Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
OK, försöker förklara min ståndpunkt lite till.
Jag pratade om den samlade muslimska befolkningen på 1,5 miljarder.
För att vara en som förespråkar skepticism mot media verkar du ha svalt deras bild av muslimer.
Om du nu inte besökt Iran, Irak, Indonesien osv på sista tiden.
Som någon sa:
-"Att döma alla muslimer efter fanatikerna som visas i media är som att döma alla kristna efter StorDraken i Ku Klux Klan."

Hur Koranen tolkas är en lång diskussion i sig.
Man får egentligen inte tolka den alls.
Det är(skall vara) det oförvanskade ordet direkt från gud(Allah) till den troende.
Inga tolkningar, språk (egentligen bara arabiska), präster edyl emellan.
Som jag läser den är det mycket mer kärlek än hat.
Kvinnor sätts mer eller mindre på piedestal.
Mohammed själv skapade ett av de första sekulariserade samhällena i mellanöstern (världen?).
Alla var lika inför lagen, judar, kristna, muslimer och beduiner.

Återigen.
Förtryck finns/har funnits i alla samhällen/kulturer i olika grad.
Ganska lite i vårat land, lite mot kvinnor och lite mer mot invandrare.
Graden av förtryck i Sverige kommer nog inte ändras oavsett hur många muslimer som kommer hit.
Så om det flyttar hit flera miljoner eller hundratusentals muslimer med dålig människosyn så riskerar det inte att rendera i ökad grad av förtryck?

Utveckla gärna.

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Det är varken religion eller klädtrasor som förtrycker kvinnor.
Det är framförallt män men även kvinnor som förtrycker kvinnor.
Jag tror tex inte en Sikh känner sig förtryck pga sin huvudbonad.

Vad händer med en Sikh som vägrar använda huvudbonaden?

Vad händer med en kvinna som vägrar använda slöja (oavsett modell)?

En Sikh kan dessutom överge sin tro/lämna Sikhismen utan repressalier (enligt religionen).

Vad händer med en muslim som gör det samma? Vem tror du det är lättast för, en man eller en kvinna?

Last edited:

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Så om det flyttar hit flera miljoner eller hundratusentals muslimer med dålig människosyn så riskerar det inte att rendera i ökad grad av förtryck?

Utveckla gärna.

Antagligen. När dessa miljoner kommer.
Precis som de 10 000 tyska bögarna vällde in över gränsen när vi gick med i EU...

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Vi kan utgå från att det är sant som står i artikeln alltså.

Vad är det vi skall kommentera och vilken sanning är det du vill skall utgå från?
Domstolens eller den avpixlat vill göra gällande?
Skall vi kommentera partiets reaktion på en icke fällande dom eller på det faktum att de har tidigare kriminella på sina listor efter avtjänade straff.

...Eller skall vi kommentera det han dömdes för, hoten, och partiets reaktion efter detta?

För enkelhetens skull kan vi nöja oss med det som hänt nyligen och där han dömts, alltså när han hotade en vakt:
- Hade jag haft något att säga till om i ett parti där någon döms för att ha dödshotat en dörrvakt hade jag tyckt att denne borde åka ut med öronen före, i synnerhet om denne har ett kriminellt förflutet.
Ett kriminell förflutet må vara en sak så länge det just är ett förflutet men det gör ju skötsamhet i nuet så mycket viktigare.

Dödshot och misshandel är givetvis betydligt värre än lite gemytligt näthatande med sina gelikar...

F.ö. så förstår jag inte varför jag skall försvara, eller be om ursäkt för vad S gör eller någon av de andra partierna i OT2. Till skillnad från dig har jag inget "kram-parti" som jag är fanboy till och där jag känner mig nödgad att försvara deras representanter in i absurdum.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Antagligen. När dessa miljoner kommer.
Precis som de 10 000 tyska bögarna vällde in över gränsen när vi gick med i EU...
Är det av någon särskild anledning du undviker frågan? Enligt Reinfeldt bor det 400,000 här, det var i juni.

Har du någon kunskap om något ämne du lägger dig i eller har du bara känslor att dela? Du undviker nämligen konsekvent att kommentera fakta eller sakfrågor.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Kan Kratoz och Locomondo, och korvgubben t.ex, tänka sig att kommentera denna artikel utan att bry sig om källan? Vi kan utgå från att det är sant som står i artikeln alltså.

Tack på förhand.

http://avpixlat.info/2014/09/11/soc...ndidaten-mahmoud-haidar-vi-plockar-honom-sen/

Jag tror att detta är det enskilt största hotet mot vår demokrati som finns.
Attacker mot poliser, domare, vittnen,nämndemän osv.
Vare sig det kommer från svenskar, invandrare, vänster, höger, mitten, sossar eller 1%-gäng.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Vad är det vi skall kommentera och vilken sanning är det du vill skall utgå från?
Skall vi kommentera partiets reaktion på en icke fällande dom eller på det faktum att de har tidigare kriminella på sina listor efter avtjänade straff.

...Eller skall vi kommentera det han dömdes för, hoten, och partiets reaktion efter detta?

För enkelhetens skull kan vi nöja oss med det som hänt nyligen och där han dömts, alltså när han hotade en vakt:
- Hade jag haft något att säga till om i ett parti där någon döms för att ha dödshotat en dörrvakt hade jag tyckt att denne borde åka ut med öronen före, i synnerhet om denne har ett kriminellt förflutet.
Ett kriminell förflutet må vara en sak så länge det just är ett förflutet men det gör ju skötsamhet i nuet så mycket viktigare.

Dödshot och misshandel är givetvis betydligt värre än lite gemytligt näthatande med sina gelikar...

F.ö. så förstår jag inte varför jag skall försvara, eller be om ursäkt för vad S gör eller någon av de andra partierna i OT2. Till skillnad från dig har jag inget "kram-parti" som jag är fanboy till och där jag känner mig nödgad att försvara deras representanter in i absurdum.

Jag citerar och låtsas som om jag sagt det. Mitt skrivande hade renderat i något liknande.

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Hoj
Vita faran!
Jag har nog insett att det största problemet med Sverige inte är invandrarna, det är svenskarna.

När taxichauffören (muslim, med afghanskt ursprung) som körde hem mig från Arlanda idag har mer demokratiskt vett och respekt för processen än gemene svensk, inser man att de problem vi har i samhället inte kommer lösas av svenskar.

Och jag hoppas för våra barns och barns barns skull att de löser våra problem åt oss, innan det är försent.

Allahu Akbar!

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Attacker mot poliser, domare, vittnen,nämndemän osv.

Jag hade gärna inkluderat alla representanter för demokratin i ett vidare begrepp än det som omfattar "våld mot tjänsteman" så det även omfattade politiker och journalister.
För oavsett vad jag tycker om SD's politik är det ett demokratiproblem om deras (eller något annat partis) respresentanter hotas till tystnad. Detsamma gäller om en journalist skulle hotas till tystnad.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
Vad händer med en Sikh som vägrar använda huvudbonaden?

Vad händer med en kvinna som vägrar använda slöja (oavsett modell)?

En Sikh kan dessutom överge sin tro/lämna Sikhismen utan repressalier (enligt religionen).

Vad händer med en muslim som gör det samma? Vem tror du det är lättast för, en man eller en kvinna?

Jag tror du lägger för stora växlar på mina religionskunskaper. :)

- Han är nog ingen Sikh längre(?).

- På de allra flesta ställen ingenting. Inkl Amish, katoliker och protestanter. (Har för mig att det står som bud någonstans i Bibeln).

- Samma här. På de allra flesta ställen ingenting. På vissa ställen blir man säkert utstött (jmf scientologin eller div kristna sekter). I de fall man försöker lämna en fundamentalistisk sekt kan man tom mista livet. Här räknar jag återigen in KKK samt div kriminella gäng.
- Tror i det stora hela de flesta tycker det är värre att förlora sin gudstro än vad som i övrigt händer. Kan nog i viss mån bero på demografi.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj

Utveckla gärna.

OJ! Det är inga små texter du begär! :)

Men jag tar det kort.
Nej. Jag tror att det blir marginella skillnader, om vi tar exemplet hundratusentals och inte miljoner.
Kanske något mer mot kvinnor under en period och ännu mer mot invandrare under samma period.
Men i stort tror jag vårat samhälle kommer fortsätta som det är faktiskt.

Fast (lite provokativt) ännu mer berikat. ;)

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

Utveckla gärna.

Fast de förtryckta kvinnor som flyttar hit med sina män hade ju varit förtryckta även om du stängt gränsen.
Väl här är det väl snarare så att betydligt fler av dessa kvinnor och döttrer med tiden slipper förtryck eller iaf upplever ett minskat tryck. När döttrarna sedan får barn lär dessa med säkerhet bara uppleva en bråkdel av det förtryck som de hade upplevt i ursprungslandet... För varje år dessa kvinnor, döttrar och därefter barn som föds här lever i sverige så kommer ju arvet från hederskulturen tappa betydelse. Här finns ju även möjligheten att lagföra gärningsmännen.

Men visst. I faktiska tal så ökar förtrycket inanför Sveriges gränser och tyvärr är det ju bara då det verkar spela någon roll fr dig och bazooka.

I den grupp individer som flyttar till och ges asyl Sverige kommer ju förtrycket minska jämfört med om de hade bott kvar i hemländerna, särskillt när deras barn växer upp och när dessa får barn...

Synd bara att empatin är reserverad för de tillfällen då "blonda svenska tjejer" råkar ut för något och inte är något allmänmänskligt utan koppling till etnecitet och religion.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
För att jag ser inte hur det på något sätt skulle få in folk i arbetslivet eller svenskar till Tensta?
Speciellt inte med uttalanden som Bosozokus eller Fettsnoks. Det känns inte riktigt som att det är antalet de vänder sig mot lika mycket som ursprunget?

Men utveckla gärna, jag är idel öra...

Nu är det nog redan kört för många, men Du tycker inte vi har ett ansvar att inte försätta fler människor i armod?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Fast de förtryckta kvinnor som flyttar hit med sina män hade ju varit förtryckta även om du stängt gränsen.
Väl här är det väl snarare så att betydligt fler av dessa kvinnor och döttrer med tiden slipper förtryck eller iaf upplever ett minskat tryck. När döttrarna sedan får barn lär dessa med säkerhet bara uppleva en bråkdel av det förtryck som de hade upplevt i ursprungslandet... För varje år dessa kvinnor, döttrar och därefter barn som föds här lever i sverige så kommer ju arvet från hederskulturen tappa betydelse. Här finns ju även möjligheten att lagföra gärningsmännen.

Men visst. I faktiska tal så ökar förtrycket inanför Sveriges gränser och tyvärr är det ju bara då det verkar spela någon roll fr dig och bazooka.

I den grupp individer som flyttar till och ges asyl Sverige kommer ju förtrycket minska jämfört med om de hade bott kvar i hemländerna, särskillt när deras barn växer upp och när dessa får barn...

Synd bara att empatin är reserverad för de tillfällen då "blonda svenska tjejer" råkar ut för något och inte är något allmänmänskligt utan koppling till etnecitet och religion.

Absolut, men det förutsätter att vi inte får små enklaver.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Nu är det nog redan kört för många, men Du tycker inte vi har ett ansvar att inte försätta fler människor i armod?

Jag tror helt enkelt inte att vi fortsätter försätta fler människor i armod även om vi fortsätter hjälpa flyktingar och inget du eller nån annan har sagt har varit i närheten av att bevisa motsatsen.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Är det av någon särskild anledning du undviker frågan? Enligt Reinfeldt bor det 400,000 här, det var i juni.

Har du någon kunskap om något ämne du lägger dig i eller har du bara känslor att dela? Du undviker nämligen konsekvent att kommentera fakta eller sakfrågor.

Låt mig se, förmodligen för att du verkar få dina fakta ifrån avpixlat och liknande sidor?
Jag undrar hur seriöst du skulle ta fakta om jag levererade den från Proletären? :7peta

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Du missförstod som vanligt, du skulle kommenterat att media bevakar partierna enligt så fruktansvärt olika måttstockar.

Att du inte har något "kramparti", dvs aldrig uttryckt en åsikt som du tycker vet jag mycket väl. Vad du egentligen tycker om något, mer än illa om SD, är och förblir höljt i dunkel.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Råkade just ut för det mest politiskt korrekta någonsin, ett gäng Ralph Lauren klädda Bromma/Djursholm brats stod med arabiska skyltar på Arlanda och hälsade alla välkomna med applåder och skrek "mer invandring!". Jag stannade och frågade hur många som bor i Rinkeby, alla såg förvånade/dumma ut, ingen svarade.

De delade ut flygblad för folkpartiet tror jag. De som brukar fiska i grumligt vatten så här års alltså. :D

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Just detta med "naturlig instinkt" är något jag försökt förklara men få verkar inse. Eller åtminstone inser de inte att detta gäller båda vägar.
Det vore absolut önskvärt om man kunde få nyanlända att inte välja släktingars boende och istället välja ställen med många svenskar.
Lika önskvärt vore det att få svenskar att inte rata dessa boenden och fortsätta avskärma sig genom att bara flytta till segregerade områden med bara andra svenskar.

Vilket mått av "tvång" kan vi införa åt båda hållen om båda lägren inte släpper på sin "naturliga instinkt"?
Jag tycker man kan börja med att erbjuda nyanlända (och arbetslösa i förorterna) boende och jobb där det finns gott om bostäder. Oftast är dessa platser i norr/inlandet och har sällan mycket arbetstillfällen, så arbetena lär i hög grad behöva vara statsfinansierade. Jag tror det är väl investerade skattekronor trots kostnaden.

Därmed blir det mindre påfyllning i de redan överbefolkade förorterna vilket ger mer plats åt inflyttade svennebananer, som späder ut den etniska homogeniteten i områdena.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag tror helt enkelt inte att vi fortsätter försätta fler människor i armod även om vi fortsätter hjälpa flyktingar och inget du eller nån annan har sagt har varit i närheten av att bevisa motsatsen.

Den ekvationen får jag inte ihop, hur tänkte du där?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten