Grekland och Spanien och dubbelt så skuldsatt som dessa länder i USD/invånare. Denna skuldsättning har som grädde på moset och lök på laxen ökat sin denna sammanställning, inte minskat. Alarm.
Förstår du nu, hur jag kan anse att vi inte "har råd" med något annat än att konsumera syre. Egentligen..
Så när gränserna stängs kommer svenskarna sluta att belåna sig för att köpa hus/lägenheter med priser som närmar sig 100 000 kr/kvm?
Det går inte riktigt in va? Vi (du inkluderat) diskuterade vad "ha råd" innebär. Om du vill nyttja det till att parallelldra med gränserna öppenhet eller inte får stå för dig.
Jag uttrycker min skepsis till att "ha råd" som begrepp sett till given situation vilket har visats.
Som jag skrev, vi kan även avveckla välfärden, det tar då bara 100år att få styrsel på statsskulden.
Tror inte det lönar sig att beskriva situationen ytterligare. Den som inte vill...
Att nyttja sig av begreppet "det har vi råd med" blir lite tvivelaktigt då vi bevisligen går mer - än +. Det tror jag även du kan tillstå med.
Fettsnok, du skrev följande en liten bit upp.
..
Så, om jag ställer..?
Fast den har ju minskat med i runda slängar 50 miljarder sedan årsskiftet...860milj kr back vecka. Hallå
Fast den har ju minskat med i runda slängar 50 miljarder sedan årsskiftet...
Åtminstone enligt Riksgälden! Fast väljer vi dem tidspunkterna så blir ju inte ditt resonemang så intressant längre!
https://www.riksgalden.se/sv/omriksgalden/statsskulden/Statistik-ny/Sveriges-statsskuld/
Fast den har ju minskat med i runda slängar 50 miljarder sedan årsskiftet...
Åtminstone enligt Riksgälden! Fast väljer vi dem tidspunkterna så blir ju inte ditt resonemang så intressant längre!
https://www.riksgalden.se/sv/omriksgalden/statsskulden/Statistik-ny/Sveriges-statsskuld/
Fan, när jag var ung använde var varannan kvinna i Sverige sjal, var vi del av någån mass mords sekt eller?
Det verkar som om du förvirrar dig av min kanske något bildliga jämförelse.
För att förtydliga, det handlar om våra statsfinansiella underskott och inte dum-svenskens belåning av fiktiva
värden.
Vi kan inte heller sänka skatten på grund av eventuella besparingar på stängda gränser (vilket i sak är en direkt felaktig parafras då det inte bedrivs som den omfattning att stänga men låt gå) utan skatten behöver snarare höjas (fel, egentligen behöver skatteintäkterna öka, hur är relativt) för att vi ska få ordning på vår statsskuld.
Nu upplever jag att jag har uttömt alla mina resurser för att försöka sätta dig in i Sveriges statsfinansiella
problem.
860milj kr back vecka. Hallå
På ren sydsvenska utan dialektala aspekter. AB Sverige går lika bra som Saab automobile. Men backen funkar bra. Full gas bara, använd skygglappar.
Att du lånar pengar till bil innebär inte att din bank tar lån från statsbudgeten väl?
Medelst matematik.
Men eftersom du verkar ha svårt att greppa landets situation kan du förkovra dig här. Här framgår vad Sverige och dess låntagare har för skuld till externa långivare. Dvs vad vi lånar för utom riket
. Vilket oftast görs då det internt är skuldsatt från början..
https://www.cia.gov/library/publications/the-world-factbook/rankorder/2079rank.html
Jag gör dig tjänsten och bryter ner det i text istället med hopp om att faktamaterialet når fram;
Sverige är alltså det 18:e mest skuldsatta landet i världen i rena USD, ta inte gift på siffran då det är omräknat mot växlingskontor dock funkar det som jämförelse land mot land.(EU i topp, inget land dock.), utan att hänsyn ens tagits till landets befolkningsmängd... Jämför man med BNP och antal invånare finner man att Sverige är ungefär lika skuldsatt i relation till BNP som Grekland och Spanien och dubbelt så skuldsatt som dessa länder i USD/invånare. Denna skuldsättning har som grädde på moset och lök på laxen ökat sin denna sammanställning, inte minskat. Alarm.
Förstår du nu, hur jag kan anse att vi inte "har råd" med något annat än att konsumera syre. Egentligen..
Stora Motorcykelkatalogen 2025
Nu går vi in i slutfasen gä... |
|
Aprilia Tuono 457
Efter framgångarna med spor... |
|
Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo
År 1825 öppnades det välkur... |
|
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|