jag är nyfiken på är vilken av hojarna som bl a har bäst kvalité, bäst bromsar, chassi etc. Vad jag har förstått så är SDn vassare på alla punkter förutom att motorn har lite lägre effekt, right?
Typ , ja . Triumpen är inte dålig alls bara det att Superduken är svårslagen med sin smidighet och attityd
Sd väger ca 20kg mindre sätter du dit akkra har du nästan 30kg lägre vikt om nu Speed tripple har några fler hästan märks inte det ialf pga av vikten .
Sd har bättre chassie o fjädring och går bättre på bana tex men det är klart skall du inte köra aktivt och mer åka omkring så kan speed tripple vara ett bättre val för tex sin mjuka fina motor som går mkt mjukare än sd mer brutala karaktär och S3 fjädrning vilken jag upplevde klart mjukare passar nog rätt bra till taskiga vägar ..
Ut och provkör !
Funderar på att införskaffa en SD från 07 och framåt. Värt pengarna att gå upp på en SD-R?
Ja du Ska du inte skjutsa och gillar att åka bandagar så tycker jag det är mer feeling i Sd-r och från -08 har det drygt 10hk mer på topp om man nu tycker sig kunna nyttja det
Lite kul läsning om -07 Sdr http://www.fastbikes.se/index.php/reportage/provkort/53-ktm-super-duke-r-07-
Last edited: