Superduke-tråden

Gasvillig

Medlem
Gick med
26 Feb 2008
Ort
Luxembourg
Hoj
KTM Superduke 1290
Graves va ju ruskigt snygga. Finns det insats så ljudnivån blir godkänd för bana?

Är det stor skillnad på effektökning på Graves slipon jämfört med akropovic helsystem? Effekten är ju trots allt viktigare än utseendet :) (skiljer det bara ett par hk känns det ju som det kvittar, så då prioriterar jag nog utseendet)
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Jag letar med efter ett par andra pipor. Tycker dock att det var bra dyrt. Fick pris på 2 olika acrasytem. 13500 resp 15000... Finns det något billigare alternativ? Hur viktigt är det att mappa om efter? Jag är mest inresserad av ljudet och utseendet. Rent krasst behöver man ju inte den extra effekten så ofta...
 

Mooseman

When U grow old – don't grow up!
Gick med
27 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Aprilia Tuono V4 1100 Factory 2016
Jag letar med efter ett par andra pipor. Tycker dock att det var bra dyrt. Fick pris på 2 olika acrasytem. 13500 resp 15000... Finns det något billigare alternativ? Hur viktigt är det att mappa om efter? Jag är mest inresserad av ljudet och utseendet. Rent krasst behöver man ju inte den extra effekten så ofta...

En SuMo-gubbe blandar sig i SD-snacket om det modellöverskridande och alltid lika sköna ämnet PIPOR.
Köpte Akra-slipons utan kolfiberbjäfs (tjena Luring:yoparty) till min 950 för ett par veckor sen till en vettig peng (typ samma som de Wings-pipor jag funderade på tidigare, se www.wings.si) och fick då veta att vännerna på Akra själva sänkt sina priser. På tiden, kan man tycka.
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Is på vattenpölarna igen :(

Ångest när solen ligger på och det är KAAALLT, jag vill ut och busa, får väl nöja mig med att inviga nya tvättplatsen här hemma i helgen.

Någon som ger sig ut i kylan i helgen om det är torrt?

/A
 

Number 2

Living the dream
Gick med
6 Feb 2006
Ort
göteborg
Hoj
GSXR 1000 K5
Graves va ju ruskigt snygga. Finns det insats så ljudnivån blir godkänd för bana?

Är det stor skillnad på effektökning på Graves slipon jämfört med akropovic helsystem? Effekten är ju trots allt viktigare än utseendet :) (skiljer det bara ett par hk känns det ju som det kvittar, så då prioriterar jag nog utseendet)

HP sliponet upplevde jag som ganska tyst men allt är ju relativt. Kolla med HW här på forumet han har ju HP på sin R och kör mycket bana. Graves vet jag inte så mycket om, kolla på www.superduke.net det står ganska mycket om slipon där. Kan du tyska så finns det ännu mer på www.ktmduke.de
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
KTM ställ

Mmmmm...me like! :kär

index.php


index.php
 

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Och synd att mina ben o armar är 3 meter långa... :(

Nej, jag har inte sett några priser än. Om jag hittar några så tjoar jag till.
 

hedan17

Who dares wins
Gick med
29 Dec 2006
Ort
Bålsta
Hoj
KTM 790 Duke
En SuMo-gubbe blandar sig i SD-snacket om det modellöverskridande och alltid lika sköna ämnet PIPOR.
Köpte Akra-slipons utan kolfiberbjäfs (tjena Luring:yoparty) till min 950 för ett par veckor sen till en vettig peng (typ samma som de Wings-pipor jag funderade på tidigare, se www.wings.si) och fick då veta att vännerna på Akra själva sänkt sina priser. På tiden, kan man tycka.

Det låter ju toppen...:) Vart köpte du dem någonstans och vad fick du pröjsa?
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Hejsan . nu är hojjen klar med olje och luftfilterbyte "DNA" mumms .
Nu hoppas jag på finväder så jag kan rulla upp asfalten med bakhjulet !
Skål på er !

Och synd att mina ben o armar är 3 meter långa...

:) Inte då . dom är nog "bara" ca 2meter :D


Synd bara att jag kör med damstorlek

:) Hobbes det är bara att till o köra ett par månader i störtregn så ska du se att ställer passar till slut..:D

Skål :yoparty
 
Last edited:

Gasvillig

Medlem
Gick med
26 Feb 2008
Ort
Luxembourg
Hoj
KTM Superduke 1290
Jag MÅSTE ut å gasa på söndag. får hem hojen på lördag kväll :D

Hur viktigt är det med inkörning de första hundra? Den är säkert strypt tvåan trean... Köra original... :gnissla
 

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Vendelsö
Hoj
Yamaha mt-10Sp
Gasvillig. läs angående inkörning finns en tråd om det..
Jag har för mig att dom första typ 30milen är viktigast då ska man gasa rätt friskt :)
Men som sagt läs , det finns olika skolor om detta ämne..
 

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Sthlm
Hoj
848
Jag MÅSTE ut å gasa på söndag. får hem hojen på lördag kväll :D

Hur viktigt är det med inkörning de första hundra? Den är säkert strypt tvåan trean... Köra original... :gnissla

Se bara till att jobba med lådan ordentligt, gasa så mkt du vågar nu när det är lite dåligt fäste.

Ha så skoj.

/A
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top