Sugen på att rösta på SD?

Status
Ej öppen för fler svar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Låt mig se, förmodligen för att du verkar få dina fakta ifrån avpixlat och liknande sidor?
Jag undrar hur seriöst du skulle ta fakta om jag levererade den från Proletären? :7peta

Fakta är fakta, vem än som publicerar den.

Det bor flera hundra tusen muslimer i Sverige, om du inte vet det så förstår jag inte hur du kan ge dig in i debatter som denna.

Det finns massor med sanningar på massor med hemsidor jag tycker illa om, det gör det inte till mindre sant för det, att folk är så subjektiva och introverta att de inte kan tänka så är skrämmande. Som att allt på Aftonbladet automatiskt är lögn bara för att det är en sossesida och en skitsida.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Fast de förtryckta kvinnor som flyttar hit med sina män hade ju varit förtryckta även om du stängt gränsen.
Väl här är det väl snarare så att betydligt fler av dessa kvinnor och döttrer med tiden slipper förtryck eller iaf upplever ett minskat tryck. När döttrarna sedan får barn lär dessa med säkerhet bara uppleva en bråkdel av det förtryck som de hade upplevt i ursprungslandet... För varje år dessa kvinnor, döttrar och därefter barn som föds här lever i sverige så kommer ju arvet från hederskulturen tappa betydelse. Här finns ju även möjligheten att lagföra gärningsmännen.

Men visst. I faktiska tal så ökar förtrycket inanför Sveriges gränser och tyvärr är det ju bara då det verkar spela någon roll fr dig och bazooka.

I den grupp individer som flyttar till och ges asyl Sverige kommer ju förtrycket minska jämfört med om de hade bott kvar i hemländerna, särskillt när deras barn växer upp och när dessa får barn...

Synd bara att empatin är reserverad för de tillfällen då "blonda svenska tjejer" råkar ut för något och inte är något allmänmänskligt utan koppling till etnecitet och religion.

Du och dina svepande anklagelser, suck.

Sedan när har jag endast beklagat mig över när svenska blondiner drabbas?

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Fakta är fakta, vem än som publ

Det bor flera hundra tusen muslimer i Sverige, om du inte vet det så förstår jag inte hur du kan ge dig in i debatter som denna.

Det finns massor med sanningar på massor med hemsidor jag tycker illa om, det gör det inte till mindre sant för det, att folk är så subjektiva och introverta att de inte kan tänka så är skrämmande. Som att allt på Aftonbladet automatiskt är lögn bara för att det är en sossesida och en skitsida.

Men du gillar ju inte när jag presenterar siffror från Regeringen??
Hur tänkte du nu??

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
På regeringens hemsida står det 100-150 tusen.
På wikipedia ca 30% av en halv miljon.
wikipedia skrev:
Islam är Sveriges näst största religion efter kristendomen. Uppemot en halv miljon människor i Sverige har sina rötter i muslimska länder och miljöer, varav knappt en tredjedel beräknas vara i någon mån utövande muslimer

Baserat på det runt 150'.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
I den grupp individer som flyttar till och ges asyl Sverige kommer ju förtrycket minska jämfört med om de hade bott kvar i hemländerna, särskillt när deras barn växer upp och när dessa får barn...

Synd bara att empatin är reserverad för de tillfällen då "blonda svenska tjejer" råkar ut för något och inte är något allmänmänskligt utan koppling till etnecitet och religion.

Du känner inte till fenomenet där tidigare relativt sekulära män får spel av att de helt plötsligt inte längre har total makt i familjen när de ser deras hustrur, som ofta är mycket mer öppna för att ta till sig nya saker, lära sig språket, skaffar nya vänner, hobbies osv? Helt plötsligt blir de bokstavstroende och mer förtryckande.

Dessutom kommer de aldrig integreras om du/ni skapar ännu större kolonier med helt andra kulturer än den svenska. Men det verkar du inte förstå. Annars har du förhoppningsvis rätt i att det med kommande generationer kommer att skippa stenåldersfasonerna. Låt oss hoppas det och låt oss hoppas att du slutar med såna där fruktansvärt löjliga uttalanden som det sista i ditt inlägg. Barnsligt.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
På regeringens hemsida står det 100-150 tusen.
På wikipedia ca 30% av en halv miljon.

Baserat på det runt 150'.
Undrar varför Reinfeldt säger 400,000 då. Nåväl, det är en betydande mängd alldeles oavsett, vilket var poängen men som vanligt med vilje "missförstås".

Skrämmande att någon registrerat, och dessförinnan definierat, " utövande " muslimer. Någon kanske borde tipsa Bagdad Ullenhag Bob?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Undrar varför Reinfeldt säger 400,000 då. Nåväl, det är en betydande mängd alldeles oavsett, vilket var poängen men som vanligt med vilje "missförstås".

Skrämmande att någon registrerat, och dessförinnan definierat, " utövande " muslimer. Någon kanske borde tipsa Bagdad Ullenhag Bob?

Var det muslimer han menade med 400'?
Annars blir det knappt 2% muslimer i Sverige.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Var det muslimer han menade med 400'?
Annars blir det knappt 2% muslimer i Sverige.
Det var det han sade i intervjun jag läste. Brände den i helgen dock, i öppna spisen på landet, så inte värst dramatiskt. Hade jag varit SD politiker kunde Expressen skriva om att jag ordnat bokbål idag.

Undrar vad de "avslöjar" idag förresten.

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
Det var det han sade i intervjun jag läste. Brände den i helgen dock, i öppna spisen på landet, så inte värst dramatiskt. Hade jag varit SD politiker kunde Expressen skriva om att jag ordnat bokbål idag.

Som sagt, fakta är fakta vem som än levererar......eller? :glömdet

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08

- Där fick jag en neger!
- Fy fan!
- Tänk om det här ljudet glömde av att mute:as när vi lägger upp klippet
- Eller något värre, eller det hade inte varit bra om Expo varit här!

:rofl

I sann Hollywood-anda fortsätter de leverera oförglömmliga citat. Nästan i klass med:
- "Det funkar alltid att vara en ögontjänare!"

Last edited:

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Apropå beräkningar av kostnader med asylinvandringen som diskuterades innan. Jag tror inte ens SD har med såna här händelser. Väktare, polisinsatser, ambulansutryckningar, sjukvårdskostnader, MEDBORGARVÄRDAR osv ska betalas också.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/3909394.svd

Jag är helt övertygad om att man minst kan dubbla SD:s siffor beroende på hur direkt/indirekt man räknar.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten