SuperCharger + InterCooler + Yamaha R1 2006

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Ja det hoppas jag med!! o du...du kan FETGLÖMMA allt som heter provkörning... lånar inte ut min hoj, har aldrig gjort det o har inga planer på det heller...vet hur sånt slutar o det är ja inte sugen på....:tungan :arsele

Haha... det fattar väl jag med,, skulle själv inte låna ut hojen
jag bara skojade med dig ju :p

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Ok. Januari 2009 kanske OK. Kommer vara 2 manader i Svedala da.....hehe.
Du som ar sa ung (ok en d-l pa :tuttar enligt rykte) kanske kan hjalpa oss gamla 'gubbar' med :tuttar :tuttar pa partydagen:) :tungan

Vad menar du med det?? o vem har snackat?? :D :gnissla
Januari...ujuj...frågan är väll om dom andra kan hålla sig så länge...men det får väll bli så...dock inte säkert ja har kvar huset då men det märker vi...:gnissla
(ska sälja p.g.a utbildning...tjöpa?)
ska se vad ja kan skramla fram för :tuttar :tuttar :tuttar till den dagen...
(o från vilket datum är du i Svedala?!?)

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Haha... det fattar väl jag med,, skulle själv inte låna ut hojen
jag bara skojade med dig ju :p

lugnt fattade...villa ändå bara klargöra så ja slipper ngn som verkligen tror dom ska få köra...(men det är klar slänger ngn upp en portfölj med ett 7-siffrigt belopp så är inte ja den som är den...:D )

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
lugnt fattade...villa ändå bara klargöra så ja slipper ngn som verkligen tror dom ska få köra...(men det är klar slänger ngn upp en portfölj med ett 7-siffrigt belopp så är inte ja den som är den...:D )

Varför den tråkiga attityden?
Det är ju bara en hoj, inte en flickvän eller motsv.
Jag har inget problem med att låna ut mina fordon till polare och kan verkligen inte begripa folk som inte vill göra det.

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Varför den tråkiga attityden?
Det är ju bara en hoj, inte en flickvän eller motsv.
Jag har inget problem med att låna ut mina fordon till polare och kan verkligen inte begripa folk som inte vill göra det.

Då har du uppenbarligen inte råkat ut för folk som inte vill betala efter avkörning... (HELT o hållet hans egna fel) gjorde efter den gången en enkel regel..."låna aldrig ut" o det har funkat fiiiint...har inget behov av o köra ngn annas hoj hur trimmad den än är...ja har MIN o så ska det förbli......:arsele

hade inte heller brytt mig så mkt om ja kört Sukka :D :pannkyss (skojade där)

ktmjacke

FÅR FONTÄNORGASM
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
KTM LC4-01,GSX1100R-93,ninja zx9r-02 streetfighter.
Då har du uppenbarligen inte råkat ut för folk som inte vill betala efter avkörning... (HELT o hållet hans egna fel) gjorde efter den gången en enkel regel..."låna aldrig ut" o det har funkat fiiiint...har inget behov av o köra ngn annas hoj hur trimmad den än är...ja har MIN o så ska det förbli......:arsele

hade inte heller brytt mig så mkt om ja kört Sukka :D :pannkyss (skojade där)
Låna o du äger .:yoparty Väntar på att få se en bromskurva.Verkar ha haft lite otur med ditt bygge,men jag hoppas att han som startade det inte e allt för illa därann.Nu har du ju fått riktigt bra hjälp verkar det ju som iaf.Seriösa bitar,kul o se.

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Problemet blir väl bara när du nu inte vill låta nån provköra hur
byggaren+han som gör bänkningen ska få stil på det hela

Troligtvis innebär det en hel del gatåka då bänken inte gör allt:)

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Yamaha YZF R1 -08

LITE skillnad på när någon som optimerar hojen kör den lr om det är ngn som vill testa för skojs skull...:rolleyes: det är dom sistnämda JAG inte vill ha på MIN hoj...

+ja förstår inte varför man inte skulle kunna göra allt i bänk? så gör man jue annars lr hur??...

Aspenryd

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2008
Hoj
Suzuki 750 85,a mm.

= Vi tvingar ägaren att köra så slipper vi frysa :)
Peter när ska du komma ner till skåne och gasa
ta med familjen ni kan bo hos mig det var ju ett antal år sen sist vi träffades

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Inte ovanligt att man får göra efterjusteringar utanför bänk. Kan vara svårt att emulera allt. Förvisso kanske är det mindre problem med överladdat än luffarturbo?! SKulle inte tro det dock...

Sådär gott folk...nu har ja krachat....just kidding!!
sticker innom en mkt snar framtid upp mot Spoon Valley Racing (ska va där 14.00) sen efter det blir det Yamaha Center Hbg för o hämta mitt nya drivpaket starkare kedja än orginal o en drevning på 18/43 mot 17/45 orginal...288km/h @ 12.500rpm blir ist 320km/h @ 12.500rpm sen vidare till Aspenryd för bänkning...min kusin (blivande biker) följer med på denna Road Trip o ska filma bänkningen...film kommer fortast möjligast...

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...Nu ska ja iväg på bänkning...:yoparty :yoparty :yoparty

Lycka till och grattis till att äntligen få igång hojen igen:tummenupp . Strulet med plenumet var väl lite olyckligt, men den som väntar på ngt gott...

Bra jobbat VR-8, vi är nog flera som ser fram emot resultat och recension!

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Lycka till och grattis till att äntligen få igång hojen igen:tummenupp . Strulet med plenumet var väl lite olyckligt, men den som väntar på ngt gott...

Bra jobbat VR-8, vi är nog flera som ser fram emot resultat och recension!

Tyvärr kan ja inte säga ja är nöjd...171Bhp inte det ja förväntat mig... men ja vill dock tacka Mr.J o Aspenryd för ert arbete!! :tummenupp :tummenupp

o film blev det ingen då effekten inte blev den ja önskat så vad är meningen??
effektkurva lämnar ja till dig Aspenryd o lägga upp....

Så nu är det bestämt ja SKA ha en C30-94 charger ist... är less på detta nu... den är iaf god för 400hp.....i med Carrillo stakarna o på med C30:an...= över 300Bhp????

Uräkta ja är kort men ja är grymt besviken på effekten...efter alla dom $$$

:huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet

(o ni som råkar veta vem ja är I.R.L inte EN jevla kommentar för då står ja inte för vad ja gör.....:mad: :censored :6surkart )

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Tyvärr kan ja inte säga ja är nöjd...171Bhp inte det ja förväntat mig... men ja vill dock tacka Mr.J o Aspenryd för ert arbete!! :tummenupp :tummenupp

Så nu är det bestämt ja SKA ha en C30-94 charger ist... är less på detta nu... den är iaf god för 400hp.....i med Carrillo stakarna o på med C30:an...= över 300Bhp????

:huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet :huvet

(o ni som råkar veta vem ja är I.R.L inte EN jevla kommentar för då står ja inte för vad ja gör.....:mad: :censored :6surkart )

Väldigt nyfiken på bromspappret med A/F och hk/vrid, även laddtryck om han kan.

/J

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84

Det är väl ungefär vad en lagom vässad utan övertryck ger?

Laddtryck måste väl vara runt 0,25 bar eller nåt..

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Det var ju lite problematiskt.

Grejor på hojen för högre effekt sitter ju monterat , måste vara en död sparv eller nått i insuget.

Lagom irriterande efter allt jobb o slit.

Nyheter
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska