Sundsvall

KTM640Y2K

http://grusbus.nu
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
Hojjlös,men inte länge till!!!
Abloy skrev:
Hur är intresset för lite samåkning i Sundsvalls trakten?

På SH finns 78 registrerade användare som angivit Sundsvall som bostadsort. Frågan är nu om alla dessa bara sitter inne och surfar på SH eller om det finns några som kör hoj också? Vore kul om vi var några som kunde träffas och samåka.

Så om ni ska ut och piska landsväg, posera eller bara glida och vill ha sällskap så kan vi väl skriva i denna tråd.

Själv tänkte jag ta en liten tur imorgon (12/4) om om det blit fint väder. Är någon sugen på att haka på?

Nu på Lördag ska vi som arbetar som Banfunkis på tävlingarna piska Mitt-Sverige Banan :tummenupp
Jag tror att det är öppet för allmänheten om ni ska dit och kika på årets första banåkningar :banana

Vi skulle behöva mera folk som hjälper till på Classic racing,bli Banfunkis
och du får köra 2 heldagar gratis på banan :fyllisar
Kolla linken http://www.n-r-s.se/

KTM Rules :yoparty

annsan_r1

Guest
Abloy skrev:
:squid :squid :squid :squid :squid

Ett högtryck förstärks i landets norra halva samtidigt som sommarvarm luft arbetar sig uppåt landet. Det betyder att morgondagen bjuder på rena juli-vädret i större delen av Norrland. Saxat från SVT:väder :tummenupp

Vad säger ni? Körning imorgon kl 1830, träff vid Vängåvan.
Självklart!!!! Jag möter upp o leder o du så vill!!!et är ju skinn på ojlan nu!!!

p.grip

Stockholm
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
ZX-6R -99, HD FXDB -07, Aprilia Falco -02, HD Sportster -10
superbeast skrev:
:huvet jobbar ju då ja! :( nyss kommit från jobbe nu å de ser ut att bli kanonväder åzå :yoparty hm,undra om man ska bli sjuk :D

apap inte fuska nu, tycker gott du kan jobba och slita ett några veckor till, sen får du göra vad du vill. :squid

Last edited:

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Som Road Captain för 198-Sundsvall räknar jag kallt med att du, Annsan, står i första startled vid kvällens körning. :tummenupp

Oldman, tyvärr kunde jag inte sluta upp vid din sida igår eftersom jag lekte vuxen och satt på ett möte men vart alla andra var vet jag icke. Ska du bygga fighter eftersom du ska sälja gammelgixxern eller är du bara less på att ombestycka förknasarna varje gång tempratur och luftfuktighet ändras? Kanske föredrar du regn och fukt bara för att det endast är då som din gixxer går rent.

Legenden

Zai Jien!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Det som går att stunta på!
Klart Superbeast ska va med o åka hoj..
Borde ju finnas nån klausul om att det är friskvård i jobbet eller nått! :rofl

Oldman

Guest
Abloy!!! Jag köpte cyken osedd från Kalmar.Ej provkörd allså, måste justera nålarna.

:tomten
Abloy skrev:
Som Road Captain för 198-Sundsvall räknar jag kallt med att du, Annsan, står i första startled vid kvällens körning. :tummenupp

Oldman, tyvärr kunde jag inte sluta upp vid din sida igår eftersom jag lekte vuxen och satt på ett möte men vart alla andra var vet jag icke. Ska du bygga fighter eftersom du ska sälja gammelgixxern eller är du bara less på att ombestycka förknasarna varje gång tempratur och luftfuktighet ändras? Kanske föredrar du regn och fukt bara för att det endast är då som din gixxer går rent.

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
Ja du har rätt, jag är nog bara avundsjuk på dig för att jag inte vet hur förgasarna fungerar, annat än på mopeder då förståss. Hur som haver, ta med dig Timrå-folket och Härnö-Ante så ses vi vid Vängåvan ikväll.

164 på rullen

Fast kanske ändå inte ?? ;-)
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Gixxer 03 / Trimmad snöslunga
Ullis skrev:
*asg* Ja, det lär väl inte krävas att du sticker ut den så mycket.....filen e ju inte gjord för två, men finns det hjärtrum så finns det...........

Jäklars så synd på hojen, hoppas det inte är FÖR allvarligt

Närå men tack för din omtanke en oljekylare mer eller mindre :gnissla det är ju bara matriella ting :brinnerup
Men ibland är det bra att det finns garanti :)

Fast när man sitter här hemma en torsdag kväll ,när solen lyser .
Kan man lätt förstå varför man är eeeeeeeeeeeeeeeeeensam på detta forumet
Ta en wheelie åt mig å

164 på rullen

Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Gixxer Mike skrev:
:hihi
Tänkte sticka ut och leka lite här i sundsvall imorgon (Torsdag) det blir jag Ante och ev Thomas..några som är lediga? tänkte träffas runt 12 tiden på dagen.
Dock blire bus eller högt tempo på körningen.

Hallå där !!!!
Ser det bättre ut nu under nicket ?? :tummenupp
Skulle gärna följt med men har ett jobb å ingen gixxer förrän Fredag
Men då JÄVLAR........... ska jag tvätta bort all olja som ligger som ett fint lackskydd över hela hojen :va
Lördag upptagen ,men söndags tur kanske om vi int ä för Bakis :fyllisar

164 på rullen

Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Ullis skrev:
Jag slutar 11,00 idag, men jag lär inte hänga med i ert tempo & jag e kvinna nog att erkänna det.... *surt sa r"e"ven* :gråta

Om inte jag minns helt fel så gick det bra att köra hårt med mig.........
öh... vänta lite.. jag måste läsa den igen... hmmm så pervo det blev :tungan
Fast det är klart det var ju nerförsbacke :rofl

Majkel

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Xr600 dubbelknas, Bandit 1200
Kan det ha varit SH-gänget jag såg köra över broarna i deltat? Ni såg ut o va ett skapligt gäng :tummenupp

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Ja då var den lugna svängen avklarad då.
börjar bli lite bättre på att åka på bakhjulet började testa att koppla upp den på vägen ner förut har jag bara gasat upp den men det är svårt i höga farter,fast inte så lätt att koppla upp heller när man inte är van det.En liten fråga upplever den som vinglig på bakhjulet kan det bero på att den är mjukt ställd i fjädringen?
såg iallafall inte till farbror blå efter e4 på vägen ner konstigt nog.

godnatt på er allihop.....

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
det var det nog........vi var ett ganska stort gäng som var upp till högakusten bron.

AtlantiZ skrev:
Kan det ha varit SH-gänget jag såg köra över broarna i deltat? Ni såg ut o va ett skapligt gäng :tummenupp

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
17 sporthojsåkare åkte från Sundsvall, 17 hojar var vi fortfarande i Härnösand men vi var 9 hojar och två bilar när vi väl var framme vid Högakustenbron :va

Blev lite tokigt efter Härnösand när inte alla visste vart vi var på väg. Nästa gång ska jag personligen :fakta styra uppå eländet så att alla vet vart vi är på väg, så att ingen tappas bort efter vägen.

Sen så måste Timrå-gänget lära sig klockan och inte komma 40 minuter sent. :fatta! :fatta!

Tack för en trevlig kväll och hoppas att alla kom hem på ett lugnt och tryggt sätt.

Last edited:

Pop Star

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Triumph Sprint RS
Krashad ZX10R hos Moped&Motor Sundsvall

Såg en sorglig syn hos Moped&Motor här i Sundsvall idag.
Var dit för att köpa olja och utanför står resterna av en sprillans svart ZX10R.
Bredvid stod handlaren och såg uppgiven ut.
Tydligen var den krashad under en provkörning.
Såg lite senare blåvita polisavspärrningsband på E4:an precis nedanför.
Kan ha varit där som någon la den i diket.
Tydligen klarade den som provkörde den sig bra,men hojjen såg ut som skit!!

Synd på så rara ärtor!

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
så går det när folk som inte vet vad dom gör provkör maknadens extremaste och mest nervösa hoj.......

Pop Star skrev:
Såg en sorglig syn hos Moped&Motor här i Sundsvall idag.
Var dit för att köpa olja och utanför står resterna av en sprillans svart ZX10R.
Bredvid stod handlaren och såg uppgiven ut.
Tydligen var den krashad under en provkörning.
Såg lite senare blåvita polisavspärrningsband på E4:an precis nedanför.
Kan ha varit där som någon la den i diket.
Tydligen klarade den som provkörde den sig bra,men hojjen såg ut som skit!!

Synd på så rara ärtor!

jone

användare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ingen hoj
Abloy skrev:
17 sporthojsåkare åkte från Sundsvall, 17 hojar var vi fortfarande i Härnösand men vi 9 hojar och två bilar när vi väl var framme vid Högakustenbron :va

Blev lite tokigt efter Härnösand när inte alla visste vart vi var på väg. Nästa gång ska jag personligen :fakta styra uppå eländet så att alla vet vart vi är på väg, så att ingen tappas bort efter vägen.

Sen så måste Timrå-gänget lära sig klockan och inte komma 40 minuter sent. :fatta! :fatta!

Tack för en trevlig kväll och hoppas att alla kom hem på ett lugnt och tryggt sätt.

jag och mange svängde av och åkte över kramfors till sollefteå sedan åkte vi över viksjö hem var hemma runt ja ganska bra precis 22:45...
en nätt sväng på 30 mil :D

Abloy

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawasaki KE 125 -81
jone skrev:
jag och mange svängde av och åkte över kramfors till sollefteå sedan åkte vi över viksjö hem var hemma runt ja ganska bra precis 22:45...
en nätt sväng på 30 mil :D

Lagom tripp en Torsdag :tummenupp , själv blev det ynka 17mil.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0