SuperCharger + InterCooler + Yamaha R1 2006

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
The Beast Is Alive! ! ! ! ! !

Startat den idag, tyvärr så klabbade polaren till det med mobilen så filmen blev kass. Tänkte göra en liten film imorrn om jag hinner........:D

En liten bild på oljebehållarens placering blev det iaf..

/J

Bifogat

• 23.JPG
    23.JPG
    162.2 KB · Visningar: 452

ramram

Medlem
Gick med
5 Mar 2008
Hoj
Hayabusa Turbox2
Hmm.. Horde 'rykten' om MXC sprut och lite annat...Nar kommer vi fa se det 'slutliga' steg 1 fardigt pa detta bygge?? :)
Dvs bankning nar och var? :D
Alla vi som holjer bygget med stort intresse vill se :fakta = papper fran bank

Last edited:

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Hmm.. Horde 'rykten' om MXC sprut och lite annat...Nar kommer vi fa se det 'slutliga' steg 1 fardigt pa detta bygge?? :)
Dvs bankning nar och var? :D
Alla vi som holjer bygget med stort intresse vill se :fakta = papper fran bank

Haha...ja tror ja vet vem "läckan" är...:D du kan jue kolla med honom om när hojen kommer va körklar... det kommer bli Aspenryd här på SH som bänkar men det kan jue bli först efter ja hämtat hojen...:rolleyes:

o jo det kommer upp ett pappet...o förhoppningsvis en film med från bänkningen...:yoparty

Ska förövrigt upp till Jocke imorgon LÖRDAG...("glömde" ja skulle få Diskmaskin levererad idag...:gnissla)...har lite "godis" som ska installeras på hojen då...:tummenupp

STICKER INTE UPP TILL JOCKE!!! Då det visat sig att MP-Racing fortfarande har min luftburk inkl. tempmätare o filter :huvet :huvet :huvet o Mats är jue SÅ lätt o få tag i....

OOPS en liten miss...Jocke hade burken hemma...o nu är kl för mkt..:gnissla ...får bli en annan dag...:näsblod

Last edited:

ramram

Medlem
Gick med
5 Mar 2008
Hoj
Hayabusa Turbox2
Haha...ja tror ja vet vem "läckan" är...:D du kan jue kolla med honom om när hojen kommer va körklar... det kommer bli Aspenryd här på SH som bänkar men det kan jue bli först efter ja hämtat hojen...:rolleyes:

o jo det kommer upp ett pappet...o förhoppningsvis en film med från bänkningen...:yoparty

Ska förövrigt upp till Jocke imorgon...har lite "godis" som ska installeras på hojen då...:tummenupp

Mycket mer MCX an planerat hehe:D Undrar vem som ar 'boven i dramat' till detta da :hihi ?
Ar det inte lika bra ni gar 'hela vagen' dvs tar bort den remdrivna moppepumpen :fattartil
Har en lamplig Mitsubishi TD04-18T liggande som skulle passa som handsken..:rofl
Bara be MXC gora ett grenror...hehe
Sa kanske inte sa manga :hojbusa gor sa har=:såjaponken
Som du vet gillar ju:tuttar nar det ar lite kraft i grejorna:tungan

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Mycket mer MCX an planerat hehe:D Undrar vem som ar 'boven i dramat' till detta da :hihi ?
Ar det inte lika bra ni gar 'hela vagen' dvs tar bort den remdrivna moppepumpen :fattartil
Har en lamplig Mitsubishi TD04-18T liggande som skulle passa som handsken..:rofl
Bara be MXC gora ett grenror...hehe
Sa kanske inte sa manga :hojbusa gor sa har=:såjaponken
Som du vet gillar ju:tuttar nar det ar lite kraft i grejorna:tungan

Jag kommer till 99% gå "hela vägen" dock med en Rotrex C30 ist...(den som pallar 400Bhp å då blir det :arsele till Turbo fjöntarna...:7peta ) så Jocke kommer få ta hand om min hoj senare igen o montera mina Carillo stakar + underkutta lådan...det att det inte blir NU är ekonomiska skäl...så gissningsvis får det vänta till nästa vinter då ja fan ska köra röven av mig nästa sommar...stannar endast för o tanka...:yoparty (hmm...kan nog isf stanna om ngr :tuttar :tuttar :tuttar står o ser allmänt pörriga ut...:brynad ) MEN det kan hända Jocke får den i vinter igen...för man ska aldrig säga aldrig.......

ramram

Medlem
Gick med
5 Mar 2008
Hoj
Hayabusa Turbox2
Jag kommer till 99% gå "hela vägen" dock med en Rotrex C30 ist...(den som pallar 400Bhp å då blir det :arsele till Turbo fjöntarna...:7peta ) så Jocke kommer få ta hand om min hoj senare igen o montera mina Carillo stakar + underkutta lådan...det att det inte blir NU är ekonomiska skäl...så gissningsvis får det vänta till nästa vinter då ja fan ska köra röven av mig nästa sommar...stannar endast för o tanka...:yoparty (hmm...kan nog isf stanna om ngr :tuttar :tuttar :tuttar står o ser allmänt pörriga ut...:brynad ) MEN det kan hända Jocke får den i vinter igen...för man ska aldrig säga aldrig.......

Det var attans vad herrn tande :hihi :rofl
Sen finns det ju storre luftdrivna flaktar oxa som tex i bilden....:D
Den vanstra MXC klarar ca400hk , den i mitten MXC550 +450hk och den hogra en bra bit over 600hk ,bara valja vilken du ska ha :tungan
Joo:tuttar :tuttar ska man alltid stanna for:p

Bifogat

• DSC00357S.JPG
    DSC00357S.JPG
    35.9 KB · Visningar: 257

ramram

Medlem
Gick med
5 Mar 2008
Hoj
Hayabusa Turbox2
Sedär då va mina Angel Eye´z färdiga (lr ja delvis då ngr elektriska delar inte velat hålla rätt kvalitet se bild... :mad: ) ska även till lägga att det ENDAST är Tyristorn som fuckat sig i dem lådorna som dummat sig... allt annat verkar funka...
så är där ngn El:are där ute som kan hjälpa mig??

Blabla Angel Eyes blabla :confused:

Hander det inget med snurran???Det ar den vi vantar pa:fattartil

Eller sitter du och Mr. J och bara :öl :fyllisar :dricka :cpparty :tuttar :1pajas :Rockbanan

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Blabla Angel Eyes blabla :confused:

Hander det inget med snurran???Det ar den vi vantar pa:fattartil

Eller sitter du och Mr. J och bara :öl :fyllisar :dricka :cpparty :tuttar :1pajas :Rockbanan

HAHA! nej inte direkt...lr ja Mr.J gör kanske...han ska jue till Grekland den fan...:cool: fan sol-sem nu hade då inte varit fel...:gråta

o som ja sagt innan så kommer ferren EFTER ja har hojen helt klat...:7peta

Hur det går med snurran låter ja Mr.J svara på då han har mer detaljer än ja...:gnissla

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Tradlyft.... Hander det nagot med snurran eller ar det bara beach/:tuttar /:fyllisar/:ätapiller som galler?:va :D

(Och glomde Angeleyes var det ju....oxa) :rofl

har inte hört ngt ifrån Mr.J ännu...(har jue sem denna vecka) men ja antar han hör av sig på måndag med info...plenumet BÖR va hos honom nu dock då MCX skulle fixa det i denna veckan... ne nu ska ja ut o röja!! :yoparty :tuttar :rolleyes:

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Äntligen.....

Nu har det nya plenumet med MC-XPRESS EFI extra insprut kommit. Blir klart tills i mitten på nästa vecka.......sen kan du gasa saatan Brinken....:D

/J

Bifogat

• 13.JPG
    13.JPG
    109 KB · Visningar: 189
  • 17.JPG
    17.JPG
    130.8 KB · Visningar: 183
  • 18.JPG
    18.JPG
    150.8 KB · Visningar: 199

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
Bara hoppas det blir några fina höstdagar du kan ut o köra också, annars får du väl putsa på den tills våren... då jag ska testa den :rolleyes:

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Bara hoppas det blir några fina höstdagar du kan ut o köra också, annars får du väl putsa på den tills våren... då jag ska testa den :rolleyes:

Ja det hoppas jag med!! o du...du kan FETGLÖMMA allt som heter provkörning... lånar inte ut min hoj, har aldrig gjort det o har inga planer på det heller...vet hur sånt slutar o det är ja inte sugen på....:tungan :arsele

Sa da lar det bli PAARRTYYY?? = :banana :fyllisar :öl :rock :ätapiller :wiggle :cpparty :cpparty :sissy :tomten :Rockbanan :dricka :p :tuttar :tuttar :1pajas :nicka :nicka

Yepp det blir det!! (Förfest hos mig -> QBar i Hlm [Biljard ställe/pub] -> Elvira i Hlm [Pub/Disco]) o detta ska självklart planeras så den 25: infallit dagarna innan...:D :yoparty :tummenupp

Hehe...ja ringer dig när ja rullar upp till Mr.J så du har lite "förvarning" hade tänkt sticka dIrEkT till dig därifrån :tummenupp o förhoppningsvis så kan ja köra på Rettan ner till dig...(vore enklast så jue :rolleyes: )

Last edited:

ramram

Medlem
Gick med
5 Mar 2008
Hoj
Hayabusa Turbox2
Yepp det blir det!! (Förfest hos mig -> QBar i Hlm [Biljard ställe/pub] -> Elvira i Hlm [Pub/Disco]) o detta ska självklart planeras så den 25: infallit dagarna innan...:D :yoparty :tummenupp

Ok. Januari 2009 kanske OK. Kommer vara 2 manader i Svedala da.....hehe.
Du som ar sa ung (ok en d-l pa :tuttar enligt rykte) kanske kan hjalpa oss gamla 'gubbar' med :tuttar :tuttar pa partydagen:) :tungan

Nyheter
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

CFMOTO 800MT-X

Idag har vi nöjet att få sm...

Offroad med CFMOTO 800MT-X

Idag har vi fått bekanta os...

Bike på CFMOTO världslansering!

675SR-R Bike är på plats...

Nya Ducati XDiavel V4: Sporttouring på italienska