Super Duke VS Speed Triple

KTM 990 Super Duke vs Triumph Speed Triple 1050


  • Antal röstningar
    0

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
jag är nyfiken på är vilken av hojarna som bl a har bäst kvalité, bäst bromsar, chassi etc. Vad jag har förstått så är SDn vassare på alla punkter förutom att motorn har lite lägre effekt, right?

Typ , ja . Triumpen är inte dålig alls bara det att Superduken är svårslagen med sin smidighet och attityd :)

Sd väger ca 20kg mindre sätter du dit akkra har du nästan 30kg lägre vikt om nu Speed tripple har några fler hästan märks inte det ialf pga av vikten .

Sd har bättre chassie o fjädring och går bättre på bana tex men det är klart skall du inte köra aktivt och mer åka omkring så kan speed tripple vara ett bättre val för tex sin mjuka fina motor som går mkt mjukare än sd mer brutala karaktär och S3 fjädrning vilken jag upplevde klart mjukare passar nog rätt bra till taskiga vägar ..

Ut och provkör !



Funderar på att införskaffa en SD från 07 och framåt. Värt pengarna att gå upp på en SD-R?

Ja du :D Ska du inte skjutsa och gillar att åka bandagar så tycker jag det är mer feeling i Sd-r och från -08 har det drygt 10hk mer på topp om man nu tycker sig kunna nyttja det :banana

Lite kul läsning om -07 Sdr http://www.fastbikes.se/index.php/reportage/provkort/53-ktm-super-duke-r-07-
 
Last edited:

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Ort
Uppsala
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Lutar mot en SD en vanlig 08a eller en R. Har inte bestämt mig riktigt än, får nog åka och kolla in de båda innan jag kommer kunna bestämma mig..Förresten är en mappning ett måste till en SD-R som har akra helsystem? Kostnad och finns det något vettigt ställe i Uppsala trakten som kan utföra det med bra resultat? :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top